جوانسازی پوستخدمات درمانی و زیباییخدمات کلینیک ساعیمیکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست | هزینه ، مزایا و معایب آن

0
(0)

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یکی ازروش‌های به‌روز در حوزه درمان و زیبایی به حساب می‌آید که برای برطرف کردن جای زخم و مشکلات پوستی به کار می‌رود. میکرونیدلینگ با هدف جوانسازی پوست یکی از شیوه‌های درمانی غیر تهاجمی است که از سالیان دورتوسط متخصصین این حوزه مورد استفاده قرار گرفته است.

روش میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاهی به نام میکرونیدلینگ برروی پوست بیمار به جهت جوانسازی و برطرف کردن ایرادات پوستی انجام می‌شود.این دستگاه قادر است با سوزن‌های بسیار کوچک خود به عمق پوست نفوذ کرده و منافذی را برروی پوست ایجادکنند، این منافذ به جذب بالاو اثر بخشی بیش ازپیش داروهای درمانی کمک می‌کند . موادمغذی مورد استفاده بعد از استفاده ازدستگاه میکرونیدلینگ ،جذب پوست شده وتنهادر سطح پوست باقی نمی‌ماند بلکه با کمک سوراخ های ایجاد شده توسط سوزن به عمق پوست و لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند.

داروهایی که بعد از استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ برروی سطح  پوست مورد استفاده قرارمی‌گیرند اغلب حاوی مواد هیالورونیک اسیدو ویتامین Cهستند که این مواد بعد از پیاده سازی روی پوست به عمق پوست نفوذکرده و باعث تحریک سلول‌های پوستی مرده می‌شود و پوست شروع به کلاژن سازی و به اصطلاح جوانسازی می‌کند.

چگونگی انجام میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن‌های بسیار کوچک ، سوراخ‌های کوچکی را برروی پوست ایجاد می‌کند .دلیل ایجاد این سوراخ‌ها نفوذ و جذب بهتر مواد مغذی است . میکرونیدلینگ را می‌توان به 2 صورت انجام داد که در ادامه این دو روش را بازگو خواهیم کرد:

روش دستی

در روش دستی از دستگاه کوچکی به نام درمارولر استفاده می‌شود. درمارولر یک غلتک روان است که روی سر غلتک سوزن‌های بسیار تیز و کوچکی وجود دارد. اندازه این سوزن‌هادر هر غلتک می‌تواند متغیر باشد و اندازه سوزن‌ها کوچک و درشت می‌شود . که هر چه سایزسوزن‌های درمارولر بزرگ تر باشد سوراخ های که روی سطح پوست ایجاد می‌کند بزرگ تر است و بالعکس. به طورمعمول درمارولر از جنس‌های مختلفی مانند شیشه، فلز، سیلیکون و… ساخته می‌شود.

درمارولر
درمارولر

دستگاه‌های مدرن

در این روش می‌توان به کمک دستگاه میکرونیدلینگ تعداد سوزن‌ها را تعیین کرده و عمق سوزن‌ها را نیز مشخص کرد. پزشک معالج به کمک دستگاه می‌تواند سوراخ‌های دقیق و مرتبی را روی سطح پوست ایجاد کند. این روش اثر بخشی بهتری را نسبت به درمارولر دستی دارد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

میکرونیدلینگ با دستگاه
میکرونیدلینگ با دستگاه

تعداد جلسات

میکرونیدلینگ یک روش درمانی است که تعداد جلسات آن بسته به عوامل متعددی است.این عوامل عبارتند از: نوع آسیب ،جنس پوست ،سن و…

به طور معمول تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد بین 4 تا 6 جلسه درمانی است. این تعداد جلسات در افراد با آسیب‌های شدید‌تر می‌تواند افزایش یا کاهش یابد. هر جلسه درمانی حدود 60 دقیقه زمان بر است و فاصله هر جلسه معمولا بین 2 تا 3 هفته است.

مراقبت‌های پس از درمان

یکی از مواردی که در تمام افراد مشهود است التهاب و کبودی ناشی از ورود سوزن‌های عمیق به درون پوست است. اگر شما نیز مایلید عوارض جانبی این درمان زیبایی را به حداقل برسانید باید به موارد ذیل توجه کنید.

  • از رسیدن نور مستقیم خورشید به پوست خودداری کنید
  • در زمان تابش نور خورشید از ضد آفتاب استفاده کنید
  • ازفعالیت‌های که موجب تعریق پوست می‌شود خودداری کنید
  • خودداری از مصرف داروهای ضد التهاب
  • مصرف مواد غذایی ترمیم کننده مانند میوه‌ها
  • خودداری از ماساژ و دست زدن به پوست
  • توصیه‌های پزشک معالج را به دقت انجام داده و داروهای تجویزی را مصرف کنید
  • حداقل از 15 روز قبل از انجام میکرونیدلینگ ازتزریق ژل و بوتاکس خودداری کنید
  • ازمصرف مواد حساسیت زا برروی پوست خودداری کنید
  • از مصرف مواد آرایشی در روزهای اولیه اجتناب کنید

مزایای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش درمانی است که به جوانسازی پوست کمک شایانی می‌کند. میکرونیدلینگ با استفاده از ورود سوزن‌های بسیار کوچک به درون پوست مزایای به خصوصی دارد که این مزایا شامل:

  • جوانسازی پوست به جهت کلاژن سازی پوست
  • از بین بردن جای جوش و لک‌های پوستی
  • قابلیت استفاده در نقاط حساس پوست مانند: دور چشم
  • هزینه پایین این روش نسبت به لیزر و سایر روش‌ها
قبل و بعد میکرونیدلینگ
قبل و بعد میکرونیدلینگ

معایب میکرونیدلینگ

یکی از موارد احتمالی بعد از انجام میکرونیدلینگ قرمزی و التهاب پوست است که اغلب افراد به طور کلی این عارضه را تجربه کرده اند.دلیل بروز این قرمزی و التهاب ورود سوزن‌ها به عمق پوست است که این امر کاملا عادی است و جای نگرانی وجود ندارد این قرمزی و التهاب در صورت مراقبت از پوست و رعایت موارد مراقبتی پس از چند روز کاملا برطرف خواهد شد.

اگر عارضه ای غیر معمول بعد از انجام میکرونیدلینگ به وجودآمد شما باید سریعا پزشک معالج خود را مطلع کنید.

  • نکته: اگر عارضه های طبیعی مانند قرمزی و کبودی بیش از 10 روز به طول انجامید باید سریعا پزشک را از این نکته مطلع کنید.
  • نکته:در صورت عدم توجه به موارد مراقبت‌های پوستی ممکن است روی سطح پوست جوش‌های بسیار ریز ویا زخم‌های بسیار کوچک با تعداد بالا ایجاد شود .

احتمال بروز برخی عوارض جانبی دیگر نیز پس از انجام میکرونیدلینگ وجود دارد که این عوارض شامل:

  • بروز حساسیت های پوستی ویا خارش سطح پوست
  • قرمزی و تورم پوست
  • ملتهب شدن پوست
  • تغییر رنگ پوست

هزینه میکرونیدلینگ

هزینه این روش درمانی بسته به نوع روش و تعداد جلسات است .ممکن است فردی با تعداد جلسات 2 تا 4 جلسه به نتیجه دلخواه خود برسد ولی این تعداد برای دیگری تاثیری نداشته باشد.برای اطلاع از تعداد جلسات مورد نیاز بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کرد .

به طور کلی می‌توان گفت هزینه این روش نسبت به روش‌های درمانی دیگر مانند لیزر بسیار کمتر است.هزینه‌های این روش به عوامل دیگری چون : محل کلینیک ، تخصص پزشک معالج، هزینه‌های آزمایش و… نیز بستگی دارد.بنابراین برای اطلاع از هزینه‌های میکرونیدلینگ می‌توانید با یک پزشک متخصص صحبت کرده تا از قیمت‌های این روش درمانی مطلع شوید.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا