لیپوماتیک

چگونه از درد و عوارض لیپوماتیک، جلوگیری کنیم؟

0
(0)

لیپوماتیک به‌عنوان یکی از انواع روش‌های لاغری به‌وسیله روش جراحی کم تهاجم، شناخته شده که طرفدار‌های زیادی در سراسر دنیا دارد. با این عمل جراحی می‌توانید چربی‌های موضعی شکم و نواحی مختلف بدنتان را از بین ببرید و شکل و فرم دلخواه را در آنها به‌وجود بیاورید.

برای انجام عمل لیپوماتیک، اول از همه باید یک کلینیک مناسب و حرفه‌ای انتخاب کنید. بیشتر کلینیک‌های زیبایی، این خدمت را ارائه می‌دهند، اما مهم است که به‌سراغ مرکزی برای عمل جراحی پیکرتراشی با لیپوماتیک بروید که با کمک‌گرفتن از پزشک‌های متخصص، میزان خونریزی و عوارض را نسبت به روش‌های قدیمی این عمل کاهش داده و فرم و حالت بسیاری زیبایی در بدن حتی به‌صورت “سیکس پک” به‌وجود می‌آورند.

از جمله مراکزی که این خدمات را ارائه می‌دهد، می‌توان به کلینیک ساعی اشاره کرد. در این کلینیک می‌توانید طی یک عمل جراحی 3 ساعته با بیهوشی به فرم و اندام دلخواه بدنتان برسید و از نتیجه چشمگیر آن حیرت‌زده شوید.

اما یک سؤال مهم شاید ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده و آنها را دچار ترس از این روش کند: آیا لیپوماتیک درد و عوارضی دارد؟ از‌ این‌ رو قصد داریم که در ادامه، پاسخ تمام این سؤالات را بدهیم.

معرفی جراحی لیپوماتیک

آیا روش‌های مختلف را برای تناسب اندام و رسیدن به رویای دیرینه‌تان یعنی لاغری امتحان کرده‌اید، اما به نتیجه نرسیده‌اید؟ اگر تمام رژیم و راهکار‌ها را در پیش گرفتید، اما نتیجه دلخواه عایدتان نشده و همچنین از عمل‌های جراحی دردناک هراس دارید، پیشنهاد می‌دهیم که از عمل جراحی لیپوماتیک استفاده کنید. اما لیپوماتیک چیست؟

شکم، اولین عضوی است که چربی‌ها در آن ذخیره می شود و مقاومت بسیاری دارد تا جلوی رسیدن شما به آرزوی تناسب اندام را بگیرد! اما لیپوماتیک، این سد مقاومتی را در هم می‌شکند. در این روش چربی‌های انباشته‌شده از بین ‌می‌روند و بلافاصله بعد از عمل جراحی می‌توانید نتیجه را به‌چشم ببینید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

این عمل، دوره نقاهت کمی دارد، جزء روش‌های کم تهاجمی شناخته می‌شود و تقریباً با کمترین میزان درد و بدون هیچ عارضه‌ای شما را به خواسته‌تان می‌رساند. تمام طول مدت انجام عمل لیپوماتیک 3 ساعت است و شما باید تقریباً 1 روز بعد از این جراحی در بیمارستان زیر نظر پزشک باشید (البته در صورت شرایط جسمانی مناسب با رضایت شخصی می‌توانید مرخص شوید).

به‌دلیل نتیجه‌بخشی بالای این روش، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با یک جلسه لیپوماتیک، با دوره‌های رژیمی مختلف، ورزش‌های سنگین، قرص‌های لاغری پر عوارض و … خداحافظی کنند و یک بار برای همیشه با روش لیپوماتیک به خواسته‌شان برسند.

البته شما می‌توانید علاوه‌ بر شکم، لیپوماتیک را برای بخش‌های دیگری از بدنتان انجام دهید که از جمله آنها می‌توان به ران‌ها، پهلو‌ها، بازو‌ها، سینه‌ها و … اشاره کرد. با کاهش چربی در هر یک از این اندام می‌توانید به فرم و حالت ایده‌آل بدنی‌تان برسید و از داشتن بدنی خوش‌‍ فرم لذت ببرید.

ویژگی های عمل لیپوماتیک

عمل جراحی پیکرتراشی لیپوماتیک، روشی کم‌درد و راحت است که در اتاق جراحی توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. در این روش پزشک می‌تواند چربی‌های یک بخش یا بخش‌های مختلف بدنتان را از بین ببرد و فرم و حالتی مناسب را در آنها به‌وجود بیاورد.

اگر به کلینیک حرفه‌ای مانند ساعی مراجعه کنید، می توانید انتظار داشتن سیکس‌پک را نیز از این جراحی داشته باشید. در واقع شاید برخی افراد با ورزش‌های سنگین قصد ساختن سیکس‌پک برای بدنشان داشته باشند، اما به نتیجه دلخواه نرسند؛ اینجاست که کلینیک ساعی با لاینی کاملاً حرفه‌ای عمل لیپوماتیک را تا حد سیکس‌پک برایتان انجام می‌دهد. با این روش جراحی خانم‌ها نیز می‌توانند به اندام ساعت شنی دست پیدا کنند.

یکی از ویژگی‌های عمل لپوماتیک جدید، کاهش میزان ریسک آمبولی (نزدیک به صفر) و خونریزی بعد از جراحی است. در واقع در روش‌های قدیمی از متد‌هایی استفاده می‌شد که خون زیادی از بدن از دست می‌رفت؛ اما خوشبختانه با متد‌های جدید، پزشکان کلینیک ساعی میزان خونریزی را به‌حداقل رسانده‌اند.

اگر نزد پزشک حرفه‌ای عمل لیپوماتیک انجام دهید، دوره نقاهت شما حداکثر 1 الی 2 هفته به طول می‌انجامد؛ بنابراین لزومی ندارد که مدت زمان زیادی برای این جراحی در خانه بمانید و از کار‌ها و زندگی اجتماعی‌تان کناره بگیرید.

آشنایی با انواع روش‌های لیپوماتیک

در جدولی که در ادامه می‌آوریم، انواع روش‌های لیپوماتیک و شیوه استفاده از آنها را بیان می‌کنیم. بدیهی است که میزان درد در هر یک از این روش‌ها برای افراد با بدن‌های مختلف متفاوت است:

روششیوه به‌کارگیری
امواج و ارتعاشات اولتراسونددر این روش بافت چربی به‌واسطه چرخش لوله کانولا خورد شده و بافت مایع پیدا می‌کند. اکنون بعد از مکش مایع، چربی‌ها از بدن خارج خواهند شد. از جمله مزیت‌های امواج و ارتعاشات اولتراسوند می‌توان به عدم آسیب به بافت‌های مجاور و تمرکز دقیق بر بافت‌های چربی اشاره کرد.
ویزراین روش نوعی لیزردرمانی است و پزشک سعی می‌کند با استفاده از لیزر‌ چربی‌های اندامتان را از بین ببرد. در ویزر نباید انتظار نتیجه‌بخشی سریع را داشته باشید، چون چربی‌ها به‌واسطه رگ‌های لنفاوی از بدن خارج می‌شوند و این فرآیند به یک‌باره و با حجم زیاد انجام نخواهد شد.
تزریق مواداین روش اغلب مخصوص صورت و گردن است که پزشک با تزریق ماده‌ای بی‌حس‌کننده و محلول نمکی، برخی چربی‌های اندک را از بین می‌برد.

شما می‌توانید در کلینیک ساعی از روش لیپوویزر بهره‌مند شوید. پزشکان مجموعه ساعی در ای روش بافتی یکنواخت برای چربی‌ها بعد از عمل به‌وجود می‌آورند تا شکل و فرم بدنتان حفظ شود.

اینکه کدام یک از‌این‌روش‌ها بیشتر برای شما نتیجه بخش است، کاملاً به میزان چربی‌های بدن، قد، وزن و مؤلفه‌های دیگر بستگی دارد که بررسی آنها باید حتماً توسط پزشک متخصص انجام شود.

دردهای لیپوماتیک

در این روش جراحی، برش‌های عمیقی برروی سطح پوستتان به‌وجود نمی‌آورند، علاوه‌ بر این در بیشتر مواقع از لیزر برای دفع چربی‌ها استفاده خواهند کرد؛ همین اتفاق موجب کاهش درد این عمل تا حد زیادی می‌شود.

تزریق بی‌حسی‌های موضعی تا حد زیادی نیز جلوی دردها را حین جراحی می‌گیرد. برخی پزشکان نیز از شیوه سست‌کردن سلول‌های چربی استفاده می‌کنند تا کبودی‌ها را در بدن بیمار به‌حداقل برسانند و ترس او را از بین ببرند.

زمانی که لیپوماتیک توسط پزشک انجام شود، وی بخیه‌های ریز و کوچکی برروی بدنتان ایجاد می‌کند تا جای زخم‌ها هرچه زودتر خوب شوند.

مهم ترین عوامل در دردهای لیپوماتیک

در ادامه مهمترین عوامل تاثیرگذار بر افزایش یا کاهش دردهای این عمل جراحی را مطرح می‌کنیم:

  • ناحیه عمل اهمیت زیادی دارد؛ برخی نواحی حساس درد بیشتری به‌همراه دارند.
  • آستانه تحملتان چقدر است؟ آستانه صبر شما ملاکی برای تشخیص میزان درد جراحی خواهد بود.
  • میزان مهارت پزشک در میزان درد تاثیر دارد؛ هرچه پزشک بامهارتتر باشد، آسیب کمتری به بافت بدنتان حین جراحی می‌زند و درد کمتری می‌کشید.
  • انجام اصولی مراقبت‌های بعد از عمل بر میزان دردها تاثیر می‌گذارد و آنها را کاهش می‌دهد.

چند راه حل برای کاهش درد عمل لیپوماتیک

در ادامه چند راهکار عالی برای کاهش درد لیپوماتیک را به شما خواهیم گفت:

  • هرگونه داروهای خاص مثل آسپرین یا ادویل و… را از 15 روز قبل عمل تا 15 روز بعد از آن قطع کنید (در این مورد حتما با پزشک مشورت کنید).
  • مایعات فراوان بنوشید تا همواره آب بدنتان تامین شود.
  • از مصرف فست‌فودهای مضر بپرهیزید.
  • هرچه میزان نمک کمتری مصرف کنید، درد این جراحی برایتان کمتر خواهد بود.
  • دخانیات، خاصیت ارتجاعی پوست را از بین می‌برند، درحالی‌که این ویژگی برای تاثیر مطلوب لیپوماتیک مهم است؛ از این‌ رو قبل از عمل، سیگار را ترک کنید.
  • از قبل آزمایش‌های مختلفی را به‌دستور پزشک انجام دهید تا مطمئن شوید بدنتان در سلامت کامل برای انجام لیپوماتیک قرار دارد.

کاندیدا‌های عمل جراحی لیپوماتیک

اگر می‌خواهید بدانید لیپوماتیک درد زیادی برایتان به‌همراه می‌آورد یا خیر، ابتدا باید بدانید کاندیدای مناسبی برای انجام آن هستید یا خیر؛ قاعدتاً اگر فرد مناسب این جراحی نباشید، باید انتظار دردهای زیادی را داشته باشید. در ادامه لیستی از کاندیداهای این عمل را لیست می‌کنیم:

  • افرادی که وزن بدنشان طبیعی بوده و زیر 95 کیلوگرم باشد.
  • کسانی که با مدت‌ها رژیم لاغری و ورزش به‌نتیجه دلخواه نرسیده‌اند.
  • افرادی که به‌هر‌دلیلی چربی‌ها در بخشی از بدنشان به‌صورت انباشته، ظاهری نامناسب به‌وجود آورده‌اند.
  • افرادی که از بدو تولد چربی و اضافه‌وزن دارند.

چرا عمل لیپوماتیک انجام دهیم؟

چرا از بین صد‌ها روش مختلف برای لاغری، لیپوماتیک را انتخاب کنیم؟ اولین دلیل نتیجه‌بخشی سریع است، یعنی شما بلافاصله بعد از عمل با چالش چاقی و اضافه وزن خداحافظی خواهید کرد. همچنین این روش اگر توسط کلینیک‌های حرفه‌ای مثل ساعی انجام شود، امکان ایجاد سیکس‌پک نیز برایتان میسر خواهد بود؛ یعنی شما به اندامی می‌رسید که برخی افراد سال‌ها برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.

لیپوماتیک نسبت به‌روش‌های جراحی دیگر دردهای بسیار اندکی دارد و برای کاهش دردها نیز راهکارهای مختلفی وجود دارند که آنها را با شما درمیان گذاشتیم.

برخی افراد چربی‌های کهنه‌ای دارند که با ورزش‌های مداوم و رژیم‌های پی‌در‌پی از بین نمی‌روند؛ امکان از‌ بین‌بردن این چربی‌ها با این عمل به‌راحتی برای این افراد نیز وجود دارد.

فوایدی که این نوع جراحی برای بدنتان دارد، ایجاد شکل و شمایلی ظریف در نواحی دارای چربی در بدن است. همچنین شما فقط در یک جلسه می‌توانید به اندام دلخواهتان برسید. چربی‌هایی که با این روش از بدن خارج می‌شوند، قابلیت استفاده در نقاط دیگر بدن به‌منظور ایجاد فرم و حالت دلخواه را دارند.

لیپوماتیک در کلینیک ساعی به‌شکلی انجام می‌شود که درد به‌حداقل برسد (هر چند که به‌دلیل انجام عمل جراحی باید انتظار جدال با درد‌های هرچند خفیف را در نواحی مختلف بدنتان داشته باشید).

همه چیز درباره قبل و بعد از جراحی لیپوماتیک

در جدولی که در ادامه می‌آوریم، تمام نکته‌های مهم برای قبل و بعد از جراحی را می‌گوییم که برای کاهش درد و عوارض باید حتماً آنها را مد نظر داشته باشید:

قبل از جراحیبعد از جراحی
از 2 هفته قبل از عمل کاملا به‌دستور پزشک پیش بروید و در سبک زندگی‌تان تغییراتی ایجاد کنید.بعد از عمل باید حداقل 1 ساعت دراز بکشید.
از 2 هفته قبل هیچ ماده رقیق‌کننده حتی دمنوش‌هایی مثل کاسنی و زنجبیل را مصرف نکنید.برای دوره نقاهت داخل بیمارستان حتماً یک نفر را به‌عنوان همراه ببرید.
مواد غذایی مناسب با فیبر بالا و زودهضم تهیه کنید.بین 4 تا 6 هفته از گن‌های لاغری استفاده کنید.
در صورت داشت حساسیت‌های دارویی حتماً با دکتر در این مورد صحبت کنید.بین 7 تا 10 روز بعد از جراحی حمام نروید.
انتظارات تان را با پزشک در میان بگذارید تا اندام ایده‌آلتان را با این جراحی به‌دست بیاورید.بعد از گذشت 2 روز از عمل، هر بار کمی برخیزید و راه بروید تا بدنتان مقاوم تر شود.
در صورت داشتن سوابق پزشکی حتماً این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.به‌هیچ‌عنوان هیچ‌گونه آسیب یا فشار به محل جراحی وارد نکنید.
گن‌های مخصوص لیپوماتیک تهیه کنید.به‌طور مداوم محل زخم‌ها را پانسمان و ضدعفونی کنید.

عمل به‌هریک از این روش‌ها موجب می‌شود تا دردهای ناشی از این جراحی نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کنند.

مدت ماندگاری عمل لیپوماتیک شکم

این نکته را در نظر داشته باشید که با عمل جراحی لیپوماتیک، سلول‌های سازنده چربی در بدنتان از بین نمی‌روند؛ از‌ این‌ رو حتی بعد از تخلیه چربی‌ها فعالیت دارند و امکان تولید مجدد چربی نیز خواهند داشت. برای اینکه بعد از این عمل جراحی دوباره با مشکلاتی مثل چاقی و اضافه‌وزن یا انباشته‌شدن چربی‌ها روبه‌رو نشوید، پیشنهاد می‌دهیم که بلافاصله بعد از عمل یک برنامه رژیمی مناسب برای خود در نظر بگیرید و طبق آن پیش بروید.

ماندگاری عمل لیپوماتیک شکم را می‌توان تا زمانی عنوان کرد که شما به برنامه رژیمی و عادت‌های غذایی‌تان پایبند هستید. برخی افراد که مستعد چاقی هستند، با کمی زیاده‌روی و نادیده‌گرفتن رژیم، به‌طور مجدد شاهد انباشته‌شدن چربی‌ها در بخشی از بدنشان خواهند بود.

چربی‌های بدن برای تأمین انرژی آن لازم هستند، بنابراین بدنتان به‌طور مداوم این چربی‌ها را باید تولید کند. در نتیجه تولید بیش‌از‌اندازه آنهاست که مشکلاتی مثل چاقی به‌وجود می‌آید؛ بنابراین نباید به‌فکر از‌بین‌بردن این سلول‌ها باشید، بلکه فقط از بین بردن چربی‌های انباشته برای رسیدن به رویای لاغری کافیست و لیپوماتیک شما را به این رویا می‌رساند. منتهی باید دردهای اندک این عمل را به‌جان بخرید و دوره پس از جراحی را جدی بگیرید تا دوباره به وضعیت قبلی برنگردید.

هزینه جراحی لیپوماتیک بدن

هزینه جراحی لیپوماتیک بدن با توجه به نوع و روش آن مشخص می‌شود. هزینه این عمل به فاکتور‌های مختلفی مثل میزان چربی‌ها، وزن افراد و ناحیه مورد نظر جراحی، مرکز جراحی و سوابق و تجارب پزشک جراح و … بستگی دارد.

برای عمل لیپوماتیک کجا بروم؟

شما می‌توانید برای جراحی عمل لیپوماتیک به کلینیک ساعی مراجعه کنید. در این کلینیک لاینی کاملاً حرفه‌ای و متبحر حضور دارند که با استفاده از تجهیزات مدرن به شما برای رسیدنتان به هدف همیشگی یعنی لاغری کمک خواهند کرد. پزشک‌های این مرکز ابتدا جلسه‌های مشاوره را با ما انجام می‌دهند و سپس کمکتان می‌کنند تا هرچه سریع تر با چاقی و اضافه‌وزن خداحافظی کنید.

آیا فقط لیپوماتیک مرا به هدفم می رساند؟

در کلینیک ساعی، خدمات مختلفی نظیر دستگاه اگزیمیا نیز ارائه می‌شود؛ این روش بدون عمل جراحی شما را به هدف لاغری‌تان می‌رساند؛ بنابراین اگر به‌هر‌دلیلی مثل ترس از جراحی، عدم امکان جراحی به‌دلیل برخی بیماری‌ها یا مشکلات و … نمی‌توانید پیکرتراشی لیپوماتیک انجام دهید، پیشنهاد می‌دهیم که از دستگاه اگزیمیا این کلینیک استفاده کنید که بین 4 تا 5 جلسه به طول می‌انجامد و به‌مرور و با حتی پیاده‌روی‌های ساده نتیجه را برایتان به‌ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: دستگاه اگزیمیا، فناوری منحصر به فرد لاغری موضعی– کلینیک ساعی

جمع بندی

عمل جراحی لیپوماتیک یک روش کم درد و تضمینی است که لاغری را برایتان به‌هدیه می‌آورد. بر خلاف بسیاری از روش‌های جراحی خطرناک، این شیوه عوارض زیادی نیز در پی ندارد و طی بازه زمانی بسیار کوتاهی شما را به نتیجه دلخواه می‌رساند؛ از‌این‌رو پیشنهاد می‌دهیم که اگر اضافه‌وزن دارید و از شرایط راضی نیستید، به‌سراغ مراکز حرفه‌ای بروید و برای همیشه با چربی‌هایتان خداحافظی کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا