تزریق ژل و چربیخدمات درمانی و زیباییخدمات کلینیک ساعیزیبایی صورت

بهترین روش برای فرم دهی و اصلاح لب

3.7
(3)

اصلاح و فرم‌دهی لب یکی از روش‌های بسیار مهمی است که تاثیر به‌سزایی بر زیبایی صورت افراد دارد، امروزه روش‌های متفاوتی برای فرم‌دهی و اصلاح لب وجود دارد که اصلی‌ترین هدف این روش‌ها ایجاد برجستگی و برآمده کردن لب به میزان دلخواه است.

همچنین اگر به‌دنبال روش‌های دائمی برای فرم‌دهی و اصلاح لب هستید جراحی پروتز یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به طور بلند مدت لب‌های شما را برجسته نگه دارد، ضمن اینکه متخصصان این حوزه برای از بین بردن چین و چروک‌های اطراف لب تزریق بوتاکس را پیشنهاد می‌کنند.

 

علت انجام فرم‌دهی لب چیست؟

افزایش سن و پیری باعث می‌شود لب‌ها رنگ و شفافیت‌ خود را از دست داده و همچنین نازک و باریک گردند که با اضافه کردن حجم به اینگونه لب‌ها بین لب‌ها تعادل ایجاد شده و به آن فرم داده می‌شود.

روش‌های فرم‌دهی به لب

 به طور کلی فرم‌دهی به لب‌ها دارای ۵ روش اصلی می‌باشد که در زیر هر کدام را نام برده و برای هر کدام توضیحات جامعی ارائه می‌دهیم.

۱- تزریق چربی به لب

یکی از روش‌های اصلاح فرم لب و برجسته‌سازی، تزریق چربی به لب می‌باشد که این چربی‌ از بدن خود فرد گرفته شده است.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

مراحل تزریق چربی

در اولین مرحله باید چربی از بدن فرد موردنظر خارج شود که متخصصان برای انجام این کار از جراحی لیپوساکشن و یا جراحی لیپوماتیک استفاده می‌کنند، سپس بعد از استخراج، چربی را غنی سازی می‌کنند و در آخرین مرحله چربی را به لب تزریق می‌کنند و این تزریق در صورتی انجام ‌می‌شود که فرد تمایل به تزریق ژل برای فرم‌دهی نداشته باشد.

میزان ماندگاری چربی

ماندگاری چربی نسبتا کوتاه است و اصولا بعد از تزریق، به دلایل مختلف، بخشی از این چربی‌ تزریق شده در بدن جذب می‌شود اما حدود ٪۵۰ این چربی در لب‌ها باقی می‌ماند.

مدت زمان تزریق چربی

معمولا در حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه تزریق چربی زمان می‌برد و بعد از حدود ۱۷ روز می‌توان نتیجه نهایی را مشاهده کرد.

۲- تزریق فیلر یا ژل لب

یکی از برترین روش‌های فرم‌دهی و برجسته سازی لب تزریق ژل به لب‌ها می‌باشد. این روش معمولا بین ۱ تا ۳ سال ماندگاری دارد و مدت زمان تزریق در این روش ۱۵ الی ۳۰ دقیقه می‌باشد.

تمدید تزریق

عموما بعد از گذشت مدت زمانی معین، نیاز به تمدید تزریق وجود دارد که پزشک متخصص این بازه زمانی را به شما اعلام می‌کند.

ایجاد تقارن بین لب‌ها

با استفاده از ژل لب می‌توان بین لب‌ها تقارن ایجاد نمود، به طور مثال اگر لب بالایی فردی در قسمتی کوچک‌تر از لب پایینی است می‌توان با تزریق صحیح، این تفاوت را از بین برد و بین لب‌ها تقارن ایجاد کرد.

آیا در هنگام تزریق احساس درد وجود دارد؟

اولین مرحله‌ای که توسط پزشک قبل از انجام تزریق صورت می‌گردد استفاده از کرم‌های بی‌حسی مخصوص یا تزریق آمپول به لب‌ها است. در این صورت هیچگونه دردی در هنگام تزریق حس نمی‌شود اما بعد از تزریق عموما دردهای جزئی ایجاد می‌شود که برای جلوگیری از این درد‌های معمولا از کمپرس یخ استفاده کرده و درد را تسکین می‌دهند.

بعد از چه مدت ورم‌های ایجاد شده از بین خواهد رفت؟

به طور متوسط یک الی دو هفته و گاها بیش‌تر طول می‌کشد از شدت ورم‌ها کاسته شود و نتیجه نهایی قابل مشاهده گردد.

۳- فرم‌دهی لب با نخ

ابتدا باید گفت این روش برای افرادی که قصد استفاده از ژل‌های پرکننده را ندارد روش مناسبی بوده و این فرم‌دهی با استفاده از نخ‌های قابل تجزیه انجام‌ می‌شود و یک عمل سرپایی است. این عمل به تقویت کلاژن در لب‌ها کمک کرده و در نهایت موجب فرم‌دهی به لب‌ می‌شود‌.

۴- فرم‌دهی لب با لیزر

این دستگاه با تولید کلاژن بیش‌تر در لب باعث افزایش حجم لب شده و همچنین علاوه‌بر فرم‌دهی باعث جوانسازی نیز می‌شود.

اصلاح فرم لب با لیزر در چه فاصله زمانی صورت می‌پذیرد؟

معمولا اصلاح فرم لب با لیزر در فاصله زمانی ۳ الی ۵ هفته انجام می‌شود.

۵- جراحی لب

جراحی لب دارای دو روش داخلی و بیرونی می‌باشد.

جراحی لب از داخل

در این روش برش‌هایی به صورت زیگزاگی در داخل دهان ایجاد می‌شود و تغییر بافت‌های داخلی سبب تغییر در شکل و فرم لب‌ها می‌شود.

جراحی لب از بیرون

در این جراحی فرم و حجم لب‌ها به طور همزمان دارای تغییر می‌شود.

چند مورد از مشکلات لب که می‌توان درمان کرد را نام ببرید؟

  • افتادگی لب
  • کم بودن حجم لب
  • نامتقارن بودن لب
  • نامتناسب بودن لب بالا و پایین
  • و موارد دیگر

نحوه تزریق ژل

تزریق ژل در حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان می‌برد و این تزریق با بی‌حسی انجام می‌شود.  متخصصان برای تزریق ژل از سرنگ استفاده می‌کنند و سپس به کمک دست به لب فرم می‌دهند.ذنتیجه تزریق ژل بعد از تزریق قابل مشاهده است اما در دو هفته اول لب‌ها ورم داشته و نتیجه نهایی بعد از چند هفته قابل مشاهده است.

مزایای تزریق ژل

کنترل حجم

تزریق ژل باعث کنترل حجم لب شده زیرا ژل به تدریج توسط پزشک متخصص تزریق شده و این نحوه تزریق باعث می‌شود لب‌های فرد به مقدار حجم مورد نظر خود برسد.

عدم ایجاد توده

یکی دیگر از مزایای تزریق این است که توده‌های ایجاد شده به راحتی با حرکت لب برطرف می‌شوند.

عدم بروز حساسیت

ژل‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که در بدن ما وجود دارد، به همین دلیل احتمال بروز حساسیت و آلرژی بسیار کم می‌باشد.

تزریق ژل چه عوارضی دارد؟

به طور معمول اگر تزریق ژل توسط پژشک متخصص انجام شود و مواد تزریقی با کیفیت باشد عوارضی به همراه ندارد، اما در صورت رعایت نکردن نکاتی گفته شده، تزریق می‌تواند باعث عوارضی همچون عدم تقارن، ایجاد توده، نافرمی و… گردد. که در این خصوص کلینیک ساعی یکی از کلینیک‌های معتبری است که با وجود متخصصان سطح بالا و بهترین برندهای روز دنیا به راحتی تمامیه امورات زیبایی را بدون بروز هیچ مشکلی انجام داده و مانند کلینیک‌های معتبر خارجی نظیر lipsclinic یکی از معتبرترین کلینیک‌های تهران است.

کلام پایانی

در مطالب بالا درباره‌ی فرم‌دهی و اصلاح فرم لب توضیحاتی ارائه نمودیم و شما را با معایب و مزایای تزریق ژل نیز آشنا کردیم. علاوه بر آن درباره‌‌ی نتایج بعد از تزریق نیز مطالبی ارائه کردیم و امیدواریم مطالب ارائه شده به عموم سوالات شما پاسخ داده و اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار داده باشد. حال به دو سوال اساسی دیگر در این باره نیز پاسخ می‌دهیم:

پس از تزریق ژل چه نوع مراقبت‌های لازم می‌باشد؟

می‌توانید از یخ برای کاهش ناراحتی و کنترل تورم استفاده کنید و استفاده از رژ لب یا محصولات لب برای چند روز خودداری کنید. همچنین توصیه می‌شود حداقل تا زمانی که احساس کامل در لب‌های خود ندارید، مواد غذایی سفت مصرف نکنید. می‌توانید مقدار زیادی غذاهای نرم مانند بلغور جو دوسر، ماست یا هر چیزی که نیازی به جویدن ندارد بخورید همچنین  پزشک ممکن است پماد یا کرمی را برای قرار دادن روی نواحی تحت درمان تجویز کند که حتما می‌بایست از این کرم استفاده کنید.

بهبودی پس از تزریق چه مدت طول می‌کشد؟

تا چند ساعت پس از عمل، لب‌های شما بی‌حس می شوند و شما به حداقل۴ روز استراحت نیاز دارید. همچنین باید بدانید تا چند روز بعد از تزریق نباید هیچگونه فعالیت سنگینی انجام دهید. به طور کلی، بهبودی شما می‌تواند تا دو هفته طول بکشد تا اینکه به شما اجازه داده شود به روال عادی خود بازگردید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 3.7 / 5. تعداد رای ها 3

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا