تزریق ژل و چربی

تزریق چربی به پلک، ظهور دوباره جوانی و شادابی

0
(0)

زمانی فرا می رسد که وقتی مقابل آینه می ایستیم، چین و چروک ها و خطوط جدید روی پوستمان خودنمایی می کنند. گودی زیرچشمانمان که روز به روز بیشتر می شود و گاهی رنگ آن نیز رو به تیرگی می گذارد ما را به فکر فرو می برد: این من هستم که روز به روز چین ها و خطوط بیشتری را می شمارم؟ در ابتدا نوعی اضطراب و نگرانی و افکار گوناگون را تجربه می کنیم و گاهی به سرعت، دست به کار کسب اطلاعات برای حذف و درمان آنها می شویم.

اگرچه خطوط خنده ما یادگاری از خنده های از ته دل و لحظات شاد با عزیزانمان است و چین و چروک ها و افتادگی ها نشان از پختگیِ ناشی از تجربه های تلخ و شیرین دارد، اما پذیرفتن از دست دادن طراوت و جوانی پوست نیز برایمان آسان نیست. یادتان باشد که شما با همین شکل و شمایل و در این برهه از زندگی تان، همچنان زیبا و خواستنی هستید اما حق دارید دلتان بخواهد زیبایی تان افت نکند و رد سن و سال روی صورت شما کمتر خودنمایی کند. خب البته این خواسته شما امروز با کمترین عوارض، دست یافتنی است.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت های علمی، راهکارهای متنوع و اثربخشی برای جوانسازی پوست صورت و بدن مانند تزریق چربی و دیگر فیلرها (پرکننده ها) ارایه می شوند که با دقت در انتخاب پزشک فوق تخصص و مرکز معتبر نظیر کلینیک ساعی برای انجام چنین خدماتی، می توانید از نگرانی و اضطرابِ از دست دادن جذابیت های طبیعی خود آسوده خاطر باشید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که اثرات سن و سال روی پلک هایتان نمایان شده است؛ این مقاله با ارایه اطلاعاتی در مورد تزریق چربی به پلک، به عنوان راه حلی ماندگار و کم عارضه، شما را همراهی می کند.

کاربردهای تزریق چربی

بیایید صورت را به منزله یک بادکنک در نظر بگیریم که کاملا پر از باد و حجیم شده؛ حال مقداری از هوای داخل بادکنک را خارج کنید؛ ظاهر و سطح بادکنک چه شکلی به خود می گیرد؟ مقداری شل شده و دچار چین و چروک هایی می شود. پوست جوان، همان بادکنک پر از هواست که کاملا کشیده شده و حجم دارد و پوستی که حجمش به خاطر از بین رفتن چربی ها، دچار حجم نامناسب شده است، شکل دوم بادکنک است.

عامل دیگر افت کیفیت پوست، کاهش ساخت پروتئین کلاژن و الاستین در پوست است که خاصیت کشسانی آن را تضعیف کرده و سبب ظهور چین و چروک ها می شود. با تزریق چربی به نواحی که به این دلایل دچار افتادگی شده ‏اند، می توان اثرات ایجاد شده را تا حد زیادی خنثی کرد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

تزریق چربی به پلک ها و هر قسمت از بدن که دچار کاهش حجم و بدفرمی است – مانند فک هایی که به طور مادرزاد عقب تر از اجزای صورت قرار دارند و یا پلک های پایین که دچار گودرفتگی شده اند_ کاربرد جوانسازی و رفع عیب دارد. از طرفی تزریق چربی می تواند برای ایجاد فرم دلخواه شما در اجزای مختلف بدن استفاده شود مانند افزایش حجم باسن یا لب و زاویه سازی صورت که کاربرد زیبایی تزریق چربی به شمار می آید.

تزریق چربی اغلب به کدام قسمت های بدن انجام می شود؟

تزریق چربی برای جوانسازی صورت (شامل تمام اجزای صورت مانند تزریق چربی به پلک ها، گونه، خط خنده، خطوط پیشانی ،شقیقه فرورفته، چانه، گردن، رفع چین و چروک و زاویه سازی صورت)
جوانسازی دست ها
حجم دهی به سینه و باسن
حجم دهی به لب ها
رفع ایرادهایی که بر اثر لیپوساکشن نامناسب ایجاد شده اند
پرکردن جای اسکار جوش ها و آبله و زخم ها

تزریق چربی به پلک، کدام عیوب را رفع می کند؟

تزریق چربی به پلک بالا

معمولا برای برجسته سازی و جوان سازی و رفع چین و چروک استفاده می شود. البته اگر دچار افتادگی پلک هستید و پوست شل و اضافه زیادی روی چشمان شما سنگینی می کند شاید گزینه بلفاروپلاستی یا عمل جراحی پلک هم برایتان پیشنهاد شود.

تزریق چربی به پلک پایین

در مورد پلک پایین معمولا تزریق چربی برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم ها کاربرد دارد. متخصص جراحی پلاستیک با تزریق مقدار متناسبی از چربی به پلک پایین، گودافتادگی را پر کرده و چربی تزریق شده، سبب روشن‏ تر شدن پوست شما می شود.

تزریق چربی برای پر کردن گودی چشم در قسمت داخلی (سمت بینی)

گاهی اوقات از بین رفتن چربی ها در قسمت داخلی چشم در مجاورت بینی باعث می شود گودافتادگی به شکل حرف C قابل رویت باشد، که به آن شکاف اشکی هم می گویند. تزریق چربی در این محل نیز موثر می باشد.

آیا هنگام تزریق چربی به پلک، درد احساس می شود؟

خیر! با تزریق ماده بی حسی به پلک ها معمولا دردی احساس نخواهید کرد. در برخی مواقع ممکن است پزشک استفاده از آرامبخشی را برای شما انتخاب کند که در حالت خوابی عمیق قرار گرفته و متوجه چیزی نمی شوید.

چربی مورد نیاز برای تزریق چربی پلک از کجا تأمین می شود؟

چربی مورد نیاز برای تزریق، از بدن خود فرد و نواحی ای که معمولا چربی ذخیره می شود، استخراج شده و به نواحی ای که به آن نیاز هست تزریق می شود؛ نواحی ای مانند شکم و پهلو و ران.

میزان چربی مورد نیاز، چگونه مشخص می شود؟

پزشک شما با توجه به میزان تبحر و تجربه خود و همچنین نواحی ای از بدن که قصد تزریق چربی به آن را دارید، میزان مورد نیاز را مشخص کرده و سپس اقدام به برداشت چربی از یکی از محل های تجمع چربی می کند. در انتخاب محل برداشت چربی با بیمار مشورت می شود. برای تزریق چربی به پلک، میزان کمی چربی نیاز است اما اگر قرار باشد تمامی صورت و حتی گردن، جوانسازی شود طبیعتا مقدار چربی بیشتری باید استخراج شود.

مراحل تزریق چربی به پلک

مراحل تزریق چربی، جدای از محل آن، یکسان هستند و شامل مراحل ذیل می باشند:

برداشت چربی از محل تعیین شده

در ابتدا محل برداشت چربی ضدعفونی شده و سپس با ایجاد برشی بسیار کوچک در حدود 2 الی 5 میلی متری و توسط سوزنی استریل با نام کانولا مقدار مورد نیاز چربی از محل ذخیره چربی شکسته شده و با نیروی مکش استخراج می شود. این کار توسط تکنولوژیی که در این نوع سوزن به کار برده می شود انجام می شود.

تصفیه و پاکسازی چربی استخراج شده

چربی خارج شده سپس با کمک دستگاه سانتریفیوژ از خونابه ها ودیگر ترکیبات و مایعات جدا شده و برای تزریق آماده می شود. این کار، زمان بر است و از یک الی سه ساعت ممکن است زمان ببرد.

تزریق چربی به محل یا مکان های مورد نظر

با آماده سازی چربی خالص، محل تزریق، ضدعفونی شده و توسط سرنگی با سوزن بسیار نازک و بنا بر تشخیص پزشک، میزان متناسبی از چربی در بافت مورد نظر تزریق می شود.

توجه داشته باشید که در تمامی این مراحل، سالم ماندن سلول های چربی، اهمیت زیادی داشته و بر میزان موفقیت تزریق چربی و پیوند چربی با سلول های محل تزریق، اثر مستقیم دارد.

چربی چگونه در بافت های جدید ماندگار می شود؟

سوال جذابی است؛ این که سلول های چربی را از محیطی که در آن بوده اند و از رگ های خونی تغذیه کننده اش کاملا جدا کنیم و بعد آنها را به صورت خالص به بافتی دیگر منتقل کنیم، این سلول ها چطور دوام می آورند؟

پاسخ این سوال را می توان تا حدودی در ارتباط با اصطلاح پیوند چربی (گرافت چربی؛ Fat Grafting) که هم معنی با تزریق چربی استفاده می شود یافت. سلول های چربی باید در محل جدید با بافت جدید پیوند بخورند به این معنی که به رگ های خونیِ تغذیه کننده ی بافتِ جدید متصل شوند و از آنها تغذیه کنند و زنده بمانند. موفقیت عمل تزریق چربی نیز تا حد زیادی مرهون تعداد سلول های چربی است که پس از تزریق، قادر به ارتباط و تغذیه باشند.

سالم ماندن سلول های چربی در فرایند استخراج و تزریق چربی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با پاره شدن غشای سلول چربی، عملا آن سلول می میرد و پیوندی را با بافت جدید رقم نخواهد زد. سلول های سالم تا مدت زیادی به حیات خود رادامه می دهند و سبب حجم دهندگی می شوند اما سلول هایی که حین انتقال آسیب ببینند یا نتوانند به شبکه رگ های خونیِ بافت جدید متصل شوند، توسط بدن، جذب و حذف می شوند.

آیا نیاز به تمدید تزریق چربی به پلک ها هست؟

اگر میزان مناسبی چربی تزریق شده باشد و درصد مناسبی از آن بتواند در بافت بدن باقی بماند نیازی به ترمیم نخواهد بود. معمولا با گذشت حدود 3 ماه، سلول های چربیِ باقی مانده، بازده نهایی تزریق چربی را نمایان می کنند. در این مدت معمولا تا 50 درصد سلول های چربی تزریق شده زنده مانده اند، اگر درصد آنها برای پلک ها کم باشد، ممکن است نیاز به ترمیم و تکرار تزریق چربی باشد.

با گذشت چند سال در اثر افزایش سن یا تغییر در وزن و با کاهش محسوس تعداد سلول های چربی ممکن است نیاز به ترمیم باشد.

تزریق چربی به پلک یا تزریق ژل؟

در جدول زیر ویژگی های تزریق چربی و ژل را برای مقایسه این دو روش ارایه کرده ایم. علاوه بر اینها آنچه اهمیت بیشتری دارد انتخاب و مشاوره جراحی ماهر و باتجربه در این زمینه است تا با توجه به شرایطتان بهترین انتخاب برای شما انجام شود.

تزریق چربی به پلک ها

 تزریق ژل به پلک ها

چربی از بدن خود فرد استخراج می شود ژل از مواد طبیعی نظیر هیالورونیک اسید تهیه می شود
استفاده از چربی خود فرد هزینه کمتری دارد ژل معتبر، گران قیمت تر است و اگر در نقاط زیادی از بدن، مثلا صورت، بخواهد استفاده شود، هزینه بالاتری دارد
چربی تزریق شده با بافت پیوند می خورد ژل با بافت بدن پیوند نمی خورد
با تزریق چربی در دو مرحله با فاصله زمانی مشخص؛ عموما در حدود 50 درصد از سلول های چربی زنده می مانند و در بدن ماندگار خواهند شد نتایج تزریق ژل، اغلب بعد از گذشت شش ماه، کمتر می‌شود و نیاز به تزریق مجدد می‌باشد
دوره نقاهت طولانی تری دارد دوره نقاهت کوتاه تری نسبت به تزریق چربی دارد
در متقاضیان با ذخیره چربی کافی، قابل انجام است در افراد بسیار لاغر که بدنشان چربی لازم را ندارد، گزینه جایگزین مطلوبی هستند.
عدم ایجاد آلرژی و حساسیت قطعی عدم آلرژی و حساسیت در صورت استفاده از ژل های معتبر
بهبود بافت پوست و ایجاد نرمی و لطافت در بهبود بافت پوست، نقش آنچنانی ندارند و تنها اثر حجم دهی دارد
با کاهش وزن، سلول های چربی پیوندی نیز کاهش می یابند و بهتر است تغییر وزن زیاد نداشته باشید حجم ژل ارتباطی با کاهش و افزایش وزن ندارد و در فواصل زمانی می بایست تزریق تکرار شود

دوران نقاهت تزریق چربی به پلک چگونه می گذرد؟

دوره نقاهت تزریق چربی، حداقل یک هفته تا ده روز است و البته باید تفاوت سیر بهبودی در افراد مختلف را متفاوت در نظر بگیرید. برای حفظ آرامشتان توصیه می شود خود را با دیگران مقایسه نکنید و سوالات و نگرانی هایتان را با پزشکتان در میان بگذارید و تا حصول نتیجه، صبور باشید.

هفته اول: با انجام تزریق چربی، بلافاصله نتیجه عمل و حجم ایجاد شده، قابل مشاهده است اما با گذشت زمان، کبودی و ورم زیادی را در محل تزریق شاهد خواهید بود. برخی متقاضیان زیبایی، با توصیف شدت بالای پف چشم هایشان با عمل تزریق چربی، به خطی شدن چشم ها در هفته اول اشاره می کنند. بعد از گذشت تقریبا یک هفته، به تدریج ورم پلک هایتان از بین می رود اما کبودی هنوز باقی است.

در اولین روز بعد از تزریق چربی به پلک معمولا پزشک شما را ویزیت کرده و پانسمان از روی صورت برداشته و نواحی تزریق توسط پزشک بررسی خواهد شد. بعد از 48 ساعت می توانید استحمام کنید. در این هفته ممکن است التهاب و سوزش و درد مختصری در محل برداشت و تزریق چربی تجربه کنید که با مسکن های تجویزی پزشکتان قابل کنترل هستند. (حتما مسکن تجویزی توسط پزشک مصرف شود و از مصرف داروهای مسکن مانند آسپیرین و ایبوپروفن باید خودداری شود).

هفته دوم: طی این هفته، شاهد کاهش ورم و کبودی خواهید بود اما همچنان ظاهر شما طبیعی نبوده و احساس حجم زیادتر از حد یا عدم تقارن در چشم ها می شوید که تا حدی طبیعی است و تا رفع کامل ورم می بایست صبر داشته باشید. با کامل شدن این هفته می توانید به محل کارتان بازگردید اما از انجام فعالیت های ورزشی و سنگین می بایست اجتناب کنید. پیاده روی های سبک با تسریع گردش خون به بهبود شما کمک خواهد کرد.

با گذشت حدود 2 الی 3 ماه، پلک های شما کاملا بهبود می یابد و شکل نهایی چشم هایتان مشخص می شود. این مدت، ممکن است در افراد مختلف، کمتر یا بیشتر باشد به طوری که برخی از افراد گزارش کرده اند که با گذشت دو هفته، شکل ظاهری مناسبی را مشاهده کرده اند در حالی که برخی دیگر از عدم تقارن چشم ها یا تغییر حالت آنها، دو ماه پس از تزریق چربی ابراز نگرانی می کنند. بنابراین در صورت انتخاب صحیح پزشک و مرکزی معتبر تنها می بایست صبر کرده و مراقبت های پس از تزریق را به خوبی انجام دهید.

مراقبت های تزریق چربی به پلک

نکاتی که باید به مدت یک هفته رعایت کنید، عبارت است از:

• رژیم غذایی: بهتر است از مایعات فراوان و غذاهای آبکی و کم نمک در روزهای ابتدایی پس از تزریق چربی به پلک استفاده کنید. همچنین استفاده از مواد غذایی حاوی فیبر، امگا 3 و میوه های تازه را نیز در هفته های اول تا سوم جهت جلوگیری از یبوست در رژیم غذای خود قرار دهید.

• مصرف مسکن: احساس درد و التهاب و کبودی بعد از تزریق طبیعی است. از داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک تان در مواقع درد استفاده کنید.

• استحمام: دو روز بعد یا 48 ساعت بعد از تزریق می‌توانید استحمام کوتاه داشته باشید.

• استخر و سونا و جکوزی: بهتر است تا دو هفته از این موارد اجتناب کنید.

• عدم فشار یا ماساژ محل تزریق یا محل برداشت چربی

• اجتناب از نور مستقیم خورشید و استفاده از عینک آفتابی به دلیل حساس شدن بافت پوست پلک با تزریق چربی

• بلند کردن زیر سر هنگام خواب، جهت جلوگیری از افزایش ورم پلک

• کنترل فعالیت بدنی: از فعالیت های شدید بدنی شامل ورزش حداقل به مدت دو هفته اجتناب کنید و در خصوص از سرگیری آنها با پزشکتان مشورت کنید.

• عدم مصرف سیگار و دخانیات، قبل و پس از تزریق چربی

• مراجعه به پزشک در موارد اضطراری: اگر در محل تزریق، با آبسه، عفونت یا التهاب و درد بسیار شدید همراه با خروج خونابه از محل تزریق مواجه شدید، فورا به پزشکتان مراجعه کنید.

عوارض تزریق چربی به پلک

با آن که تزریق چربی به پلک، جزو خدمات زیبایی کمتر تهاجمی شناخته می شود اما عوارض احتمالی مربوط به خود را هم دارد که بهتر است از آنها مطلع باشید. برخی از عوارض احتمالی عبارتند از:

• بروز کبودی، ورم و سفت شدن در ناحیه برداشت چربی (مقداری درد و سوزش طبیعی است)
• باقی ماندن همیشگی جای زخم و اسکار که نادر است، چرا که در حد یک برش میلی متری و جای سوزن بسیار نازک تزریق است
• تزریق بیش از حد نیاز که می بایست توسط ساکشن یا روش های جراحی خارج شوند
• عفونت در هر دو منطقه برداشت و تزریق به دلیل استفاده از ابزار آلوده
• ایجاد حساسیت دارویی به ماده بی حسی یا بیهوشی (اگر تزریق با بیهوشی انجام شده باشد)
• خونریزی ادامه دار از محل تزریق
• تغییر رنگ پوست در هر دو ناحیه
• مردن تمامی سلول‌های چربی منتقل شده و ایجاد عفونت در ناحیه دریافت کننده. با انجام عمل ترمیمی می توان مجدد تزریق چربی را انجام داد اما هزینه مجدد به متقاضی تحمیل می شود
• تورم و کبودی طولانی مدت

هزینه تزریق چربی به پلک

اگر تا اینجا با ما همراه بوده باشید احتمالا متوجه عوامل مختلف در تعیین هزینه تزریق چربی شده اید. هزینه تزریق چربی از فردی به فرد دیگر، از پزشکی به پزشک دیگر و با توجه به شرایط محل ارایه خدمت متفاوت است. علاوه بر این موارد، عوامل مختلفی در تعیین هزینه تزریق چربی موثرند از جمله:

• خدمات کلینیک شامل تجهیزات جراحی، بیهوشی، آزمایشات و تست‌های پزشکی و خدمات پس از تزریق
• دستمزد خود پزشک که با توجه به سطح تبحر و تجربه وی تعیین می شود
• میزان چربی که تزریق می شود
• هزینه های قبل و بعد از عمل
• تعداد دفعات تزریق؛ ممکن است برخی موارد، نیاز به تزریق مجدد داشته باشد
• یکی دیگر از مواردی که بر هزینه تزریق چربی تاثیر می‌گذارد، میزان چربی است که باید تزریق شود.

انتخاب بهترین پزشک و بهترین کلینیک برای تزریق چربی پلک

تزریق چربی به پلک، کاری بسیار حساس و دقیق است و نیاز به تبحر و تجربه بالای پزشک دارد. پزشک باید بهترین روش خارج کردن چربی را با کمترین عوارض و بهترین بازدهی انتخاب کند و تجهیزات مورد نیاز و خدمات کلینیکی که تزریق در آن انجام می شود نیز از اهمیت بالایی در انجام صحیح تزریق چربی دارد. لذا بسیار اهمیت دارد که قبل از عمل با تحقیق و در نظر گرفتن تجارب افرادی که تزریق چربی را نزد پزشک و کلینیک خاصی انجام داده اند، انتخاب صحیح را انجام دهید.

کلینیک ساعی با تجهیزات به روز و پرسنلی توانمند و صمیمی با بهترین متخصصان جراحی پلاستیک و متخصصان چشم و پلک برای تزریق چربی همکاری داشته و توانسته است رضایت زیباجویان را جلب نماید. برای کسب اطلاعات در مورد کلینیک ساعی و پزشکان می توانید از طرق زیر اقدام نمایید.

مشاوره خدمات زیبایی : ۰۹۱۹۸۵۲۸۵۲۸
صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا