ریزش و تقویت مومزوتراپی مو

برای مزوتراپی مو چند جلسه نیاز است؟

مقایسه با هیرفیلر و پی آرپی و بایوجینیکس

5
(1)

مزوتراپی (Mesotherapy) فرایندی است که طی آن متخصص مو، ترکیبی از مواد، شامل ویتامین ها، هورمون ها، داروها و دیگر مواد مغذی را از طریق سوزن های بسیار باریک به پوست سر شما تزریق می کند. مزوتراپی، لایه میانی پوست شما را تحریک کرده و رشد موی شما را تقویت وریزش آن را متوقف می کند.

امروزه مزوتراپی جزو مشهورترین و موثرترین روش های درمان مشکلات مو و همچنین افزایش زیبایی و حجم موها به شمار می رود. با این حال آنچه اهمیت دارد آن است که چند جلسه مزوتراپی برای موی شما کافی است تا اثرات اولیه و در نهایت ماندگار آن را در توقف ریزش مو یا افزایش حجم موهایتان مشاهده شود؟ در این مقاله به بررسی پاسخ این سوال می پردازیم. با ما همراه باشید.

مزوتراپی مو چطور باعث توقف ریزش و رشد موها می شود؟

در ابتدا باید ببینیم که مزوتراپی مو چگونه اثر مثبت خود را بر روی موهایمان می گذارد؟ اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید مکانیزم یا چگونگی اتفاقات را بدانید، احتمالا این بخش برایتان جذاب خواهد بود.

مزوتراپی از چند طریق بر بهبود پوست و مو عمل می کند:

افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر. زخم های ایجاد شده از طریق سوزن های مزوتراپی یا مزوگان های مخصوص، موجب تحریک پوست به ساخت سلول های جدید می شود و در فرایند ساخت سلول های تازه، هورمون های متنوع و مواد ضد التهابی نیز در بدن ترشح می شوند که در تقویت و بازسازی پوست همکاری دارند. زخم های کوچک همچنین باعث افزایش گردش خون و ذخیره اکسیژن در نواحی تحت درمان می شود.

فراهم کردن تغذیه مناسب برای فولیکول های مو و تشدید رشد موها. محلول های مورد نظر در عمق نهایتا 4 میلی متری پوست تزریق می شوند. این مواد نسبت به زمانی که تزریق های عمیق تری انجام شود، مدت زمان بیشتری در این ناحیه از پوست باقی می مانند و دیرتر جذب گردش خون شده و از ناحیه مورد نظر خارج می شوند. بنابراین مدت زمانی که فولیکول های مو در معرض مواد مغذی و محرک رشد قرار می گیرند افزایش می یابد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

تحریک فولیکول های غیرفعال برای رویش مجدد. با حضور محلول مزوتراپی حاوی پروتئین ها، مواد معدنی، ویتامین ها، هورمون ها و حتی داروها در اطراف این فولیکول ها احتمال فعال شدن فولیکول های غیرفعال و رشد مو افزایش پیدا می کند.

مواد مورد استفاده در مزوتراپی مو

پیش از آنکه در مورد تعداد جسات مزوتراپی، مطالبی رامطرح کنیم باید اشاره کنیم که در مزوتراپی از محلول های شرکت های معتبر استفاده می شود که هر کدام دستورالعمل هایی در خصوص تکرار تزریق ها دارند. در محلول مزوتراپی، ترکیبی از ویتامین ها به خصوص گروه B، مواد معدنی و برخی داروها و مواد مغذی موجود است.

چند جلسه مزوتراپی مو مورد نیاز است؟

در کلینیک ها و سایت ها تعداد جلسات مزوتراپی را بین 4 الی 15 جلسه تخمین می زنند که با نظر پزشک و شرایط موی فرد و پاسخ های اولیه وی به درمان، تعداد دقیق آنها مشخص می شود. در کلینیک پوست و مو ساعی، توجه به انجام درمان با کمترین تعداد جلسات مورد نیاز، مدنظر است؛ به همین جهت معمولا مزوتراپی در 6 جلسه انجام می شود که این جلسات به فاصله 2 هفته تا ماهی یکبار بر اساس نظر پزشک برگزار می گردند.

پس از پایان دوره درمانی، جلسات تکرار درمان برای حفظ نتایج توسط پزشک به مراجع توصیه می شود. این فاصله بر حسب شرایط شما ممکن است هر دو ماه یا سه ماه یکبار و یا سالی یکبار در نظر گرفته شود.

“کلینیک ساعی؛ ارایه دهنده خدمات مزوتراپی، هیرفیلر، پی آر پی و جدیدترین محصول درمانی؛ بایوجینیکس”

مقایسه مزوتراپی و هیر فیلر

هیر فیلرها Hair Filler یکی دیگر از روش های تزریقی درمانی برای تقویت مو هستند. هیرفیلرها نیز با برندهای مختلف و معتبر موجود هستند و شامل ترکیباتی از انواع پپتیدها و هیالورونیک اسید هستند. میزان مواد مختلف در انواع هیرفیلرها تفاوت هایی دارند و می بایست با مراجعه به مرکز و پزشک معتبر حتما از هیرفیلر های معتبر و مورد تایید استفاده شود. در غیر اینصورت علاوه بر احتمال ایجاد عوارض جدی و پرداخت هزینه به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

هیرفیلر نیز از طریق تزریق با سوزن های بسیار باریک به پوست سر تزریق می شود. مواد تزریق شده به مرور در پوست سر منتشر می شوند و به ریشه های مو رسیده و موجبات تقویت و رشد مجدد مو را فراهم می کنند. در حالی که مزوتراپی بیشتر بر قطع ریزش و تقویت و تغذیه فولیکول ها اثرگذار است.

چند جلسه هیرفیلر برای اثرگذاری مناسب است؟

در کلینیک ساعی تلاش بر آن است که درمان با حداقل تعداد جلسات مورد نیاز انجام شود. درمان با هیر فیلر معمولا در 4 جلسه انجام می شود که فاصله زمانی آن ها از دو هفته یکبار تا ماهی یکبار بسته به شرایط پوست بیمار و روند درمان و نظر پزشک معین می شود. ماندگاری درمان با هیر فیلر از 6 ماه تا یکسال است و دائمی نمی باشد.

درمان با پی آر پی (PRP)

علاوه بر درمان با مزوتراپی و هیرفیلرها، پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت نیز در درمان و تقویت مو مورد استفاده قرار می گیرد. در روش پی آر پی، پلاسمای غنی از پلاکت از سانتریفیوژ خون بیمار استخراج می شود و به پوست سر وی تزریق می شود. ماندگاری پی آر پی، معمولا سالانه است.

چند جلسه پی آر پی مناسب است؟

تعداد جلسات پی آر پی معمولا کمتر از هیرفیلر است و به طور میانگین در حدود سه الی چهار جلسه تزریق انجام می شود. در کلینیک ساعی، انجام پی آر پی نیز با حداقل جلسات مورد نیاز انجام می شود و معمولا طی 2 جلسه به فاصله دو ماه تزریق انجام میشود. قابل ذکر است تکرار درمان با پی آر پی معمولا سالانه است و هزینه فرایند تزریق پی آر پی، نسبت به هیرفیلرهای آماده بیشتر است.

جمع بندی: تعداد جلسات مورد نیاز مزوتراپی و پی آر پی و مزوتراپی هیرفیلر متفاوت بوده و نوع آن بر اساس وضعیت و نیاز موی شما توسط پزشک تعیین می شود.

اثرات مزوتراپی مو چه مدت بعد از مزوتراپی مشخص می شود؟

عموما اثرات هر جلسه مزوتراپی در مدت زمان سه هفته پس از تزریق مشخص می شود. اغلب 4 الی 6 جلسه زمان می برد تا نتایج رضایت بخش و ملموسی را مشاهده نمایید. با این حال اغلب، درمان تا حدود 3 ماه ادامه می یابد و پس از آن نیز با نظر پزشک برای حفظ نتایج، تجدید می شود.

نکته قابل توجه در مزوتراپی آن است که اثر جلسات درمانی به صورت تجمیعی است یعنی اثر هر بار تزریق با اثرات دفعات قبلی تزریق جمع شده و اثر مزوتراپی را مضاعف می کند. بنابراین با بروز اولین آثار مثبت، درمان خاتمه نمی یابد و می بایست دوره تعیین شده برای شما پایان یابد.

ماندگاری نتایج مزوتراپی چقدر است؟

اگرچه نتایج مزوتراپی، مطلوب و کاملا قابل مشاهده هستند اما برای ماندگاری به جلسات ترمیمی نیازمندند. پس از اولین دوره مزوتراپی، مناسب است که طبق نظر پزشکتان هر سه ماه یا شش ماه و یا یک بار در سال، تزریق مجدد داشته باشید. تصمیم در خصوص تکرار جلسات مزوتراپی و زمان آن با مشاوره پزشک اتخاذ می شود.

بایوجینیکس؛ جدیدترین روش درمانی ریزش و تقویت مو

همانطور که در بخش های پیشین بیان شد، در درمان مو، محلول های مختلفی با ترکیب های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. این ترکیبات یا شامل انواع هیرفیلر (مزوژل) ها از برندهای مختلف هستند که عمدتا انواع کره ای و اروپایی آن در ایران کاربرد بیشتری داشته و مورد تایید پزشکان هستند و یا درمان با پلاسمای غنی شده که از خون بیمار استخراج می شود.

هر یک از دو روش مذکور، ویژگی ها و اثرات مختص به خود را در تقویت و رشد موها دارند. شاید این سوال به ذهن برسد که: “آیا می شود از مزایای درمان های هیرفیلر و پی آر پی به طور همزمان برخوردار شد؟”

محصول بایوجینیکس BIOGINIX که به طور انحصاری و برای اولین بار در ایران در کلینیک ساعی به مراجعان ارایه می شود، این امکان را می دهد که به این سوال پاسخ مثبت بدهیم. این محصول تولید شرکت درماکوآل فرانسه است.

بایوجینیکس امکان ترکیب هیر فیلر غنی شده و پی آر پی خون فرد به همراه بیوتین را فراهم کرده است. در فرایند درمان با محصول بایوجینیکس، هیر فیلر غنی شده با پی آر پی خون فرد و بیوتین، ترکیب شده و با سرنگ به پوست سر بیمار تزریق می شود.

از دیگر مزایای بایوجینیکس میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
– بابت انجام درمان جداگانه با هیرفیلر و پی آرپی نسبت به انجام همزمان آنها می بایست هزینه بیشتری پرداخت شود، بنابراین استفاده از محصول بایوجینیکس از این جهت کاملا مقرون به صرفه است.

– نیاز به جلسات مزوتراپی کمتر با بایوجینیکس. انجام درمان با پکیج بایوجینیکس، درمان بسیار موثرتر و سریع تری نسبت به دیگر روش ها را موجب شده و به همین دلیل به تعداد جلسات کمتری (دو الی سه جلسه با فاصله دو ماه) نیاز است و در کاهش هزینه نسبت به دیگر روش ها -که جلسات بیشتری نیاز دارند- موثر است.

– در این پکیج، مزوژل یا هیرفیلر کافی برای انجام مزوتراپی کل سر وجود دارد و از این لحاظ برای افرادی که سطح بیشتری از سرشان نیاز به مزوتراپی دارد مقرون به صرفه تر است.

برای برخورداری از مزایای درمان با بایوجنیکس و دیگر روش های درمانی در کلینیک ساعی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ذیل تماس بگیرید.

مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: 09198528528

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا