کاشت مو

آیا نتایج کاشت مو دائمی است ؟

5
(9)

پروسه کاشت مو، از زمان پیدایش در طول زمان تغییرات زیادی داشته است. در این بین، روش ها و ابزارهای مورد استفاده در تکنیک های کاشت مو توسعه یافته اند. در هر تکنیک جدید سعی شده تا محدودیت های تکنیک های پیشین رفع شود و بدین ترتیب نتایج طبیعی تر و مطلوب تری حاصل شود. اما ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که موهای کاشته شده تا چه زمان عمر می کنند و آیا برای آن ها پس از کاشت ریزشی رخ می دهد یا خیر. در این مقاله به تفضیل نتایج پیوند مو را با هم بررسی خواهیم کرد.

خلاصه ای از فرآیند کاشت مو

امروزه کاشت مو به روش های بسیار متعددی انجام می گیرد که تفاوت اصلی آن ها به نوع برداشت گرافت ها از بانک مو مربوط می شود. استخراج فولیکول ها ممکن است به صورت برداشت نواری یا برداشت واحد های فولیکولی انجام بگیرد. در مجموع نوع تکنیک مورد استفاده هر چه که باشد، نتایج حاصل از کاشت مو دائمی هستند.

شرایط مو در فاز التیام پس از کاشت

به طور کلی، واژه کاشت مو به پروسه ای اطلاق می شود که طی آن فولیکول های مو (واحد های تشکیل دهنده مو) از یک ناحیه (که بانک مو نیز نامیده می شود) به ناحیه کم پشت (ناحیه دریافت کننده) منتقل شده و کاشته می شوند.

پس از آن که موهای جدید در ناحیه دریافت کننده کاشته شدند، فولیکول ها وارد فاز تلوژن یا استراحت خود می شوند. در این فاز که چند هفته پس از کاشت مو اتفاق می افتد، تارهای مو موجود در فولیکول ها شروع به ریختن می کنند. اما فولیکول های کاشته شده دچار ریزش و آسیب نشده اند. در این زمان، ضروری است تا متقاضی از علت ریزش موهای پیوند شده اطلاع داشته باشد و بداند که این ریزش کاملا طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

 پس از آن که پوست سر التیام می یابد و فولیکول ها وارد فاز استراحت خود می شوند که حدودا 3 ماه ممکن است به طول بیانجامد، تار موهای جدید از فولیکول هایی که کاشته شده بودند، مجددا شروع به رویش می کنند.

از ماه چهارم به بعد، 25 الی 30 درصد فولیکول های کاشته شده، مجدد شروع به رویش مو می کنند.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

بعد از ماه پنجم ، همچنان برخی از فولیکول های مو نازک باقی مانده یا رشد نکرده اند، چرا که همه پیازهای مو هنوز به حالت طبیعی خود نرسیده اند لذا تغییر و رشد مو هنوز ادامه دارد.

با اتمام فاز التیام که ممکن است از 6 ماه تا 12 ماه متغیر باشد، در نهایت رشد موها می تواند ناحیه طاس و کم مو را بپوشاند. با گذشت زمان، موهایی که رشد کرده اند، از نظر ضخامت و ساختار با موهای ناحیه ای که در آن قرار دارند تطبیق می یابند و به مرور موها ضخامت یکسانی خواهند داشت.

موهای کاشته شده در نهایت مانند سایر مو ها قابل کوتاه کردن و حالت دادن نیز می باشند.

نتایج نهایی پس از اتمام فاز التیام

نتایج کاشت به طور کلی در بسیاری از افراد دائمی است و فرد در نهایت به جلسات مجدد کاشت مو نیاز ندارد. اما ممکن است پزشک متخصص کاشت، چند جلسه جبرانی را برای برخی از متقاضیان در نظر بگیرد تا به نتیجه مورد نظر دست یابد. اما این بدان معنی نیست که موهای کاشته شده ، دوام چندانی نداشته باشند و مدتی بعد از کاشت دچار ریزش شوند.

اما چرا موهای کاشته شده، مانند موهای قبلی دچار ریزش نمی شوند؟

اساسا در تکنیک های مختلف کاشت مو، موهایی به عنوان بانک مو در نظر گرفته می شوند که نسبت به عوامل ریزش مو حساس نیستند و کدهایی که به عوامل ریزش پاسخ دهد را ندارد. این موها عمدتا در پشت سر و یا کنار گوش ها قرار گرفته اند. لذا در صورتی که تکنیک کاشت مو به درستی انجام شده باشد، هرگز نتایج غیرطبیعی از کاشت مو حاصل نمی شود.

متخصصین بر این باورند که موهای کاشته شده در طولانی مدت دچار مشکل حاد و یا ریزش ناگهانی نمی شوند. اما تجربه نشان داده است که ممکن است همزمان که سن فرد بالاتر می رود، به طور فیزیولوژیکی، فولیکول های مو به سمت نازک شدن پیش بروند، اما این امر مانع از تولید تار مو در فولیکول ها نخواهد شد. حتی اگر ریزش مو های کاشته شده کمی هم ادامه پیدا کند، باز هم به شرایط طاسی قبل از کاشت، بر نمی گردد.

عکس کاشت مو در کلینیک ساعی

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

این نکته را لازم است حتما توجه کنید که طبیعی و دائمی شدن نتایج کاشت مو زمانی ممکن می شود که کاشت مو تحت نظارت متخصصین مجرب کاشت مو و با استفاده از ابزارهای پیشرفته و با کیفیت بالا انجام شود.

زمانی که متوجه ریزش شدید مو های خود می شوید، پیش از مراجعه به پزشک، پیرامون با سابقه ترین کلینیک و بهترین متخصصین حوزه کاشت مو به خوبی تحقیق کنید. توجه به مواردی چون:

  • نمونه کارهایی که تا کنون در کلینیک انجام شده
  • رضایت سایر متقاضیان از کاشت مو در کلینیک مورد نظر و متخصص کاشت مو
  • مواد مصرفی کلینیک
  • دستگاه های مورد استفاده
  • تکنیک هایی که در مرکز مورد نظر انجام می شوند،

همگی فاکتورهایی هستند که باید برای انتخاب کلینیک و پزشک متخصص، در نظر گرفته شود.

گاهی اوقات برخی از کلینیک ها هزینه های پایینی را برای خدمات کاشت مو خود ارائه می کنند، و برخی دیگر هزینه های بالاتر. الزاما بالا بودن یا پایین بودن هزینه ها نمی توانند تضمین کننده نتایج باشند. اما دیده شده است که هزینه های پایین برخی مراکز ناشی از کیفیت پایین موادی است که برای کاشت استفاده می کنند.

همچنین در مراکز نامعتبر، کاشت مو توسط تکنسین های تجربی انجام می شود که تخصص کافی بر کاشت مو ندارند و به دلیل برداشت های غیر اصولی و بیش از حد از ناحیه بانک مو، باعث آسیب به ذخایر با ارزش فولیکولی افراد شوند و در نهایت امکان ترمیم کاشت مو برای دفعات دیگر باقی نخواهد ماند.

در کلینیک کاشت مو ساعی، به دفعات متقاضیانی مراجعه می کنند که پیش تر به دلیل انجام کاشت در کلینیک های نامعتبر، علاوه بر از دست دادن بانک مو، از نظر زیبایی ظاهری مو نیز نتایج مطلوبی نداشته اند که ناشی از جای زخم و عدم طراحی مناسب خط رویش بوده است.

بدین ترتیب مهمترین گام برای اقدام به کاشت مو، یافتن مناسب ترین کلینیک و متخصصین کارآزموده است که بتوانند کاشت مو صحیحی را برای شما انجام دهند که علاوه بر ظاهر طبیعی، نتایج دائمی نیز باشند.

در حال حاضر کلینیک تخصصی کاشت مو ساعی، با دارا بودن سال ها سابقه درخشان در حوزه کاشت مو و ریش و سبیل، تمامی تکنیک های نوین کاشت مو را به طور کاملا تخصصی و تحت نظارت کارآزموده ترین متخصصین به متقاضیان عزیز ارائه می کند. علاوه بر خدمات با کیفیت و قابل اطمینانی که در این مرکز تا کنون برای متقاضیان ارائه گردیده است بهره گیری از بالاترین کیفیت از تجهیزات و مواد مصرفی و تیم حرفه ای کاشت مو، نتایج درخشانی را برای این مجموعه فراهم آورده است به طوری که امروزه کلینیک تخصصی کاشت مو ساعی، انتخاب اول ورزشکاران و هنرمندان و سلبریتی های معروف ایران واقع شده است.

عکس کاشت مو به روش FUE

مشاورین این مرکز همه روزه آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان در زمینه کاشت مو و نیز تعیین زمان مشاوره کاشت مو در کلینیک تخصصی ساعی می باشند و متقاضیان گرامی می توانند با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایند.

  • 021-88193146 (خط مستقیم)
  • 021-88664143 (خط ویژه)
  •  09193797108 (مشاوره کاشت)

سوالات متداول :

  • از کجا بدانیم که کاشت مویی که به تازگی انجام داده ایم، موفقیت آمیز بوده است؟

برای مطمئن شدن از نتایج، نیاز است که از کاشت مو شما 6 تا 12 ماه گذشته باشد. اگر نگران هستید بهتر است با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید.

  • آیا می توان از موی قفسه سینه نیز برای کاشت مو استفاده کرد؟

بله. در صورتی که پزشک صلاح بداند، امکان برداشت فولیکول ها از قفسه سینه، زیر ریش و پشت ، و کاشت آن ها بر روی پوست سر وجود دارد.

  • بهترین سن برای کاشت مو کدام است؟

اصولا تا زمانی که الگوی ریزش مو و شدت آن ثابت نشده باشد، کاشت مو عملا روش موثری برای درمان مشکلات طاسی و کم پشتی نخواهد بود. بر اساس بررسی های انجام شده، بهترین سن توصیه شده برای کاشت مو ۲۷ سال به بالا است.

  • از چه زمانی می توان موهای کاشته شده را به طور عادی بشوییم؟

پس از کاشت مو بلافاصله موهای خود را نشویید. حداقل 48 ساعت صبر کنید. هرگز دلمه های روی پوست سر خود را خراشیده ، یا با دست جدا نکنید زیرا این امر می تواند به پیوندها آسیب برساند. از روز دوم به بعد می توانید طبق دستوراتی که پزشک متخصص بعد از اتمام کاشت به شما می دهد، موهای خود را با آب گرم بشویید.

  • از چه موقع می توان موهای کاشته شده را لمس کرد؟

از روز دهم پس از جراحی، می توانید هنگام شستشو، گرافت ها را با نوک انگشتان به آرامی لمس کنید. اما از گرفتن موها با ناخن جدا خودداری کنید.

  • آیا بعد از کاشت مو لازم است هر روز موهای خود را بشوییم؟

برای کمک به نرم شدن و ریزش دلمه ها ، بهتر است از 72 ساعت پس از کاشت مو ، شستشوی روزانه موهای خود را شروع کنید. برای تمیز نگه داشتن محل و همچنین کمک به نرم شدن دلمه ها ، مهم است که هر روز موهای خود را بشویید. دلمه ها معمولاً طی 7 تا 10 روز می ریزند.

  • آیا کاشت مو دردناک است؟

به لطف بی حسی موضعی و داروهای مسکن بعد از عمل، نه، کاشت مو دردناک نیست. در حالی که هیچ عمل جراحی نمی تواند کاملاً بدون درد باشد و برخی از ناراحتی های کوتاه مدت و احتمالاً موقتی نیز ممکن است اتفاق بیافتد. با این وجود کاشت مو به طور معمول برای اکثر متقاضیان یک تجربه دلپذیر و آسان بوده است.

  • آیا بعد از کاشت مو، نحوه خوابیدن مهم است؟

بهتر است تا زمان التیام پوست، موقع خواب زیر سر خود را تا 45 درجه بالا بیاورید. برای این منظور می توانید از چند بالش سبک و نرم استفاده کنید. در این مدت هرگز کاملا صاف نخوابید، زیرا ممکن است به موهای کاشته شده آسیب برسانید و تورم بیشتری در سر و پیشانی شما ایجاد شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 9

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا