کاشت مو

چرا کاشت مو ارزان نیست؟

چه راه هایی برای کاهش هزینه کاشت مو وجود دارد؟

0
(0)

کلینیک‌های زیادی وجود دارند که نسبت به کاشت موی بسیار ارزان اقدام می‌کنند. اگرچه قیمت، یک فاکتور مهم است، اما کاشت موی ارزان، همیشه به معنای کسب بهترین نتیجه نیست. انتخاب یک کلینیک نامناسب نه تنها برای سلامتی شما عوارض جدی را به دنبال خواهد داشت، بلکه موجب هدررفت وقت و هزینه شما نیز می‌شود.

زمانی که به کاشت مو فکر می‌کنید باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با انتخاب یک کلینیک ارزان مخصوص کاشتن مو (hair transplant) می‌‌توانند به میزان زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا این امر، یک تصور کاملاً اشتباه است و بهترین روش انتخاب یک کلینیک مناسب کاشت مو چیست.

اگر یک کلینیک ارزان را برای کاشت مو انتخاب کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

تجربه نشان داده است که اگر کلینیک ارزانی را انتخاب کنید به احتمال زیاد نتیجه بسیار بدی را مشاهده خواهید کرد. برای مثال ممکن است موهای کاشته شده پس از مدتی آسیب شدیدی ببینند و یا به خوبی رشد نکنند، بدتر از همه، ممکن است با عفونت‌های بسیار بدی مواجه شوید.

به طور کلی می‌توان گفت که اگر یک کلینیک ارزان را انتخاب کنید، کاشت موی شما ناموفق خواهد بود، اما پرسش اصلی آن است که چه عوارض خاصی سهم افرادی می‌شود که چنین کلینیک‌هایی را به کلینیک‌های باتجربه‌تر و حرفه‌ای ترجیح می‌دهند؟ نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که کاشت مو ارزان همیشه به معنای کاهش هزینه‌ها نیست.

وعده‌های عمل نشده

کلینیک‌های ارزان، عمدتاً به وعده خود عمل نمی‌کنند. برای مثال ممکن است شما از پرسنل کلینیک کاشت مو ارزان بخواهید که چهارهزار عدد مو برای شما بکارند، اما آنها 3000 مو را پیوند می‌زنند و قطعاً شما نمی‌توانید تعداد پیوندها را بشمارید!

همچنین به شما می‌گویند که از پشتیبانی مادام‌العمر برخوردار هستید؛ ولی وقتی مشکلی وجود دارد یا وقتی می‌خواهید سؤالی بپرسید، نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که پاسخگوی مشکل به وجود آمده باشد. اصل کار چنین کلینیک‌هایی، تقلب است. در واقع این کلینیک‌ها به کمک همین راهکارهای تقلبی سعی می‌کنند تعداد کاربران خود را افزایش دهند.

نوشته های مشابه
نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

مراجعان از همه جا بی‌خبر نیز تنها به‌خاطر قیمتِ کمترِ چنین کلینیک‌هایی، آن‌ها را انتخاب می‌کنند، بدون اینکه بدانند با این انتخاب فقط به یک عده کلاهبردار کمک خواهند کرد. کلینیک‌های حرفه‌ای برای کاربران خود ارزش قائل هستند و به‌هیچ‌وجه با چنین مواردی روبه‌رو نخواهید شد.

استخراج اضافی

جالب این است که گاهی برخلاف مورد قبل، در چنین کلینیک‌هایی وقتی به 4000 پیوند نیاز دارید، ممکن است آن‌ها 5000 مو استخراج کنند ولی 4000 مو را پیوند بزنند! آنها از 1000 پیوند اضافی استفاده نمی‌کنند و شما موهای پیوند نشده ی خود را از دست می‌دهید.

ممکن است بخواهید پس از مدتی، دومین عمل کاشت مو خود را انجام دهید، اما به دلیل استخراج بیش از حد موها، دیگر مویی برای کاشته شدن در محل مدنظر وجود ندارد. علاوه بر این احتمال دارد تراکم ناحیه اهداکننده خود را از دست بدهید.

در بسیاری از موارد، استخراج اضافی مو در کلینیک‌های کاشت مو ارزان به دلیل عدم داشتن تجربه کاری پرسنل صورت می‌‌گیرد، در واقع پرسنل موجود در کلینیک نمی‌توانند موهای لازم را با ظرافت و دقت مناسب از محل اصلی خود خارج کنند.

قاعدتاً این امر، منجر به از بین رفتن مقدار زیادی از موهایی می‌شود که برای پیوند به آن‌ها نیاز خواهید داشت. استخراج اضافی پس از مدتی می‌تواند موجب افزایش عفونت نیز شود، زیرا بخشی از موهای شما بدون هیچ دلیل خاصی برداشته شده‌اند و محل سابق آن‌ها خالی مانده است.

در شرایط بدتر ممکن است از موهای استخراج شده شما برای پیوند مو به شخص دیگری استفاده شود. این امر به خودی خود دارای نتایج فوق‌العاده وحشتناکی خواهد بود، برای مثال امکان انتقال ایدز در این روش وجود دارد.

نرخ بقای پیوند کم | کاشت مو ارزان

شاید تعجب کنید اگر بگوییم میزان موفقیت پیوند زدن دست قطع شده بیش از 95 درصد است، اما میزان موفقیت پیوند مو در کلینیک‌های ارزان‌قیمت، نزدیک به 50 درصد خواهد بود! این بدان معنی است که موهای کاشته شده ی شما زنده نمی‌مانند و رشد نمی‌کنند. در واقع پیوندهای شما به پیوندهایی مرده تبدیل می‌شوند و به طور کلی غیرقابل‌استفاده خواهند شد.

همان‌طور که گفته شد، به همین علت، موی اضافیِ کافی برای انجام دومین عمل کاشت موی خود را از دست خواهید داد. این یک شکست کامل از نظر پیوند مو به شمار می‌آید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که اصلی‌ترین مزیت کاشت مو، ایجاد یک ظاهر جذاب برای شماست. این ظاهر جذاب نباید اولویت بیشتری از حفظ سلامتی کلی شما داشته باشد. این همان امری است که در کلینیک‌های کاشت ارزان، جدی گرفته نمی‌شود. این کلینیک‌ها فقط به دنبال افزایش درآمد خود هستند و هیچ ارزشی برای سلامتی شما قائل نخواهند بود.

نرخ بقای کم، بدان معناست که در چند هفته ابتدایی پس از پیوند می‌توانید شاهد رشد نسبی اکثر موهای پیوند زده شده باشید، اما در هفته سوم و چهارم تمامی موهای کاشته شده از بین خواهند رفت. دلیل این امر به پیوند نامناسب و غیرحرفه‌ای انجام شده در کلینیک ارزان برمی‌گردد.

جهت‌گیری اشتباه مو

هر موی سر شما جهت متفاوتی دارد. به عنوان مثال، موهای پشت شما به سمت پایین رشد می‌کنند، اما موهای جلوی شما در جهت‌های مختلف رشد خواهند کرد. اگر جهت کاشت مو اشتباه انتخاب شود، با یک فاجعه روبه‌رو خواهید شد. اگر یک کلینیک ارزان را انتخاب کنید، موهای پشت شما را به خط فرانتال اضافه می‌کنند. قاعدتاً نتیجه چنین پیوندی به‌هیچ‌وجه طبیعی نخواهد بود.

علاوه بر این، وقتی با کلینیک مربوطه تماس می‌گیرید و می‌خواهید موهای خود را اصلاح کنید، آنها پول اضافی می‌خواهند؛ زیرا تضمینی واقعی برای موفقیت‌آمیز بودن عمل به شما نمی‌دهند.

در بعضی شرایط، مشاهده شده است که کلینیک‌های ارزان‌قیمت برای جراحیِ اصلاحِ کاشت مو، دو برابر هزینه درخواست می‌‌کنند! همچنین پیگیری و شکایت از این کلینیک‌ها بسیار دشوار است؛ زیرا برخی از پرستاران یا پرسنل مربوطه، تنها چند ماه در آن کلینیک کار می‌‌کنند و سپس به خاطر شکایات بسیار استعفا می‌دهند، بنابراین دستتان به هیچ کجا بند نخواهد بود.

متأسفانه باید بگوییم که اصلاح چنین خطایی تقریباً غیرممکن است، زیرا باید کلیه موهای کاشته شده برداشته شوند و دوباره از نو کاشته شوند. در این روند بسیاری از موهای پیوندی شما از بین می‌روند و به طور کلی باید از اصلاح موهای خود پس از جهت‌گیری اشتباه منصرف شوید.

استفاده از افراد ناآگاه برای انجام جراحی‌های مهم

در بسیاری از کلینیک‌های کاشت مو ارزان، پزشکان عمل‌های مربوطه را انجام نمی‌دهند و این امر به عهده کارآموزان بدون مجوز قرار دارد. در واقع بسیاری از کلینیک‌های ارزان‌قیمت، افراد فاقد صلاحیت را برای انجام عمل‌های جراحی استخدام می‌کنند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند. این افراد به اندازه پزشکان، آموزش‌دیده نیستند و در نتیجه جراحی‌هایی انجام می‌شود که زخم‌های بزرگ، خطوط موی غیرطبیعی و رشد موها در جهت اشتباه را به جا می‌گذارند.

هر یک از این موارد به خودی خود، ظاهر فوق‌العاده نامناسبی به پوست سر و همچنین موهای شما خواهند داد. رایج‌ترین عارضه مربوط به استفاده از پرسنل ناآگاه و کم‌تجربه در زمینه کاشتن مو، بحث زخم‌های بزرگ و عفونی است.

بسیاری از کارآموزان شاغل در این کلینیک‌ها سابقاً هیچ نوع فعالیت پزشکی خاصی نداشته‌اند و به همین دلیل با چنین روند‌هایی اصلاً آشنایی ندارند. در واقع آن‌ها تنها باید دستیار پزشک باشند، اما پزشکانِ گرداننده ی چنین کلینیک‌هایی به جای اینکه به فکر سلامتی مراجعان باشند، به فکر پر کردن جیب خود خواهند بود.

این در حالی است که پرسنل کلینیک‌های حرفه‌ای کاملاً آموزش دیده هستند. در واقع پرسنل مربوطه یا سابقه انجام فعالیت‌های پزشکی را در کارنامه خود دارند و یا با گذراندن دوره‌های مختلف، با روند کلی کاشت مو به شکل مناسب آشنا شده‌اند.

به همین دلیل، مراجعان عزیز نباید پس از انتخاب کلینیک‌های حرفه‌ای نسبت به چنین مشکلاتی نگرانی خاصی داشته باشند.

شرایط بد اتاق‌های عمل | کاشت مو ارزان

در این کلینیک‌ها معمولاً برای پوشش دادن تعداد زیاد بیماران،‌ نسبت به تمیز کردن و ضدعفونی‌کردن اتاق عمل، اقدامی نمی‌شود. شرایط بد اتاق‌های عمل، به این معنی است که خطر ابتلا به عفونت یا گسترش بیماری‌های واگیردار، به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

اکثر این کلینیک‌ها به بازرسان وزارت بهداشت، در ازای عدم ارسال اخطار، رشوه می‌دهند. وقتی بازرسی انجام می‌شود، کلینیک خود را کاملاً سازگار نشان می‌دهد، اما پس از تکمیل بازرسی به شرایط قبلی بازمی‌گردد. در این میان، تنها کسانی که آسیب می‌بینند، بیماران هستند.

شرایط بدِ ضدعفونی و به طور کلی تمیز کردن مکان انجام عمل از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آید که در کلینیک‌های حرفه‌ای، فوق‌العاده جدی گرفته می‌شود، زیرا این امر رابطه کاملاً مستقیمی با نتیجه نهایی عمل خواهد داشت. به طور کلی هرچه بهداشت کلینیک مدنظر بیشتر باشد، امکان ایجاد آلودگی و عفونت در زمان انجام عمل و حتی پس از آن به شدت کاهش می‌يابد.

اگر به یک کلینیک کاشت ارزان مراجعه کنید، خواهید دید که بهداشت محیط، به هیچ وجه جدی گرفته نمی‌شود و بسیاری از پرسنل مربوطه، حتی از ماسک‌های بهداشتی نیز استفاده نمی‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که اگر قصد دارید یک عمل کاشت موی مناسب داشته باشید، باید از این کلینیک‌ها به طور کامل دوری کنید.

هنگام انتخاب کلینیک به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته در زمینه انتخاب یک کلینیک مناسب برای کاشت مو،‌ وجود پرسنل آموزش‌دیده است. فردی که این عمل را بر روی شما انجام می‌دهد باید آموزش لازم را دیده باشد. در طول بررسی کلینیک‌های مختلف، حتماً از آن‌ها بپرسید فردی که قرار است عمل مربوطه را انجام دهد چه مدرکی دارد و آیا آموزش‌های لازم را دیده است یا خیر.

مجوز

اطمینان حاصل کنید که جراح شما یک پزشکِ دارای مجوز و عضو فعالِ یک نهاد نظارتیِ تأیید شده در زمینه ی کاشت مو است. مجوز بهداشتی به شما کمک می‌کند تا خیال راحتی از بابت احقاق حقوق خود، حتی پس از انجام جراحی ناموفق داشته باشید.

تجربه | کاشت مو ارزان

وقتی صحبت از روش‌های پزشکی تخصصی مانند جراحی‌های کاشت مو به میان می‌آید، تجربه پزشک یک نکته کاملاً کلیدی است. به دنبال نظرات مشتریان قبلی، تصاویر قبل و بعد از عمل جراحی کاربران مختلف و بررسی تجربه کلی پزشک باشید تا بفهمید او تجربه کافی در انجام این روش‌ها را دارد یا خیر.

استانداردهای بالا

وضعیت کلی کلینیک، نشان‌دهنده کیفیت کلی عمل خواهد بود. به دنبال کلینیکی باشید که تمیز و دلپذیر باشد و از بالاترین استانداردهای موجود در زمینه کاشت مو استفاده کند. اکثریت قریب به اتفاق کاشت موهای انجام شده در کلینیک‌های غیرقانونی، نتایج نامطلوبی را برای بیماران به ارمغان می‌آورند. متأسفانه در بسیاری از این بیماران، آسیب وارده به ناحیه مربوطه، غیرقابل‌ برگشت است.

بیمارانی که از ریزش مو رنج می‌برند، باید در انتخاب یک کلینیک مناسب برای کاشت مو ارزان بسیار دقت کنند. لازم به یادآوری است که کاشت مو یک روش پزشکی است و باید با حساسیت فوق‌العاده بالایی نسبت به انجام آن عمل کنید. هرگونه خطایی در هنگام انجام عمل کاشت مو می‌تواند با نتایج بسیار نامناسبی همراه باشد. انتخاب یک کلینیک با استانداردهای بالا برابر است با بهترین نتیجه حاصله از عمل مدنظر شما.

سخن پایانی | کاشت مو ارزان

هزینه کاشت مو از جمله مواردی به شمار می‌آید که بسیاری از افراد، پیش از انتخاب کلینیک مدنظر خود به آن توجه می‌کنند. اگرچه می‌توان گفت که قیمت کاشت مو باید مقرون‌به‌صرفه باشد، اما فراموش نکنید که تفاوت بسیار زیادی بین مقرون‌به‌صرفه و ارزان وجود دارد. همانطور که در متن ذکر کردیم انتخاب کلینیک‌های ارزان، نتیجه‌ای جز پشیمانی را به دنبال نخواهند داشت.

خوشبختانه، امروزه روش‌های مختلفی برای کاهش قیمت کلی و همچنین فشار مالی ناشی از انجام این عمل به وجود آمده است. برای مثال، شما می‌توانید به جای انتخاب کلینیک‌ کاشت مو ارزان، از کلینیک‌هایی استفاده کنید که به شما تخفیف کاشت مو می‌دهند. علاوه بر این، امکان انجام کاشت مو اقساطی نیز در بسیاری از کلینیک‌ها وجود دارد.

توصیه می‌کنیم که سلامت خود و موهایتان را تنها به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها به خطر نیندازید. کاشت مو یک هزینه محسوب نمی‌شود بلکه یک سرمایه‌گذاری برای افزایش جذابیت و زیبایی شماست.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا