جوانسازی پوستهایفوتراپی

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

5
(1)

مقدمه مراقبت های بعد از هایفوتراپی

افزایش سن و پیری، طبیعی‌ترین اتفاقی است که در زندگی همه ماها رخ می‌دهد. چه بخواهیم و چه نخواهیم، پوست صورت و بدن ما به‌مرور دچار چین‌وچروک شده و طراوت شادابی آن طی زمان کمتر می‌شود. از گذشته‌های دور جستجوی اکسیرهای جوانی و راه‌هایی برای جوان‌سازی صورت، وجود داشته و انسان‌ها همواره در پی یافتن راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل بودند. دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند که روند پیری پوست را به تعویق بیندازند. اما راه‌های زیادی برای جوان‌سازی پوست و زیباسازی آن وجود دارد. هایفوتراپی و آر اف فرکشنال، یکی از این روش‌های ایمن و کارآمد هستند. ما در ادامه در مورد این‌موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم و شما را با شرایط و فواید انجام این کار و مراقبت های بعد از هایفوتراپی بیشتر آشنا می‌کنیم.

هایفوتراپی چیست؟

 در هایفوتراپی از امواج اولتراسوند برای سفت کردن و لیفت صورت استفاده می‌شود. این امواج در واقع همان امواجی هستند که در دستگاه‌های سونوگرافی استفاده می‌شوند. منتها این امواج در هایفوتراپی به‌ صورت متمرکز به یک لایه خاص از پوست وارد شده و باعث تحریک تولید کلاژن در آن ناحیه می‌شوند. کلاژن‌ها پروتئین‌های ساختاری هستند که وظیفه استحکام پوست را برعهده دارند و از شل شدن و بروز چین‌وچروک جلوگیری می‌کنند. استفاده از این روش برای لیفت ابرو در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده تأیید شد.

استفاده از این روش برای بهبود چین‌وچروک ناحیه گردن و بالای سینه هم در سال ۲۰۱۴ تأیید شد. به دلیل جدید بودن این روش، برخی از استفاده‌های آن هنوز مورد تأیید FDA قرار نگرفته اما شواهدی که مبنی‌بر مضر بودن این روش هستند، وجود ندارد و تاکنون از این روش به‌عنوان یک روش ایمن در جراحی‌های زیبایی استفاده می‌شود.
هایفوتراپی چیست؟

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

بعد از هایفوتراپی لازم است که بیشتر از پوست خود مراقبت کنید و مواردی را که در پایین ذکر می‌کنیم رعایت کنید.

مراقبت در برابر آفتاب

یکی از مهم‌ترین کارها برای مراقبت های بعد از هایفوتراپی، این است که باید حداقل تا چند هفته از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب اجتناب کنید. پزشکان توصیه می‌کنند که حدود ۴ تا ۶ هفته بعد از هایفوتراپی زیر نور مستقیم خورشید نروید. همچنین بهتر است این توصیه را پیش‌ از هایفوتراپی هم رعایت کنید. تابش نور مستقیم خورشید به پوست شما می‌تواند باعث بروز هایپرپیگمنتیشن و تیره‌ رنگ شدن پوست شما شود. به‌ همین دلیل نور مستقیم آفتاب می‌تواند به پوست شما آسیب رسانده و آفتاب‌سوختگی را به دنبال داشته باشد. توصیه می‌کنیم موقع بیرون رفتن از منزل حتما از کلاه و ضدآفتاب استفاده کنید.

بهترین انتخاب، کرم‌های ضدآفتاب مقاوم به آب با spf بیشتر از ۳۰ هستند. سعی کنید از ضدآفتاب هایی باکیفیت و برندهای معتبر استفاده کنید تا میزان آسیب پوست کمتر شود. کرم‌های ضدآفتاب از پوست صورت شما در برابر اشعه فرابنفش یا uv محافظت می‌کنند. همچنین توصیه می‌شود که از دستگاه سولاریوم و دیگر دستگاه‌های مشابه استفاده نکنید. این دستگاه‌ها هم از اشعه uv برای برنزه کردن بدن استفاده می‌کنند و همان اثرات مخرب نور مستقیم آفتاب بر پوست را دارند. پس آفتاب گرفتن و سولاریوم را به بعد از جلسات درمانی واگذار کنید و پیش‌ از انجام آن‌ها هم حتما با پزشک خود صحبت کنید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار مصرف نکنید

پیش‌ از انجام روش‌های جراحی برای جوان‌سازی پوست، توصیه می‌شود از نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار استفاده نکنید. اما در روش‌های غیر جراحی و مراقبت های بعد از هایفوتراپی هم این مورد اهمیت زیادی دارد. معمولاً توصیه می‌شود که از ۲ روز قبل از انجام هایفوتراپی از مصرف این نوشیدنی‌ها خودداری کنید. کبد شما بعد از انجام هایفوتراپی به حذف سلول‌های چربی غیرفعال پرداخته و باعث سم‌زدایی و دفع مواد حاصل از هایفوتراپی می‌شود. نوشیدن الکل و کافئین باعث درگیر شدن کبد می‌شوند و می‌توانند در این امر اختلال ایجاد کرده و برای بدن مضر باشند.

نوشیندنی های الکلی و کافئین دار بعد از هایفوتراپی ممنوع!

پوست خود را نخارانید

سعی کنید بعد از هایفوتراپی از هر گونه خاراندن و تحریک پوستی پرهیز کنید. توجه داشته باشید که پوست صورت شما بعد از هایفوتراپی مقداری حساس می‌شود. خاراندن یا کشیدن پوست می‌تواند باعث زخم شدن پوست صورت شما شده و اثرات درمانی این روش را کاهش دهد.

آب بیشتری بنوشید

هر چقدر که مصرف چای و قهوه بعد از هایفوتراپی منع می‌شود، به نوشیدن آب و دیگر مایعات سالم مانند آب میوه توصیه می‌شود. سعی کنید تا حد امکان بعد از انجام هایفوتراپی آب بنوشید. اگر بدن و پوست صورت شما آب کافی در اختیار داشته باشد، باسرعت بیشتری ترمیم‌ شده و بهبود می‌یابد و همچنین میزان ساخت کلاژن آن هم افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید که نوشیدن چای و قهوه می‌تواند باعث کم‌آبی بدن شما شود. پس بهتر است تا مدتی چای و قهوه را کنار بگذارید و آب و آب‌میوه تازه بنوشید.

حمام آبگرم، جکوزی و موارد مشابه را کنار بگذارید.

در بحث مراقبت های بعد از هایفوتراپی باید بدانید که این توصیه به این معنا نیست که باید با آب یخ دوش بگیرید یا حمام نروید. صرفاً سعی کنید از قرار گرفتن در معرض آب داغ پرهیز کنید و با آب ولرم یا آب‌های خنک‌تر دوش بگیرید. رفتن به جکوزی و همچنین هوای داغ سونای خشک و سونای بخار اثراتی مشابه با حمام آب داغ بر روی پوست شما دارند و بهتر است که بعد از انجام هایفوتراپی از آن‌ها دوری کنید. حمام‌های طولانی‌مدت با آب داغ می‌تواند چربی‌های طبیعی پوست شما را از بین ببرد. از طرف دیگر حمام با آب ولرم یا خنک می‌تواند می‌تواند باعث تسریع بهبودی پوست شما شده و از التهابات و آسیب‌های پوستی جلوگیری کند.

عوارض بعد از هایفوتراپی

به‌طورکلی باید بدانید که تمام روش‌های درمانی برای زیباسازی صورت و بدن ممکن است عوارض جانبی ناخواسته‌ای داشته باشند. بااین‌حال اکثر عوارض هایفوتراپی، خفیف هستند و با استفاده از بهترین دستگاه هایفو احتمال وقوع عوارض شدید و سنگین بعد از انجام فرایند، بسیار کم است. از جمله عوارض بعد از هایفو می‌توانیم به میزان کمی قرمزی و تورم پوست اشاره کنیم.

سخن پایانی مراقبت های بعد از هایفوتراپی

همان‌طور که می‌دانید هایفوتراپی یک روش درمانی پوستی برای کاهش چین‌وچروک صورت است. مراقبت های بعد از هایفوتراپی اهمیت ویژه‌ای دارد که ما در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. توصیه می‌شود بعد از انجام این روش درمانی از کمپرس‌های یخ و سرد روی محل تحت درمان استفاده نکنید. زیرا این کار اثرات مثبت هایفو را کاهش می‌دهد.

کلینیک ساعی با بهره گیری از بهترین دستگاه هایفو، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است و شما می‌توانید با خیال راحت برای داشتن پوستی زیبا و جوان‌تر به این کلینیک که لینک سایت آن را در پایین برای شما قرار داده‌ایم مراجعه کنید:

کلینیک ساعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا