خدمات درمانی و زیبایی

آشنایی با انواع روش های لیفت بینی و مزایا و معایب هر کدام

4.9
(30)

چه بخواهیم چه نخواهیم، بینی نقش غیرقابل انکاری در زیبایی صورت دارد. لیفت بینی بهترین گزینه برای افرادی است که به جای تغییر اندازه بینی، به دنبال تغییر فرم آن هستند. اما لیفت بینی به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

انواع تکنیک‌های لیفت بینی را می‌توان در 2 دسته کلی قرار داد: روش‌های جراحی و تکنیک‌های غیرجراحی. البته که هر یک از تکنیک‌های مطرح شده مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر گونه تصمیم‌گیری، با جوانب مختلف هر یک از این تکنیک‌ها آشنا شده و با آگاهی کامل بهترین روش را برای تغییر فرم بینی خود انتخاب کنید. در ادامه هر آنچه باید در رابطه با لیفت بینی بدانید را مو به مو بررسی خواهیم کرد.

نگاهی کلی به روش‌های لیفت بینی

با روی کار آمدن تکنیک‌های نوین، دیگر داشتن بینی زیبا و متناسب با فرم صورت یک رویا نیست. راهکارهای متعددی پیشنهاد شده‌اند که هر یک برای گروهی از افراد مناسب هستند. بنا به آنچه بیان شد، تکنیک‌های لیفت بینی را به دو دسته تقسیم می‌کنند که در ادامه، معرفی کلی از هر یک ارائه خواهیم داد.

  • جراحی لیفت بینی : این جراحی گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که قصد دارند تغییرات قابل توجهی را در صورت خود ایجاد کنند. به کمک این تکنیک، شاهد تغییر دائمی اندازه، شکل و عملکرد بینی خواهیم بود. اگرچه این جراحی بیشتر با هدف زیبایی انجام می‌شود، این روش می‌تواند به اصلاح مشکلات تنفسی نیز کمک کند. به کمک این تکنیک، حتی آسیب‌های وارد شده به بینی که در اثر ورزش یا تصادف اتفاق افتاده‌اند نیز قابل اصلاح هستند.
  • تکنیک‌های غیرجراحی لیفت بینی : روش‌های غیرجراحی که تحت عنوان تکنیک‌های غیرتهاجمی نیز شناخته می‌شوند، گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که از زیر تیغ رفتن هراس دارند. به کمک این روش اصلاح برخی از ناهنجاری‌های بینی مانند برجستگی‌ها و ناهمواری‌ها امکان‌پذیر است.تغییر نوک بینی و رفع سایر نواقص آن نیز به کمک این تکنیک ممکن به نظر می‌رسد. خبر خوش درباره این تکنیک‌ها، نتایج آنی و فوری آن هاست. با این وجود باید بدانید که تکنیک‌های غیرتهاجمی ماندگاری طولانی مدتی ندارند و معمولاً نیاز به تکرار آنها وجود دارد.

لیفت بینی

دو تکنیک مطرح شده، یعنی جراحی لیفت بینی و تکنیک‌های غیرتهاجمی از پروسه کار گرفته تا نتایج نهایی، تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند. جراحی بینی معمولاً 1 تا 3 ساعت طول می‌کشد، در حالی که تکنیک غیرتهاجمی تنها 30 تا 45 دقیقه به طول می‌انجامد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

بهبودی بعد از جراحی بینی و امکان مشاهده نتایج نهایی ممکن است بین 6 تا 8 هفته طول بکشد. در حالی که به کمک تکنیک‌های غیرتهاجمی، فوراً به زندگی روزمره خود باز می‌گردید. از طرفی نتایج حاصل از این تکنیک در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده هستند.

در آخرین بخش مقایسه این دو تکنیک به هزینه نهایی این دو روش می‌رسیم. هزینه روش‌های غیرتهاجمی در مقایسه با روش‌های جراحی بسیار کمتر است. با این حال با انجام روش‌های غیرجراحی هر چند وقت یک بار باید به فکر ترمیم باشید.

بررسی روش‌های غیرتهاجمی لیفت بینی

حال که آشنایی اولیه‌ای با انواع روش‌های غیرتهاجمی پیدا کردیم، نوبت به بررسی انواع تکنیک‌ها به همراه مزایا و معایب آن می‌رسد. درباره انواع تکنیک‌های غیرجراحی لیفت بینی چه می‌دانید؟ کدام راهکار مناسب شماست؟

  • لیفت بینی به کمک تزریق ژل و فیلر

یکی از ساده‌ترین راهکارهای لیفت بینی، فرم دهی بینی با فیلر به حساب می‌آید. به کمک این تکنیک، انواع مختلفی از ناهنجاری‌های بینی قابل اصلاح هستند. رفع برجستگی، اصلاح نوک بینی و لیفت آن، برجسته کردن قسمت‌هایی از بینی و هموار کردن پل بینی از جمله کاربردهای تزریق ژل به شمار می‌آید.

با وجود کاربردهای متعدد این تکنیک، تزریق فیلر برای همه افراد مناسب نیست. به عنوان مثال اگر مایل هستید که بینی شما کمی کوچکتر به نظر برسد یا غوز بینی برداشته شود، بهتر است به سراغ روش‌های دیگر بروید. در این تکنیک از انواع فیلرها به منظور اصلاح فرم بینی استفاده می‌شود که برخی از مشهورترین آنها شامل موارد زیر می‌شود:

  • هیالورونیک اسید
  • پلی اتیل متیل اکریلات
  • ژل پلی آکریل آمید
  • هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

پیش از تصمیم‌گیری در خصوص این تکنیک، بیایید نگاهی به معایب و مزایای آن بیندازیم.

لیفت بینی با تزریق ژل

مزایا و معایب تزریق فیلر به بینی

آنچه باید در رابطه با تزریق ژل به بینی بدانید، موقتی بودن این راهکار است. ماندگاری فیلرهای مورد استفاده در این روش بین چند ماه تا دو سال تخمین زده شده است. بعد از این مدت، به منظور اصلاح و ترمیم مجدد، باید نزد پزشک مراجعه کنید.

مهم‌ترین مزیت لیفت بینی به کمک این تکنیک را باید قابلیت اصلاح آن دانست. به این معنی که اگر از نتایج نهایی تزریق ژل رضایت نداشتید، این امکان وجود دارد که در جلسات بعدی فرم آن را اصلاح کرد.

مزیت دیگر این روش را باید هزینه نسبتاً معقول آن بدانیم؛ تزریق فیلر نسبت به سایر تکنیک‌ها هزینه پایین‌تری دارد و نتایج نهایی حاصل از آن، بعد از نهایتاً یک هفته قابل مشاهده خواهد بود.

در نهایت نمی‌توان عوارض ناچیز این تکنیک را نادیده گرفت. بعد از تزریق ژل، معمولاً با کبودی و تورم خفیف مواجه خواهید شد که در مقایسه عوارض سایر تکنیک‌ها می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

در رابطه با تزریق فیلر برای لیفت بینی، باید انتظارات خود را در حد معقول نگه دارید و از این تکنیک، انتظار معجزه نداشته باشید!

  • لیفت بینی با نخ

لیفت بینی به کمک نخ، تکنیکی به‌روز است که این روزها طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است. این تکنیک غیرتهاجمی برای لیفت نوک بینی کاربرد دارد. جالب است بدانید که در این روش از نخ‌هایی استفاده می‌شود که بعد از مدت زمان کوتاهی جذب می‌شوند. اما لیفت بینی با نخ چگونه انجام می‌شود؟

برای شروع فرایند، ابتدا بی‌حسی موضعی اعمال می‌شود. در ادامه پزشک نخ را از قسمت فوقانی، وارد بینی کرده و آن را از نوک بینی خارج می‌کند. شاید تصور کنید که بعد از جذب نخ، این احتمال وجود دارد که بینی به حالت اولیه خود بازگردد، اما این اتفاق نمی‌افتد.

درواقع نخ مورد استفاده در این تکنیک، سلول‌های پوستی را تحریک به تولید کلاژن می‌کند. به این ترتیب ماندگاری این روش افزایش پیدا خواهد کرد.

نگاهی به مزایای لیفت بینی با نخ

حتماً شما هم بارها درباره لیفت بینی به کمک نخ و محبوبیت آن شنیده‌اید، اما مگر این تکنیک چه مزایایی برای ما به دنبال دارد؟

  • این تکنیک، آسیب زیادی به بافت بینی و عروق آن وارد نمی‌کند؛
  • نتایج حاصل از لیفت بینی با نخ به مدت دو سال ماندگار است؛
  • نخ‌های مورد استفاده در این تکنیک، سبب بروز آلرژی یا حساسیت نمی‌شوند؛
  • امکان تنظیم نوک بینی با توجه به سلیقه شما وجود دارد؛
  • فرایند لیفت با نخ تنها به مدت 15 دقیقه به طول می‌انجامد؛
  • عوارض ناشی از انجام این تکنیک، ناچیز و کوتاه مدت هستند.
آیا لیفت بینی با نخ، عوارضی به هم دنبال دارد؟

از آنجا که لیفت بینی به کمک نخ‌های قابل جذب انجام می‌شود، ظرف 6 تا 8 ماه این نخ‌ها جذب می‌شوند. از جمله عوارضی که ممکن است بعد از انجام این تکنیک شاهد آن باشیم می‌توان به درد و تورم خفیف اشاره کرد. با این حال، عوارض مطرح شده طی مدت دوره 2 تا 3 روزه برطرف می‌شوند.

خطر بروز عفونت بعد از انجام این تکنیک کم است، با این حال احتمال آن صفر نیست. با استفاده از آنتی بیوتیک‌ها می‌توان به راحتی از بروز هر گونه عفونت پیشگیری کرد.

آشنایی با مراقبت‌های بعد از لیفت بینی با نخ

همه ما به خوبی می‌دانیم که مراقبت‌های بعد از اعمال هر تکنیکی در کسب نتیجه دلخواه تاثیرگذار است. در رابطه با تکنیک لیفت با نخ نیز این موضوع صدق می‌کند. پس از اتمام فرایند، برخی از افراد ممکن است به دلیل استفاده از ماده بی‌حسی، دچار حالت تهوع شوند که این معضل با نوشیدن کمی مایعات به راحتی برطرف می‌شود.

سایر مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

  • اگر با قرمزی یا خارش پوست مواجه شدید، این امکان را دارید که از کمپرس یخ استفاده کنید؛
  • به مدت 48 ساعت، استفاده از مواد آرایشی را به تعویق بیندازید؛
  • به مدت 10 روز، از غذاهای نرم و مایعات استفاده کنید؛
  • به مدت دو هفته از جویدن آدامس خودداری کنید و صورت خود را ماساژ ندهید.
نتایج حاصل از لیفت بینی با نخ چه زمانی مشاهد می‌شود؟

اگرچه بعد از اتمام فرایند لیفت بینی، نتیجه اولیه قابل مشاهد است، اما برای قضاوت نهایی باید به مدت یک یا دو ماه پس از درمان صبر کنید. اینکه چه مدت طول می‌کشد تا نتایج نهایی ظاهر شود، بیش از هر عامل دیگری به سن شما بستگی دارد. هنگامی که فرصت کافی برای کلاژن سازی وجود داشته باشد، نتایج نهایی قطعاً شما را شگفت زده می‌کند.

جراحی لیفت بینی

اگر امکان لیفت بینی از طریق راهکارهای غیرتهاجمی وجود نداشته باشد یا هیچ یک از این راهکارها برای فرد مناسب نباشد، در ایستگاه آخر به جراحی لیفت بینی می‌رسیم. این جراحی برخلاف تصور عموم مردم، تکنیکی است که در مدت زمان کوتاهی اجرا شده و حتی گاهی بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود. با این حال قصد داریم هر آنچه باید در رابطه با این تکنیک بدانید را مطرح کنیم و از همه جوانب آن را مورد بررسی قرار دهیم.

ریسک‌ها و خطرات جراحی لیفت بینی

در این جراحی، اندازه، شکل یا فرم بینی تغییر می‌کند و البته مانند هر تکنیک تهاجمی دیگری خطرات مخصوص به خود را دارد. از جمله ریسک‌های این تکنیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خون‌ریزی
  • عفونت
  • واکنش بدن به ماده بیهوشی یا بی حسی
  • بروز مشکلات تنفسی
  • تغییر رنگ پوست و تورم بینی

اگرچه ممکن است هر یک از خطرات فوق، سلامت فرد متقاضی را تهدید کند، اما در بیشتر موارد این مشکلات به هیچ عنوان اتفاق نمی‌افتند.

جراحی لیفت بینی

چگونه باید خود را برای جراحی لیفت بینی آماده کنیم؟

عوامل و فاکتورهای متنوعی وجود دارند که بر نتیجه نهایی جراحی تاثیرگذار هستند. به همین خاطر لازم است پیش از جراحی، مجموعه‌ای از اقدامات صورت بگیرد که این اقدامات، ما را برای انجام جراحی موفقیت‌آمیز کمک می‌کنند. در ادامه هر یک از این اقدامات را توضیح خواهیم داد.

  • بررسی سابقه پزشکی

سابقه پزشکی و بررسی آن، مهم‌ترین مرحله آماده شدن برای جراحی لیفت بینی است. در این مرحله در رابطه با اهداف شما از انجام این تکنیک، سوال پرسیده می‌شود. سابقه جراحی یا انسداد بینی از جمله عواملی هستند که ممکن است جراحی را تحت تاثیر قرار دهند. به این ترتیب پزشک با بررسی آزمایش خون، سلامت عمومی فرد متقاضی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

  • معاینه فیزیکی

معاینه فیزیکی این امکان را به جراح می‌دهد که تغییرات پیش رو را مشخص کند. ضخامت پوست و سختی غضروف در این معاینه مورد بررسی قرار می‌گیرد. به این ترتیب جراح با آگاهی کامل برای جراحی آماده می‌شود.

  • کنترل غذا و داروها

به مدت 2 هفته پیش از جراحی، بهتر است از مصرف داروهای حاوی آسپرین و ایبوپروفن پرهیز کنید. علت ممنوعیت این داروها را باید افزایش احتمال خونریزی دانست. اگر سیگارمی کشید، بهتر است پیش از جراحی استعمال آن را قطع کند. چرا که سیگار احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد و از طرفی روند بهبودی را کند می‌کند.

در حین جراحی لیفت بینی چه اتفاقی می‌افتد؟

این جراحی با بی‌حسی موضعی یا بیهوشی شروع می‌شود. در ادامه جراح، برشی در قسمت بین دو سوراخ بینی می‌زند و پوست بینی را بلند می‌کند. سپس تغییرات لازم روی غضروف و استخوان بینی صورت می‌گیرد. این مرحله برای مختلف، به شیوه‌ای متفاوت انجام می‌شود؛ چرا که اهداف هر فرد از انجام این عمل، نسبت به فردی دیگر متفاوت است.

در نهایت بعد از اعمال تغییرات لازم، بخیه محل برش خورده صورت می‌گیرد. در این تکنیک، ممکن است بینی کوچک‌تر شده یا بنا به خواسته متقاضی حجم آن افزایش پیدا کند. اصلاح کلی فرم بینی، در جراحی لیفت بینی امکان پذیر است.

لیفت بینی با جراحی

مراقبت‌های بعد از جراحی لیفت بینی

بعد از جراحی، لازم است برای کاهش خونریزی و تورم در رختخواب استراحت کنید و سر خود را بالاتر از سطح سینه قرار دهید. در این حالت، بینی گرفتگی دارد و پانسمان به مدت 1 تا 7 روز باید در بینی باقی بماند. برای کاهش احتمال خونریزی و تورم بیش از حد، لازم است که احتیاط‌های زیر را رعایت کنید:

  • از انجام فعالیت‌های سنگین مانند ایروبیک و دویدن خودداری کنید؛
  • برای جلوگیری از یبوست، از مواد غذایی حاوی فیبر استفاده کنید؛
  • دندان‌ها را به آرامی مسواک بزنید؛
  • هنگام بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حتماً از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.

نگاهی به مزایای جراحی لیفت بینی

هنگامی که صحبت از جراحی و زیر تیغ رفتن می‌شود، افراد زیادی گارد می‌گیرند. با این حال هیچ گاه نمی‌توان منکر نتایج طولانی مدت و مثبت این تکنیک شد. افزایش اعتماد به نفس و نتایج مطلوب حاصل از این تکنیک، افرادی زیادی را به انجام این فرایند تشویق کرده است. با این حال اگر به دنبال دلایلی بیشتری برای قانع شدن می‌گردید، نگاهی به مزایای انجام این تکنیک بیندازید.

  • امکان افزایش یا کاهش اندازه بینی،
  • امکان شکل دادن به سوراخ‌های بینی،
  • امکان لیفت نوک بینی و اصلاح فرم آن،
  • امکان کوتاه کردن پل بینی،
  • امکان ایجاد تناسب و هماهنگی میان اجزای صورت و بینی.

همه این مزایا به کمک این جراحی ساده قابل دستیابی هستند. تنها کافی است که از یک متخصص باتجربه در این حوزه کمک بخواهید.

برآورد هزینه‌های روش‌های لیفت بینی

حال که با تکنیک‌های متنوع لیفت بینی آشنا شدیم، نوبت آن است که نگاهی به هزینه‌های این راهکارها و عوامل موثر بر آن داشته باشیم. هزینه تکنیک‌های غیرتهاجمی تفاوت عمده ای با جراحی لیفت بینی دارد. تزریق ژل و لیفت با نخ، تکنیک‌های موقتی هستند که قطعاً به ترمیم نیاز پیدا می‌کنند. با این حال عواملی مختلفی وجود دارند که بر هزینه نهایی تاثیر خواهند گذاشت. در ادامه به بررسی برخی از این فاکتورها می‌پردازیم.

  • تجربه و مهارت جراح

انتخاب جراح متبحر، مهم‌ترین تصمیم بعد از تصمیم‌گیری برای انجام لیفت بینی است. یک جراح باتجربه و ماهر، تا حد زیادی خیال شما بابت نتیجه نهایی را راحت می‌کند. بنابراین جای تعجبی هم ندارد اگر، هزینه نسبتاً بالایی برای فرایند لیفت بینی از شما درخواست کند.

  • هزینه بیمارستان یا کلینیک انتخابی

فرایندهای غیرتهاجمی تزریق فیلر و لیفت با نخ، به طور معمول در مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی انجام می‌شود. این کلینیک‌ها نیز معمولاً بسته به موقعیت جغرافیایی هزینه‌های متغیری را از شما دریافت خواهند کرد.

البته اگر جراحی لیفت را در نظر داشته باشید، بهتر است که هزینه‌های بیمارستان را به دستمزد جراح اضافه کنید. مجموعه این عوامل تعرفه نهایی لیفت بینی را تعیین می‌کنند.

  • استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته

اگرچه به‌کارگیری تجهیزات پیشرفته، کسب نتیجه مطلوب را تضمین نمی‌کند، اما نمی‌توان تاثیر آنها را دست کم گرفت. این مورد از دیگر عواملی است که بر هزینه لیفت بینی تاثیرگذار خواهد بود.

به طور کلی جراحی لیفت بینی را باید نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت دانست. چرا که نتایج حاصل از آن دائمی هستند و فرم چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین خاطر هنگام انتخاب پزشک یا کلینیک، همه این عوامل را در نظر داشته باشید.

کدام کلینیک را برای لیفت بینی انتخاب کنیم؟

انتخاب کلینیک معتبر از میان انبوه کلینیک‌هایی که در حال فعالیت هستند، کار دشواری است. برای انتخاب کلینیک ایده آل برای لیفت بینی چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟

  • برخورداری از مجوزهای لازم

جالب است بدانید که تعداد کلینیک‌هایی که بدون داشتن مجوزهای لازم مشغول به فعالیت هستند روز به روز در حال افزایش است. به همین خاطر است که برای انتخاب یک کلینیک معتبر، پیش از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که کلینیک مورد نظر از مجوزهای لازم برخوردار باشد.

  • بهر مندی از کادر درمانی متخصص

موفقیت‌آمیز بودن فرایند لیفت بینی نه تنها به پزشک متخصص، بلکه به کادر درمان باتجربه نیز بستگی دارد. مهارت و تجربه یک جراح و متخصص، در کنار کادر درمان ماهر تکمیل می‌شود.

  • برخورداری از تجهیزات پیشرفته

استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات به روز در کسب نتایج دلخواه تاثیر غیرقابل انکاری دارند. این دستگاه‌ها نه تنها سبب کاهش خطاهای انسانی می‌شوند، بلکه دقت و عملکرد متخصص را نیز بهبود می‌بخشند. به این ترتیب دستیابی به نتایج دلخواه دور از ذهن نخواهد بود.

کلینیک ساعی و تضمین زیبایی شما

کلینیک پوست و موی ساعی با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و به‌روز، انواع تکنیک‌های لیفت بینی را اجرا می‌کند. این کلینیک که در جردن قلب شمال شهر تهران واقع شده است، با بهره‌مندی از کادری مجرب و متخصص، خدمات درمانی و زیبایی را ارائه می‌دهد.

شعار اصلی این کلینیک، زیبایی طبیعی در کنار تضمین سلامتی است. این کلینیک تلاش خود را در راستای دستیابی به این هدف تنظیم کرده است. امکان لیفت بینی به روش‌های مختلف در کلینیک ساعی امکان‌پذیر است. البته خدمات این کلینیک تنها به این مورد محدود نمی‌شود؛ کاشت مو به روش‌های مختلف، لیزر موهای زائد و جوانسازی پوست صورت از دیگر خدماتی است که توسط این کلینیک ارائه می‌شود.

با بهره‌مندی از خدمات این کلینیک، زیبایی دیگر یک رویا نخواهد بود. به کمک این کلینیک، نتایج دلخواه خود را با مقرون به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها تجربه خواهید کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای ها 30

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا