کاشت مو

موهای کاشته شده، طبیعی به نظر می رسند یا مصنوعی؟

0
(0)

کاشت مو برای افزایش تعداد و تراکم موها در ناحیه‌ای از سر که ممکن است موهای آن ناحیه نازک یا دچار طاسی شده باشد، انجام می‌شود. این کار با برداشتن مو از قسمت‌های ضخیم‌تر سر یا سایر قسمت‌های بدن و پیوند آن به قسمت نازک یا طاس پوست سر انجام می‌شود.

به طور کلی، حدود ۶۰ درصد از مردان و ۵۰ درصد از زنان، نوعی ریزش مو را تجربه می‌کنند. برای رفع این مشکل، ممکن است از درمان‌های دارویی استفاده شود، اما یک روش دیگر، کاشت مو است.

در ادامه قصد داریم به بحث درباره این پرسش که آیا موهای کاشته شده طبیعی به نظر می‌رسد یا خیر و چند نکته دیگر در همین رابطه بپردازیم.

آیا کاشت مو مؤثر است؟

کاشت مو معمولاً عملکرد مؤثرتری از روش‌های دارویی دارد، اما چند فاکتور را باید مد نظر باشید:

• بین ۱۰ تا ۸۰ درصد از موهایی که کاشته شده‌اند به طور کامل در عرض سه تا چهار ماه رشد خواهند کرد.
• مانند موهای معمولی، موهایی که کاشته شده‌اند به مرور زمان نازک می‌شوند.
• افرادی که فولیکول‌های خفته مو دارند، ممکن است کاشت در آن‌ها بهتر نتیجه بدهد.

کاشت مو برای همه جواب نمی‌دهد. عمدتاً از شیوه کاشت در مواردی استفاده می‌شود که فرد به طور طبیعی دچار طاسی شده است یا موها نازک شده باشند و یا شخص در اثر آسیب‌دیدگی موهای خود را از دست داده باشد. در بیشتر موارد برای کاشت از موهای موجود خود شخص استفاده می‌شود، بنابراین این شیوه برای درمان افرادی با شرایط زیر مؤثر نخواهد بود:

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

• طاسی و نازک شدن گسترده موها
• ریزش مو ناشی از شیمی درمانی یا دیگر داروها
• وجود اسکارهای ضخیم بر روی پوست سر ناشی از جراحات

هزینه کاشت مو طبیعی چقدر است؟

هزینه نهایی کاشت مو به چند فاکتور بستگی دارد که عبارتند از:

• تعداد موهایی که کاشته خواهند شد
• دستمزد جراح و هزینه‌های کلینیکی که در آنجا عمل پیوند مو انجام خواهد شد
• تکنیک جراحی مورد استفاده

به خاطر داشته باشید از آنجایی که کاشت مو جزو عمل‌های زیبایی به حساب می‌آید، بیمه‌های درمانی برای این مورد هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. به علاوه، هزینه‌های دارو و مراقبت‌ های بعد از کاشت مو را نیز شاید لازم باشد که به هزینه نهایی اضافه کنید.

بهترین روش کاشت مو چیست؟

تعریف ساده کاشت مو عبارت است از برداشتن موهایی که دارید و انتقال آن‌ها به یک ناحیه فاقد مو. موهای کاشته شده معمولاً از ناحیه پشت سر گرفته می‌شوند، اما از موهای سایر نواحی بدن نیز می‌توان استفاده کرد. قبل از شروع کاشت، جراح ناحیه‌ای که قرار است موها از آنجا برداشته شوند را استریل کرده و با استفاده از بی‌حسی موضعی، آن قسمت را بی‌حس می‌کند. سپس جراح با استفاده از یکی از دو روش FUT یا روش FUE کاشت مو را آغاز می‌کند.

هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به طور کلی تکنیک کاشتن مو در هر دو روش یکسان است و در واقع تفاوت اصلی آن‌ها به شیوه برداشتن موها برمی‌گردد. به طور کلی FUE به عنوان روش جدیدتر و بهتر مد نظر قرار داده می‌شود، اما بایستی توجه داشته باشید که همیشه و در همه موارد اینطور نیست.

ریکاوری پس از عمل کاشت مو

استفاده از هر دو روش FUT و FUE ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. این مورد تا حدی به میزان کار انجام شده توسط جراح بستگی دارد. شما در همان روز بعد از عمل مرخص خواهید شد و نیازی به بستری نیست. پس از انجام عمل، جراح با دقت تمام بانداژها را برمی‌دارد. این ناحیه ممکن است متورم شده باشد، بنابراین شاید لازم باشد که جراح از تزریق تریامسینولون برای کاهش تورم استفاده کند. احتمالاً در محل کاشت و محلی که موها از آنجا برداشته شده‌اند، احساس درد خواهید داشت. از همین رو جراح ممکن است برای چند روز آتی، داروهای بعد از کاشت مو را که معمولا مشتمل بر موارد زیر هستند، برایتان تجویز کند.

• داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن
• آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت
• داروهای ضد التهاب مانند استروئیدهای خوراکی برای پایین آوردن مقدار تورم
• داروهایی مانند فیناستراید یا ماینوکسیدیل برای کمک به افزایش رشد موهای جدید

در اینجا چند نکته برای مراقبت از موهای کاشته شده آورده شده است که بایستی به آن‌ها توجه داشته باشید.
• چند روز بعد از جراحی صبر کنید تا موهایتان را بشویید. در چند هفته اول تنها از شامپوی ملایم استفاده کنید.
• شما باید بتوانید در عرض سه روز به کار یا فعالیت‌های عادی خود بازگردید.
• برای حدود سه هفته از شانه کردن گرافت‌های جدید خودداری کنید.
• تا زمانی که پزشکتان بگوید اشکالی ندارد، کلاه یا ژاکت نپوشید.
• به مدت یک هفته ورزش نکنید.

عوارض جانبی موهای کاشته شده

شایع‌ترین عارضه جانبی جراحی کاشت مو ایجاد اسکار یا جای زخم است که هیچ روشی هم برای جلوگیری از آن وجود ندارد. اما موضوع به همینجا ختم نمی‌شود و سایر عوارض جانبی کاشت مو عبارتند از:

• عفونت
• تشکیل چرک در اطراف محل‌های جراحی
• درد، خارش و متورم شدن پوست سر
• ملتهب شدن فولیکول‌های مو (فولیکولیت)
• خون‌ریزی
• احساس بی‌حسی در اطراف محل‌های جراحی
• نواحی ای که موهای پیوندی با موهای اطراف یکسان نیستند یا به طور محسوسی نازک‌تر هستند

استفاده از داروهایی مانند ماینوکسیدیل و پروپشیا نیز می‌تواند با عوارض جانبی مانند تحریک‌پذیری پوست سر، سرگیجه، درد در ناحیه قفسه سینه، سردرد، ضربان قلب نامنظم، تورم دست‌ها، پاها یا سینه و اختلال در عملکرد جنسی همراه باشد.

موهای کاشته شده، طبیعی به نظر می رسند یا مصنوعی؟

آیا موهای کاشته شده طبیعی به نظر می‌رسد؟

موهایی که برای شما کاشته شده‌اند، موهای شخص دیگری نیست. فولیکول‌های پیوندی مو فولیکول‌هایی هستند که از بدن خود شما گرفته می‌شوند. تا زمانی که یک جراح مجرب و با مهارت بالا کاشت مو را انجام دهد، دلیلی برای طبیعی به نظر نرسیدن موهایتان وجود ندارد. به لطف تکنیک‌های جدید توسعه یافته در سال‌های اخیر، نتایج کاشت مو در حال حاضر کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند.

موهای کاشته شده تا ۲ ماه پس از عمل، دوباره شروع به رشد خواهند کرد. در این مدت می‌توانید شاهد نتایج اولیه بعد از عمل باشید. سرعت رشد، ساختار، رنگ و بافت موهای جدیداً کاشته شده مانند موهای طبیعی شما خواهد بود.

چرا بعضاً کاشت مو، مصنوعی به نظر می‌آید؟

انجام عمل‌ کاشت مو توسط تیم متخصص به طور مستقیم بر موفقیت عمل تأثیر می‌گذارد. جای تعجب نیست که نتایج عمل کاشت مو انجام شده توسط تیم غیر مجرب طبیعی به نظر نرسد. همچنین انجام این عمل توسط فردی که تخصص کافی در این زمینه ندارد نیز می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

طراحی خط رویش مو در قسمت جلوی سر

خط رویش مو در قسمت جلوی سر مستقیماً بر موفقیت کاشت مو تأثیر می‌گذارد. طراحی خط رویش مو باید بر اساس فرم صورت شخص باشد. هنگام طراحی خط رویش مو باید به جنسیت، فرم صورت، ساختار مو و خواسته‌های بیمار توجه شود.

کاشت اشتباه ریشه مو

قبل از انجام کاشت، پزشک باید به جهت و زاویه موها دقت کند. موها بایستی در جهت و زاویه مناسب کاشته شوند تا طبیعی‌ترین نتیجه از عمل حاصل شود.

موهای کاشته شده – تعداد گرافت‌ مو

تعداد کل گرافت‌هایی که در طی عمل پیوند زده می‌شوند، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دو عامل بر تعداد گرافت‌ها تأثیر دارد که عبارتند از اندازه ناحیه ریزش مو و تعداد فولیکول‌های مو در ناحیه‌ اهداکننده. هر چه ناحیه طاسی بیشتر باشد، قاعدتاً به تعداد گرافت‌های بیشتری برای کاشت نیاز است. هنگامی که تعداد فولیکول‌های پیوندی کمتر باشد، موها بسیار پراکنده به نظر می‌رسند.

عدم رعایت توصیه‌های پزشک

پس از عمل کاشت مو باید به توصیه‌های پزشک خود عمل‌ کنید. برای نتیجه موفقیت‌آمیز، رعایت توصیه‌های پزشک بسیار مهم است. اگر بعد از عمل به توصیه‌های پزشک خود عمل نکنید، میزان موفقیت عمل موهای کاشته شده را کاهش خواهید داد.

موهای کاشته شده تا چه مدت دوام دارد؟

کاشت مو یک راه حل دائمی برای ریزش مو است، به شرطی که یک جراح مجرب و ماهر این عمل را انجام دهد. مراقبت صحیح از موهای به تازگی کاشته شده پس از جراحی نیز برای اطمینان از نتایج مطلوب و دوام کاشت مو، بسیار مهم است. کاشت مو به طور کلی یک روش موفق به حساب می‌آید. اما بر اساس مطالعات انجام شده، میزان رضایت افرادی که از روش FUE برای عمل کاشت مو استفاده می‌کنند، در حدود ۸۰ درصد گزارش شده است. در رابطه با نرخ موفقیت کاشت مو باید به این نکته اشاره کرد که مشاهده نتایج نهایی ممکن است تا ۱۸ ماه طول بکشد.

سخن آخر

هیچ شکی نیست که عمل کاشت مو، هزینه کمی ندارد، به خصوص با توجه به اینکه ممکن است آنطور که می‌خواهید کارایی نداشته باشد. قبل از تصمیم به انجام‌ جراحی کاشت مو بهتر است که برای تحقیق در رابطه با جوانب مختلف آن وقت بگذارید.

تقریباً تمام کلینیک‌های زیبایی در حال حاضر خدمات مشاوره قبل از جراحی کاشت مو را ارائه می‌کنند. به این ترتیب علاوه بر دریافتن پاسخ پرسش‌های خود، می‌توانید از هزینه‌های دقیق درمان مطلع شوید و جراح مناسب خود را پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید وقتی پای هزینه کردن برای مهارت جراح در میان است، از این موضوع چشم‌پوشی نکنید. استفاده از یک‌ جراح متخصص و خبره حتی اگر لازم باشد که بیشتر هزینه کنید، می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید.

همچنین، به یاد داشته باشید که کلینیک‌های مختلف، خدمات کاشت مو را با طرح‌های تخفیفی یا حتی اقساطی برای کمک به دسترسی افراد بیشتری به درمان ارائه می‌دهند. برای تضمین نتایج موهای کاشته شده انتخاب مرکز درمانی مناسب را هم نباید از یاد برد.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا