پیکرتراشیلیپوماتیک

لیپوماتیک ‌ران چیست و چگونه انجام می شود؟

0
(0)

از عوامل موثر در زیبایی، داشتن تناسب اندام است. پاهای چاق و ناموزون باعث به هم خوردن تناسب بدن اشخاص می گردد. لیپوماتیک ران، یک روش نوین و غیرجراحی جهت تغییر شکل و خوش فرم کردن ران ها می باشد. با انجام لیپوماتیک ران، چربی های داخل پاها برداشته شده و اندام متناسبی ایجاد می شود. امواج صوتی که توسط دستگاه لیپوماتیک ایجاد می‌شوند، به طور هدفمند بر روی لایه‌های زیرپوستی عمل کرده و باعث کاهش چربی‌های محلی می‌شوند. در این روش با عدم نیاز به جراحی، زمان بازگشت سریع‌‌ و با کمترین عوارض جانبی ممکن، نتیجه مطلوب حاصل می شود. در همین راستا، برای کسب بهترین نتیجه، مشاوره با پزشکان متخصص اهمیت دارد.

علل ایجاد چربی ران چیست؟

علل شایع در ایجاد چربی ران عبارتند از:

• وزن افراد

وزن کلی بدن، میزان چربی روی بدن‌ را تعیین می کند. هر چه وزن بیشتر باشد، احتمال اینکه چربی اضافی در بدن ذخیره شود، بیشتر می شود که به صورت رسوب چربی انباشته می شود. نواحی معمول برای رسوب چربی عبارتند از چانه، سینه ها، شکم، باسن و ران ها.

• جنسیت افراد

به عنوان یک قانون کلی، بدن زنان تمایل بیشتری به ذخیره چربی دارد. بدن زنان به دلیل هورمون‌ هایش تمایل بیشتری به داشتن سطوح بالاتر چربی دارد که گاهی باعث می‌ شود فرآیندهای متابولیک در بدن زنان به کندی پیش رود. همچنین در دوران بارداری، چربی اضافی ذخیره می شود، چیزی که معمولا پس از زایمان به راحتی از بین نمی رود.

• ژنتیک

میزان چربی ذخیره شده در بدن افراد توسط ژنتیک بیشتر از هر عامل دیگری می‌باشد . بسیاری از افراد استعداد ژنتیکی برای ذخیره چربی اضافی در بدن دارند، به طوری که حذف این چربی از طریق رژیم غذایی و ورزش می تواند چالش برانگیز باشد.

لیپوماتیک ران چیست؟

لیپوماتیک یک روش جراحی زیبایی با بی حسی یا در مواردی با بیهوشی است که با استفاده از ارتعاشات فراصوتی یا لیزر، سلول‌های چربی را تجزیه و از بدن حذف می‌کند. این روش برای از بین بردن چربی‌هایی است که به ورزش و‌ انواع رژیم ها جواب نداده اند و معمولاً به عنوان یک روش غیرجراحی معرفی می‌شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

لیپوماتیک ران روی نواحی مشخصی از ران (داخل یا خارج ران) از طریق امواج اینفراسونیک عمل کرده و چربی‌های اضافی را جدا می کند و سپس با حرکات لرزشی کانولا، چربی ها خارج می‌شوند. این دستگاه با تکنولوژی تشخیص بافت چربی حرکت کرده و در مواجهه با بافت غیر چربی، خود را متوقف می‌کند. این روش بدون نیاز به بیهوشی و تحت بی حسی اجرا می‌شود.

از عواملی که سبب می‌شود جراحی لاغری ران متقاضیان زیادی داشته باشد، عرق‌سوز شدن ناحیه ران به علت حجم زیاد چربی و همین‌طور مشکلاتی است که در راه رفتن دارند. وقتی پشت ران از حد معمول بزرگ‌تر باشد، چسبندگی پا‌ها بیشتر شده و این عامل باعث می شود اختلال در راه رفتن ایجاد شود و ساییده شدن ران‌ها را به همراه دارد.

بعد از انجام لیپوماتیک در ناحیه‌ ران، مشکلاتی مانند ‌واریس و خون‌مردگی در زیر پوست خود را احساس نمی‌کنید و فشار از روی ناحیه‌ پا برداشته خواهد شد. این عوامل سبب می‌شود تا درد پا و اعمال وزن ناشی از بدن بر روی ساق پا کمتر شود و فرد احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

لیپوماتیک، راهی است که برای رسیدن به ظاهر متعادل و شرایط جسمی مطلوب به شما کمک می‌کند، زیرا حضور این چربی‌ها اصلا برای بدن مناسب نیست و آن‌ها در اغلب موارد، کاملا مضر و آسیب زننده خواهند بود.

لیپوماتیک ران برای چه افرادی مناسب است؟

در واقع عمل لیپوماتیک برای افرادی که در بدنشان چربی‌های موضعی دارند مناسب است. این روش به افرادی که دارای چربی‌های اضافی در تمام بدن هستند اغلب توصیه نمی‌شود. افراد دارای شرایط زیر بهترین نتایج را از لیپوماتیک‌ ران می‌گیرند:

• افرادی که تماما چاق نیستند و بخشی از بدن آن‌ها مانند ران‌ها بسیار بزرگ‌ است و دارای چربی‌های زیادی در آن ناحیه هستند.
• افرادی که به طور ژنتیک دارای ران‌های بزرگی می باشند.
• افرادی که روش‌های ورزش و تغذیه را امتحان کرده اند اما به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند.
• افرادی که اهل سیگار و مصرف الکل نیستند.
• افرادی که پوستشان خاصیت کشسانی و الاستیکی خوبی داشته باشد.
• افرادی که قصد دارند از این روش استفاده کنند، نباید اضافه وزن زیادی داشته باشند.
• لیپوماتیک می‌تواند برای افراد بالای ۱۸ سال و با سلامت عمومی خوب، انجام شود.
• بزرگسالان با ۳۰ درصد اضافه وزن که دارای پوستی سفت و دارای کشسانی خوب هستند.
• افراد سالمی که بیماری خطرناک ندارند و بدنشان شرایط پزشکی سختی که مانع‌ روند بهبودی شوند را ندارد.
• افرادی که توده ی بدنی آن‌ها کمتر از ۳۰ باشد.

نحوه انجام لیپوماتیک ران

• مهم ترین مورد، داشتن چند جلسه مشاوره با پزشک متخصص و انجام بررسی‌های ضروری قبل عمل است
• رعایت کردن یک سری مراقبت‌ها و انجام توصیه‌ها قبل از عمل و همچنین در جلسه انجام لیپوماتیک
• اعمال بی‌حسی موضعی در نواحی مشخص شده از ران با نظر پزشک متخصص.
• ایجاد سوراخ های ریز در جاهایی از ران بیمار، برای خارج کردن چربی‌های اضافی موجود.
• ورود لوله کانولا از سوراخ‌های ایجاد شده به درون ران
• تجزیه کردن چربی های اضافی به صورت ویبره و حرکات رفت و برگشت توسط لوله کانولا
• کشیدن بافت‌های چربی با ساکشن از سوراخ‌های ایجاد شده در پوست ران
• کشیدن پوست و رفع حالت شلی در صورت درخواست مراجعه‌کننده
• در آخر، بخیه و پانسمان زخم‌ها

نتایج مورد انتظار و مدت ماندگاری عمل لیپوماتیک ران

• متقارن کردن ران ها
• رسیدن به تناسب اندام و ران‌ های صاف و بدون چربی به عنوان نتایج مثبت نهایی
• در صورت رعایت توصیه‌های پزشک متخصص در خصوص داشتن رژیم غذایی و سبک زندگی سالم، ماندگاری لیپوماتیک ران، دایمی خواهد بود.

دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک ران

دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک ران معمولا چیزی بین 7 تا 14 روز می باشد. زمان بهبودی به ناحیه درمان شده و مقدار چربی برداشته شده از آنجا بستگی دارد. افرادی که عمل لیپوماتیک را در هر دو قسمت داخلی و خارجی ران انجام می‌دهند، باید انتظار یک دوره بهبود 2 هفته ای را داشته باشند. افرادی که مقدار کمی چربی از هر قسمت از ران برداشته شده، می توانند انتظار داشته باشند ۷ تا ۱۰ روزه بهبود یابند.

چگونگی دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک ران

این روش به طور کلی دوره نقاهت طولانی نخواهد داشت. در چند روز اول پس از درمان، احساس کمی درد در ران ها طبیعی است. ممکن است عوارض جانبی موقتی مانند کبودی را هم‌ ببینید، اما معمولا طی 3 تا 5 روز پس از درمان از بین می ‌رود. در طول دوره نقاهت، به افراد سفارش می شود که به فعالیت های سبک مانند پیاده روی به مدت 15 تا 30 دقیقه بپردازند.

بهبودی بعد از لیپوماتیک ران

معمولا 2 تا 3 هفته پس از انجام لیپوماتیک ران، افراد به طور کامل بهبودی پیدا می کنند و می توانند فعالیت های عادی زندگی را از سر بگیرند. بهبودی افراد با ظاهر ران ها و همچنین ارزیابی صورت گرفته در قرار ملاقات بعدی بعد از عمل تعیین می شود. در طی یک ماه پس از انجام این عمل می توان از نتایج این درمان لذت برد. افراد می توانند پس از دوره نقاهت به فعالیت های عادی خود بازگردند، از جمله پیاده روی و ورزش های سنگین.

بعد از عمل لیپوماتیک ران چه باید کرد؟

نتیجه هر عمل زیبایی اول به تخصص پزشک و مهارتی که دارد و بعد به مراقبت‌های فرد وابسته است. به خصوص پس از انجام عمل، توصیه‌های پزشک باید کامل مد نظر قرار گیرد و برای رسیدن به‌ بهترین نتیجه از عمل لیپوماتیک ران، باید این توصیه‌ها را کاملا جدی گرفت و به همه آن‌ها عمل کرد. البته عمل به توصیه ها سخت نیستند و برای بیمار دردسری نخواهد داشت:

• اول اینکه برای جمع شدن پوست اضافی که به علت کاهش چربی در ناحیه ران ایجاد شده است و دفع چربی‌ها از ران، به فرد یک‌ نوع گن داده می‌شود تا در هفته‌های اول بعد از جراحی از آن استفاده کند. این گن مخصوص، به ناحیه‌ ران فشار وارد می‌کند و به راحتی در سفت شدن ناحیه‌ عمل و بهبود آن نقش مهمی ایفا می کند.

• روز‌های اول پس از عمل، توسط پزشک یک‌سری دارو، مانند پماد و دارو‌های خوراکی و آنتی بیوتیک تجویز می‌شود. هر چند زخم بسیار کوچک است ولی برای جلوگیری از خطرات احتمالی، مراقبت از آن باید انجام گیرد. از این رو دارو‌ها باید سر وقت مصرف شوند.

• به هیچ‌وجه نباید دارو‌هایی را با تشخیص خود و به صورت خودسرانه مصرف کرد و یا قطع نمود. این کار ممکن است عواقب بسیار بدی برای افراد به همراه داشته باشد.

• نیاز است تا یک ماه بعد از انجام این فرآیند، فعالیت سنگین ورزشی انجام نداده و هیچ فشاری به ناحیه برداشت چربی‌ها وارد نشود.

• داشتن یک برنامه سالم زندگی، داشتن تغذیه خوب و استراحت کافی داشتن و عدم استفاده از الکل و دخانیات، روند بهبودی راا سرعت بیشتری می دهد.

مزایای عمل لیپوماتیک ران

• در عمل لیپوماتیک ران، عوارضی مانند خونریزی و درد در طی عمل و بعد از آن دیده نمی‌شود، یا خیلی محدود دیده می شود.

• چربی اضافه‌ ای که از طریق لیپوماتیک ران خارج شده است، از بین نمی رود.

• چربی خارج شده از ران پا را می توان به سایر مناطق بدن در اعمال زیبایی مانند تزریق چربی به سینه و باسن استفاده کرد.

• به دلیل اینکه در این عمل از بیهوشی استفاده نمی شود ابتلا به آمبولی، که عوارض ناشی از آن مانند اختلالات تنفسی را برای فرد ایجاد می کند، بسیار بعید است. در کلینیک ساعی ما این تضمین را می‌دهیم که احتمال آمبولی نزدیک به صفر باشد.

• از بین بردن چربی ها در ناحیه ران پا، دارای طول عمر زیادی است و تا طولانی مدت چربی در نواحی که لیپوماتیک انجام شده بازنمی گردد. همینطور از بین بردن چربی اضافی، تناسبی بین سایر اندام های بدن افراد ایجاد می کند.
• افراد مدت زمان کمی برای بهبودی بعد از جراحی نیاز دارند. به طور کلی دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک، کوتاه است.

عوارض و معایب جراحی لیپوماتیک ران پا

عمل لیپوماتیک ران پا در کنار مزایا دارای معایبی نیز است که در ادامه برخی از این معایب ارایه شده است:

• مهم‌ترین عارضه عمل لیپوماتیک ران پا، کبودی و تورم در آن است. این عارضه تا چند هفته بعد از جراحی لیپوماتیک ران، طبیعی است. تنها کاری که باید انجام شود این است که از راه های مختلف برای کاهش کبودی کمک بگیرید. مثلا، کمپرس یخ تاثیر بسیار زیادی بر توقف خونریزی و کاهش کبودی خواهد داشت.

• از دیگر عوارض این عمل، تورم است. در عمل لیپوماتیک، مقدار زیادی چربی از زیر سطح پوست خارج می‌شود. به همین علت مایع میان بافتی جایگزین چربی خارج شده می‌شود. در این حالت سطح پوست ران پا متورم می شود. برای کاهش میزان تورم باید از گن طبی استفاده کرد.

• عارضه دیگری که ممکن است در موارد بسیار کمیاب، بعد از عمل لیپوماتیک ران پا دیده شود، عفونت است. عفونت معمولاً زمانی بروز می‌کند که زیباجویان به یک کلینیک زیبایی نامعتبر و کادر پزشکی کم تجربه مراجعه کنند یا اینکه مراقبت‌های بعد از عمل لیپوماتیک را به خوبی انجام نداده باشند.

• همچنین افرادی که چربی زیادی در ناحیه ران پا دارند، احتمال دارد بعد از عمل لیپوماتیک ران، افتادگی پوست را تجربه کنند. این افراد می‌توانند با مشورت پزشک متخصص از عمل لیفت پوست برای رفع افتادگی پوست ران پا کمک بگیرند.

نگاه اجمالی

استفاده از لیپوماتیک ران باعث تناسب اندام می‌شود. در نقاط خاصی از بدن چربی ذخیره می‌شود که یکی از آن نواحی، ران است. در این قسمت، حرکت چندانی وجود ندارد و چربی‌ها مقاومت بالایی دارند. معمولاً با رژیم غذایی و ورزش، تنها چربی‌هایی با مقاومت کمتر حذف می‌شود. اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که درمان چاقی و حذف چربی‌های اضافی را می‌توان در یک مرحله انجام داد و که یکی از بهترین متدها، جراحی لاغری ران است.

لیپوماتیک‌ ران در کلینیک ساعی با بهترین کادر و متخصص انجام می‌شود و می‌توانید از نتیجه ی آن مطمئن‌ باشید و کارتان را به این کادر مجرب بسپارید. انتخاب مکان عمل و کادر انجام دهنده در نتیجه آن تأثیری مستقیم خواهد داشت. همچنین این کلینیک زیبایی پوست و مو، تجربه انجام موفق لیپو صورت و شکم و پهلو و… را نیز دارد.

سوالات متداول

سوال: لیپوماتیک ران چیست؟

لیپوماتیک ران یک روش جراحی زیبایی است که برای کاهش چربی های غیرمطلوب در ناحیه ران استفاده می‌شود.

آیا لیپوماتیک ران، موثر است؟

بله، لیپوماتیک ران به عنوان یکی از روش‌های موثر برای کاهش حجم و افزایش تناسب اندام در ناحیه ران شناخته می‌شود.

چه مدت زمانی برای بازگشت به فعالیت روزمره پس از لیپوماتیک ران نیاز است؟

زمان بازگشت به فعالیت روزمره پس از لیپوماتیک ران به میزان چربی جذب شده و همچنین نحوه انجام جراحی بستگی دارد. اما بسیاری از افراد در عرض چند هفته به فعالیت‌های روزانه خود باز می‌گردند.

عوارض جانبی لیپوماتیک ران چیست؟

همچون هر جراحی دیگری، لیپوماتیک ران هم ممکن است عوارض موقتی مانند ورم، خونریزی یا درد داشته باشد. اما اکثر افراد بعد از مدتی از این عوارض عبور می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا