لیزر موهای زائد

دستگاه الکس کندلا، بهترین دستگاه رفع موهای زائد – کلینیک ساعی

0
(0)

امروزه اشعه لیزر با کاربردهای فراوانش به کمک علم پزشکی و خدمات زیبایی آمده است و با به کارگیری تکنولوژی های جدید، هر روز به کارآمدی و افزایش اثرگذاری آن افزوده می ‏شود. رفع موهای زائد که همواره خلاص شدن از شر آنها دردسرساز بوده است و روش های مختلف حذف موقت آنها نیز مشکلاتی به همراه دارد، یکی از مهم ترین کاربردهای پرطرفدار اشعه لیزر است.

لیزری که از طریق دستگاه های رفع موهای زائد به پوست تابانده می‏ شود، با روش های مختلف و در طول موج های مشخصی تولید می ‏شود. یکی از روش های مذکور تولید اشعه لیزر با طول موج مشخصی از طریق نوعی بلور یا کریستال موسوم به الکساندرایت یا به اختصار الکس است. دستگاه لیزر الکس یا الکساندرایت، طول موج مناسبی را برای از بین بردن فولیکول های موهای زاید ایجاد می‏ کند که همراه با دیگر ویژگی های این دستگاه با کسب نتایج موفقیت آمیز توانسته رضایت پزشکان و متقاضیان را تأمین نماید.

کلینیک ساعی در راستای ارائه بهترین و به روز ترین خدمات پوست و مو، از دستگاه لیزر الکساندرایت در ارایه خدمات حذف موهای زاید استفاده می‏ کند. دستگاه الکساندرایت مورد استفاده در کلینیک ساعی ساخت شرکت معتبر کندلا CANDELA می ‏باشد و از این جهت به الکس کندلا معروف است. در این مقاله به معرفی کامل این دستگاه و دلایل کارآمدی آن در حذف سریع و کامل موهای زاید می‏ پردازیم.

بیشتر بخوانید: لیزر کندلا؛ رفع موهای زائد با دستگاه لیزر الکس کندلا

معرفی دستگاه لیزر الکس کندلا

دستگاه های لیزر الکساندرایت کندلا که کندلا الکس نیز خوانده می‏ شوند، ساخت شرکت آمریکایی سازنده دستگاه های لیزر زیبایی و درمانی کندلا است و توانسته با استفاده از تکنولوژی های بسیار پیشرفته و نتایج موفقیت آمیز، جایگاه بهترین دستگاه لیزر موهای زاید را از آن خود کند.

در ابتدا بهتر است بدانیم که اشعه لیزر در طول موج های مختلف تولید می ‏شود و هر نوع لیزر با توجه به طول موجی که دارد کاربردهای مختلفی خواهد داشت؛ کاربردهایی در صنعت، هنر، پزشکی و زیبایی و حوزه های نظامی.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

طول موج اشعه لیزر با واحد نانومتر اندازه گیری می ‏شود. برای ایجاد اشعه لیزر نیاز به ماده ای فعال است که نور به آن تابانده شده و اشعه پرقدرت لیزر از آن ساطع شود. این ماده فعال می ‏تواند یک کریستال، گاز مایع یا یک نیمه رسانا باشد. در دستگاه لیزر الکس، نور از کریستال الکساندرایت alexandrite crystal عبور داده می‏ شودکه منجر به تولید پرتو نوری با انرژی بسیار بالا می‏ شود. طول موج اشعه لیزری که از الکساندرایت ساطع می‏ شود 755 نانومتر است و قرمز رنگ می ‏باشد. این نوع از لیزر، لیزر الکس نام دارد و امکان دسترسی به مکان دقیق فولیکول های مو را دارا می ‏باشد.

نحوه از بین بردن موهای زاید توسط این دستگاه بدین شکل است که اشعه لیزر تابانده شده توسط رنگدانه های موجود در فولیکول مو جذب شده، باعث داغ شدن فولیکول و در نهایت ضعیف شدن و مرگ آن می ‏شود.

ویژگی های دستگاه الکس کندلا

• ایجاد اشعه لیزر با طول موج متناسب برای دسترسی دقیق به فولیکول های موهای زاید
• هدف قرار دادن دقیق بخش های مورد نظر و عدم آسیب به بافت های اطراف
• برخورداری از سیستم خنک کننده (Cooling) که موجب کاهش احساس درد و جلوگیری از آسیب حرارتی به بافت های اطراف فولیکول ها می‏ شود.
• برخورداری از مقدار انرژی بالا در حالت کیوسوییچینگ Q-switching؛ تکنیکی است که نور را با شدت بسیار بالا و در پالس های بسیار کوتاه به مکان مورد نظر می‏ تاباند و تاثیر بسیاری در حذف موهای زاید دارد
• مجهز به سیستم smart pulse است که با تقسیم انتقال انرژی به 8 قسمت در مدت زمان یکسان باعث کاهش درد لیزر می‏ شود.
• امکان کاربرد برای انواع طیف رنگی پوست

دستگاه الکس کندلا، بهترین دستگاه رفع موهای زائد - کلینیک ساعی

الکس کندلا در چه مدت موهای زاید را از بین می ‏برد؟

برای پاسخ مناسب به این سوال می ‏بایست از عواملی که بر سرعت از بین رفتن موهای زاید اثر می ‏گذارند آگاه باشیم تا بتوانیم پاسخ واقع بینانه و متناسب با شرایط خودمان را پیدا کنیم.

طبق تجربه اغلب مراجعان، با انجام جلسات اولیه لیزر با الکس کندلا، موهای زائد تدریجا نازک شده و کاهش می ‏یابند. اما زمان حذف کامل موهای زاید در هر فرد با توجه به عوامل زیر متفاوت خواهد بود:

1- تعداد جلسات و فاصله زمانی بین جلسات لیزر: معمولا بین 4 الی 6 هفته یک بار، جلسات لیزر تکرار می‏ شوند، بنابراین هر چه فاصله بین جلسات افزایش یابد زمان از بین رفتن کامل موهای زاید نیز افزایش می ‏یابد.

2- نوع پوست: هر چه پوست، روشن تر و موها تیره تر باشند، بدلیل تضاد رنگی بین ملانین های موجود در آنها، یافتن فولیکول های موهای زاید توسط اشعه لیزر آسان تر و در نتیجه اثربخشی اشعه الکس افزایش می ‏یابد.

3- ضخامت موها و رنگ آنها: دستگاه الکس بر انواع موهای زاید موثر است اما موهای نازک نسبت به موهای ضخیم در برابر اشعه الکس آسیب پذیرتر بوده و با انرژی کمتر و زمان کوتاه تری نسبت به موهای ضخیم بین می روند. موهای مشکی نیز به دلیل مشخص بودن رنگدانه هایشان راحت تر توسط لیزر شناسایی شده و هدف قرار می گیرند. در مورد موهای رنگی و خاکستری، تشخیص، مشکل تر است و ممکن است جلسات بیشتری نیاز داشته باشند.

4- قسمتی از بدن که تحت لیزر قرار می‏ گیرد: هر بخش از بدن می تواند نسبت به دیگر بخش های بدن به طور متفاوتی به لیزر پاسخ دهد. برای مثال ناحیه زیر بغل یا ساق پاها جزو مناطقی هستند که واکنش مثبت سریع تری به حذف موهای زاید نشان می‏ دهند.

با در نظر داشتن شرایط بالا؛ نتایج اولیه انجام لیزر بعد از جلسه سوم قابل مشاهده هستند اما مشاهده نتیجه نهایی لیزر با کندلا الکس برای 80 درصد از خانمها بین 4 تا 8 جلسه میسر است.

چرا الکس کندلا بهترین دستگاه لیزر است؟

اصلی ترین دلیل آنکه الکس کندلا در حال حاضر بهترین دستگاه لیزر به شمار می ‏آید این است که اشعه الکس که توسط این دستگاه ایجاد می‏ شود، با طول موج مناسبی با انرژی بسیار بالا طراحی شده که قادر است بر فولیکول های هدف تمرکز کرده و از آسیب به بافت های اطراف جلوگیری می‏ کند.

علاوه بر این، نتایج مطالعات مختلف بر گروه های درمان شده با الکس کندلا؛ نشان از افت حدود 90 درصد در رشد موهای زاید در سه ماه پس از درمان با الکساندرایت دارند. این نتیجه در مقایسه با دیگر دستگاه های لیزر موجود تا به امروز بهترین نتیجه بوده و کاملا قابل قبول ارزیابی می ‏شود.

مزایای الکس کندلا

• امکان استفاده از سری های شخصی و تعداد شات نامحدود
• تمرکز بر فولیکول های موهای زاید با انرژی بالا
• افزایش راندمان و نتیجه بخشی حذف موهای زاید با راندمان حدود 90 درصد
• کاهش درد حین انجام لیزر به دلیل سیستم خنک کنندگی با پرتاب بالای این دستگاه
• ایمن بودن اشعه لیزر استفاده شده و عدم آسیب به بافت های اطراف
• کاهش عوارض پس از انجام لیزر

توصیه های مهم درباره لیزر الکس کندلا

• بسیار اهمیت دارد که هر نوع استفاده زیبایی یا درمانی از این دستگاه توسط پزشک متخصص و یا اپراتور حرفه ای الکساندرایت انجام شود، در غیر این صورت به نتیجه نخواهید رسید و ممکن است با عوارضی نظیر سوختگی و آسیب به بافت های بدن مواجه شوید!
• جلسه مشاوره با پزشک را جدی بگیرید و شرایط و نگرانی های خود را با پزشک در میان بگذارید.
• مراقبت ‏های قبل و بعد از لیزر را حتما رعایت کنید.
• در نظر داشته باشید تاثیر اصلی لیزر بعد از 6 تا 8 جلسه مشخص می‏‏ گردد.
• در طول جلسه درمانی لیزر حتما باید از عینک محافظ چشم استفاده شود.
• در مورد احساس درد نگران نباشید، به دلیل تابش متناوب اشعه لیزر و همینطور سیستم خنک کننده الکس کندلا حین لیزر درد اندکی خواهید داشت.

مراقبت های مهم قبل از لیزر موهای زائد با الکساندرایت

• موهای زاید ناحیه مدنظر را یک الی دو روز قبل از لیزر شیو کنید.
• قبل از انجام لیزر از برنزه کردن پوست در محل انجام لیزر اجتناب کنید.
• یک ماه قبل از لیزر، موهای بخش مدنظر را اپیلاسیون نکنید.
• در هنگام انجام لیزر، پوست می بایست کاملا تمیز و عاری از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی باشد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد با االکس کندلا

• حفظ قسمت تحت لیزر قرار گرفته از تابش مستقیم اشعه آفتاب تا 10 روز و استفاده از کرم ضد آفتاب در کل مدت فرایند درمان
• عدم شستشوی محل با مواد شوینده تا 24 ساعت بعد
• عدم استفاده از مواد آرایشی در محل لیزر شده تا 24 ساعت
• اصلاح موهای رشد کرده پس از جلسات لیزر تنها با تیغ و اجتناب از بند، موچین و اپیلاسیون
• مراجعه به موقع طبق زمان بندی پزشک و کلینیک جهت کسب نتایج بهتر و عدم افزایش تعداد جلسات
• استفاده از پماد زینک در صورت نیاز با تجویز پزشک

تعداد جلسات لیزر با الکس کندلا در کلینیک ساعی

در کلینیک ساعی معمولا 6 جلسه و هرماه یک بار لازم است تا نتایج ایجاد و تثبیت شوند. پس از پایان 6 جلسه لیزر در صورت حصول نتیجه، نیازی به ادامه جلسات نیست اما اگر هنوز رشد موهای زاید وجود داشته باشد جلسات می توانند تا 12 جلسه ادامه یابند.
پس از آن می توان در صورت نیاز هر 6 ماه یک بار الی سالی یک بار جهت جلسه یادآوری یا شارژ مجدد به کلینیک مراجعه کرد.

عوارض دستگاه الکس کندلا

• احساس درد که اغلب آن را قابل تحمل و مانند سوزن سوزن شدن توصیف می کنند.
• قرمزی، ورم و سوزش بلافاصله بعد از انجام لیزر که ممکن است تا چند روز ادامه یابد.
• در موارد نادر، امکان جذب زیاد اشعه توسط رنگدانه ها یا پیگمنت های پوستی ممکن است منجر به ایجاد تاول شود که خودبخود برطرف می‏ شود.
• تغییرات در رنگ برخی نقاط از پوست به شکل پررنگ تر یا کم رنگ تر شدن از رنگ طبیعی پوست. به تغییر رنگ آن ناحیه منجر شود؛ این مورد معمولا در افراد با رنگ پوست های تیره تر امکان وقوع بیشتری دارد.
• امکان ایجاد کبودی در 10 درصد بیماران که خودبخود برطرف می‏ شود.
• عفونت باکتریایی که با تجویز آنتی بیوتیک ها می ‏توان آن را کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

بهترین سن لیزر موهای زاید چه سنی است؟

طبق توصیه پزشکان، بهترین سن لیزر موهای زاید، بعد از 18 سالگی است چرا که موهای بدن به طور کامل رشد کرده‏ اند‏ و نتایج لیزر، موفقیت آمیزتر و ماندگارتر خواهد بود. در سنین کودکی و نوجوانی به دلیل آنکه هنوز رشد موهای زاید کامل نشده است و بدن به تعادل هورمونی نرسیده است، انجام لیزر پیشنهاد نمی ‏شود.

بهترین زمان لیزر موهای زاید چه موقع است؟

• زمانی که بدن از لحاظ هورمونی در وضعیت تعادل قرار داشته باشد چرا که برخی هورمون ها بر رشد موهای زاید اثرگذارند
• زمانی که رنگ پوست در روشن ترین حالت خود قرار دارد که شدت تابش آفتاب کمتر است (در فصول بهار و پاییز و زمستان)
• در فواصل زمانی منظم، که توسط پزشک متخصص و با توجه به شرایط پوست و محل تحت لیزر تعیین شده ‏اند‏

هزینه رفع موهای زائد با الکساندرایت چقدر است؟

از آنجا که دستگاه اصل الکساندرایت و مواد مصرفی آن هزینه بالایی در بردارند، با مراجعه به کلینیک های معتبر از اصل بودن دستگاه و دریافت خدمات حرفه ای مطمئن شوید. حواستان باشد که قیمت های ارزان، شما را وارد فرایند هدردادن وقت و هزینه تان نکند! هزینه رفع موهای زاید با الکس کندلا تحت اثر عواملی مانند خدمات کلینیک، کیفیت دستگاه، دستمزد اپراتور متخصص و شرایط پوست و موی افراد متفاوت خواهد بود.

در پایان امیدواریم مطالب فوق در آشنایی با دستگاه الکساندرایت و توصیف ویژگی های آن، مفید واقع شده باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و تنظیم جلسه مشاوره با متخصصان کلینیک ساعی با مشاوران زیبایی کلینیک ساعی از طریق ذیل در تماس باشید:

مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: 09198528528

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا