تزریق ژل و چربی

آیا تزریق چربی عوارض خطرناکی دارد ؟

5
(17)

بر اثر افزایش سن و عوامل محیطی بدن ما رو به پیری و چروکیدگی می رود. هر چه زمان می گذرد، این چین و چروک ها بیشتر می شود. این امر باعث شده بسیار از افراد اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. به همین خاطر زیبایی و جوان سازی پوست از موارد مهمی محسوب شده و باید به دنبال روش هایی برای از بین بردن چین و چروک های خود باشیم.

روش های متعددی برای جوان سازی وجود دارد. یکی از روش های رایج برای این امر تزریق چربی است. چنین راهکاری برای افرادی که ۱۸ تا ۶۰ سال دارند استفاده می شود. تزریق چربی توسط جراحان زیبایی و پلاستیک انجام می‌گیرد.

یکی از سوالات پر تکرار شما عزیزان در جلسات مشاوره ما در مورد عوارض تزریق چربی برای بدن انسان در سنین محتلف می باشد، لذا در این مطلب به این مورد بصورت کامل می پردازیم.

تزریق چربی چیست و چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفته شد، تزریق چربی از جمله روش های برطرف کننده چین و چروک و حجم دهی است. تزریق چربی تحت عنوان پیوند چربی نیز شناخته می شود که چربی را از ناحیه ای به ناحیه دیگر انتقال می دهند. این روش به گونه ای است که از مواد حجم دهنده استفاده نمی شود، بلکه از چربی خود بدن ما برای این کار استفاده می شود. به همین دلیل تزریق به این شیوه باعث شده است که کمترین عوارض را برای فرد داشته باشد.

در این روش از نقاطی همانند شکم، ران پا و پشت بازو که چربی اضافه داشته، برداشت چربی انجام می شود، که برای برداشت چربی دو راه وجود دارد که عبارت است از لیپوساکشن و لیپوماتیک. روش لیپوساکشن قدمت زیادی در برداشت چربی دارد و امروزه نیز از این راهکار استفاده می شود. برداشت لیپوساکشن بیشتر برای افرادی استفاده می شود که توده چربی بسیار وسیعی در بدن خود دارند.

جراح پلاستیک برداشت چربی را از نقاط ذکر شده انجام می دهد. این برداشت ها طی آزمایش هایی چربی را از خون و سلول های آسیب دیده جداسازی کرده سپس چربی مورد تایید را برای تزریق استفاده می کنند. این روش ممکن است عوارضی همانند تورم، کبودی، خونریزی، سلولیت و ایجاد زخم را به همراه داشته باشد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

اما روش دیگری تحت عنوان لیپوماتیک نیز برای برداشت چربی استفاده می شود. در این روش برخلاف لیپوساکشن از دستگاه های پیشرفته ای برای برداشت استفاده شده و لذا این دستگاه به گونه ای کارآیی دارد که در زمان بسیار کمی چربی قابل توجهی را از بدن جداسازی می کند.

دلیل سرعت برداشت لیپوماتیک این است که این دستگاه ارتعاشاتی دارد که سبب جداسازی راحت آن می شود. همچنین این روش در مقایسه با لیپوساکشن عوارضی همانند خونریزی، کبودی و غیره را به همراه ندارد؛ همچنین این روش هزینه کمتری نسبت به راهکار اول دارد.

کاربرد های تزریق چربی چگونه است؟

به طور کلی تزریق چربی در نقاط مختلفی از بدن انجام می گیرد. این موضوع به شما بستگی دارد که کدام نقطه را برای تزریق انتخاب می کنید و مایل به برطرف کردن مشکلات آن هستید. این تزریق ها بیشتر در نقاطی همانند سینه، باسن، گودی چشم، خطوط ایجاد شده بر صورت، گونه، لب، دست، پا و واژن تزریق می شود.

تمامی این نقاط برای رفع چین و چروک و افزایش حجم دهی به آن استفاده می شود. یکی از سخت ترین قسمت های پیوند چربی تزریق به صورت و گودی چشم است؛ چراکه این کار بسیار زمان بر بوده و حساسیت زیادی لازم دارد. گودی چشم نیز دارای پوست بسیار نازک است بنابراین برای این تزریق باید پزشک جراح تجربه کافی برای این کار داشته باشد.

تهیه چربی استخراج شده از بدن

عوارض بعد از تزریق به نقاط مختلف

به طور کلی اگر بخواهیم درباره عوارض تزریق چربی صحبت کنیم، باید بگوییم که این تزریق روش مورد اطمینانی بوده و عوارضی ندارد. اما با وجود برخی شرایط ممکن است که عوارضی پیش رو داشته باشد. از جمله عوارضی که احتمال دارد به وجود آید، شامل موارد ذیل است:

  • واکنش به مواد بی حسی؛
  • عفونت؛
  • از بین رفتگی عصب و بافت؛
  • آسیب به لایه های پوست؛
  • لخته شدن خون زیر پوست؛
  • تغییر در رنگ پوست؛
  • عدم تقارن در تزریق؛
  • کبودی؛
  • ورم؛
  • ایجاد زخم؛
  • آمبولی.

احتمال به وجود آمدن این عوارض بسیار کم است ولی با عدم رعایت برخی نکات این عوارض ممکن است رخ دهد. ازجمله نکاتی که باید برای جلوگیری از این عوارض رعایت شود، توصیه های قبل و بعد از تزریق است.

این عوامل تاثیر بسزایی در عوارض احتمالی داشته و با انجام صحیح مراقبت ها می شود به بهبود سریع و بدون عارضه تزریق چربی کمک کرد. بهتر است در تمامی جلسات مشاوره با جراح شرکت کرده و به تمامی نکاتی که پزشک برای شما شرح می دهد، توجه ویژه ای داشته باشید.

در نظر داشته باشید که افرادی که دارای شرایط و بیماری های خاصی باشند، کاندید مناسبی برای این روش جوان سازی نیستند. از جمله اشخاصی که نمی توانند این تزریق را انجام دهند می شود به افرادی با بیماری های خود ایمنی، ایدز، HIV  مثبت، خانم های باردار و شیرده اشاره کرد.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی

برخی از مراقبت های قبل از تزریق که پزشک به شما توصیه می کند، عبارت اند از:

  • حداقل ۱۰ روز قبل از تزریق چربی از مصرف داروهایی همچون آسپرین، ایبوپروفن، ژلوفن، دیکلوفناک، ویتامین های E, C خودداری کنید. مصرف این چنین داروهایی سبب افزایش خونریزی در تزریق چربی می شود؛
  • اگر می خواهید کبودی های محل تزریق افزایش نیابد، باید از خوردن غذاهایی که حاوی سیر است یا نوشیدن چای سبز اجتناب کنید.
  • نکته مهم دیگر این است که باید حداقل ۶ هفته قبل از تزریق مصرف دخانیات را ترک کرده و از خوردن نوشیدنی های الکلی بپرهیزید. ترک دخانیات به شما کمک می کند که بهبود سریعی داشته باشید. همچنین نوشیدن الکل سبب عوارض بسیاری می شود.
  • اگر نسبت به دارویی حساسیت دارید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید. توجه به چنین نکاتی از عوارض بعد از تزریق جلوگیری می کند.

با توجه به اینکه این توصیه ها را قبل از تزریق انجام دادید، واجب است مراقبت های بعد از تزریق چربی را نیز انجام دهید. این نکات به شما کمک بسیاری می کند که به هدف خود برسید. از جمله مواردی که باید بعد از تزریق انجام دهید، از این قبیل است:

  • از انجام کارهای سنگین و ورزش های خود طی ۷ تا ۱۰ روز دوری کنید. در این مدت باید محل تزریق با استفاده از باند کشی پوشانده شده و به آن قسمت فشار وارد نکنید.
  • عوارضی چون تورم و کبودی در اکثر تزریق های چربی رخ می دهد اما اگر می خواهید این علائم با سرعت بیشتری کاهش یابند، می شود از کمپرس آب یخ استفاده کرد.
  • بعد از تزریق از قرار گرفتن درمعرض نور خورشید اجتناب شود. همچنین نباید در فضاهای گرمی چون سنا قرار بگیرید.
  • از نکات دیگر مصرف دارو هایی همانند آسپرین، ژلوفن و پروفن است. بعد از تزریق نیز باید از مصرف چنین داروهایی امتناع کنید. همچنین خوردن نمک سبب افزایش ورم می شود؛ از این رو آن را مصرف نکنید.

نمونه قبل و بعد از تزریق چربی به صورت

تزریق چربی در کلینیک تخصصی ساعی

اگر تزریق چربی توسط متخصص و جراحان پلاستیک با تجربه و برجسته ای انجام نشود، ممکن است عوارض بیشتری پیش رو داشته باشید؛ از این رو در انتخاب پزشک و کلینیک خود دقت زیادی داشته باشید. بسیاری از مراکز چنین روشی را انجام می دهند اما این کار را با شرایط مناسب انجام نمی شود. این تزریق ممکن است با وسایل غیر استریل و تقلبی انجام شود و عوارض زیادی به همراه داشته باشد.

کلینیک ساعی از جمله مراکزی است که روش های جوانسازی مختلف را تحت نظر پزشکان بسیار با تجربه و متخصص انجام می دهد. این کلینیک با متخصصان کارآمد و کادر حرفه ای خود تزریق چربی را به بهترین شکل ممکن انجام داده و از بهترین دستگاه ها و ابزارهای مدرن روز بهره مند است؛ از این رو می توانید با خیال راحت و آسوده تزریق چربی خود را در کلینیک ساعی انجام داده و به نتیجه مطلوب خود برسید. جهت دریافت وقت مشاوره و رزرو تزریق چربی به نواحی مختلف صورت و بدن خود با شماره های زیر در تماس باشید :

  • خط ویژه : ۸۸۶۶۴۱۴۴ – ۰۲۱
  • خط مستقیم : ۸۸۱۹۳۱۴۶-۰۲۱
  • واتس اپ : ۰۹۱۲۹۶۷۴۷۲۳

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 17

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا