زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت با فیلرها

چرا و چگونه؟

0
(0)

برای نتایج قابل مشاهده و طولانی مدت اما موقت، پرکننده های پوستی، جایگزین طبیعی برای جراحی‌های فک در زاویه سازی صورت هستند.

یکی از اصلی ترین تغییراتی که با افزایش سن در صورت ما رخ می‌دهد، کاهش حجم است. پوست، نازک‌تر می‌شود و اثرات گرانش بر چهره ما آشکار می‌گردد. امروزه ترمیم بافت‌های نرم صورت توسط فیلرهای تزریقی با روش های غیرجراحی و کم تهاجمی، یکی از تکنیک‌های پرطرفدار جوانسازی صورت است.

پرکننده‌ها در صاف کردن شیارها و چین و چروک‌های عمیق به خصوص اطراف بینی و لب‌ها موثر هستند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای بازگرداندن حجم به استخوان‌ها و برجستگی‌های گونه‌ها و همچنین لب‌ها یا هرگونه نقص در کانتور صورت استفاده کرد. پرکننده‌های پوستی، ابزاری ارزشمند برای جوان‌سازی و تقویت ویژگی‌های صورت بدون جراحی هستند.

نحوه کانتورینگ صورت با فیلرها

کانتورینگ صورت، ترکیبی از روش‌های مختلف پرکننده پوست است که با هم ادغام می‌گردند تا کانتوری با ظاهری طبیعی برای صورت ایجاد کنند. این نواحی، معمولاً گونه‌ها، چانه و خط فک هستند، اما برای هر زیباجویی، نیازی به انجام هر سه مورد نیست و مقدار فیلر مورد نیاز برای هر فرد می‌تواند کاملاً متفاوت باشد.

کانتورینگ صورت یک روش غیرجراحی برای تقویت و تعریف زوایای طبیعی، خطوط و ساختار صورت است تا ظاهری جوان‌تر و زیباتر داشته باشد. استفاده از پرکننده‌های پوستی برای بهبود تناسبات، وضوح و کانتور صورت، هارمونی زیبا با ظاهری طبیعی ایجاد می‌کند.

صورت هر فرد برای جوانسازی و کانتورینگ به 3 منطقه تقسیم می‌شود. ناحیه اول شامل پیشانی و ناحیه اطراف چشم؛ ناحیه دوم شامل بینی، گونه‌ها و زیر چشم؛ و ناحیه سوم شامل ناحیه دهان و چانه است.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

هنگام ارزیابی صورت، لازم است که هم از جلو و هم از نمای جانبی به چهره فرد نگاه کنید. قسمت سوم یعنی قسمت پایین صورت در تناسب صورت اهمیت زیادی دارد. در افرادی که استخوان‌های فک و پشت کوچکی دارند، هم ظاهر فک و هم ظاهر گونه برجسته می‌شود.

در افراد مبتلا به عقب ماندگی فک، لب پایین عقب‌تر از لب بالا است. بینی بزرگ تر به نظر می‌رسد. ناحیه‌ی جول (ناحیه تحتانی صورت) برجسته‌تر است به گونه‌ای که گویی چربی اضافی وجود دارد. در این حالت، پرکردگی‌های مخصوصی که قرار است روی چانه اعمال شود، یعنی پر کردن چانه، که به آن پرکننده‌های خط فک نیز می‌گویند، با شفاف کردن خطوط چانه و جلو بردن چانه، این ظاهر را کاهش داده یا از بین می‌برد. ناحیه جول که به نظر می‌رسد با گونه ادغام شده، توسط پرکننده چانه از یکدیگر جدا می‌شود.

در افراد مبتلا به تحلیل چانه، صورت به نظر می‌رسد که افتاده است. این وضعیت با افزایش سن افزایش می‌یابد. ظاهر افتادگی با پرکردگی‌هایی که روی چانه اعمال می‌شود، کاهش می‌یابد، یعنی پرکردگی چانه که به آن پرکردگی خط فک نیز گفته می‌شود. به این عمل، لیفتینگ مایع نیز گفته می‌شود.

هنگامی که نیم رخ صورت مشاهده می‌شود، خطی از بینی تا چانه کشیده می‌شود تا پزشک ببیند آیا نسبت چانه کافی است یا خیر. اگر لب بالا 4 میلی متر پشت این خط و 2 میلی متر پشت لب پایین باشد، به این معنی است که فرورفتگی چانه وجود ندارد.

فیلرهای صورت در از بین بردن چین و چروک‌های سطحی و عمیق پوست، حجم دادن به صورت و فرم دهی، بزرگ کردن لب‌ها و همچنین فرم‌دهی به بینی، بالا بردن جای زخم و بافت‌های آتروفیک پوست استفاده می‌شوند.

فیلرها چه هستند و چه کمکی به بهبود ظاهر ما می‌کنند؟

پر کننده‌های پوستی که با نام فیلرها شناخته می‌شوند، معادل‌هایی از مواد طبیعی بدن یا سازگار با بدن هستند که به زیر پوست تزریق می‌شوند و راهی سریع و بدون جراحی برای کسانی می‌باشند که از آثار افزایش سن و از بین رفتن حجم صورت و نازک شدن بافت آن رنج می‌برند. این عوامل، باعث حک شدن خطوطی اطراف بینی، دهان، چشم و حتی تو خالی شدن گونه‌ها می‌شوند.

فیلرها یا همان پرکننده‌های پوستی را همه به عنوان پُر‌کننده چین و چروک‌ها می‌شناسند؛ اما آنها کاری بیشتر از از بین بردن چین و چروک انجام می‌دهند، اگرچه که در این مورد نیز عالی عمل می‌کنند.

حال به چند مورد از کارکردهای فیلره اشاره خواهیم نمود:

-حجیم و زیبا سازی لب‌ها
-از بین بردن خطوط لب و قلوه‌ای نمودن آنها
-ایجاد تقارن بین اجزای صورت
-از بین بردن خطوط خنده و غم در صورت
-باز گرداندن حجم و تقویت گونه‌های فرو رفته و شقیقه‌ها
-زاویه سازی صورت با تزریق در چانه و خطوط فک

بیشتر بخوانید: درمان و اصلاح صورت نامتقارن، بدون جراحی

انواع فیلر

انواع زیادی از پُر‌کننده‌های پوستی وجود دارد که جراحان زیبایی از آنها برای عملیات زیبایی استفاده می‌کنند و مورد تائید وزارت بهداشت و دارو هستن. به طور کلی فیلرها را براساس ماده تشکیل دهنده‌شان طبقه بندی می‌کنند که عبارتند از:

هیالورونیک اسید

ماده‌ای است که به طور طبیعی در پوست وجود دارد و باعث صافی و هیدراته شدن پوست می‌گردد. پر‌کننده‌ها بر پایه هیالورونیک اسید، معمولا نرم و ژل مانند هستند. تزریق آنها نتایجی موقت به طول 6 تا 12 ماه برای زیباجو دارد که به طور طبیعی و به تدریج بعد از گذشت دوره بازدهی شان، جذب بدن می‌گردند.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم نیز یک ماده طبیعی است که در استخوان‌ها وجود دارد. زمانی که به عنوان پرکننده استفاده می‌شود، ذرات کلسیم در آن به صورت میکروسکوپی وجود دارند و در ژل مورد نظر صاف و معلقند. قوام این فیلر از هیالورونیک اسیدها بیشتر و ماندگاری بالاتری به طول 12 ماه برای اکثر بیماران دارد. این نوع از پرکننده‌ها به تحریک تولید کلاژن نیز کمک می‌کنند و معمولاً برای از بین بردن چین و چروک‌ها و خطوط عمیق تر استفاده می‌شوند.

پلی-ال-لاکتیک اسید

پل-ال-لاکتیک اسید یک ماده مصنوعی زیست تخریب پذیر (به این معنی که استفاده از آن در بدن بی‌خطر می باشد) است. در واقع سال هاست که در وسایل پزشکی مانند نخ‌های بخیه قابل جذب استفاده می‌شود. این پرکننده معروف است به محرک کلاژن، زیرا مکانیسم اصلی آن کمک به رفع خطوط ریز و تحریک پوست در بازسازی به ساخت کلاژن طبیعی می باشد. از آن برای درمان چروک های عمیق صورت استفاده می‌شود که ماندگاری آن تا 2 سال هم ادامه دارد.

پلی متیل متاکریلات

یک ماده مصنوعی و زیست سازگار است که در قرن گذشته، بسیار در علم پزشکی استفاده شده است. این ماده در پرکننده‌ها مانند یک میکروسفر یا یک توپ کوچک است که به صورت نامحدود زیر پوست باقی می‌ماند، تا پشتیبانی مداوم را فراهم کند. همچنین حاوی کلاژن نیز می‌باشد.

تزریق چربی اتولوگ (پیوند چربی) 

تزریق چربی اتولوگ، تنها نوع از پرکننده‌های تزریقی است که نیاز به جراحی کوچکی دارد، اما نتایج آن می‌تواند سال‌ها باقی بماند. البته کم تهاجمی ترین نوع آنها نیز به شمار می‌رود، زیرا از بدن خود فرد گرفته می‌شود. چربی مورد نیاز برای تزریق با لیپوساکشن از بدن خود فرد گرفته شده و بعد از تصفیه به مناطق مورد نظر در صورت تزریق می‌گردد تا به برگشت حجم گونه‌ها و شقیقه‌ها یا فرورفتگی‌های پلک پایینی چشم و سایر نواحی کمک کند.

* فراموش نکنید که استخراج و تزریق چربی به صورت ایمن، با دستیابی به نتایج عالی، نیاز به آموزش تخصصی دارد و فقط باید توسط یک جراح زیبایی مجرب و متخصص در کلینیکی معتبر انجام شود.

بیشتر بخوانید: زاویه سازی یا کانتورینگ صورت با تزریق چربی

کدام فیلر را برای زاویه سازی صورت انتخاب کنم؟

از متداول‌ترین محصولاتی که به عنوان پرکننده برای زاویه سازی صورت استفاده می‌شوند، می‌توان به ژل‌ها که معمولا بر پایه اسید هیالورونیک هستند، اشاره نمود. اسید هیالورونیک، یک اسید طبیعی است که در پوست وجود دارد و می‌تواند هزار برابر بیشتر از حجم خود آب، در خود نگه دارد و می‌تواند شکل خود را برای مدت طولانی در جایی که تزریق می‌شود، حفظ کند. بنابراین یک فیلر بسیار ایده آل برای زاویه سازی صورت و جوانسازی پوست است که اغلب در محصولات آرایشی نیز استفاده می‌شود.

یکی دیگر از فیلرهای پر کاربرد در کانتورینگ صورت، چربی اتولوگ است. روند پیوند چربی با دیگر فیلرها کمی متفاوت است و مستلزم فرآیند پیچیده‌تری است.

البته به دلیل فراوانی محصولات ارائه شده در زمینه پر‌کننده‌های پوستی و تخصصی بودن آنها، انتخاب یکی از آنها که برای شما مناسب هست بدون راهنمایی یک پزشک متخصص، کار دشواری است. هر کدام از این محصولات با فرمولاسیون منحصر به خودشان آماده برای تزریق در بافت، تراکم و سطح گوناگونی هستند. به این معنی که هر کدام از این فیلرها با تزریق در ناحیه خاصی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

نگران نباشید! پزشکان کلینیک ساعی در جلسه مشاوره، شما را برای انتخاب فیلر مناسب راهنمایی خواهند کرد و کاملا برای شما با جزئیات توضیح خواهند داد که کدام یک از فیلرها برای تزریق و عملیات زیبایی مدنظر شما مناسب تر از بقیه است.

نتایج تزریق فیلرهای متداول برای زاویه سازی، چه مدت ماندگاری دارند؟

مدت زمان ماندگاری اثر پُرکننده‌های پوستی به محصول، ناحیه درمان و بیمار بستگی دارد. به طور کلی، هر چه محصول متراکم‌تر باشد و عمیق‌تر تزریق شود، ماندگاری بیشتری خواهد داشت، اگرچه این قانون، کلی نیست. برای حفظ نتایج، متخصص زیبایی شما به سادگی درمان را تکرار می‌کند و مقدار و تکنیک‌های لازم را برای اطمینان از نتایج بهینه به کار می‌بندد.

پرکننده‌های اسید هیالورونیک، موقتی‌ترین گزینه هستند و به همین دلیل اغلب برای بیمارانی که برای اولین بار قصد تزریق فیلر دارند، توصیه می‌شود. آنها معمولاً بین 6 تا12 ماه بسته به بدن هر فرد باقی می‌مانند.

تزریق چربی به معنای ماندگاری نامحدود است. با این حال، انتظار می‌رود برخی از چربی‌های تزریق شده زنده نمانند. به همین منظور در ابتدا جراح زیبایی شما ممکن است ناحیه درمان را بیش از حد پُر کند، در نتیجه ظاهری پرتر در ابتدا ایجاد می‌شود که به تدریج ظاهر طبیعی‌تری پیدا می‌کند.

فیلرهای مصنوعی دوام بیشتری دارند، زیرا توسط بدن جذب نمی‌شوند. آنها می‌توانند گزینه‌ای عالی برای زیباجویان باشند، اما شما باید آماده باشید تا به نتایجی که برای چندین سال وجود دارد متعهد شوید. به همین دلیل یک پزشک متخصص و باتجربه همچنین کلینیکی معتبر و واجد شرایط را انتخاب کنید که سبک زیبایی شناسی آن را دوست دارید.

بیشتر بخوانید: زاویه‌سازی صورت، چه میزان ماندگاری دارد؟

مزایای تزریق فیلر

پرکننده‌ها جزئی از داروهای ایمن هستند که تعداد نسبتا کمی، منع مصرف دارند. به همین دلیل امروزه آقایان و بانوان زیادی به جای تن دادن به جراحی‌های پیچیده برای دستیابی به زیبایی بیشتر به درمان‌های تزریقی مانند تزریق فیلر روی می‌آورند.

مزایای تزریق فیلر عبارتند از:

-بدون نیاز به بیهوشی عمومی است.
-موارد منع مصرف کمی دارد.
-ایمنی نسبتا بالایی دارد.
-دوره نقاهت کوتاهی دارد.
-دارای بازدهی بالاست.
-امکان تکرار روش به تعداد دفعات لازم برای رسیدن به اثر مورد نظر
-رفع عیوب مادرزادی پوست، همچنین مشکلات پوستی ایجاد شده بعد از صدمات، بدون تداخل در کار اندام‌های داخلی
-نتیجه سریع و جلوه بصری
– جوانسازی پوست و بهبود ساختار آن.
-توانایی اصلاح سریع عواقب نامطلوب.
-حداقل میزان عوارض

دقیقاً به دلیل مزایای ملموس کانتور با پرکننده‌هاست که توصیه می‌شود در زمانی که جراحی، غیرممکن یا نامطلوب است، تزریق فیلر انجام شود.

معایب تزریق فیلر

معایب این روش عبارتند از:

-هزینه بالای داروهای مدرن و با کیفیت بالا.
-نیاز به صلاحیت‌های ویژه متخصص زیبایی.
-خطر عواقب نامطلوب
-عدم نتیجه در صورت نقص جدی.

پزشک موظف است در اولین مشاوره در مورد تمام عواقب، موارد منع مصرف و کاستی‌ها هشدار دهد تا مراجع در مورد این روش، نظر و دیدگاه عینی داشته باشد.

توصیه های مراقبتی بعد از تزریق فیلرها

بلافاصله پس از تزریق ممکن است تورم و قرمزی جزئی روی پوست ایجاد شود که کاملا طبیعی است و پس از چند ساعت بدون نیاز به درمان از بین می‌رود. کانتورینگ صورت نیازی به اقدامات خاصی برای دوره نقاهت ندارد. اما برای دستیابی به اثر برجسته تر و حفظ نتایج برای طولانی ترین زمان ممکن، پزشک ممکن است توصیه کند که توصیه‌های زیر را دنبال کنید:

• اجتناب از نور مستقیم خورشید
• تا چند روز پس از تزریق، از مراجعه به سولاریوم، حمام، سونا، استخر، سالن‌های ورزشی خودداری کنید.
• برای 2-3 روز اول پس از تزریق، لوازم آرایشی تزئینی و مراقبتی را کنار بگذارید (حداقل آن را در ناحیه ای که فیلر تزریق می شود استفاده نکنید).
• برای مدتی، ماساژ زیبایی صورت و سایر روش‌هایی که نیاز به تماس مستقیم دست ها با پوست دارند را حذف کنید (همچنین برای جلوگیری از عفونت، لمس صورت را محدود کنید).

در صورت لزوم، پزشک توصیه‌های بیشتری برای گذراندن دوره بهبودی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بلافاصله پس از تزریق به سبک زندگی عادی خود بازگردید، اما پیروی از این توصیه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که به نتیجه مطلوب برسید و آن را برای مدت طولانی حفظ کنید.

هزینه کانتورینگ صورت چقدر است؟

هزینه کانتور صورت بسته به نوع و مقدار پرکننده پوستی مورد نیاز، متفاوت است، مشاوره با پزشکان کلینیک ساعی، ضروری است زیرا ما به انتظارات شما یا اهداف شما از کانتور و تزریق فیلر صورت نیاز داریم.

اگر مخالف یا واجد شرایط جراحی پلاستیک نیستید، همچنان می‌توانید برای کانتورینگ با تزریق‌ فیلرها به صورت خود حجم و فرم دهید. در کلینیک زیبایی ساعی، چندین گزینه برای کانتور کردن و حجم دادن به قسمت‌های مختلف صورت توسط پزشک معالج شما ارائه می‌گردد تا به شما کمک کند با چهره‌ای جوان‌تر، تصویر زیبای چهره خود را بهبود ببخشید.

انتخاب کلینیک مناسب برای تزریق فیلر

در هنگام انتخاب یک کلینیک مناسب برای تزریق فیلرها همانقدر دقت و وسواس به خرج بدهید که برای یک روش جراحی انجام می‌دهید. زیرا استفاده از پر کننده‌ها یک روش پزشکی است که برای انجام ایمن آنها و حصول نتایج طبیعی، تخصص و مهارت نیاز دارد. برای این کار پزشکی را انتخاب کنید که دانش کافی از آناتومی بدن، همینطور نگاه زیبایی شناسی توسعه یافته و مهارت و دقت یک جراح را دارا باشد.

بهتر هست هر کلینیکی را که برای عملیات زیبایی خود به آن مراجعه می‌کنید ،خیلی خوب بررسی کرده و عکس‌های نمونه کارهایشان را ببینید و از سوابق درخشان و تجربه و مهارتشان مطمئن گردید.

شایان به ذکر است پزشکان ما در کلینیک ساعی دارای سابقه ای اثبات شده در پزشکی زیبایی و همچنین تجربه فراوان در تزریق فیلر هستند.

سوالات متداول

تزریق فیلر به چه کسی توصیه نمی‌شود؟

– برای مبتلایان به بیماری های خودایمنی (بیماری بافت کلاژن شبه لوپوس، تیروئید هاشیموتو، آرتریت روماتوئید و غیره)
– بیماران دیابتی
– بیماران سرطانی
– برای بیمارانی که مستعد ابتلا به کلوئید هستند.
-بارداری و شیردهی
-بیماری های انکولوژیک
-اختلال لخته شدن خون
-بیماری های عفونی
-بیماری های قلبی عروقی
-بیماری های مزمن در مرحله حاد

داروهایی که باید یک هفته قبل از مصرف پرکننده‌ها قطع شوند، کدامند؟

در طول مشاوره، جراح زیبایی منطقه مورد نظر شما را ارزیابی می‌کند و سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند. در حالی که خطرات مرتبط با پرکننده‌های پوستی خیلی کم است، اما شما باید سابقه پزشکی خود را قبل از درمان به طور کامل برای پزشک خود بازگو کنید، زیرا برخی از آلرژی‌ها، شرایط پوستی و عصبی، یا داروها می‌توانند ایمنی یا نتایج تزریق شما را به خطر بیندازند. به عنوان مثال، اگر از داروهای NSAID (مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن) یا رقیق‌کننده‌های خون استفاده می‌کنید، باید به جراح زیبایی خود اطلاع دهید، زیرا احتمال کبودی بعد از تزریق را افزایش می‌دهند.

برخی از داروهای شایع که مصرفشان یک هفته قبل از تزریق فیلرها باید قطع شود عبارتند از:

-داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین
– ایبوپروفن
– اسیدهای چرب امگا 3
– ویتامین E
– زنجبیل
– جینسینگ

یک پرکننده ایده آل صورت، چه شرایط و ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

• نباید خطر آلرژی ایجاد کند.
• نباید حاوی عوامل یا مواد شیمیایی باشد که می‌تواند باعث سرطان شود.
• نباید باعث تغییر شکل در جنین شود.
• نباید به منطقه دیگری منتقل شود.
• نباید ذرات تشکیل دهد.
• هنگام استفاده نباید خیلی دردناک باشد.
• نباید باعث تورم بیش از حد شود.
• نباید به سرعت ناپدید شود.
• نباید باعث عفونت شود.

آیا پرکننده‌ها بعد از تزریق، طبیعی به نظر می‌رسند؟

ظاهر غیرطبیعی به ندرت در تزریق یک پرکننده که توسط متخصص پوست با تجربه انجام می‌گردد، دیده می‌شود. مگر برخی افراد که به دلایل شخصی به طور داوطلبانه خواستار برجستگی بیشتر هستند به همین منظور از ظاهر طبیعی فاصله می‌گیرند.

آیا تزریق فیلر خطرناک است؟

برخی از پرکننده‌های صورت، حاوی بی‌حس کننده‌های موضعی هستند. این اجازه می‌دهد تا تزریق راحت‌تر و بدون درد باشد. البته اگر آستانه درد شما پایین است، می‌توانید این موضوع را با پزشک ما در میان بگذارید و درخواست کنید کرم بی‌حس کننده موضعی برای مدتی طولانی‌تر یا بی‌حسی موضعی با تزریق برای شما اعمال گردد.

از سوی دیگر، عوامل زیر می‌توانند بر میزان احساس درد شما تأثیر بگذارند:

– ناحیه‌ای که فیلر در آن تزریق می‌شود.
-تزریق فیلرهای مبتنی بر هیالورونیک یا روغن (پرکننده‌های مبتنی بر روغن می‌توانند دردناک باشند)
– درجه آستانه درد فرد
– مقدار فیلر تزریقی

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا