تزریق بوتاکس

چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان بوتاکس کرد؟

5
(2)

بوتاکس از جمله عمل‌های زیبایی است که امروزه افراد زیادی طرفدار آن هستند و آن را انجام می‌دهند. در بوتاکس، عضلات به‌صورت موقتی فلج می‌شود و این باعث می‌شود چین و چروک‌های روی پوست از بین برود. بعضی از افراد بعد از کاشت ابرو قصد انجام بوتاکس نیز دارند. مهم‌ترین سؤال این افراد این است که آیا کاشت ابرو تداخلی با تزریق بوتاکس دارد؟ و آیا می‌توان بعد از کاشت ابرو بوتاکس انجام داد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که در اثر کاشت ابروی طبیعی، تورم و کشیده شدن پوست در ناحیه ابرو اتفاق می‌افتد که ممکن است موجب اشتباه پزشک در تشخیص ناحیه مناسب برای تزریق بوتاکس شود. در نتیجه بلافاصله نباید بعد از کاشت ابرو بوتاکس انجام داد. بهتر است که حداقل دو هفته بین کاشت ابرو و بوتاکس فاصله بیفتد تا فرد دچار عوارض احتمالی نشود.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک داروی تزریقی است که با هدف برطرف کردن چین و چروک‌ها به پوست تزریق می‌شود. بوتاکس کاربردهای متعددی دارد و امروزه افراد در سنین مختلف نسبت به تزریق آن اقدام می‌کنند. افراد با افزایش سن، دچار افزایش چین و چروک در صورت و اطراف چشم و ابرو می‌شوند که بوتاکس می‌تواند این مشکل را برطرف کند. بوتاکس از جمله داروهای تزریقی است که از سم بوتولونیوم نوع A ساخته می‌شود و عضلات صورت را فلج می‌کند و چین و چروک‌های مختلف صورت را از بین می‌رود.

بوتاکس از جمله روش‌های غیر تهاجمی، مطمئن و کم خطر برای برطرف کردن چروک‌های اطراف چشم است. برطرف کردن خط اخم یا خطوط افقی پیشانی نیز از جمله کاربردهای دیگر بوتاکس است. بوتولونیوم نوعی ماده سمی است که برای اعصاب خطرناک است و می‌تواند به‌طور موقت باعث اختلال در عملکرد در اعصاب ‌شود. اگر این سم وارد خون شود کشنده و خطرناک است. اما در بوتاکس از سم بوتولونیوم به شکل موضعی و تزریق زیر پوست انجام می‌شود و آسیبی به بدن و سیستم اعصاب نمی‌رساند.

از جمله کاربردهای بوتاکس علاوه بر کاهش چین و چروک‌های صورت می‌توان به بالا بردن نوک بینی، بالا بردن ابروها، کاهش خطوط عرض گردن، بهبود چین‌های چانه و کاهش چین‌های عمودی گردن اشاره کرد.

زمان اثر کردن بوتاکس

بلافاصله بعد از انجام بوتاکس، عملیات بهبود آغاز می‌شود. در هر شرایطی از یک تا ده روز زمان می‌برد تا بهبودی حاصل شود و به‌طور متوسط بین 3 تا 8 ماه طول می‌کشد تا گیرنده‌های جدید در عضلات شما ایجاد شود. بنابراین زمان اثر کردن بوتاکس همان 10 روز است و بعد از 10 روز نتایج به‌خوبی به نمایش در می‌آید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

عوارض بوتاکس صورت

بوتاکس مانند سایر عمل‌های زیبایی ممکن است خطرات و عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشد. اگر افراد مراقبت‌های بعد از عمل را به‌خوبی انجام دهند این عوارض کمتر می‌شود. عوارض بوتاکس معمولاً گذرا هستند و تا چندین روز بعد از بوتاکس از بین می‌رود. این عوارض عبارت است از:

• کاهش ترشح اشک که باعث ایجاد خشکی چشم می‌شود.
• ممکن است بعد از اولین تزریق تا ساعت‌ها و یا چند روز سردرد داشته باشید.
• ایجاد ناراحتی در هنگام خنده و یا ناراحتی و مشکل بلع
• واکنش‌های آلرژیک
• افتادگی پلک
• خستگی، تب و آنفولانزا
• ضعف عضلانی در اثر تزریق بیش از حد
• ممکن است تا چند روز بعد از بوتاکس، انقباضات خود به خودی در عضلات صورت رخ بدهد.
• بوتاکس ممکن است باعث پایین آمدن ابروها شود که بعد از چند هفته فروکش می‌کند. به این مورد پتوز ابرو گفته می‌شود.

چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان بوتاکس کرد؟

چگونه عوارض بوتاکس صورت را به حداقل برسانیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم عوارض بوتاکس نگران کننده نیست و افراد می‌توانند با خیال راحت آن را انجام دهند. در مورد کاهش عوارض بوتاکس رعایت نکات زیر الزامی است:

• انجام بوتاکس در کلینیک‌های معتبر و تحت نظر پزشک متخصص
• مصرف داروهایی که پزشک برای شما تجویز می‌کند.
• در جریان قرار دادن پزشک از بیماری‌ها و یا آلرژی‌هایی که دارید.
• جلوگیری از انجام بوتاکس در صورتی که باردار یا شیرده هستید.

کاشت ابروی طبیعی

بعضی از افراد به علت افزایش سن، حادثه و یا تغییرات هورمونی دچار ریزش و یا کم پشت شدن ابرو می‌شوند که این باعث می‌شود زیبایی آن‌ها تحت تأثیر قرار بگیرد. روش‌های مختلفی برای درمان کم پشت شدن ابرو وجود دارد که بهترین آن کاشت ابروی طبیعی است.

کاشت ابروی طبیعی باعث می‌شود تا شما ابروهای دائمی و زیبا داشته باشید و نیاز به تکرار ترمیم ابرو در فواصل مختلف نیست. کاشت ابرو روش‌های مختلفی دارد که FIT و FUT معروف‌ترین این روش‌ها می‌باشد. در این روش‌ها فولیکول‌ها از ناحیه بانک مو برداشت می‌شود و در ناحیه ابرو کاشته می‌شود. بعد از مدت کوتاهی از کاشت ابرو فولیکول‌های مو دچار ریزش می‌شود و دوباره رشد می‌کند و این بخشی از فرآیند طبیعی رشد ابروهای تازه کاشته شده است.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو نیز بسیار مهم است و نقش بسیار مهمی در نتیجه نهایی کاشت ابرو دارد. بعد از کاشت ابرو نباید به هیچ عنوان ابرو خود را دست‌کاری کنید و از داروهایی که پزشک برای شما تجویز می‌کند باید به‌صورت مرتب استفاده کنید.

کاشت ابرو و بوتاکس

معمولاً با افزایش سن، افتادگی پلک، چین و چروک‌های ناحیه ابرو و ریزش ابرو به‌صورت همزمان رخ می‌دهد و افراد به دنبال راهی برای درمان این مشکلات می‌گردند. در این بین افرادی وجود دارند که تمایل دارند کاشت ابرو و بوتاکس را به‌صورت همزمان انجام دهند که این صحیح نیست و پزشک متخصص اعتقاد دارد که بین این دو عمل باید حداقل 2 هفته فاصله باشد.

از جمله شایع‌ترین مشکلاتی که در صورت انجام همزمان بوتاکس و کاشت ابرو به وجود می‌آید عدم توازن در بوتاکس تزریقی در ناحیه چشم است. بعد از کاشت ابرو پزشک نمی‌تواند با تزریق بوتاکس تقارن را در دو طرف صورت ایجاد کند و این باعث می‌شود زیبایی فرد تحت تأثیر قرار بگیرد. بنابراین هرچه زمان بیشتری از کاشت ابرو بگذرد صورت برای تزریق بوتاکس آماده‌تر می‌شود و مشکلات کمتری نیز برای فرد به وجود می‌آید.

کلام آخر

کاشت ابرو و بوتاکس، دو عمل زیبایی مختلف است که بهتر است با فاصله دو هفته‌ای انجام شود. انجام همزمان این دو عمل مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد و ممکن است فرد را دچار مشکل کند. کاشت ابرو باعث کشیده شدن پوست اطراف ابرو می‌شود و انجام بوتاکس بعد از کاشت ابرو باعث می‌شود نتایج مطلوبی حاصل نشود.

پزشکان متخصص موجود در کلینیک ساعی در جلسه ابتدایی شما را به‌صورت کامل معاینه می‌کنند و در مورد عمل‌هایی که قبلاً انجام داده‌اید از شما سؤال می‌کنند. کلینیک ساعی بهترین کلینیک کاشت ابرو تهران است که امکانات فوق العاده ای برای عمل‌های زیبایی دارد. هزینه کاشت ابرو و بوتاکس در کلینیک ساعی بسیار مناسب است و امکان انجام کاشت ابرو اقساطی نیز در این کلینیک وجود دارد.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: ۰۹۱۹۸۵۲۸۵۲۸
صفحه کلینیک ساعی در اینستاگرام: clinicsaee@

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 2

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا