ریزش و تقویت مومزوتراپی مو

آیا مزوتراپی مو دردناک است؟

راه های کاهش درد مزوتراپی مو چگونه است؟

5
(1)

انسان همواره از درد می ترسد اما میل به زیبایی و سلامت جسم، انگیزه های بسیار قوی هستند که می توانند وی را برای تحمل دردها و مواجهه با سختی ها آماده کنند. از طرفی هر فردی تمایل دارد تا در مورد آنچه انتظارش را می کشد اطلاعات کافی داشته باشد چرا که از این طریق خود را برای آن آماده می کند. یکی از مهم ترین سوالاتی که پیرامون روش های درمانی و زیبایی پرسیده می شود این است که: آیا این روش دردناک است؟ تا چه حد و چگونه؟ پزشک و متخصص چه تمهیداتی برای کاهش درد انجام می دهند؟

مزوتراپی مو که برای پیش گیری و توقف ریزش مو و تحریک رشد آن انجام می شود، قریب به سه دهه در دنیا و چند سال در ایران است که به کار گرفته می شود و نتایج مطلوب قابل ملاحظه ای را ثبت نموده است. با توجه به آنچه خواندیم بدیهی است که یکی از سوال هایی که پیرامون مزوتراپی مو یا مزوپلاستی مو مطرح می شود همین باشد: آیا مزوتراپی مو دردناک است؟ چقدر و چگونه؟! راه های کاهش درد احتمالی آن کدامند؟

شناخت نحوه انجام یک روش درمانی مانند مزوتراپی می تواند تا حد زیادی آگاهی ما را نسبت به درد احتمالی آن نیز بالا ببرد. هنگامی که قرار بود در ناحیه دیسک گردن تزریق گاز ازن داشته باشم، از پزشکم راجع به میزان درد آن پرسیدم. گفت من نازک ترین سوزن را انتخاب کرده ام و درد زیادی نخواهی داشت. توصیف درست اما ناقصی داشت. چرا که در هنگام تزریق گاز، سوزن وارد شده واقعا دردی ایجاد نمی کرد اما فشار تزریق گاز به داخل بافت گردن، درد نسبتا زیادی – از نگاه نگارنده – ایجاد می کرد. در این نوشتار سعی داریم تا توضیح کاملی راجع به درد، هنگام و بعد از مزوتراپی ارایه کنیم.

مزوتراپی چگونه انجام می شود؟

بیایید مراحل انجام مزوتراپی و دردهای احتمالی آن را مرور کنیم. قبل از آن باید توجه داشته باشیم که آستانه تحمل درد در افراد مختلف متفاوت است و دردی که برای فردی ضعیف احساس می شود در فردی دیگر دردی شدیدتر توصیف می گردد.

برای انجام مزوتراپی از دو روش می توان استفاده کرد:

– تزریق بوسیله سوزن هایی بسیار نازک مخصوص مزوتراپی مو. در این روش پزشک دوز مشخصی از دارو را در نقاط معین شده توسط سرنگ تزریق می کند.
– تزریق توسط دستگاه نیمه اتوماتیک مزوگان که شباهت زیادی به تفنگ دارد و با سوزنی بسیار نازک و دوزهای مشخص و مساوی از مواد مزو، در زمانی بسیار کوتاه تزریق را انجام می دهد. این سرعت عمل، منجر به عدم احساس درد یا احساس اندک دردی در بیمار می شود. در این روش، پزشک، مکان تزریق را معین کرده و تزریق را توسط مزوگان انجام می دهد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

مزوتراپی مو در کدام بخش از پوست انجام می شود؟

در مزوتراپی، دوزهای اندکی از مواد دارویی و مغذی به داخل بخش میانی پوست سر تزریق می شود. پوست از سه بخش اپیدرم (سطح بیرونی)، دِرم یا دِرمیس (بخش میانی) و هیپودرم (بخش داخلی پوست) تشکیل شده است. فولیکول های مو به همراه غدد تولید کننده چربی مو در بخش درم (Dermis) قرار دارند و تزریق مواد مزو نیز به همین بخش انجام می شود تا مواد مورد نیاز رشد و تقویت مو به طور مستقیم در دسترس فولیکول های مو قرار گیرند.

پزشک با عبوردادن سوزن از سطح اپیدرم (Epidermis) و رساندن آن به داخل بخش میانی پوست در عمق بین 2 تا 4 میلی متری پوست و داخل بخش درم، تزریق مزو را انجام می دهد. بنابراین سوزن با عمق زیادی وارد بدن نمی شود و درد مختصری ایجاد می کند. دردی اندک همراه با مقداری سوزش که برای اغلب بیماران آزاردهنده نمی باشد.

راهکارهای کاهش درد مزوتراپی

در صورتی که تزریق برای فردی آزاردهنده باشد، پزشکان با تزریق ماده بی حسی به قسمت جلوی سر، تزریق ماده مزو را بدون هرگونه دردی انجام می دهند اگرچه تزریق ماده بی حسی نیز مقداری درد دارد که قابل تحمل است. پزشکان اغلب توصیه می کنند که بجای تحمل تزریق بی حسی بهتر است مدت کوتاه تزریق ماده مزو را تحمل کنید. زیرا اغلب، مدت زمان انجام تزریق به پوست سر، بسیار کوتاه و در حدود چند دقیقه است که توسط پزشک با سرعت و دقت بالایی انجام می گیرد.

در مواردی نیز پوست بخش مورد تزریق با پمادهای بی حسی پوشش داده شده و سپس تزریق انجام می شود.

چرا در مزوتراپی از تزریق مستقیم استفاده می شود؟

همانطور که بیان شد لایه درم یا درمیس (Dermis) بخش میانی پوست است و فولیکول‌های مو، گیرنده‌های حسی پوست، غدد عرق، فولیکول مو، غدد سباسه، غدد آپوکرین، عروق خونی و لنفی همه در این بخش قرار دارند. همچنین درم، حاوی رشته‌های پروتئینی کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید است که باعث سفتی، حفظ رطوبت و انعطاف پذیری پوست می‌شوند. بنابراین طبیعی است که مواد مغذی و تقویتی و دارویی جهت تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش به این بخش تزریق شود.

تزریق مزو برای عبور از سد اپیدرم

از طرفی لایه اپیدرم مانند سدی مسوولیت حفاظت از بدن را برعهده دارد و امکان ورود مواد بیماری زا یا پاتوژن را به بدن نمی دهد. بنابراین باید از طریق سوزن به بخش میانی پوست یا درم دسترسی پیدا کرد و مواد مزو را به آنجا رساند. به همین جهت است که مزوتراپی به معنای درمان بخش مزو یا میانی پوست از طریق تزریق می باشد.

درد پس از مزوتراپی مو

با انجام تزریق های روی پوست سر، جای سوزن های بسیار نازک، اندکی تورم و سوزش همراه با قرمزی و لک هایی خواهند داشت که پس از گذشت مدت زمان 24 الی 48 ساعت مرتقع می شوند و نیازی به استراحت و دوره نقاهت طولانی نخواهد داشت. در صورت احساس درد بیشتر می توانید از مسکن های تجویز شده توسط پزشک و یا مسکن های عمومی مانند تایلنول (استامینوفن) استفاده کنید.

توجه به توصیه ها و دستور العمل های متخصص پوست و مو که مزوتراپی را انجام می دهد در پیش گیری از دردهایی که به سبب عفونت های ثانویه و بی توجهی های فرد بیمار ایجاد می شود، توصیه می گردد. اگرچه ایجاد درد و مشکل جدی پس از مزوتراپی نادر است اما اطلاع از احتمال آن، بااهمیت است!

مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی

– طی ۴ ساعت اول بعد از مزوتراپی، از شستشوی پوست خود بپرهیزید.
– تا دو روز بعد از درمان به استخر و سالن های سونا و جکوزی نروید. از گرفتن دوش آب داغ نیز خودداری کنید چرا که می تواند التهابات پوستی را افزایش دهد.
– پوست شما بعد از درمان مزوتراپی حساس می شود، پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه کردن خود خودداری کنید. استفاده از دستگاه سولار نیز تا زمان اجازه پزشک ممنوع است.
– رژیم غذایی مناسب و متعادل شامل سبزیجات و فیبرها و استفاده از غذاهای با کربوهیدرات پایین و پروتئین بالا را در سه روز اول پس از مزوتراپی در نظر بگیرید تا به دفع سریع مواد سمی از بدن و کاهش التهابات کمک نماید.
– ورزش های شدید تا 48 ساعت بعد از مزوتراپی ممنوع است اما پیاده روی سبک با اثر بر گردش خون بهتر بر درمان شما اثر مثبت خواهد داشت. توجه داشته باشید در این مدت تعریق زیاد نداشته باشید.

بایوجینیکس برای اولین بار در ایران در کلینیک ساعی

با توجه به مطالب بالا، اگر با مشورت با متخصص و با توجه به شرایط تان قرار باشد مزوتراپی مو انجام دهید و هزینه و عوارض آن را بپذیرید، بهتر است از بهترین مواد و مدرن ترین روش های تقویت مو یعنی پکیج بایوجینیکس استفاده کنید.

پکیج بایوجینیکس (BIOGINIX KIT) شامل چه مواردی است؟

تاکنون هیر فیلرهای برندهای معتبر و پی آر پی Platelet-rich plasma (PRP) برای تقویت مو به کار برده شده اند. در پی آرپی، پلاسمای خون فرد که حاوی تعداد بالایی از پلاکت است استخراج شده و به بدن همان فرد تزریق می شود. در تزریق فیلرهای مو یا همان هیر فیلرها، مواد ترکیبی از قبل آماده شده که شامل انواع مختلف از مواد دارویی و مغذی و عصاره های گیاهی برای رشد و تقویت فولیکول های مو هستند به اطراف فولیکول ها تزریق می شوند.

در آخرین دستاوردها، پکیج بایوجینیکس امکان استفاده همزمان از هیر فیلر غنی شده فرانسوی و پی آر پی را برای اولین بار در ایران فراهم کرده است. بایوجینیکس برای اولین بار در کلینیک ساعی در اختیار افراد واجد شرایط تزریق آن قرار گرفته است و با ترکیب هیرفیلر و پی‌آر‌پی مو موثرترین روش تقویت مو به شمار می‌رود.

در پکیج بایوجینیکس که محصول کشور فرانسه است علاوه بر هیر فیلر غنی شده، کیت های خون مخصوص جهت سانتریفیوژ و انجام پی آر پی خون مراجع تعبیه شده است.

مزایای بایوجنیکس نسبت به دیگر هیرفیلرها

بایوجینیکس به صورت کاملا موثر باعث رشد و افزایش ضخامت موها می شود؛ به طوری که با اولین تزریق، شاهد کاهش ریزش موها خواهید بود.

با استفاده از بایوجنیکس به جلسات درمانی کمتری نیاز دارید زیرا به خاطر قدرت بالای این محصول، اغلب به دو جلسه تزریق به فاصله ۲ ماه و نیم نیاز خواهید داشت. مگر آنکه با مشورت پزشک جلسات بیشتری برایتان پیشنهاد شود.

به علت جلسات درمانی کمتر و تاثیرات زودهنگام بایوجینیکس، این محصول کاملا مقرون به صرفه بوده و هزینه‌ای حداقل نصف سایر روش‌های تقویتی نظیر هیرفیلر دارد.

از آنجا که این محصول منحصرا توسط کلینیک زیبایی ساعی برای اولین بار در ایران عرضه می‌شود، شما می توانید برای استفاده از یک جلسه مشاوره رایگان، فرم درخواست رزرو بایوجنیکس را در وب سایت کلینیک زیبایی ساعی به نشانی https://saeeclinic.com/landing-bioginix/ تکمیل کنید.

جهت اطلاعات بیشتر نیز می توانید با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید:

مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: 09198528528

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا