کاشت مو

اهمیت طراحی خط رویش مو در انواع کاشت مو

5
(6)

ریزش مو اگرچه روزگاری مشکلی لاینحل به شمار می رفت، اما امروزه باظهور روش های متنوع کاشت طبیعی، ریزش مو دیگر یک چالش غیر قابل حل نیست. کاشت مو می تواند روشی عالی و تا حدودی تضمینی برای جبران موهای از دست رفته و رسیدن به ظاهری دلخواه باشد که رشد طبیعی موها را به همراه خواهد داشت.

کاشت و یا پیوند مو با برداشت گرافت ها از بخش هایی نظیر پشت سر آغاز شده و با جایگذاری فولیکول ها در قسمت های طاس و یا کم مو خاتمه پیدا می کند. اما بدون شک کیفیت نتیجه حاصل تنها به گذراندن مراحل روتین ختم نخواهد شد. لذا رسیدن به کاشتی طبیعی که بتواند رضایت فرد متقاضی را به همراه داشته باشد نیازمند رعایت نکاتیست که مهمترین آن توجه به نحوه ترسیم و طراحی خط رویش مو در فرد است.

پس در این مطلب همراه با هم به بررسی اهمیت اصلاح و طراحی خط رویش مو و نکات مهم پیرامون آن خواهیم  پرداخت.

اهمیت طراحی خط رویش مو در انواع کاشت مو

خط رویش یا خط پیشانی در کاشت مو را می توان خطی فرضی به شمار آورد که کلیه روند کاشت بر مبنای آن پیش می رود. آن چه که در یک کاشت موی طبیعی اهمیت فراوانی دارد تنظیم خط رویش به نحوی است که تا حد ممکن طبیعی به نظر رسیده و به طور واضح نشانی از انجام کاشت مو نداشته باشد.

لازم به ذکر است انجام چنین کاشتی مستلزم تجربه، تبحر و تخصص بالایی است، در غیر این صورت ایجاد و ترسیم خط رویش غیر اصولی می تواند کاشتی کاملاً غیرطبیعی، عروسکی و مصنوعی را به همراه داشته باشد که بی شک نتیجه آن عدم رضایت متقاضی کاشت خواهد بود. لذا با توجه به این مطلب می توان به اهمیت طراحی خط رویش مو در کاشت مو پی برد.

پس اگر تمامی توجه پزشک متخصص در هنگام کاشت تنها معطوف به ایجاد موهایی پر حجم و متراکم، بدون در نظر گرفتن خط رویش مناسب و طبیعی باشد، پیوند مو نه تنها رضایت بخش نخواهد بود، بلکه می تواند نتایج ناخوشایندی را نیز به همراه داشته و فرد نیاز مجدد به اصلاح خط رویش مو پیدا کند.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

طراحی خط رویش مو قبل از کاشت مو

رابطه طراحی خط رویش مو با تناسب چهره افراد

طراحی خط رویش مو به عنوان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین بخش های کاشت مو اصول و قوانین مختص به خود را دارد. خط رویش هر فرد طی یک بررسی کامل و با در نظر گرفتن ظاهر فرد و فرم صورت او توسط پزشک متخصص طراحی می شود. آن چه که اهمیت دارد تسلط پزشک بر قواعد زیبایی شناسی و تشخیص جام چهره فرد و تعیین خط رویشی متناسب با مشخصات و ویژگی های اوست. از آن جا که بخش جلویی مو و یا  به عبارتی خط پیشانی بیشترین دید بر روی موها را دارد،  پس می توان نتیجه گرفت عدم طراحی مناسب خط رویش می تواند یک پیوند کاشت موی هرچند حرفه ای را به شدت تحت الشاع خود قرار دهد.

تا حدودی می توان گفت بهترین الگو برای تعیین خط رویش در افراد، توجه به خط رویش موی آن ها پیش از ریزش است. به عنوان مثال افرادی هستند که خط رویش آن ها بسیار پایین و در تلاقی با بخش های بالایی پیشانی است. هنگام طراحی خط رویش در چنین فردی، اگر خط فرضی را بالاتر از محل قبلی در نظر بگیریم یقیناً باعث بر هم زدن تناسب صورت در فرد و ایجاد ظاهری ناخوشایندو غیر طبیعی خواهیم شد. البته باید به این نکته توجه داشت که به مرور و با افزایش سن، ترسیم خط فرضی تنها بر اساس خط اولیه انتخاب درستی نیست. زیرا ترسیم خط رویش در یک فرد 30 ساله با یک فرد 50 ساله تفاوت های بسیار زیادی خواهد داشت.

نکات مهم جهت یافتن محل طراحی خط رویش مو

همانطور که در بخش های گذشته اشاره شد برای تعیین بهترین نقطه جهت شروع کاشت مو و یا به بیانی طراحی خط رویش مو، عوامل زیادی باید مورد توجه قرار بگیرد. یک پیوند موی طبیعی موفقیت آمیز و حرفه ای نتیجه ایجاد تعادل میان پارامترهای مختلف از قبیل نوع موی فرد، زاویه مناسب کاشت، حجم گرافت های مورد استفاده و ایجاد یک انحنای طبیعی برای خط موی پیشانی است.

پس برای تعیین خط رویش تنها توجه به ظاهر فرد در زمان حال و لحظه کاشت کافی نیست. متخصص باید بتواند با در نظر گرفتن مرور زمان و تغییر چهره فرد در پی بالا رفتن سن، بهترین نقطه خط رویش را مشخص نماید.

انتخاب نامناسب نقطه شروع، به عنوان مثال بالاتر از حد طبیعی، متقاضی را وارد به انجام مجدد کاشت و اصلاح طراحی خط رویش خواهد کرد. بنابرین ایجاد تعادل میان جام چهره اهمیت بسیار زیادی در نتیجه پیوند مو خواهد داشت.

پس آن چه که از کل مطلب می توان برداشت نمود توجه به نکاتی مهم در یک طراحی اصولی خط رویش موهاست:

  • در نظر گرفتن اصول زیباشناسی و توجه به جام چهره جهت دستیابی به بهترین نتیجه در پیوند مو
  • عدم طراحی خط رویش مو به صورت خطی و بیش از حد منظم و یا کاملاً قرینه و یکدست که قطعاً ایجاد چهره ای مصنوعی و عروسکی را به همراه خواهد داشت.
  • استفاده از گرافت های تکی و یا دو تایی جهت انجام کاشت در خط رویش، جهت رسیدن به ظاهری طبیعی، زیبا و ظرافت بیشتر توصیه می شود.
  • توجه به فاصله مناسب میان خط رویش و ابروها
  • در نظر گرفتن سن فرد جهت طراحی مناسب خط رویش

طراحی حرفه ای خط رویش مو در کلینیک ساعی

به خاطر داشته باشید انتخاب محل مناسب جهت ترسیم خط رویش می تواند یکی از مهمترین نشانه های شناخت یک کلینیک حرفه ای و قابل اعتماد و پزشکی متخصص، با مهارت و تجربه بالا باشد. انطباق اصول طراحی خط رویش با تمامی پارامترهای ذکر شده و مهمتر از همه، قواعد زیبایی شناسی است که می تواند کاشت مویی طبیعی، زیبا و با ظرافت را برای شما به ارمغان بیاورد. توجه به تمامی این نکات و انجام کاشتی اصولی یقیناً احساس رضایت فرد از چهره جدید خود را به همراه خواهد داشت که در نهایت این مهمترین هدف یک کلینیک زیبایی متعهد و حرفه ای خواهد بود.

ما در کلینیک ساعی بااستفاده از تجهیزات لیزری و دقیق و بر پایه تجربه چندین ساله در کاشت مو بهترین خط رویش مو را برای شما طراحی خواهیم کرد.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 6

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بنیامین موسی زاده
بنیامین موسی زاده
1 سال قبل

استاندارد ومتناسبترین خط رویش آیا بستگی به صورت دارد یا به طور کلی یه استاندارد کلی دارد؟

کلینیک ساعی
ویرایشگر
10 ماه قبل

سلام. می تونین برای دریافت پاسخ با مشاوران کاشت کلینیک صحبت کنین. 09193697383

دکمه بازگشت به بالا