تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به چانه، مزایا و معایب، هزینه‌ها و نتایج

5
(23)

اگر به دنبال روشی مطمئن، موثر و کم‌هزینه برای برطرف کردن خطوط چانه می‌گردید، حتما تزریق بوتاکس به چانه را امتحان کنید. چانه افراد به دلایل مختلف مانند حرف زدن، خندیدن یا حرکات تکراری دیگر خط می‌افتد. این خطوط به‌مرور و در اثر افزایش سن و تحلیل رفتن بافت‌های پوست تبدیل به چین‌وچروک شده و زیبایی ظاهری فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. با استفاده از تزریق بوتاکس به این ناحیه می‌توان همه خطوط و گودی‌های ایجادشده در چانه را از بین برد و زیبایی و جوانی را به چهره افراد برگرداند.

بوتاکس یکی از روش‌های قدیمی برای جوان‌سازی پوست است که خوشبختانه در کشور ما نیز به‌خوبی جا افتاده است؛ اما هنوز هم افراد زیادی هستند که از عوارض بوتاکس می‌ترسند و تصور می‌کنند که استفاده از آن می‌تواند باعث فلج شدن عضلات یا مصنوعی شدن حالت چهره شود. به همین دلیل برای استفاده از آن تردید دارند. در این مقاله قصد داریم هر چیزی که لازم است برای تزریق بوتاکس به چانه را بدانید بیان کنیم. دانستن این موارد در تصمیم‌گیری درست برای اقدام برای تزریق بوتاکس به کمک شما خواهد آمد.

تزریق بوتاکس به چانه

تزریق بوتاکس به چانه کاری کاملا تخصصی است و باید توسط پزشک بامهارت و باتجربه انجام شود. به همین دلیل پزشک قبل از جلسه تزریق، یک جلسه مشاوره برای شما برگزار می‌کند تا مطمئن شود که تزریق بوتاکس روشی موثر و کارآمد برای شماست. در این جلسه درباره نتایج و عوارض تزریق بوتاکس توضیحاتی داده می‌شود و انتظارات شخص بر اساس نتایج واقعی بوتاکس اصلاح خواهند شد.

قبل از شروع تزریق پزشک چانه فرد را به‌طور کامل استریل می‌کند. بوتاکس یک روش درمانی بدون درد است و معمولا نیازی به استفاده از بی‌حسی نیست؛ اما پزشک بنا بر تشخیص خود برای برخی افراد از پمادهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. بعدازآن محل‌های تزریق از طریق خطوطی که بر روی چانه فرد مشخص می‌شوند. پزشک دوز مشخصی از بوتاکس را در سرنگ‌های ظریف آن می‌ریزد و در نواحی مشخص شده تزریق می‌کند. این فرایند حدود 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و پس از آن بیمار می‌تواند به خانه یا محل کار برگشته و به کارهای روزمره خود بپردازد.

توجه داشته باشید که تشخیص نواحی درست تزریق و عمق آن‌ها بسیار اهمیت دارد. چراکه تزریق بوتاکس به نواحی عمیق چانه ممکن است باعث ایجاد عوارض جدی شود. همچنین برخی افراد ممکن است نسبت به برخی از مواد بوتاکس حساسیت داشته باشند. به همین دلیل اگر قبلا در چانه فرد بوتاکس تزریق نشده یا برند بوتاکس تزریقی متفاوت است، باید حتما تست حساسیت انجام شود.

تزریق بوتاکس به چانه

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

تزریق بوتاکس به چانه چه نتایجی دارد؟

خطوط و گودی‌های ایجاد شده در چانه به دلیل حرکت زیاد عضلات چهره‌ایجاد می‌شوند. تزریق بوتاکس باعث شل شدن این عضلات شده و با محدود کردن آن‌ها از عمیق‌تر شدن این خطوط جلوگیری می‌کند. تزریق بوتاکس به چانه برای از بین بردن سوراخ چانه، خطوط عمیق روی آن و چین‌وچروک‌های ناشی از افزایش سن انجام می‌شود. با تزریق بوتاکس می‌توان عضلات چانه را وارد فاز استراحت کرد و خطوط و سوراخ‌های ایجادشده در آن را از بین برد. این روش باعث رفع چروک‌های متعدد در ناحیه چانه و اطراف دهان و درنهایت جوان‌سازی پوست و چهره افراد خواهد شد.

کاندیداهای مناسب برای تزریق بوتاکس به چانه

مهم‌ترین شرط برای اینکه کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس باشید، این است که نسبت به ماده بوتاکس حساسیت نداشته باشید. اگر قبلا نسبت به بوتاکس حساسیت نشان داده‌اید، پزشک خود را مطلع کنید. تزریق بوتاکس به چانه برای افرادی مناسب است که خطوط عمیق یا چین‌وچروک در چانه آن‌ها وجود دارد. این روش را می‌توان برای درمان چانه پرتقالی یا سوراخ‌دار نیز استفاده کرد. منظور از چانه پرتقالی چانه‌ای است که در آن مانند پوست پرتقال سوراخ‌های ریز متعددی ایجاد شده باشد.

توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس به چانه به‌تنهایی برای افرادی که چروک‌ها یا سوراخ‌های خیلی عمیقی در چانه خود دارند یا پوستشان ضخیم شده و حالت ارتجاعی خود را از دست داده است، مناسب نیست. در این موارد پزشک بنا بر مورد ممکن است تزریق ژل را نیز به همراه بوتاکس تجویز کند. همچنین ممکن است روش‌های دیگری مانند لیفت، لیزر، هایفوتراپی یا حتی جراحی به فرد پیشنهاد شود.

به‌طورکلی اگر فردی با سلامتی کامل هستید که در چانه شما خطوط یا سوراخ‌های ریزی وجود دارد، کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس به چانه خواهید بود. مگر اینکه در یکی از گروه‌های زیر قرار بگیرید.

  • خانم‌های باردار و شیرده
  • افرادی که از داروهای قوی شل کننده خون استفاده می‌کنند.
  • افراد مبتلا به عفونت‌ها یا حساسیت‌های پوستی یا زخم‌های باز در ناحیه چانه
  • افراد زیر 18 و بالاتر از 70 سال
  • افراد مبتلا به ضعف عضلانی یا برخی بیماری‌های عصبی
  • افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی یا بیماری خود ایمنی مانند ام‌اس
  • افرادی که دچار نارسایی کلیوی هستند.

تزریق بوتاکس به چانه

عوارض تزریق بوتاکس به چانه

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باعث نگرانی افراد می‌شود، عوارض ناشی از تزریق بوتاکس به چانه است. باید بدانید که بوتاکس روشی بسیار کم‌خطر و تقریبا بدون عارضه است. البته به شرطی که آن را در کلینیک معتبر و نزد یک پزشک متخصص و حاذق انجام دهید. عوارض ناشی از بوتاکس بسیار جزئی هستند و ظرف جند ساعت تا چند روز بعد از عمل به‌طور کامل برطرف می‌شوند.

از دیگر عوارض بوتاکس چانه می‌توان به قرمزی و التهاب جزئی پوست اشاره کرد که بعد از چند ساعت یا نهایتا 2 روز برطرف می‌شود. تورم جزئی، کبودی‌های کوچک در محل تزریق و خارش از دیگر عوارض تزریق بوتاکس به چانه است. ممکن است بوتاکس باعث ایجاد سردرد یا سرگیجه جزئی و کوتاه‌مدت نیز بشود. همچنین افرادی که نسبت به ماده بوتاکس حساسیت نشان می‌دهند، ممکن است دچار برخی علائم تنفسی مانند خس‌خس و تنگی نفس شوند. در افراد دیگر نیز جوش‌های ریزی روی پوست ایجاد می‌شود. اگر نشانه‌های حساسیت را در پوست خود مشاهده کردید، حتما بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس به چانه

  • از یک هفته قبل مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن را متوقف کنید.
  • یک هفته تا ده روز قبل از تزریق از مصرف داروها و مواد غذایی شل کننده خون خودداری کنید. اگر نمی‌توانید داروهای خود را قطع کنید، حتما به پزشک اطلاع داده و خودسرانه کاری نکنید.
  • درصورتی‌که سابقه حساسیت به بوتاکس یا سم بوتولینم را داشته‌اید، به پزشک اطلاع دهید.
  • سوابق پزشکی خود را به‌طور کامل برای پزشک توضیح داده و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، او را در جریان بگذارید.

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس به چانه

انجام صحیح مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس به چانه باعث کاهش عوارض آن و برطرف شدن هرچه زودتر آن‌ها می‌شود. این مراقبت‌ها کارهای سخت و پیچیده‌ای نیستند اما در اثرگذاری بوتاکس، نتایج و عوارض آن تأثیرات چشمگیری دارند. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از بوتاکس چانه را بیان می‌کنیم.

  • تا 4 ساعت بعد از تزریق از دراز کشیدن، خم کردن و حرکت دادن ناگهانی سر خودداری کنید.
  • از دست‌کاری ناحیه تزریق و فشار یا ماساژ دادن آن خودداری کنید.
  • برای کاهش قرمزی، تورم و التهاب می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • حمام کردن با آب داغ، رفتن به سونا و جکوزی و شستن صورت با آب داغ تا 24 ساعت اول ممنوع است.

تزریق بوتاکس به چانه

میزان ماندگاری تزریق بوتاکس به چانه

نتایج تزریق بوتاکس به چانه بلافاصله پس از تزریق احساس خواهد شد؛ اما این نتایج واقعی نیستند. معمولا یک هفته تا 10 روز بعد از تزریق می‌توان نتایج را به طرز واضحی مشاهده کرد؛ اما برای اینکه نتایج تثبیت شوند، بهتر است چهارده روز صبر کنید. نتایج واقعی تزریق همان چیزی است که بعد از این چهارده روز مشاهده می‌شود. تزریق بوتاکس روشی موقتی برای جوان‌سازی پوست است و به همین دلیل اگر از نتایج آن ناراضی بودید، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

نتایج بوتاکس بسته به نوع بوتاکس، سن فرد، سبک زندگی و شدت آسیب بین 4 تا 6 ماه ماندگاری دارند. بعد از این مدت باید برای تمدید بوتاکس اقدام کنید. معمولا پزشک بعد از اتمام جلسه تزریق، زمان مراجعه بعدی را به شما خواهد گفت. اگر دوست دارید که همواره چهره‌ای شاداب و جوان داشته باشید، بهتر است که درست به‌موقع برای تمدید اقدام کنید. چراکه در صورت تداوم تزریق، میزان ماندگاری نتایج بیشتر هم خواهد شد.

هزینه‌های تزریق بوتاکس به چانه

هزینه‌های تزریق بوتاکس به چانه تا حد زیادی به شهر محل زندگی شما و کلینیکی که در آن تزریق را انجام می‌دهید بستگی دارد؛ اما علاوه بر این مواردی مانند برند بوتاکس، مقدار بوتاکس تزریق شده، محل تزریق و دستمزد پزشک نیز در هزینه‌های آن موثر است. از میان این عوامل مقدار بوتاکس تزریق شده تاثیر بیشتری در هزینه‌ها دارد. چراکه قیمت آن به قیمت ارز وابسته است. به‌خصوص اگر از برندهای خارجی بوتاکس برای از بین بردن خطوط عمیق‌تر استفاده شود. توجه داشته باشید که گران یا ارزان بودن نمی‌تواند معیار خوبی برای سنجش اعتبار کلینیک و کیفیت کار باشد. قیمت متناسب با خدمات و رضایت مشتریان قبلی مهم‌ترین فاکتور در تعیین اعتبار و خوب بودن یک کلینیک درمانی است.

هزینه تزریق بوتاکس در کلینیک ساعی از ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان (تابستان ۱۴۰۱) شروع می شود.

بدیهی است که این هزینه ها در سال 1402 تغییر یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ساعی تماس بگیرید.

پاسخ به پرسش‌های پرتکرار شما


  • آیا تزریق بوتاکس به چانه باعث ایجاد حالت مصنوعی در چهره خواهد شد؟

برخی افراد تصور می‌کنند که محدودیت حرکت عضلات و ماهیچه‌ها به این معناست که چهره آن‌ها حالتی خشک و غیرطبیعی پیدا می‌کند. به همین دلیل به سراغ این روش نمی‌روند. باید بدانید که نتایج بوتاکس کاملا طبیعی است. چراکه پزشک متخصص با توجه به حالت چهره، میزان افتادگی پوست و محل خطوط بهترین مکان را برای تزریق تعیین می‌کند؛ بنابراین چهره شما بعد از تزریق بوتاکس به چانه نه‌تنها خشک و مصنوعی نمی‌شود؛ بلکه بسیار جوان و زیبا خواهد شد.

  • آیا می‌توان از تزریق بوتاکس به چانه برای رفع غبغب استفاده کرد؟

خیر، تزریق بوتاکس به چانه روشی برای از بین بردن خطوط ایجادشده در گوشه دهان و خود چانه و سوراخ‌های ریز روی چانه و خط بین چانه و لب استفاده کرد. این روش همچنین برای تغییر یا اصلاح فرم چانه استفاده می‌شود؛ اما تزریق بوتاکس روشی برای لیفت نیست و به همین دلیل نمی‌تواند برای از بین بردن چانه دوم یا همان غبغب استفاده شود. برای از بین بردن غبغب معمولا تزریق بوتاکس به گردن گزینه مناسب‌تری است؛ اما اگر دوست دارید نتایج بهتری بگیرید، بهتر است از روش‌های لیفت غبغب استفاده کنید.

  • آیا می‌توان به همراه بوتاکس از دیگر روش‌های جوان‌سازی نیز استفاده کرد؟

بله. اگر نتایج تزریق بوتاکس به چانه کافی نبود، می‌توانید از پزشک بخواهید که روش‌های تکمیلی دیگری را به شما پیشنهاد دهد. البته گاهی پزشک خود برای بهتر شدن نتایج این کار را خواهد کرد. توجه کنید که نمی‌توانید بوتاکس را به‌صورت هم‌زمان با روش دیگر استفاده کنید. منظور این است که در روزی که تزریق بوتاکس انجام می‌دهید، نمی‌توانید یک روش جوان‌سازی دیگر را نیز امتحان کنید. این کار را باید حداقل 7 روز بعد از تزریق و پس از بهبودی کامل عوارض انجام دهید. حتما در خصوص روش تکمیلی و زمان استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.

  • آیا تزریق بوتاکس به چانه سن خاصی دارد؟

بله. پزشکان به افراد بیشتر از 70 سال و کمتر از 18 سال تزریق بوتاکس به چانه را توصیه نمی‌کنند. در سنین کمتر از 18 سال، هورمون‌های بدن هنوز به تعادل نرسیده‌اند و پوست در بی‌ثبات‌ترین حالت خود قرار دارد. به همین دلیل بهتر است برای تزریق بوتاکس تا زمان تعادل هورمون‌ها صبر کنید. در سنین بالاتر نیز آتروفی عضلانی می‌تواند بر روی نتایج بوتاکس تاثیر بگذارد. درواقع با توجه به اینکه بوتاکس عضلات ناحیه تزریق را کمی ضعیف می‌کند، در سنین بالا این موضوع می‌تواند باعث افزایش چین‌وچروک‌ها یا خطوط عمیق پوستی شود.

  • پزشکان ماهر و متخصص برای تزریق بوتاکس به چانه را از کجا پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن پزشکان معتبر و متخصص نیاز به یافتن یک کلینیک معتبر دارید. در کلینیک ساعی بهترین پزشکان دور هم جمع شده‌اند تا بهترین نتایج درمان زیبایی را برای شما رقم بزنند. پزشکان حاضر در این کلینیک افرادی آموزش‌دیده و باتجربه هستند که با توجه به نتایج مورد انتظار هر فرد و ویژگی‌های فردی او، بهترین نتیجه را از تزریق بوتاکس به چانه به او هدیه می‌دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 23

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا