تزریق ژل و چربی

ترمیم تزریق چربی

بهترین زمان ترمیم و عوامل موثر بر تعداد جلسات تزریق چربی

0
(0)

اگر سرانجام با تحقیقات بسیار و جست و جو در مورد تزریق چربی و مزایا و عوارض آن، تزریق چربی را به بافت مورد نظر انجام داده باشید، اکنون آنچه برایتان اهمیت دارد، آگاهی از احتمال و زمان ترمیم احتمالی است؛ بخصوص اگر در روزهای ابتدایی پس از تزریق چربی بوده و هنوز با ظاهر جدید خود خو نگرفته باشید.

گاهی به دلیل تورم پس از تزریق، ممکن است نگران عدم تقارن و یا ایجاد بدشکلی ‏هایی باشید که پیش از این دیده یا شنیده اید. باید بدانید که شما تنها نیستید و اغلب افراد پس از تزریق چربی، دچار تردید ها و سوالاتی می شوند که پاسخ قانع کننده به آنها را می طلبد.

در این مقاله قصد داریم به عوامل موثر بر تعیین تعداد جلسات چربی و ترمیم احتمالی بپردازیم. البته شاید بهتر باشد در مراحل تحقیقات برای انتخاب روش تزریق چربی، به تعداد جلسات تزریق یا ترمیم توجه شود چرا که در محاسبه هزینه های تزریق چربی، موثر است و اینکه برخی افراد ممکن است کشش و حوصله دفعات تزریق بیشتر را نداشته باشند.

موارد نیاز به جلسات ترمیم تزریق چربی

ابتدا مروری داشته باشیم بر اینکه در چه مواردی ممکن است نیاز به جلسات تزریق یا ترمیم بیشتر باشد؟ چرا که در برخی موارد، نیازی به تکرار جلسات نیست.

– عدم تقارن در بافت هایی که تزریق به صورت قرینه در آنها انجام شده است، نظیر اطراف چشم ها، گونه ها، شقیقه ها، طرفین صورت در صورت های استخوانی.
– برای دستیابی به ظاهر مورد نظر که نیازمند تزریق چربی بیشتر است، ممکن است بیمار، حجم دهی بیشتری را ترجیح دهد.
– ایجاد بدشکلی پس از تزریق که نیازمند اصلاح و گاهی خارج کردن چربی است، مواردی مانند حرکت چربی، گلوله شدن چربی یا سفت شدن بخشی از آن، کوچک شدن چشم ها و … .

عوامل موثر بر تعداد جلسات تزریق چربی و ترمیم آن

نظر و سلیقه پزشک متخصص تزریق چربی و انتظارات متقاضی

پزشکان و متخصصان تزریق چربی، هنگام مشاوره، روش کار خود را برای متقاضی شرح می دهند و دیدگاه و نظر خود را -که آمیخته با سلیقه وی نیز هست- در مورد تغییرات مورد نیاز ارایه می کنند. در مقابل، شما نیز پزشک را از انتظارات و ایده آل هایتان مطلع می سازید، نقطه تعادل بین نظر تخصصی و زیبایی شناختی پزشک و آنچه ایده آل شماست، با احتمال بالایی می تواند نتیجه متعادلی را در بر داشته باشد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

برخی بیماران ممکن است تمایل داشته باشند که صورتشان بزرگ تر جلوه داده شود و برخی نیز تغییرات جزیی تر را می پسندند. بدیهی است که متخصص می باید به نظر بیمار – البته در صورت امکانِ انجام دادنِ آن که براساس تخصص پزشک تعیین می شود- توجه نماید. پزشکانی که بدون دلایل تخصصی، بر سلیقه خود استمرار و تاکید دارند عموما مراجعانی ناراضی خواهند داشت.

از سوی دیگر، بیمارانی که علی رغم نظر تخصصی پزشک که با توجه به ویژگی های فردی ایشان ارایه می شود، اصرار بر اعمال نظر خود دارند، خود را در معرض نتایج نامطلوب و نارضایتی بالایی قرار می دهند.
با توجه به موارد بالا، پرس و جو در مورد نتایج کار پزشک از بیماران قبلی وی، می تواند اطلاعات زیادی در مورد سلیقه آن پزشک و پاسخگویی وی پس از تزریق چربی فراهم کند.

تاثیر ویژگی های فردی متقاضی بر تعداد جلسات تزریق چربی و ترمیم

پزشکان معمولا با توجه به شرایط و انتظارات متقاضی و همچنین سوابق و تجارب خود، به صورت تخمینی جلسات تزریق چربی مورد نیاز را برآورد می کنند. اما از آنجا که افراد مختلف، ویژگی های جسمی، روانی و سبک های زندگی متفاوتی دارند، ممکن است در برآوردهای اولیه، تغییراتی ایجاد شود و بهتر است خود را برای تغییر احتمالی نظر پزشکتان آماده کنید.

میزان جذب چربی تزریقی در مقایسه با چربی ای که با بافت های بدن پیوند خورده و ماندگار می شوند، بسیار تحت تاثیر ویژگی های فیزیولوژیک و زمینه بدن فرد قرار دارد. در برخی افراد در تزریقِ بار اول، تنها 10 درصد چربی تزریقی، باقی می ماند و مابقی جذب بدن می شود اما در برخی دیگر این میزان به 50 تا 70 درصد هم می رسد و نیازی به تزریق چربی مجدد نیست.

یکی دیگر از ویژگی های فردی اثرگذار، میزان متابولیسم بدن است. فردی که از لحاظ جسمی متابولیسم بالایی دارد احتمال جذب مقدار بالاتری از چربی توسط بدن او وجود دارد و احتمالا نسبت به فردی با متابولیسم پایین تر، نیاز بیشتری به جلسه یا جلسات ترمیم خواهد داشت.

تاثیر نوع و تکنیک تزریق چربی بر تعداد جلسات ترمیم

علاوه بر مهارت و تبحر پزشک، تکنیک تزریق چربی و تناسب آن با پوست و مکان تزریق، بر ماندگاری اثر تزریق اثرگذار است. با استفاده از تکنیک مناسب و اجرای صحیح آن تعداد جلسات ترمیم کاهش می یابد. هدف از تزریق چربی یا انتقال چربی، انتقال میزان مناسبی از سلول های چربی از بافت گیرنده به بافت میزبان می باشد. هر چه سلول های چربی سالم تر و یا در تکنیک های مایکروفت و نانوفت، بافت چربی بهتر و حاوی سلول های بنیادی بیشتری به بافت میزبان تزریق شود، احتمال ماندگاری آن در بدن و پیوند با بافت بدن بالاتر خواهد بود.

میزان رعایت دستورالعمل های قبل و بعد از عمل تزریق چربی

شکی وجود ندارد که رعایت دستورالعمل های مراقبتی قبل و بعد از عمل، اثر زیادی در افزایش بهره وری تزریق چربی دارد. حتی در صورتی که متقاضی بهترین پزشک و متخصص تزریق چربی را انتخاب کرده باشد، در صورتی که مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی را رعایت نکند می تواند به نتیجه آسیب وارد کند که نارضایتی وی را در پی خواهد داشت. نیاز به تعداد جلسات بیشتر تزریق و ترمیم چربی، یکی از عواقب اصلی عدم توجه به دستورالعمل های مراقبتی است.

چه مدت بعد از اولین تزریق، می توان ترمیم تزریق چربی را انجام داد؟

با در نظر گرفتن تفاوت های فردی، چربی تزریق شده به مدت تقریبا 6 ماه، نیازمند زمان است تا کاملا در بافت میزبان جایابی شود. بدین معنی که مشخص شود چه مقدار از آن جذب بدن شده و چه مقدار، باقی مانده و عضو بافت شده است؛ و اینکه نتیجه حاصله تا چه حد رضایت متقاضی و پزشک را برآورده می کند.

با در نظر داشتن این موارد، می توان در مورد تجدید تزریق چربی یا ترمیم تزریق بررسی کرد و تصمیم گرفت.بنابراین بهتر است تا مدت زمان تقریبی شش ماه صبر داشته باشید و پس از آن با مشورت پزشک، بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

در جلسات ترمیم تزریق چربی، چه اتفاق می افتد؟

بسته به نوع کار مورد نیاز می توان موارد ذیل را درنظر داشت:

تکرار مرحله بعدی تزریق چربی در حجم قبلی که ندرتا به بیش از دو یا سه جلسه می رسد.

پر کردن برخی بدشکلی های ایجاد شده و عدم قرینگی ها ، که در این حالت، تزریق برای رفع ایرادات به مقدار کم و در نقاط خاصی انجام می شود.

خارج کردن یا آب کردن بخشی از چربی که می تواند توسط لیزر و یا لیپوساکشن های ظریف انجام شود و نیاز به تبحر بسیار بالایی دارد.

رفع بدشکلی ها با کمک گرفتن از فیلری غیر از چربی، مانند انواع ژل ها، که در ترمیم بدشکلی های کوچک کاربرد دارند.

* تصمیم گیری در مورد انجام هریک از موارد بالا، به تشخیص پزشک تان و تجربه وی بستگی دارد!

تزریق چربی؛ تیغ دو لبه؟!

با توجه به تمامی موارد بالا و اینکه تزریق چربی با عنوان ماندگاترین روش در حجم دهی و جوانسازی پوست در میان انواع روش ها نظیر تزریق ژل و فیلرها و یا انواع لیفت ها شناخته شده است، این ویژگی مانند یک تیغ دو لبه عمل می کند!

اگر نتیجه تزریق رضایت بخش باشد از ماندگاری طولانی مدتِ 7- 8 ساله و در برخی موارد، همیشگیِ آن لذت خواهید برد و در صورت عدم رضایت، حذف آن و خارج کردن آن نسبت به دیگر روش ها دشوارتر خواهد بود.

بنابراین جا دارد بررسی کافی در خصوص موارد ذیل را در نظر داشته باشیم:

– میزان ضرورت به انجام تزریق چربی و توجه به ویژگی های فردی
– تحقیقات در مورد افرادی که از این روش استفاده کرده اند
– تحقیقات در مورد بهترین متخصصان تزریق چربی و مراکز معتبر و خوشنام

کلینیک ساعی، یکی از بهترین مراکز ارایه خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو در شهر تهران است که از حضور پزشکان به نام دراین زمینه بهره می برد. ارایه خدمات مطلوب در محیط صمیمانه کلینیک ساعی، همراه با پشتیبانی پس از انجام خدمات، از ویژگی های این کلینیک خوشنام به شمار می آید.

از راه های ارتباطی ذیل می توانید با کلینیک ساعی و خدمات آن بیشتر آشنا شده و جهت انجام مشاوره وقت رزرو کنید.

مشاوره خدمات زیبایی : ۰۹۱۹۸۵۲۸۵۲۸
مشاهده نمونه کارها و خدمات در صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

خوشحال می شویم نظر شما خواننده محترم را هم در خصوص مقاله پیش رو بدانیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا