تزریق بوتاکس

هزینه، مزایا و عوارض احتمالی بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی چگونه چین‌وچروک را از بین می‌برد؟

5
(22)

زمانی که روند پیری پوست آغاز شده و چین‌وچروک‌های پوست بر روی پیشانی یا کناره‌های چشم‌ها نقش می‌بندند، افراد به برطرف کردن آن‌ها و جوان نگه‌داشتن پوست فکر می‌کنند. این افراد معمولا به دنبال روشی کم‌خطر و مقرون‌به‌صرفه هستند که بتواند آثار پیری را برطرف کند و پوست را جوان و شاداب نگه دارد. بوتاکس یکی از این روش‌هاست که بدون به جا گذاشتن عارضه خاصی، به جنگ نشانه‌های پیری پوست می‌رود و آن را برای مدتی طولانی‌تر جوان و جذاب نگه می‌دارد.

معمولا پیشانی اولین بخشی از چهره است که چین‌وچروک‌های ریز در آن ظاهر می‌شوند. عضلات و ماهیچه‌های این ناحیه تحت تاثیر حرکات مختلف چهره مرتب در حال حرکت هستند و به همین دلیل پوست آن بیشتر از دیگر قسمت‌ها کشیده می‌شود. همین موضوع باعث ایجاد چین‌وچروک در این ناحیه و پیرتر شدن چهره فرد خواهد شد. بوتاکس پیشانی راه‌حلی موثر برای از بین بردن چروک‌های پیشانی و جوان‌سازی چهره است.

باوجوداینکه بوتاکس سال‌های زیادی است که به‌عنوان یکی از روش‌های جوان‌سازی پوست و حتی درمان برخی مشکلات استفاده می‌شود، هنوز هم افراد زیادی هستند که درباره نحوه انجام و عوارض ناشی از آن اطلاعات کمی دارند و به همین دلیل از امتحان کردن این روش می‌ترسند. بسیاری از افراد نگران فلج شدن ماهیچه‌های پیشانی در اثر تزریق بوتاکس هستند. برخی نیز فکر می‌کنند که انجام این کار ممکن است بر روی اعصاب بینایی آن‌ها تاثیر بگذارد. این موضوعات و شایعاتی که در خصوص نتایج عمل بوتاکس وجود دارد، باعث ایجاد ترس در افراد می‌شود. به همین دلیل در این مطلب به سراغ بررسی کامل بوتاکس پیشانی رفته‌ایم تا همه نگرانی‌ها در خصوص این روش را برطرف کرده و به سوالات شما پاسخ دهیم.

بوتاکس پیشانی چگونه چین‌وچروک را از بین می‌برد؟

بوتاکس درواقع سم ضعیف شده بوتولینوم است که پس از تزریق به پیشانی، ماهیچه‌های آن را وارد فاز استراحت می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که حرکت ماهیچه‌ها کمتر شده و چین‌وچروک پوست از بین بروند. این روش را می‌توان برای از بین بردن چین‌وچروک پیشانی یا هر ناحیه دیگری در چهره و گردن استفاده کرد.

  • بوتاکس پیشانی باعث از بین رفتن خطوط و چین‌وچروک پیشانی شده و جوانی را به چهره شما برمی‌گرداند.
  • این روش کم‌خطر و کم عارضه است و نتایج آن بلافاصله پس از تزریق قابل‌تشخیص هستند.
  • اگر پیشانی شما بیش‌ازحد عرق می‌کند، با تزریق بوتاکس می‌توانید آن را درمان کنید.
  • بوتاکس پیشانی می‌تواند یک راهکار درمانی برای سردردهای مزمن نیز باشد.
  • نسبت به دیگر روش‌های جوان‌سازی و درمانی، بوتاکس پیشانی بسیار ارزان تمام می‌شود و کاملا به‌صرفه است.
  • بعد از تزریق بوتاکس نیازی به استراحت نداشته و می‌توانید به کارهای روزمره خود بپردازید.

انتخاب محل مناسب تزریق برای از بین بردن چین‌وچروک‌های پیشانی به تصمیم پزشک بستگی دارد. نکته مهم این است که پزشک باید تجربه کافی برای این کار داشته باشد تا بتواند چین‌وچروک‌ها را از خطوط طبیعی چهره تشخیص دهد. تزریق بوتاکس به خطوط طبیعی باعث بدفرم شدن چهره و خشک و بی‌احساس شدن آن خواهد شد. به همین دلیل نارضایتی فرد پس از تزریق را به دنبال خواهد داشت. تزریق بوتاکس معمولا برای رفع چروک‌های داینامیکی که در اثر حرکت چهره به وجود می‌آیند، استفاده می‌شود. این روش را می‌توان برای از بین بردن چروک‌های دائمی نیز به کار برد؛ اما این چروک‌ها نباید خیلی عمیق باشند.نمونه بوتاکس پیشانی

بوتاکس برای چه کسانی مناسب نیست ؟

بیشتر افراد می‌توانند از بوتاکس پیشانی به‌عنوان روشی موثر و مقرون‌به‌صرفه برای رفع چین‌وچروک‌های پیشانی خود استفاده کنند. این افراد باید از سلامت عمومی برخوردار بوده و قبلا نسبت به بوتاکس واکنش‌های آلرژیک نشان نداده باشند. پزشک قبل از تزریق به‌طور کامل فرد را معاینه می‌کند تا مطمئن شود که او مانعی ازنظر تزریق بوتاکس ندارد؛ اما به‌طورکلی اگر در گروه‌های زیر قرار می‌گیرید، بهتر است از روش‌های دیگری برای جوان‌سازی پیشانی و چهره خود استفاده کنید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

  • افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند و عضلات آن‌ها نمی‌تواند سم بوتولینم را تحمل کند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی
  • خانم‌های باردار و شیرده
  • افرادی که ویروس تب‌خال فعال در بدن خود دارند یا به عفونت‌های ویروسی دیگری مبتلا هستند.
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین با دوز بالا مصرف می‌کنند.
  • افرادی که در ناحیه پیشانی خود عارضه یا حساسیت پوستی یا زخم‌های باز دارند.
  • افراد زیر 18 سال و بالاتر از 65 سال

روند درمان از طریق بوتاکس به چه صورت است ؟

رعایت برخی موارد قبل از تزریق عوارض بوتاکس را بسیار کمتر خواهد کرد و بر روی میزان اثرگذاری آن نیز تاثیر خواهد گذاشت. معمولا پزشک در جلسه مشاوره قبل از تزریق همه توصیه‌های لازم را به شما می‌کند. این توصیه‌ها را حتما جدی بگیرید و با رعایت آن‌ها به پوست خود کمک کنید. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین اقدامات قبل از تزریق بوتاکس را بیان می‌کنیم.

  • از مصرف داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون خودداری کنید. این مواد باعث افزایش کبودی پس از تزریق و خونریزی می‌شوند.
  • اگر پوست شما خیلی زود کبود می‌شود، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • درباره انتظارات خود از درمان با بوتاکس با پزشک صحبت کنید تا به چیزی که واقعا قصد دارید و امکان‌پذیر است برسید.

در روزی که برای تزریق بوتاکس پیشانی مراجعه می‌کنید، هیچ کرم آرایشی به پوست خود نمالید و پوست را کاملا تمیز کنید. تزریق بوتاکس به پیشانی بین 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد. پزشک دوز مشخصی از بوتاکس را به نواحی که دارای چین‌وچروک هستند تزریق کرده و بعدازآن توصیه‌های لازم را برای بهبود نتایج بوتاکس به شخص می‌کند. بوتاکس پیشانی روشی بدون درد است و معمولا نیازی به استفاده از بی‌حسی ندارد. این روش کاملا سرپایی است و شخص بعد از تزریق می‌تواند به کارهای روزانه خود بپردازد. نتایج تزریق بوتاکس بلافاصله بعد از عمل قابل‌تشخیص هستند اما برای بهتر شدن این نتایج باید یکی دو هفته‌ای صبر کنید.

بوتاکس پیشانی مردان

عوارض احتمالی تزریق بوتاکس

بعدازاینکه تزریق بوتاکس انجام شد، برخی عوارض ظاهر می‌شوند. این عوارض کاملا موقتی هستند و ظرف چند روز بعد از عمل به‌طور کامل از بین خواهند رفت. توجه کنید که با رعایت دقیق توصیه‌های پزشک، عوارض خیلی زودتر برطرف می‌شوند. شایع‌ترین عارضه بوتاکس پیشانی، قرمزی و التهاب ناحیه تزریق است. این موضوع به دلیل تحریک بافت‌های پوستی از طریق ماده بوتاکس بوده و بعد از چند ساعت برطرف می‌شود.

برخی افراد سردرد، حالت تهوع، خارش و کبودی را نیز گزارش کرده‌اند. برخی افراد نیز نسبت به سم بوتولینم حساسیت دارند و به همین دلیل ممکن است واکنش‌های آلرژیک نشان دهند. پزشک برای اطمینان از نود حساسیت، قبل از تزریق کامل تست حساسیت را انجام می‌دهد. توجه کنید که حتی افرادی که قبلا به دیگر نواحی بدن بوتاکس تزریق کرده‌اند نیز ممکن است نسبت به بوتاکس پیشانی حساسیت نشان دهند. پس تست حساسیت بوتاکس را جدی بگیرید.

برای اینکه عوارض این عمل به حداقل برسد، پزشک بعد از تزریق توصیه‌هایی به شما می‌کند. با رعایت این موارد عوارض خیلی زودتر برطرف می‌شوند و نتایج تزریق زودتر خود را به نمایش می‌گذارند. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین توصیه‌های بعد از بوتاکس پیشانی را بیان کرده‌ایم.

  • تا 2 ساعت از انجام فعالیت‌های ورزشی خودداری کنید.
  • به مدت یک هفته از انجام سفرهای هوایی یا کوهنوردی خودداری کنید. تغییرات فشار بر روی عضلات پوست تازه درمان شده تاثیرات منفی می‌گذارد.
  • پیشانی خود را به‌خوبی بپوشانید و از آن در برابر باد و نور خورشید محافظت کنید.
  • از فشار دادن و ماساژ دادن پیشانی خود خودداری کنید.

میزان ماندگاری بوتاکس پیشانی چقدر است؟

بوتاکس پیشانی یکی از روش‌های موقتی برای زیبایی و جوان‌سازی است. به همین دلیل اگر به هر دلیلی نتایج آن را دوست نداشتید، جای نگرانی نیست. چراکه بعد از گذشت ۵ تا ۷ ماه دیگر هیچ اثری از نتایج آن باقی نخواهد ماند؛ اما اگر نتایج تزریق بوتاکس پیشانی را می‌پسندید، بهتر است قبل از اینکه پوستتان به حالت اولیه برگردد، بوتاکس را تمدید کنید. این روش برای افراد جوان‌تری که آسیب‌های پوستی آن‌ها هنوز شدید نشده است، بسیار کاربردی است و می‌تواند جوانی و شادابی را به پوست آن‌ها برگرداند.

شما می‌توانید با مراقبت صحیح از پوست خود اثرات بوتاکس پیشانی را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید. ضمن اینکه عواملی مانند سن فرد، نوع پوست و میزان چروک‌های فعلی تاثیر زیادی در ماندگاری بوتاکس پیشانی دارند. توجه داشته باشید که بالا بردن دوز بوتاکس برای رفع آسیب‌های شدید اصلا روش عاقلانه‌ای نیست. چراکه این کار ممکن است باعث فلج عضلات شود و اصلا توصیه نمی‌شود. یکی دیگر از روش‌های افزایش ماندگاری بوتاکس پیشانی، این است که سعی کنید اخم نکنید یا پیشانی خود را کمتر خط بیندازید.

یکی از عوامل موثر بر روی ماندگاری بوتاکس، سبک زندگی است. اگر اهل ورزش‌های سنگین هستید، بهتر است از روش‌های دیگری برای از بین بردن چروک‌ها استفاده کنید. چراکه این ورزش‌ها میزان ماندگاری بوتاکس را کاهش می‌دهند. در افرادی که فعالیت‌های سبک ورزشی دارند، تغذیه مناسب و مراقبت صحیح از پوست تاثیر زیادی در افزایش ماندگاری بوتاکس خواهد گذاشت.

بوتاکس پیشانی

هزینه بوتاکس پیشانی

پزشک در جلسه مشاوره قبل از تزریق شما را از مقدار دقیق هزینه‌ها آگاه خواهد کرد. هزینه بوتاکس پیشانی به عوامل مختلفی وابسته است و با توجه به نوسانات شدید قیمت در بازار، هزینه‌های آن حتی ممکن است به‌صورت روزانه نیز تغییر کند. با توجه به اینکه پیشانی ناحیه بزرگی است، مقدار بوتاکس تزریقی در تعیین هزینه‌های آن تاثیر زیادی دارد. درواقع در بوتاکس پیشانی معمولا مقدار بیشتری بوتاکس استفاده می‌شود و به همین دلیل هم هزینه آن نسبت به تزریق بوتاکس به نواحی دیگر چهره بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این برند بوتاکس مورداستفاده و شدت چین‌وچروک پیشانی نیز بر هزینه‌های بوتاکس پیشانی تاثیر خواهد گذاشت. همچنین دستمزد پزشک نیز به هزینه‌های این عمل اضافه خواهد شد. در مقایسه با دیگر روش‌هایی که برای رفع چین‌وچروک چهره استفاده می‌شوند، بوتاکس یکی از روش‌های ارزان و مقرون‌به‌صرفه است. یکی از اصلی‌ترین دلایل پرطرفدار بودن این روش نیز همین موضوع است.

هزینه بوتاکس در کلینیک ساعی تهران از ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان شروع می شود. جهت دریافت وقت مشاوره با شماره های زیر در تماس باشید :

  • خطوط ویژه : ۸۸۶۶۴۱۴۴-۰۲۱  |  ۸۸۱۹۳۱۴۶-۰۲۱
  • واتس اپ : ۰۹۱۹۸۵۲۸۵۲۹

پاسخ به پرسش‌های پرتکرار شما


  • آیا می‌توان بوتاکس را برای لیفت پیشانی به کار برد؟

بوتاکس یکی از روش‌های جوان‌سازی پوست است که چین‌وچروک‌های پوست را درمان می‌کند. به همین دلیل تا حدی باعث لیفت پیشانی و بالا رفتن آن خواهد شد. درواقع با تزریق بوتاکس پیشانی حالت اخموی چهره از بین می‌رود؛ اما هدف از تزریق بوتاکس لیفت نیست و با این روش نمی‌توان افتادگی‌های پیشانی را درمان کرد. اگر شما قصد دارید با استفاده از لیفت صورت چهره خود را جوان‌تر کنید، بهتر است از روش‌های مختلف لیفت استفاده کنید. این روش‌ها نسبت به بوتاکس تهاجم بیشتری دارند و نتایج آن‌ها برای مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند.

  • آیا بوتاکس پیشانی محدودیت سنی دارد؟

پزشکان معمولا به افرادی بوتاکس پیشانی را پیشنهاد می‌کنند که تا حد زیادی از نتایج آن مطمئن هستند. به همین دلیل هم تزریق بوتاکس به پیشانی را به افراد کمتر از 18 سال و بیشتر از 65 سال توصیه نمی‌کنند. چراکه افراد کمتر از 18 سال در دوره نوجوانی به سر می‌برند. در این دوران تغییرات هورمونی بسیار شدید است و بر روی پوست افراد تاثیرات زیادی خواهد گذاشت. به همین دلیل عملا تزریق بوتاکس تاثیر چندانی نخواهد داشت. در سنین بالاتر از 65 سالگی نیز پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و معمولا چین‌وچروک‌های آن عمیق‌تر از چیزی است که با تزریق بوتاکس از بین بروند.

  • آیا بوتاکس پیشانی بر روی حالت ابروها و پلک تاثیر می‌گذارد؟

پزشکان معمولا بوتاکس پیشانی را به همراه بوتاکس ابرو انجام می‌دهند. چراکه تزریق بوتاکس پیشانی به‌تنهایی باعث سنگینی ابروها شده و حتی ممکن است به آن‌ها حالتی افتاده و اخمو ببخشد؛ بنابراین تزریق بوتاکس توسط یک پزشک مجرب هیچ‌گاه باعث ایجاد تغییرات منفی در پلک‌ها یا ابروهای شخص نخواهد شد. ضمن اینکه بعد از تزریق بوتاکس نباید پیشانی را ماساژ یا فشار داد. چراکه این کار باعث حرکت کردن بوتاکس و ایجاد افتادگی در پلک بالایی خواهد شد.

  • آیا درمان با بوتاکس درمانی ادامه‌دار خواهد بود؟

همان‌طور که گفتیم بوتاکس روشی موقتی است و به همین دلیل باید هر چند وقت یک‌بار برای تمدید آن اقدام کنید؛ اما در هر مرحله از تمدید، تنها با یک جلسه تزریق می‌توان چروک‌های پیشانی را از بین برد. اگر برای اولین بار بوتاکس تزریق می‌کنید، ممکن است پزشک از شما بخواهد که 2 یا 3 هفته بعد برای تزریق تثبیتی مراجعه کنید. در دفعات بعدی تمدید میزان ماندگاری بوتاکس افزایش پیدا می‌کند و نیاز به دفعات کمتری برای تمدید دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که بوتاکس درمانی ادامه‌دار است اما ادامه دادن آن باعث آزار شما نخواهد شد. چراکه فاصله جلسات معمولا طولانی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 22

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهناز
بهناز
2 سال قبل

سلام من برای سر درد میگرنی که دارم دکتر به من گفتند بوتاکس بزنم که جنبه درمانی داره ممنون میشم راهنماییم کنید

دکمه بازگشت به بالا