کاشت مو

کاشت مو به روش FUE چگونه انجام می شود ؟

4.9
(59)

مو تاثیر قابل توجهی در زیبایی افراد دارد. چهره فرد با موهایی زیبا و پرپشت، جذاب تر و زیباتر به نظر می رسد. ریزش مو مشکلی شایع در بین مردان و زنان است. عوامل مختلفی سبب ریزش مو می شود. با توجه به دلایل مختلف ریزش مو، روش های درمانی مختلفی نیز برای درمان ریزش مو استفاده می شود. امروزه افراد زیادی نه تنها در جامعه ما، بلکه در سراسر دنیا به کاشت مو رو می آورند.

 روش ها و تکنیک های جدید کاشت مو و تجهیزات پیشرفته در این زمینه، سبب افزایش کیفیت کاشت مو شده است. این موضوع نیز در گرایش افراد به کاشت مو بسیار موثر بوده است. ما در این نوشتار قصد داریم شما را با کاشت مو با روش FUE آشنا کنیم.  به شما این اطمینان را می دهیم که بعد از خواندن این مطالب، پرسشی در ذهن شما در رابطه با این روش باقی نخواهد نماند.

در جلسات مشاوره ای قبل از انجام جراحی و کاشت مو، پزشک و فرد متقاضی با یکدیگر درباره انتخاب روش کاشت مو صحبت می کنند. آشنایی با روش های کاشت مو و آگاهی نسبت به آن ها به شما کمک می کند که راحت تر تصمیم بگیرید.

پیدایش اولین روش نوین کاشت مو

قبل از کاشت مو به روش FUT، روش پیوند دسته ­ای به منظور درمان ریزش مو، استفاده می­ شد. در روش پیوند دسته ­ای که در سال ۱۹۵۴ ابداع شده بود، یک گرافت با قطر ۴ میلی ­متر برداشت و در منطقه کاشت قرار می­گرفت. هر کدام از این گرافت ­ها شامل ۱۰ الی ۱۵ تار مو می­ شدند. در این روش، موها در منطقه کاشت با فاصله از یکدیگر پیوند زده می­ شدند و حالت مصنوعی داشتند. با وجود معایب بسیاری که این روش داشت، حدود ۵۰ سال مورد استفاده قرار می گرفت.

کاشت مو به روش FUT، نخستین روش کاشت مو به شیوه نوین است که در دهه ­های ۱۹۹۰ ابداع شد. در واقع این روش کاشت مو، اولین روش انتقال واحدهای فولیکول ­ها از ناحیه بانک مو به ناحیه کاشت است.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

مراحل کاشت مو به روش FUT

در روش FUT، نواری باریک به ضخامت ۱ الی ۲ سانتی­ متر و به طول ۱۵ الی ۲۰ سانتی­ متر از پوست سر برداشته می­ شود و محل برداشت این نوار باریک بخیه زده می­ شود. سپس گرافت­ های حاوی فولیکول مو و ۱ الی ۵ تار مو برداشته و  پیوند زده می­ شوند. بنابراین موها بعد از کاشت، ظاهری بسیار طبیعی­ تر نسبت به روش پیوند دسته­ ای دارند.

روش FUT در زمان خود طرفداران زیادی پیدا کرد و به سرعت به روشی محبوب تبدیل شد. امروزه نیز با وجود روش­ های جدیدتر هنوز این روش، در درمان ریزش مو استفاده می شود؛ اما این روش کاشت مو معایبی نیز دارد که به شرح ذیل است:

  • یکی از معایب اصلی کاشت مو به روش FUT، تهاجمی بودن آن است؛ زیرا در این روش لایه ای از پوست برداشته و سپس بخیه می شود که توام با خونریزی است؛
  • محل برداشت لایه پوست به صورت زخم باقی می ماند. گاهی با گذشت زمان طولانی نیز، هنوز اثرات آن کاملا مشخص است. مخصوصا در شرایطی که موهای فرد کوتاه باشد؛
  • با توجه به تهاجمی بودن این روش، دوران نقاهت آن نیز طولانی­ است. حداقل به مدت ۴ هفته انجام هرگونه فعالیت شدید بعد از کاشت مو با این روش، ممنوع است.

روش FUE راهکار برطرف کردن معایب

با ورود روش FUE به حوزه کاشت مو، معایب اصلی FUT کاملا برطرف شد؛ زیرا در روش FUE با استفاده از یک میکروپانچ گرافت های مو به صورت مجزا از محل اهدا جدا و در محل کاشت جاگذاری می شوند. محل اهدا در این روش نیز معمولا پشت یا کناره های سر است. بنابراین بدون ایجاد برش در پوست سر، گرافت ها استخراج و کاشته می شوند. به همین دلیل کاشت مو به روش FUE یک روش بسیار کم تهاجمی است که در آن معایبی از قبیل خونریزی شدید و جای بخیه دیگر مشاهده نمی شود.

مقایسه کاشت مو به روش FUE و FUT

حالا که به هر دو روش کاشت مو به روش FUE و FUT اشاره شد، در این قسمت مقایسه ای کلی از این دو روش را بیان می کنیم.

  • با توجه به نحوه برداشت گرافت های مو در روش FUE، دیگر اثرات جای برش و بخیه و نیز خونریزی که در روش FUT مرسوم هستند، در این روش مشاهده نمی شوند؛
  • کیفیت گرافت های برداشته شده در کاشت مو به روش FUT بیشتر است. در این روش امکان تشریح کامل نوار برداشته شده با استفاده از استریو میکروسکوپ و استخراج گرافت های با کیفیت و تعداد زیاد فراهم می شود؛
  • در شرایطی که به دلیل خشکی پوست سر یا شل بودن آن، امکان ایجاد برش در پوست سر وجود ندارد، از روش FUE برای کاشت مو استفاده می شود.
مقایسه کاشت مو FUE با FUT
مقایسه کاشت مو FUE با FUT

با توجه به اینکه مهارت و تبحر پزشک و تیم جراحی درنتیجه کاشت مو با روش FUE و رضایت شما از نتیجه کاشت مو، تاثیر زیادی دارد، همواره توصیه شده است که برای انتخاب کلینیک جراحی و تیم پزشکی زمان کافی اختصاص دهید. شما در کنار جراحان کلینیک ساعی، تجربه ای لذت بخش از کاشت مو خواهید داشت. در این کلینیک با توجه به وضعیت رشد موی سر شما، معاینات و آزمایشات انجام شده توسط پزشک و انگیزه و هدف شما از کاشت مو، بهترین روش کاشت مو برای شما انتخاب می شود.  

کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به روش FUE

در FUE، برشی در پوست سر ایجاد نمی شود؛ پس جای بخیه و محل برش در پشت سر باقی نمی ماند. افرادی که رشد موها در آن ها کم است و همواره موهای کوتاهی دارند یا افرادی که علاقه مند به موهای کوتاه هستند، کاشت مو با روش FUE روش مناسبی برای آنان می باشد.

با توجه به فرآیند کاشت مو در این روش و مزایا و معایب آن، استفاده از آن برای افراد زیر نیز توصیه می شود:

  • افرادی که بانک موی مناسبی ندارند و امکان کاشت مو با تراکم بالا و برخورداری از ظاهری طبیعی با روش های قدیمی تر امکان پذیر نیست؛
  • با توجه به دوران نقاهت کوتاه در این روش، استفاده از آن برای افرادی که فعالیت های فیزیکی زیادی دارند مانند ورزشکاران حرفه ای یا افرادی که بعد از عمل کاشت مو به سرعت فعالیت های خود را شروع می کنند، توصیه می شود؛
  • در کاندیداهای کاشت مو که امکان برداشت نواری مو از پشت سر آن ها وجود ندارد، کاشت مو با روش FUE روش مناسبی است؛
  • در افرادی که پوست جمجمه نازکی دارند نیز این روش از کاشت مو، روش مطلوبی است؛
  • در برخی اشخاص که پوست سر آن ها کشسانی کافی ندارد نیز، کاشت مو با روش FUE، روش مناسبی خواهد بود؛
  • افرادی که به علت آسیب هایی از قبیل سوختگی دچار ریزش مو شده اند، برای کاشت مو با این روش کاندیدای مناسبی هستند؛

مراحل کاشت مو به روش FUE

کاشت مو با روش FUE شامل مراحل بررسی بانک مو، تزریق داروی بی حسی به منظور بی حس کردن منطقه اهدا و کاشت، استخراج فولیکول های مو از محل اهدا و جاگذاری فولیکول های مو در منطقه کاشت است. در ادامه به شرح این مراحل پرداخته می شود.

  • بررسی بانک مو

در کاشت موی FUE از بانک مو در ناحیه کنار سر یا پشت سر برای استخراج فولیکول ها استفاده می شود. انتخاب این مناطق به منظور استخراج فولیکول ها، به دلیل تراکم بالای مو در آن هاست. این مناطق با استفاده از دستگاه های مخصوص از نظر تعداد کل فولیکول های قابل برداشت، وضعیت پوست سر از نظر چربی، رطوبت و کشسانی پوست سر، عمق ریشه های مو و تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت در منطقه کاشت بررسی می شوند. خط رویش مو نیز با استفاده از برنامه های کامپیوتری طراحی می شود.

  • تزریق بی حسی

برای از بین رفتن احساس درد در بیمار هنگام استخراج گرافت ها و کاشت آن ها لازم است که سر به صورت موضعی توسط داروهای بی حسی، قبل از شروع جراحی کاملا بی حس شود.

تزریق بی حسی برای کاشت مو
مرحله تزریق بی حسی با روش مدرن در کلینیک ساعی تهران
  • استخراج فولیکول ها از ناحیه اهدا کننده

در کاشت مو با روش FUE فولیکول ها به صورت مجزا از هم و با استفاده از یک دستگاه پانچ مخصوص، از بانک مو برداشت و به ناحیه اهدا منتقل می شود. دستگاه پانچ در این روش کمتر از یک میلی متر ضخامت دارد.

استخراج مو در روش کاشت موی FUE
استخراج مو در روش کاشت موی FUE

ابتدا با استفاده از یک پانچ تیز زخم کوچکی در محل اهدا ایجاد می شود. در مرحله بعد با استفاده از یک دستگاه پانچ کند، فولیکول ها از بافت نرم اطراف جدا می شوند. استفاده از پانچ کندتر در این مرحله از آسیب رسیدن به بافت نرم اطراف فولیکول ها پیشگیری می کند. پس از جدا شدن واحد فولیکول از بافت نرم، به منظور حفظ بافت زنده فولیکول ها، آن ها را در محلول های مخصوص قرار می دهند. 

  • جایگذاری واحدهای فولیکولی در محل کاشت

فرآیند کاشت مو با روش FUE و FUT بسیار شبیه به هم است. با استفاده از ابزارهای مخصوص، کانال های استوانه ای در محل کاشت ایجاد می شود و سپس واحدهای فولیکولی با استفاده از میکروسکوپ های سه بعدی در دسته های ۱ الی ۴ تایی در کانال های ایجاد شده  کاشته می شوند.

کاشت مو در روش کاشت موی FUE

مزایا و معایب کاشت مو با روش FUE

این روش کاشت مو نسبت به روش قدیمی تر کاشت مو یا همان FUT مزایای بسیار زیادی دارد که سبب استقبال متقاضیان کاشت مو از آن شده است. البته این روش نیز درست مانند دیگر روش های درمانی معایبی را نیز به همراه دارد که در ادمه به آنها پرداخته می شود.

مزایای اصلی کاشت مو با روش FUE

مزایای این روش عبارت هستند از:

  • پس از کاشت مو فرد احساس درد ندارد؛
  • با توجه به اینکه برشی در پوست سر ایجاد نمی شود، نیازی به بخیه زدن نیست.
  • در این روش خبری از اثر جای بخیه نیست. در روش FUT با توجه به اینکه در محل اهدا برشی در سر ایجاد می شود، جای بخیه باقی می ماند. باقی ماندن جای بخیه روی سر، نکته ای منفی در رابطه با کاشت مو و یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی است که اقدام به کاشت مو می کنند؛
  • خونریزی زیادی در طول مدت جراحی و پس از آن اتفاق نمی افتد؛
  • دوره بهبود ناحیه برداشت مو در این روش کاشت مو حدود ۷ روز است و نسبت به روش FUT بسیار کوتاه تر ( ۲ الی ۳ هفته) است؛
  • با این روش کاشت مو تراکم بهتری حاصل می شود؛
  • در این روش خط مو کاملا طبیعی به نظر می رسد؛
  • رشد موها در این روش مناسب است؛
  • در این روش فرد کاملا هوشیار است و از مواد بیهوشی استفاده نمی شود. در برخی جراحی های زیبایی و سایر انواع عمل های جراحی، عوارض مواد بیهوشی تا مدت ها همراه فرد است.
معایب کاشت مو با روش FUE

معایب کاشت مو با روش FUE نیز به شرح زیر است:

  • در این روش، در یک جلسه تعداد گرافت های کمی استخراج و کاشته می شوند. نسبت به روش FUT نیز زمان بیشتری احتیاج دارد؛
  • با توجه به طولانی بودن فرآیند استخراج و کاشت مو، افرادی که با ریزش موی زیاد و طاسی وسیع مواجه هستند، ممکن است این فرآیند برای آن ها چند روز به طول بیانجامد؛
  • در این روش، تمام موهای سر باید کوتاه شوند که این موضوع برای برخی افراد خوشایند نیست؛
  • با توجه به استفاده از داروهای بی حسی، احتمال بروز واکنش آلرژیک در افراد وجود دارد؛
  • رویت میکرواسکارها در ناحیه اهدا، در صورتی که موهای سر کوتاه تر از ۵ میلی متر باشند.

مراحل کاشت مو به روش FUE

مراقبت های قبل ازکاشت مو

برای اینکه نتیجه بهتری از کاشت مو با روش FUE حاصل شود، قبل از انجام کاشت مو به مراقبت هایی نیاز است. بنابراین لازم است که توصیه های پزشکان و پرستاران قبل از انجام جراحی، جدی گرفته شود. رعایت نکات زیر قبل از انجام کاشت مو ضروری است:

  • شب قبل از کاشت، استحمام کرده و موها کاملا تمیز باشند؛
  • حداقل ۸ ساعت خواب، شب قبل از جراحی ضروری است؛
  • استفاده از سیگار، قلیان و مشروبات الکی، حداقل یک هفته قبل از انجام عمل کاشت باید متوقف شود؛
  • بهتر است که ۱۰ روز قبل از انجام عمل کاشت از خوردن خوراکی ها و مواد غذایی از قبیل دل و جگر، گوشت قرمز، آب انار، زرشک، آب زرشک و نوشیدنی های رنگی از قبیل نوشابه خودداری شود؛
  • از ۱۰ روز قبل از جراحی از مصرف داروهای ضد انعقاد خون از قبیل آسپیرین و وارفارین خودداری شود؛
  • لازم است که مصرف داروها، انواع ویتامین ها، مکمل های غذایی و گیاهان دارویی به پزشک اطلاع داده شود. در برخی شرایط نیاز به قطع آن ها یا جایگزین شدن آن ها با داروهای دیگر است؛
  • در صورتی که فرد به داروهای خاصی از قبیل پنی سیلین، سفالکسین، اریترومایسین یا هر داروی دیگری حساسیت دارد، لازم است که پزشک از این موضوع مطلع باشد؛
  • از وعده های غذایی سبک قبل از عمل استفاده شود. بسته به زمان جراحی، یک صبحانه سبک یا یک وعده ناهار سبک توصیه می شود؛
  • در صورت وجود ترس از اتاق عمل لازم است که پزشک از موضوع مطلع باشد.
آزمایشات و معاینات قبل از کاشت مو

از جمله اقداماتی که قبل از کاشت مو انجام می شود، انجام آزمایشات مختلف است. کاشت مو یک جراحی کم خطر یا بی خطر است و معمولا به صورت سرپایی انجام می شود. اشخاص فردای روز عمل این امکان را دارند که به زندگی عادی و روزمره خود بپردازند؛ اما به هرحال این جراحی نیز مانند سایر جراحی ها نیاز به معاینات بالینی و آزمایشات خاص قبل از عمل دارد. انجام این آزمایشات به منظور امنیت فرد متقاضی کاشت مو و تیم جراحی است. در ادامه به طور مفصل به این موضوع پرداخته می شود.

قبل از انجام کاشت مو، انجام آزمایشات خونی برای فرد ضروری است. علت اصلی این آزمایشات این است که پزشک از نبود مشکل انعقاد خون در فرد بیمار اطمینان حاصل کند. از جمله آزمایش هایی که قبل از کاشت مو با روش FUE انجام می شود، عبارت هستند از:

  • شمارش کامل پلاکت های خون؛
  • بررسی بیمار از نظر ابتلا به ویروس هپاتیت C؛
  • محاسبه زمان لخته شدن خون فرد؛
  • بررسی زمان پروترومبین و زمان ترومبوپلاستین فعال شده؛
  • تست زمان سیلان؛
  • بررسی قند خون تصادفی فرد؛
  • آنتی ژن سطحی ویروس هپاتیت B؛
  • تست الایزا (ELISA) به منظور تشخیص ابتلا به ویروس HIV.

پانچ میلیمتری روش کاشت موی FUE

از دیگر اهداف انجام آزمایشات قبل از کاشت مو، بررسی علت ریزش مو است. در برخی مواقع با برطرف کردن علت ریزش مو، موها به رشد طبیعی خود برمی گردند. ممکن است ریزش مو به دلایلی از قبیل کمبود آهن، عملکرد نامطلوب غده تیروئید و تغییرات هورمونی از قبیل هورمون های جنسی باشد.

در شرایطی که فرد بیمار، دچار بیماری هایی از قبیل پاراپسوریازیس باشد، لازم است که این بیماری توسط پزشک بررسی و درمان شود. پس از انجام آزمایشات و معاینات بالینی، مناسب ترین روش برای درمان ریزش مو انتخاب می شود.

اهمیت آزمایشات خون قبل از کاشت مو برای کارکنان کلینیک

به نظر شما نتیجه آزمایشات فرد متقاضی کاشت مو با روش FUE چه ارتباطی با سلامتی کارکنان دارد؟

از آنجایی که امکان آلودگی پزشک و تیم جراحی با خون آلوده در جراحی های کاشت مو وجود دارد، لازم است که قبل از جراحی از سلامتی بیمار اطمینان حاصل شود. در روش FUE از سوزن و تیغ های اسکالپل استفاده می شود. با توجه به تیزی و برندگی این ابزارها، ممکن است که جراح یا همراهان او، حین کار با این ابزارها، دچار آسیب شوند و بریدگی در دست های آن ها ایجاد شود.

در صورت آلودگی خون بیمار، امکان انتقال بیماری هایی از قبیل ایدز و هپاتیت وجود دارد. با گرفتن آزمایش خون قبل از جراحی، وجود بیماری های مختلف مشخص می شود. در صورتی که ابتلا فرد متقاضی به این قبیل بیماری ها مشخص شود، تیم پزشکی مراقبت ها  و پیش بینی های لازم را برای جلوگیری از هر گونه انتقال انجام می دهند.

به عبارت دیگر در شرایطی که آلودگی خون بیمار مشخص شود، کاشت مو انجام می شود و این بیماری ها مانع انجام کاشت مو نمی شوند؛ اما کارکنان به منظور پیشگیری از انتقال بیمار از طریق خون، دستکش های ضخیم تر استفاده می کنند یا از دو دستکش روی هم استفاده می کنند. علاوه بر این هنگام استفاده از سوزن و تیغ های اسکالپل دقت بیشتری می کنند که احتمال انتقال آلودگی به کمترین حد ممکن برسد.

مراقبت های بعد از کاشت مو

بعد از انجام کاشت مو، هنوز کار تمام نشده است. حتی اگر کاشت مو با روش FUE توسط متبحرترین پزشک و در مجهزترین کلینیک انجام شود، مراقبت های بعد از کاشت مو تاثیر قابل توجهی در نتیجه نهایی کاشت دارد. بنابراین لازم است توصیه هایی که در این زمینه می شود، به طور دقیق رعایت شود.

رعایت نکات زیر بعد از جراحی کاشت مو با روش FUE ضروری است:

  • به مدت دو ماه بعد از عمل کاشت لازم است از استعمال سیگار، قلیان و مشروبات الکی خودداری شود؛
  • برای شستشوی موها از شامپوهایی که توسط پزشک توصیه شده است، استفاده شود؛
  • ۱۰ روز قبل از انجام جراحی، از مصرف کپسول و قرص های حاوی ویتامین E خودداری شود؛
  • مصرف آنتی بیوتیک ها بعد از عمل جراحی به منظور جلوگیری از عفونت با همان دستورالعملی که پزشک ارائه می دهد، بسیار مهم است. لازم است که بیمار در این زمینه دقت کافی داشته باشد.
  • مراجعه به پزشک، طبق برنامه تعیین شده توسط پزشک انجام شود. معاینات پزشک بعد از کاشت مو به منظور بررسی رشد موها، بررسی جای اسکار ها و جلوگیری از بروز عفونت ضروری است.

سوالات متداول

در این بخش از مطالب به برخی سوالات متداول در رابطه با کاشت مو به روش FUE پاسخ داده می شود.

چه مدت بعد از کاشت مو با روش FUE ، موها شروع به رشد مجدد می کنند؟

یکی از دغدغه های همیشگی افراد متقاضی کاشت مو این است که چه مدت بعد از کاشت مو، موها شروع به رشد می کنند. همه دوست دارند که موها رشد سریع تری داشته باشند و ظاهر طبیعی پیدا کنند.

باید عرض کنیم که موها یک ماه بعد از کاشت، شروع به ریزش می کنند. در این مرحله بسیاری از افراد دچار تردید و نگرانی می شوند؛ اما جای نگرانی نیست. ریزش مو ظرف مدت کوتاهی بعد از کاشت، یک فرآیند طبیعی است. حدود ۲ الی ۳ ماه بعد از عمل، موها به رشد طبیعی خود بر می گردند و معمولا ظرف مدت ۶ ماه بعد از کاشت ظاهری طبیعی پیدا می کنند؛ اما پس از ۱ الی ۵/۱ سال بعد، مو با پوست سر کاملا سازگار می شود و طبیعی و زیبا به نظر می رسد. در این زمان اشخاص از اینکه اقدام به کاشت مو کرده اند، احساس رضایت می کنند و از داشتن موهای پرپشت لذت می برند.

جراحی کاشت مو با روش FUE چقدر زمان می برد؟

مدت زمانی که برای انجام کاشت مو با این روش نیاز است، بستگی به وضعیت بیمار دارد. به عنوان مثال، وضعیت ناحیه بدون مو یا کم مو عاملی تاثیرگذار در مدت زمان لازم برای انجام این جراحی است؛ اما به طور معمول انجام کاشت مو با روش FUE بین ۶ الی ۹ ساعت زمان می برد.

آیا کاشت مو با روش FUE دارای عوارض است؟

همان طور که بیان شد، این روش کاشت مو دوران نقاهت کوتاهی دارد و فرد روز بعد از جراحی امکان انجام فعالیت های روزمره را دارد؛ اما به هرحال برخی عوارض در این نوع جراحی نیز مشاهده می شود که عبارت اند از:

  • سفت و دردناک شدن محل جراحی؛
  • متورم شدن محل جراحی؛
  • ایجاد زخم خفیف در محل کاشت؛
  • احتمال بروز خونریزی؛
  • احتمال عفونت؛
  • امکان ایجاد واکنش آلرژیک به مواد بی حسی و مسکن؛
  • احتمال پذیرا نبودن کاشت و سقوط موهای کاشته شده؛
  • پوسته پوسته شدن ناحیه گیرنده مو که مدت کوتاهی بعد از جراحی از بین می رود.

بسیاری از این بیماری ها نیاز به درمان خاصی ندارند و به مرور زمان برطرف می شوند. در جلسات معاینه بعد از جراحی کاشت مو، روش های درمانی مناسب برای درمان این عوارض انتخاب می شود. انتخاب روش مناسب کاشت مو در کاهش شدت این عوارض بسیار مهم است.

نقاهت و بهبودی کامل بعد از FUE چقدر زمان می برد؟

به طور کلی دوران نقاهت و بهبودی بین بیماران مختلف، متفاوت است. معمولا سوراخ ها و حفره های ایجاد شده در محل برداشت گرافت ها در ناحیه اهدا، دو روز بعد از جراحی بهبود می یابند و احتمالا طی یک هفته به طور کامل ناپدید می شوند.

التهابات جزئی احتمالی در ناحیه اهدا نیز نهایتا در مدت یک یا دو هفته بعد از جراحی به طور کامل برطرف می شوند.

هزینه کاشت مو به روش FUE چقدر است؟

با توجه به اینکه کاشت مو با روش FUE، بسیاری از عوارض جراحی کاشت مو با روش FUT را ندارد و روش پیشرفته تری نسبت به آن است، هزینه کاشت مو بالاتری را نیز برای بیمار در بردارد. هزینه روش FUE در کلینیک ساعی بین ۵ تا ۷ میلیون تومان می باشد.

زمان شستشوی موها بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو با روش FUE لازم است که فرد تنها با ریختن آب روی موهای خود، موها را بشوید. شستشوی موها با روش های همیشگی و با استفاده از شامپو مجاز نیست. معمولا هفت روز پس از جراحی کاشت مو، امکان شستشوی طبیعی موها امکان پذیر است.

به هرحال توصیه های پزشک در این زمینه بسیار مهم است. بیمار در این زمینه باید مطابق دستورالعمل ارائه شده توسط پزشک عمل کند. پزشک با توجه به وضعیت بیمار، او را در این زمینه راهنمایی می کند.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای ها 59

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا