تزریق بوتاکس

هزینه، مزایا و ماندگاری بوتاکس زیر بغل

5
(20)

طی فرایند تزریق بوتاکس صورت، با استفاده از سمِ باکتری کلاستِریدیوم بوتولونیوم – Clostridium botulinum به نواحی تعیین شده تزریق می‌شود تا موجب رفع چین و چروک موقت یا پیشگیری از تبدیل چین و چروک موقتی به دائمی شود.

تزریق بوتاکس ضد تعریق

تزریق بوتاکس درست همانند از کار انداختن عضلاتی که منجر به بروز خطوط چین و چروک می‌شوند و از تبدیل چین و چروک‌های موقتی صورت به چین و چروک‌های دائمی جلوگیری می‌کنند؛ تزریق بوتاکس زیر بغل یا دست و پا، با از کار انداختن غدد تعریقی بدن در نواحی تزریقی باعث کنترل تعریق زیر بغل، کف دست و کف پا خواهد شد.

این سه ناحیه، موارد اصلی تزریق بوتاکس در کنترل تعریق شدید هستند که تزریق بوتاکس زیر بغل یا دست و پا را شامل می‌شوند. به منظور کاهش درد در هر یک از نواحی تزریقی در تزریق بوتاکس زیر بغل یا کف دست و پا، از کمپرس یخ و کرم بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. میزان درد ایجاد شده در نواحی تزریق متناسب با ضخامت پوست ناحیه‌ی تزریقی و حساسیت حسگرهای درد در آن ناحیه، با دیگر نواحی تزریقی متفاوت خواهد بود.

مکانیزم تزریق بوتاکس

سمِ باکتری کلاستریدیوم بوتولونیوم – Clostridium botulinum همانگونه که در تزریق به عضلات صورت موجب رفع چین و چروک‌های موقتی در صورت شده و از تبدیل چین و چروک‌های موقتی به دائم جلوگیری می‌نماید، در تزریق بوتاکس به زیر بغل یا دست و پا، با از کار انداختن غدد تعریقی در این نواحی، موجب کنترل غدد تعریق در نواحی تزریق شده و تعریق بیش از اندازه در این نواحی را درمان می‌کند.

تزریق بوتاکس زیر بغل یا دست و پا هم‌چون تزریق بوتاکس صورت از ماندگاری مشخصی برخوردار است و پس از به پایان رسیدن ماندگاری در زمان معین، تزریق مجدد برای تمدید ماندگاری صورت می‌گیرد تا از ادامه یافتن نتایج حاصل از تزریق بوتاکس زیر بغل یا دست و پا اطمینان حاصل شود.

تزریق بوتاکس زیر بغل

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

مواد به کاررفته در تزریق بوتاکس هایپرهیدروزیس

هرگاه اسمی از بوتاکس آورده می‌شه، انتظاری جز یک مورد رو نمیشه از ماده‌ی تزریقی مورد نظر داشت. بوتاکس ماده‌ای ساخته شده از سمِ باکتری کلاستریدیوم بوتولونیوم Clostridium botulinum هست که نوعی سم عصبی به حساب میاد. این ماده منجر به ایجاد تاثیر فلج‌شدگی در عضلاتی در صورت می‌شه که با انقباض منجر به ایجاد چین و چروک‌های موقت یا دائمی در صورت شدن.

در بوتاکس هایپرهیدروزیس از بوتاکس به جهت کنترل غدد ترشح تعریق در بدن استفاده می‌شه. به طوری که پس از انجام هر تزریق، غدد ترشح عرق در هر یک از نواحی تزریق شده، قادر به تعریق نیستند.

ترکیبات و تاثیر ماده تزریقی در تزریق بوتاکس

هرگاه اسمی از تزریق بوتاکس آورده می‌شود، انتظاری جز یک ماده‌ی تزریقی را نمی‌توان داشت. بوتاکس ماده‌ای ساخته شده از سمِ باکتری کلاستریدیوم بوتولونیوم – Clostridium botulinum است که نوعی سم تاثیرگذار بر اعصاب بدن به حساب می‌آید.

در تزریق بوتاکس صورت این ماده موجب به ایجاد تاثیر فلج‌شدگی در تعدادی از عضلات صورت می‌شود که با انقباض مداوم، منجر به ایجاد چین و چروک‌های موقت یا دائمی در صورت می‌شوند، در تزریق بوتاکس زیر بغل یا دست و پا، فرایند مذکور برای غدد تعریقی بدن در نواحی تزریق اتفاق می‌افتد.

اما در تزریق بوتاکس زیر بغل یا دست و پا، این ماده موجب فلج‌شدگی غدد ترشح عرق در نواحی نام برده می‌شود که از تعریق بیش از اندازه این نواحی جلوگیری کرده و موجب درمان تعریق شدید زیر بغل و هایپرهیدروزیس (تعریق شدید دست و پا) می‌شود.

مزایای تزریق بوتاکس

  • بازگشت فرد به ریتم اصلی زندگی بدون نگرانی از تعریق شدید
  • عدم ابتلا به وسواس
  • دست دادن راحت با افراد
  • عدم ابتلا به انزوا و گوشیه‌گیری
  • عدم نیاز به پاک کردن سطوح و وسایل و ابزار مصرفی روزانه هم‌چون تلفن همراه
  • عدم شستشوی مداوم دست‌ها و پاها به منظور جلوگیری از تعریق بیش از اندازه بر اثر جذب اجرام و گرد و خاک به روزنه‌های پوستی و تعریق بیشتر

زمان موردنیاز برای هر جلسه تزریق بوتاکس

به طور معمول این زمان تنها بستگی به نیاز و تمایل شما عزیزان نسبت به انجام تزریقات دارد. زمان جلسه تزریق بوتاکس زیر بغل یا دست و پا بسته به عارضه‌هایی دارد که شما عزیزان از آن رنج می‌برد، در صورت برخورداری از یکی از عارضه‌ها (تعریق بیش از اندازه زیر بغل یا هایپرهیدروزیس: تعریق بیش از اندازه دست و پا) زمان موردنیاز برای این جلسه معمولا بیشتر از نیم ساعت نخواهد بود. اما در صورت ابتلا به هر دو این عارضه‌ها، یا تمایل به تزریق بوتاکس صورت هم‌زمان با تزریق بوتاکس زیر بغل یا دست و پا، زمان جلسه به یک الی یک ساعت و نیم افزایش خواهد یافت.

تزریق بوتاکس ضد تعریق به کف دست

ماندگاری بوتاکس در تزریق بوتاکس

بازه‌ی میانگین زمانی برای ماندگاری تزریق بوتاکس تزریق شده در کلیه نواحی بدن هم‌چون تزریق بوتاکس صورت یا تزریق بوتاکس زیر بغل و دست و پا، بین شش الی هشت ماه برآورد شده، در عین حال ممکن است بیشتر از این زمان هم دوام داشته باشد؛ اما به طور معمول بازه ماندگاری کم‌تر از شش ماه و بیشتر از یک سال نخواهد بود. این زمان تعیین‌کننده فواصل بین جلسات تزریق بوتاکس زیر بغل یا کف دست و پا نیز هست.

تعداد جلسات تزریق بوتاکس

به طور معمول گذراندن یک جلسه تزریق بوتاکس زیر بغل یا دست و پا موجب رفع تعریق شدید در این نواحی می‌شود. پس از آن به فاصله هر شش الی هشت ماه یک‌بار تزریق مجدد تزریق بوتاکس زیر بغل یا دست و پا انجام خواهد شد. این زمات برابر با ماندگاری تاثیرات در ناحیه تزریق شده است که تعیین‌کننده تعداد جلسات تزریق بوتاکس در سال، محسوب می‌شود.

فواصل بین جلسات تزریق بوتاکس

به طور معمول فواصل بین جلسات تزریق بوتاکس با ماندگاری نتایج حاصل از تزریق بوتاکس تعیین می‌گردد. معمولا این ماندگاری بین نه الی دوازده ماه تعیین شده اما به طور رایج این ماندگاری تزریق بوتاکس زیر یغل یا دست و پا بین شش الی هشت ماه است؛ در نتیجه فواصل بین جلسات تزریق بوتاکس زیر بغل یا دست و پا شش الی هشت ماه را شامل خواهد شد اما ممکن است طولانی‌تر هم باشد.

هزینه تزریق بوتاکس

هزینه مورد نیاز برای تزریق بوتاکس زیر بغل و دست و پا، پس از جلسه معاینه و تشخیص عارضه‌هایی که شما عزیزان به آن مبتلا هستید مشخص می‌شود. به طور بدیهی اگر به یکی از عارضه‌های ناشی از هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از اندازه در نواحی مختلف بدن) مبتلا باشید، هزینه مورنیاز برای تزریق کم‌تر از ابتلا به این عارضه در چند ناحیه‌ی بدن خواهد بود. در عین حال هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل در کلینیک ساعی حدودا ۳تا ۳/۵۰۰ تومان است. (اعتبار قیمت خدمات تزریق بوتاکس زیر بغل یا دست و پا، تابستان ۱۴۰۱)

بدیهی است که هزینه تزریق بوتاکس در سال 1402 تغییراتی کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 20

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا