پی آر پی موریزش و تقویت مومزوتراپی مو

مزوتراپی و PRP تراپی، دو روش درمانی برای داشتن موهای سالم و زیبا

0
(0)

موهای زیبا و پرپشت، یکی از ویژگی‌های مهمی است که به چهره ما جذابیت بیشتری می‌بخشد. مو نیز مانند پوست‌، به مراقبت ویژه نیاز دارد و مراقبت‌های سنتی در خانه و روش‌های آرایشگاهی، همیشه برای این کار کافی نیست. متاسفانه گاهی با تمام مراقبت‌هایی که در حفظ و نگهداری موهایمان داریم، شاهد ریزش آنها هستیم. البته باید بدانید که ریزش روزانه مو یک فرآیند طبیعی است که به تجدید توده مو کمک می‌کند. اگر ریزش موهای شما در محدوده از دست دادن 50 تا 150 مو در روز باقی بماند، جای نگرانی نیست و کاملا طبیعی است. اما اگر از این مقدار فراتر رود پس حتما یک جای کار می‌لنگد!

موی شما ممکن است تحت تأثیر عوامل خارجی، استرس، اختلالات هورمونی یا یک عامل ارثی و …خشک یا شکننده شود، یا دچار شوره سر شوید و از همه بدتر شروع به ریزش کند.

تکنیک‌های تزریق، بهترین درمان برای ریزش مو

مزوتراپی و پی آر پی تراپی، روش‌هایی هستند که ما آنها را به عنوان تکنیک‌های ضد پیری می‌شناسیم، زیرا تأثیر شگفت انگیزی در ناحیه پوست سر ایجاد می‌کنند. در کنار مراقبت‌های روزانه از مو، تکنیک‌های تزریقی باعث نفوذ عمیق داروها به طور مستقیم به فولیکول‌های مو و همچنین بهبود تغذیه و گردش خون در پوست سر می‌شوند و از همه مهم تر، بهترین راه برای مبارزه با ریزش مو و سبوره هستند.

*سبوره: درماتیت سبوره‌ای نوعی التهاب پوستی است که بیشتر در پوست سر و صورت دیده می‌شود و معمولا با شوره سر همراه است.

مزوتراپی مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مزوتراپی، یک روش جهانی موثر برای مقابله با بسیاری از مشکلات زیبایی و بیماری‌هاست. مزوتراپی مو، یک تکنیک مدرن برای مراقبت از مو است که به بهبود وضعیت مو و پوست سر کمک می‌کند. در این روش، یک کوکتل ویتامین با یک سرنگ یا با استفاده از یک نازل مخصوص به عمق 2-4 میلی متر (هم سطح فولیکول‌های مو) مواد مغذی و مکمل‌های ویتامین لازم را به لایه زیرین سر که مزو نام دارد، می‌رساند که کاهش ریزش مو و تقویت رشد مجدد مو را به دنبال دارد. ترکیب کوکتل‌های درمانی استفاده شده، بسته به سن مشتری، جنسیت و مشکل مربوطه، به صورت فردی و منحصرا توسط پزشک معالج برای هر بیمار تعیین می‌شود.

محصولات مورد استفاده در مزوکوکتل‌ها ترکیبی از اسید هیالورونیک، ویتامین ها، اسیدهای آمینه، نمک‌های معدنی، کوآنزیم‌ها و بیوتین هستند، بعد از تزریق و با گذشت زمان، مواد فعال زیستی شروع به بهبود میکروسیرکولاسیون خون می‌کنند. در نتیجه پوست را با تغذیه اضافی و فعال نمودن فرآیندهای متابولیک بهبود می‌بخشند. همچنین با تحریک سلول‌های فولیکول مو به بازسازی باعث می‌شوند که فولیکول‌های مو روند رشد مجدد مو را بدون هیچ گونه عارضه‌ای به شکل خارش یا شوره شروع کنند. پس از گذراندن طول درمان، موهای شما زیبا، قوی، براق، کشسان و سالم می‌گردند.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

روش PRP تراپی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

PRP تراپی یک روش بسیار موثر در درمان ریزش موی شدید و طاسی است. در این روش با یک فناوری جدید توسعه یافته، به پوست سر این اجازه داده خواهد شد تا با استفاده از پلاسمای خودِ بیمار بهبود یابد.

خون انسان از گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید، پلاکت‌ها و پلاسما تشکیل شده است. پلاکت‌ها سلول‌های کوچکی هستند که حاوی «فاکتورهای رشد» هستند. در صورت آسیب، آنها هستند که به لطف عوامل رشد، ترمیم بافت و بهبود آن را تضمین می‌کنند. به طور دقیق تر، پلاکت‌ها هستند که اجازه فعال شدن میکروسیرکولاسیون و در نتیجه تحریک سلول‌های بنیادی فولیکول مو را می‌دهند.

PRP تراپی شامل جداسازی پلاکت‌ها از نمونه خون تهیه شده از بیمار، افزایش غلظت آنها با سانتریفیوژ و تزریق مجدد آنها به ناحیه‌ای است که احتیاج به ترمیم دارد. پلاسمای غنی از پلاکت، حاوی فاکتورهای رشد است که باعث رشد مجدد مو می‌شود. فاکتورهای رشد، این خاصیت را دارند که باعث بازسازی سلول‌های جدید و جوان‌سازی فولیکول‌های مو می‌شوند.

PRP به طور گسترده در زمینه‌های مختلف پزشکی (التهاب تاندون، سوختگی شدید، زیبایی صورت، ایمپلنت دندان و غیره) استفاده می‌شود. همچنین نتایج دلگرم کننده‌ای را در درمان آلوپسی آندروژنیک از خود نشان داده است. این درمان را می‌توان به تنهایی یا همراه با سایر درمان‌های پزشکی ضد ریزش مو یا کاشت مو استفاده کرد.

اثر استفاده از این روش، پس از اولین استفاده، قابل توجه است. گذراندن دوره درمان باعث ترمیم ساختار مو و بهبود رشد آن می‌شود. این روش به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد غدد چربی را تنظیم کنید، شوره سر را از بین ببرید و موهایی سالم و قوی داشته باشید.

مزایای مزوتراپی

از مزایای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بازدهی بالا

با توجه به تزریقی بودن این روش، تمامی مواد مفید و زیست فعال، مستقیماً به سلول‌های پوست سر و فولیکول‌ها منتقل می‌شود. این به راندمان بالای این روش و همچنین سرعت ظاهر شدن اثرات مثبت آن کمک می‌کند.

• امکان استفاده از انواع مزوکوکتل‌ها

استفاده از مزوکوکتل های مختلف، به شما این امکان را می‌دهد که این روش را فردی تر و با هدف حل مشکلات خاص انجام دهید.

• سهولت عمل و بهبودی سریع

این روش، کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و نیازی به توانبخشی بعد از آن نیست. با این حال، مهم است که تمام توصیه‌های پزشک خود را دنبال کنید.

معایب مزوتراپی

این روش معایب کمی دارد، اما دانستن آنها مهم است:

• احتمال واکنش‌های آلرژیک

این مشکل به ندرت رخ می‌دهد، زیرا داروها به صورت جداگانه و منحصرا برای هر فرد انتخاب می‌شوند.

• درد خفیف

لازم به یادآوری است که در این روش از سوزن‌های مخصوص بسیار نازک برای انتقال مواد استفاده می‌شود، بنابراین سوراخ‌های ایجاد شده توسط آنها را نمی‌توان بسیار دردناک نامید.

مزایای پی آر پی تراپی

از مزایای PRP تراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• عدم وجود واکنش‌های آلرژیک

در طول عملیات تزریق به بیمار، تنها پلاسمای خون خودش که با پلاکت غنی شده است، تزریق می‌شود. این روش می‌تواند حتی برای افرادی که چندین واکنش آلرژیک دارند نیز انجام شود.

• اثر ملایم و طولانی مدت

به لطف PRP تراپی، فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند و از ریزش آنها جلوگیری می‌شود. علاوه بر این، مو شروع به رشد فعال می‌کند و مهم تر از همه، همه اینها به طور طبیعی و بدون استفاده از هیچ داروی خارجی اتفاق می‌افتد.

• حداقل دوره نقاهت

بلافاصله پس از عمل، احساس خوبی خواهید داشت و می‌توانید بدون محدودیت جدی به زندگی روزانه خود ادامه دهید.

• طولانی کردن چرخه رشد مو

این متد، فاز آناژن یا چرخه رشد مو را طولانی می‌کند و به موهای بیشتری اجازه می‌دهد از فاز تلوژن یا استراحت به فاز آناژن حرکت کنند.

معایب پی آرپی مو

یکی از مهم ترین معایب PRP تراپی در مقایسه با مزوتراپی، بالاتر بودن هزینه این روش، نسبت به مزوتراپی مو است.

کدام روش موثرتر است: PRP تراپی یا مزوتراپی؟

پاسخ دقیق به این سؤال، غیرممکن است، زیرا مزوتراپی و پی آر پی، روش‌ و روندهای کاملا متفاوتی برای درمان و تاثیرگذاری روی پوست سر دارند.در برخی موارد، مزوتراپی با مزوکوکتل‌های خاصش بیشترین تاثیر را خواهد داشت. در برخی دیگر، پلاسمو لیفتینگ پوست سر بهترین انتخاب خواهد بود.

اگر مشکل فقط ریزش مو باشد، توصیه می‌شود درمان را با یک جلسه درمانی PRP شروع کنید. پلاسما حاوی فاکتورهای رشدی است که اثر محرک قوی دارند و رشد سلول‌های بنیادی فولیکول مو را فعال می‌کنند. پس از 2 هفته، نتیجه برای شما قابل مشاهده است. ریزش موها متوقف می‌شود، ابریشمی و براق می‌شوند، ساختار آنها بازسازی می‌شود و پس از یک ماه، رشد موهای جدید قابل توجه‌ خواهد بود. علاوه بر این، پلاسما حاوی یک مجموعه ویتامین و اسید آمینه است که تغذیه مو را بهبود می‌بخشد.

اما مزوتراپی در درجه اول با هدف افزایش تغذیه فولیکول مو انجام می‌شود و اگر علاوه بر ریزش مو، بیمار نگران سبوره یا نقض محتوای چربی پوست سر باشد، درمان باید با مزوتراپی شروع شود. کوکتل‌های مزوتراپی به تنظیم تعادل بهینه چربی کمک می‌کنند، زیرا به دلیل گرفتگی پیاز با سبوم، تغذیه مو مختل شده و نازک تر، کدرتر و شکننده تر می‌شود.

پی آر پی تراپی و مزوتراپی، روش‌های موثری هستند که از یک طرف مشکلات یکسان را حل می‌کنند، اما در عین حال مکمل یکدیگر هستند. با این حال، برای اینکه دقیقا بدانید کدام روش برای شما بهترین است، باید به یک متخصص زیبایی مراجعه کنید.

متخصصان زیبایی ما در کلینیک ساعی به شما در انتخاب روش بهینه درمان در هر مورد کمک می‌کنند. ابتدا یک معاینه انجام می گیرد و آزمایش‌های لازم تجویز می‌شود تا علت مشکل شما تشخیص داده شود سپس پزشک معالج، روش های مناسب را به زیباجوی محترم پیشنهاد می دهد.

در پایان اگر از ما بپرسید…
کلینیک ساعی با وجود تجربه چندین ساله خود در زمینه احیای مو و زیبایی و استفاده از تکنیک های مختلف در زمینه کاشت و تقویت مو مانند مزوتراپی و PRP و … مفتخر به معرفی محصولی فرانسوی به نام «بایوجینیکس» است که بهترین تکنیک و محصول در رابطه با درمان ریزش مو می باشد.

اگر در حال از دست دادن موهای خود هستید یا نگران ریزش موهایتان در آینده‌اید، درمان پیشرفته با بایوجنیکس که توسط پزشکان متخصص در کلینیک ساعی برای اولین بار در ایران ارائه می‌شود را به شما پیشنهاد می‌دهیم که باعث تسریع رشد موهای سر شما و تقویت آنها خواهد شد. همچنین مانند مزوتراپی و PRP یک روش ایمن، غیر تهاجمی و موثر برای ریزش و تقویت مو است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به این محصول بی‌نظیر می‌توانید با مشاوران ما در کلینیک ساعی در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا