تزریق ژل و چربی

مراقبت های بعد از تزریق ژل

5
(17)

امروزه پیشرفت های زیادی در حوزه پزشکی شامل امکانات و تجهیزات، تکنیک های درمانی و مواد مورد استفاده حتی در حوزه خدمات زیبایی، صورت گرفته است. با توجه به این تحولات، نتیجه درمان بسیار باکیفیت تر و طبیعی تر از قبل است. به همین دلیل نسبت به قبل استقبال بیشتری از روش های مختلف درمان زیبایی می شود.

برای اینکه افراد از مزایای این پیشرفت ها در حوزه درمان های زیبایی بهره مند شوند، لازم است که شرایط زیر فراهم باشد:

  • برای درمان به کلینیک های تخصصی و مجهز به تجهیزات مدرن مراجعه شود؛
  • درمان توسط پزشکان متخصص و با دانش انجام شود؛
  • مواد مورد استفاده از قبیل ژل ها و فیلرها، مرغوب و استاندارد باشند؛
  • روش درمانی انتخاب شده، متناسب با شرایط فرد باشد؛
  • به مراقبت های قبل و بعد از درمان توجه شود.

بنابراین برای اینکه درمان نتیجه مطلوبی داشته باشد، مراقبت های قبل و بعد از درمان نیز اهمیت به سزایی دارند. در این نوشتار قصد داریم به برخی مراقبت های بعد از تزریق ژل بپردازیم. در صورتی که شما خواننده گرامی قصد استفاده از این تکنیک درمانی را دارید، مطالعه این مطالب برای شما مفید خواهد بود.

رفع گودی زیر چشم

مراقبت های بعد از تزریق ژل

همچنان که استقبال از درمان های زیبایی بسیار بیشتر از قبل شده است، مراکز و مکان های ارائه دهنده این خدمات نیز افزایش یافته اند. بسیاری از خدمات زیبایی در سالن های زیبایی، توسط افراد غیرمتخصص ارائه می شود.

متاسفانه افرادی که در این مراکز درمان های زیبایی را انجام می دهند، تخصص چندانی در انجام تکنیک های درمانی ندارند. علاوه بر این دارای دانش و تخصص چندانی نیستند که افراد را در رابطه با مراقبت های بعد از درمان راهنمایی کنند. پزشکان متخصص در کلینیک ساعی، با توجه به دانشی که از بدن انسان و تاثیر ترکیبات مورد استفاده بر بافت های بدن دارند، از خطرات ناشی از کاربرد مواد نامرغوب و انجام نادرست تکنیک های درمانی آگاه هستند. علاوه بر این، به خوبی می دانند که مراقبت های بعد از درمان به منظور تکمیل فرآیند درمان و نتیجه گیری بهتر، اهمیت بسیار زیادی دارد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

همواره توصیه می شود که افراد متقاضی درمان های زیبایی، از مراجعه به مراکز درمانی غیرمعتبر و سالن های زیبایی خودداری کنند. در کلینیک تخصصی پوست و موی ساعی، جراحان حرفه ای، همواره امن ترین و بی خطرترین راه را برای رسیدن شما به زیبایی انتخاب می کنند. پرسنل مجرب این مرکز نیز در مراحل قبل و بعد از درمان و رسیدن به نتیجه مطلوب، شما را همراهی می کنند.

انجام درمان های زیبایی در کلینیک ساعی، همواره خاطره ای شیرین و فراموش نشدنی را برای مراجعه کنندگان رقم زده است.

نگران عوارض بعد از درمان نباشید !

تزریق ژل یک درمان کم عارضه و کم تهاجمی است. معمولا بعد از تزریق ژل به بخش های مختلف صورت و بدن، تنها کمی قرمزی، کبودی، تورم، خارش و حساسیت به لمس در مجاورت محل تزریق، احساس می شود. این عوارض موقتی هستند و به زودی برطرف می شوند. بعد از برطرف شدن عوارض، اثرات تزریق ژل بهتر مشخص می شود و از نتایج درمان لذت بیشتری می برید. در صورتی که علائم در مدت ۳ روز برطرف نشد، توصیه می شود که با کلینیک ساعی تماس گرفته شود. معمولا توصیه های پزشک و داروهایی که بعد از تزریق ژل تجویز می کند، برای رفع عوارض کافیست و نیازی به درمان های بیشتر نیست.

  • برای مشاهده اثرات تزریق ژل صبور باشید

تزریق ژل یکی از روش های جوان سازی پوست است که معمولا بلافاصله بعد از جلسه درمان، اثرات آن قابل مشاهده هستند؛ اما معمولا مقداری کبودی، قرمزی و ورم در ناحیه درمان وجود دارد که باعث می شود، اثرات درمان به طور کامل مشهود نباشد. همان طور که قبلا بیان شد این عوارض در مدت کوتاهی کاملا برطرف می شوند. بعد از رفع این عوارض، اثرات تزریق ژل به طور واضح قابل مشاهده است. برای مشاهده تاثیر حداکثری تزریق ژل نیاز به ۲ الی ۴ هفته زمان است.

  • برای رفع کبودی از کمپرس آب سرد استفاده کنید

معمولا تزریق ژل یک درمان کم عارضه است؛ اما همچون سایر درمان های زیبایی در این درمان نیز برخی عوارض را مشاهده خواهید کرد. کبودی یکی از این عوارض است. کمپرس سرد به کاهش کبودی کمک زیادی می کند. علاوه بر این، معمولا کرم ها و پمادهای حاوی عصاره گیاه آرنیکا یا مکمل بروملائین نیز در کاهش کبودی موثر هستند. استفاده از عصاره آرنیکا برای رفع کبودی در سراسر دنیا مرسوم است و بدون نسخه نیز در داروخانه ها به فروش می رسد. پزشک با مشاهده شرایط شما، ممکن است دارو یا پمادهایی را برای بهبود سریع تر عوارض تجویز کند.

  • انجام ماساژ را جدی بگیرید.

گاهی بعد از تزریق ژل از قبیل تزریق ژل به باسن، لب یا سینه، برای توزیع یکنواخت ژل در ناحیه تزریق، جلوگیری از تجمع خون مردگی و گلوله گلوله شدن ژل، پزشک انجام ماساژهای خاصی را توصیه می کند. لازم است نسبت به انجام این ماساژها توجه داشته و آن ها را طبق دستورالعمل پزشک انجام دهید.

تزریق ژل به سینه

  • مصرف الکل و استعمال دخانیات ممنوع!

معمولا به افراد توصیه می شود که حداقل به مدت ۱ هفته بعد از تزریق ژل از استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکی پرهیز کنند. استفاده از این مواد احتمال تورم و التهاب را افزایش می دهد. علاوه بر این لازم است که چند روز قبل از انجام تزریق استفاده از الکل و دخانیات را متوقف کنید.

  • مراقب استفاده از مسکن ها باشید.

معمولا تزریق ژل با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بیهوشی عمومی نیست. پزشک قبل از تزریق ژل از داروهای بی حسی موضعی در محل درمان استفاده می کند. علاوه بر این در برخی از انواع ژل ها داروی بی حسی با ژل ترکیب می شود و همراه با ژل وارد بدن می شود.

امروزه بسیاری از انواع ژل ها حاوی مواد بی حسی هستند. بنابراین چند ثانیه بعد از تزریق این نوع ژل ها، ناحیه تزریق بی حس می شود و فرد دیگر دردی احساس نمی کند؛ اما اثرات بی حسی مدتی بعد از درمان از بین می رود. بنابراین معمولا افراد بعد از تزریق ژل و از بین رفتن اثرات بی حسی، کمی درد تجربه می کنند.

در چنین مواقعی استفاده از مسکن ها مجاز است؛ ولی نباید برای تسکین درد از داروهایی از قبیل آسپیرین یا داروهای غیراستروئیدی از قبیل ایبوپروفن یا ژلوفن استفاده کنید. این داروها سبب رقیق شدن خون و افزایش احتمال خونریزی و کبودی می شوند. توصیه می شود که در چنین شرایطی از استامینوفن استفاده شود. معمولا شدت آن قدر کم است که استفاده از استامینوفن به تنهایی برای تسکین درد کافی است.

  • ورزش و فعالیت های فیزیکی بعد از تزریق

معمولا افرادی که اقدام به تزریق ژل می کنند، بعد از اتمام از کلینیک مرخص می شوند و از روز بعد، به فعالیت های روزمره خود می پردازند. با این همه انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین به مدت ۲ هفته ممنوع است؛ زیرا انجام این فعالیت ها سبب افزایش شدت کبودی و تورم می شود. در صورتی که شما ورزشکار حرفه ای هستید، حتما در زمینه زمان شروع فعالیت های خود با پزشک صحبت کنید.

همچنین در نظر داشته باشد که قبل از برطرف شدن عوارضی از قبیل قرمزی، تورم وکبودی، نباید محل درمان گرم شود. بنابراین باید از آفتاب گرفتن، رفتن به سونا، سولاریوم، جکوزی و حمام گرفتن پرهیز شود. سرمای شدید نیز اثرات درمانی را کاهش می دهد و عوارض را شدیدتر می کند. به همین دلیل فعالیت هایی از قبیل اسکی، برف بازی، پاتیناژ و شنا در آب سرد ممنوع است. کمی صبور باشید و بعد از برطرف شدن عوارض،  به انجام این فعالیت ها بپردازید.

عکس تزریق ژل لب

  • نحوه شستشو بعد از تزریق ژل

برای جلوگیری از عفونت لازم است که ناحیه تزریق تمیز و خشک نگه داشته شود. برای شستن ناحیه تزریق باید از شوینده های ملایم استفاده کرد. برخی از شوینده ها ممکن است سبب تحریک پوست و ایجاد التهاب شوند. در کلینیک ساعی، بعد از تزریق ژل، شوینده های مناسب به متقاضیان معرفی می شود.

  • تغذیه بعد از تزریق ژل

اثرات بی حسی بعد از تزریق ژل به لب، برای مدتی (حدود ۴۵ دقیقه) باقی می ماند. با توجه به اینکه در این مدت لب بی حس است، بهتر است از خوردن و آشامیدن خودداری شود؛ زیرا در چنین شرایطی امکان گاز گرفتگی وجود دارد و گاز گرفتگی لب، اثرات نامطلوبی بر نتیجه درمان دارد.

معمولا توصیه می شود که افراد بعد از تزریق ژل از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا شامل جو دوسر، لوبیا و سیب زمینی استفاده کنند. در تزریق ژل به لب، حدود ۱ الی ۲ هفته بعد از تزریق ژل از خوردن غذاهای داغ و نوشیدن مایعات داغ پرهیز شود. نوشیدن غذاهای داغ ماندگاری اثرات ژل را کاهش می  دهد.

  • نوشیدن مقدار کافی آب ضروری است

بعد از تزریق ژل، وجود آب کافی در بدن برای دستیابی به بهترین نتایج ضروری است. ترکیب اغلب ژل ها، امروزه از اسید هیالورونیک است. هیالورونیک اسید یک ماده قندی است که در بسیاری از بافت های بدن از قبیل غضروف ها و پوست وجود دارد. این ماده بعد از جذب آب حجیم می شود و به حالت ژله ای در می آید. کمبود آب در بدن بر عملکرد ژل ها و فیلرهای پوستی تاثیرگذار است.

  • اصلاح و آرایش صورت

بلافاصله بعد از تزریق ژل، افراد مجاز به آرایش و اصلاح صورت نیستند. معمولا  بعد از گذشت ۱ هفته به افراد اجازه آرایش و اصلاح صورت داده می شود.

در صورت مشاهده این عوارض حتما با کلینیک تماس بگیرید

مجددا تاکید می کنیم که عوارض بعد از تزریق ژل بسیار خفیف هستند و به مرور زمان یا استفاده از درمان های بسیار ساده کاملا رفع می شوند. با این حال اگر بعد از تزریق ژل هر یک از عوارض زیر را مشاهده کردید، لازم است که با پزشک یا کلینیک تماس بگیرید:

  • قرمزی شدید محل تزریق؛
  • حساسیت شدید به لمس در محل تزریق؛
  • درد بسیار شدید، یا درد شدیدی که به مرور شدت آن بیشتر می شود؛
  • مشاهده لکه های پوستی تیره و روشن در ناحیه تزریق.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 17

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا