خدمات درمانی و زیباییخدمات کلینیک ساعیلیزر موهای زائد

علت رویش مجدد مو بعد از لیزر

5
(2)

رویش مجدد مو بعد از لیزر

لیزر مو یک روش درمانی است که در آن با استفاده از لیزر (پرتو نور متمرکز) در طی چند جلسه منظم موهای زائد افراد به کلی از بین میرود. در این روش نور منتشر شده توسط رنگدانه‌‌های مو (ملانین) جذب شده و لیزر مو انجام می‌شود اما مهم‌ترین مسئله در این روش این است که آیا پس از انجام لیزر رویش مجدد مو امکان‌پذیر است یا خیر که برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالب زیر را به دقت مطالعه کنید.

نحوه ریزش موی افراد به چه عواملی وابسته است؟

ریزش موی افراد بعد از لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد از رنگ مو گرفته تا نوع پوست، وجود اختلالات هورمونی و بیماری‌هایی همچون PCOS که معمولا برای بانوان اتفاق می‌افتد اما اساسی‌ترین مورد جذب اشعه لیزر توسط رنگدانه‌‌های موست به این صورت که اشعه ساطع شده باید بدون آسیب رساندن به بافت پوست، به فولیکول‌های مو برسد.

علل رویش مجدد مو بعد از لیزر

لازم است بدانید لیزر مو تاثیر همیشگی نداشته و گاها بعد از مدت زمان نامشخصی محل لیزر شده دوباره رویش مو را تجربه خواهد کرد اما علت این رویش مجدد مو چیست؟

  • وجود اختلالات هورمونی
  • مبتلایان به تنبلی تخمدان
  • افرادی که دارای اختلالات غده تیروئید هستند
  • میزان ضخامت مو
  • ناحیه‌ی لیزر شده
  • سن افرادی که جهت لیزر اقدام می‌کنند

رویش مجدد مو بعد از لیزر بدن

طی جلسات درمانی لیزر، موهای زائد به صورت یکی در میان در خواهند آمد و باید بدانید در هر جلسه حدود 15 درصد از موهای زائد از بین می‌روند.

اما پس از پایان دوره درمانی ممکن است شما تا چند سال شاهد رشد مجدد موهای خود نباشید زیرا اشعه‌های لیزر نتایج تقریبا طولانی مدت را ایجاد می‌کنند و حتی موهایی که بعد از لیزر رشد می‌کنند بسیار ریزتر، نازک‌تر و کمرنگ‌تر خواهند بود.

لیزر و رشد مجدد موهای صورت

لیزر موهای صورت نیز تاثیر دائم نداشته اما ممکن است رشد موهای زائد صورت برای مدت زمان زیادی متوقف شود به این صورت که حتی گاها در بعضی از افراد حدود ۱۰ سال این رشد مو توقف یافته است.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

لیزر موهای زائد در چند جلسه انجام می‌شود؟

تعداد جلسات لیزر بستگی به عواملی همچون میزان گستردگی موهای زائد، ضخامت مو، پاسخدهی بدن به اشعه لیزر دارد اما معمولا این روش درمانی بین ۸ تا ۱۲ جلسه انجام می‌شود و نکته‌ی قابل توجه نیز این است که رشد موهای زائد بعد از لیزر نیز بستگی به همین عوامل دارد.

حذف موهای زائد به وسیله‌ی لیزر به این صورت است که اشعه لیزر فولیکول‌های مو را برای مدت طولانی غیرفعال می‌کند اما این فولیکول‌ها بعد از گذشت زمان از این حالت بیرون آمده و فعال می‌شوند.

۴ عامل مهم جهت جلوگیری از رشد موهای زائد بعد از لیزر

 

  • از کندن موهای خود پرهیز کنید

کندن موها بعد از لیزر سبب رشد سریع‌تر موهای زائد می‌شود. متخصصان این حوزه به شدت کندن موهای زائد را در حین درمان منع کرده‌اند زیرا این کار، تاثیر فرآیند درمانی با لیزر را به پایین‌ترین سطح ممکن می‌رساند.

  • کاهش تعداد دفعات شیو کردن بدن

امروزه به طور علمی مسئله‌ی شیو کردن بدن پس از انجام لیزر منع نشده اما بهتر است پس از لیزر موهای زائد تعداد دفعات شیو کردن نواحی تحت درمان را کاهش دهید.

  • اختلالاتی هورمونی خود را درمان کنید

گروهی از اختلالات هورمونی نظیر سندروم تخمدان پلی کیستیک  (PCOS)، افزایش هورمون  DHI، کم کاری یا پرکاری غدد تروئید و مصرف داروهای هورمونی به ویژه مکمل‌های ورزشی سبب افزایش پتانسیل رشد مو در بدن می‌شود.

  • پوست خود را مرطوب نگه دارید

با استفاده از مواد نرم‌کننده و مرطوب کننده‌ی پوست سعی کنید در چند هفته‌ای که تحت درمان هستید پوست خود را مرطوب نگه دارید زیرا پوست خشک بیش‌تر مستعد تحریک به رشد موهای زائد است.

میزان فولیکول‌های کاسته شده بعد از لیزر موهای زائد به چه عواملی بستگی دارد؟

 

  • نوع پوست و نوع موهای زائد

همانطور که میدانید درمان لیزر موهای زائد بر روی هر پوست و مویی متفاوت است. باید بدانید هرچه پوست شما روشن‌تر و موهای شما ضخیم‌تر و تیره‌تر باشد لیزر موهای زائد برای شما تاثیر بیش‌تری دارد و هرچه پوست تیره‌تری داشته باشید و موهای بدنتان نازک تر باشد لیزر موهای زائد برای شما کمتر اثرگذار است.

  • انجام منظم جلسات لیزر موهای زائد

باید بدانید اگر می‌خواهید لیزر موهای زائد شما اثر بخش‌تر باشد حتما جلسات این روش درمانی را به طور منظم طی کنید.

دستگاه پیشرفته الکساندرایت کندلا
دستگاه پیشرفته الکساندرایت کندلا

موقتی یا دائمی بودن ریزش موها بعد از لیزر

همانطور که میدانید حدود 15 درصد از فولیکول‌های مو در هر جلسه لیزر درمانی از بین می‌رود. به همین دلیل جلسات لیزر موهای زائد باید تا از بین رفتن تمامی این فولیکول‌ها ادامه یابد.

تقریبا نود درصد از موهای زائد پس از تکمیل جلسات لیزر از بین می‌روند اما باید توجه داشت عواملی مانند وراثت، حاملگی، اختلالات هورمونی، واکنش به گروهی از داروهای خاص، بیماری‌های زمینه‌ای و استفاده بیش از اندازه از روش‌های موقت حذف مو مانند اپیلاسیون و شیو موجب رشد مجدد موهای زائد می‌شوند.

لیزر موهای زائد در کلینیک ساعی

به طور کلی برای انجام لیزر موهای زائد به 6 تا 12 جلسه‌ی درمانی نیاز داریم و کلینیک تخصصی پوست موی ساعی با در اختیار داشتن کادر درمانی مجرب و با استفاده از بروزترین تجهیزات پزشکی روز دنیا یکی از برترین مراکز انجام انواع خدمات زیبایی و درمانی ازجمله لیزر در تهران می‌باشد و شما مخاطبان گرامی می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر و اطلاع از تعرفه‌های درمانی به این کلینیک در جردن تهران مراجعه کرده و از کلیه خدمات این کلینیک بهره‌مند شوید.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
  • مشاوره کاشت مو و کاشت ابرو : 09193697383
  • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
  • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

منبع : 361derm

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 2

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا