کاشت مو

عوامل اصلی ناموفق بودن کاشت مو

5
(1)

کاشتن مو یا hair transplant را می‌توان از بهترین روش‌های موجود برای از بین بردن دائمی طاسی دانست، اما در موارد خاصی ممکن است با ناموفق بودن کاشت مو روبه‌رو شوید. این عدم موفقیت دلایل مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها تأثیر منحصربه‌فردی در نحوه رشد موی کاشته شده بر روی سر شما دارند.

در واقع اگرچه موفقیت عمل همیشه تضمینی نیست، ولی با دوری از عوامل تضعیف‌کننده عمل پیوند مو، می‌توانید به رشد موهای خود کمک کنید. در این متن قصد داریم شما را با ده دلیل اصلی عدم موفقیت کاشتن مو آشنا کنیم.

آیا کاشتن مو با شکست مواجه می‌شود؟

در سال‌های اخیر، میزان موفقیت عمل کاشت مو به طرز چشمگیری افزایش یافته است. دلایل اصلی این امر، توسعه فناوری، بهبود فضای کلینیک‌ها و افزایش تجربه پزشکان متخصص است.

در پاسخ به این سؤال که آیا کاشت مو همچنان با شکست مواجه می‌شود؟ باید گفت عدم موفقیت کاشتن مو در صورتی اتفاق می افتد که از روش کاشت صحیحی استفاده نگردد و شرایط جسمانی فرد اصلاً در نظر گرفته نشود. این فاکتورها مستقیماً بر موفقیت کاشت تأثیر می‌گذارد. روش‌های مراقبت بعد از کاشت مو که طبق دستور پزشک و داروهای مورداستفاده تعیین می‌شوند نیز بر ناموفق بودن کاشت مو یا موفق بودن آن، موثر هستند.

سیگار کشیدن

همه سیگارها دارای مقدار زیادی نیکوتین هستند. نیکوتین، گردش خون را در سراسر بدن محدود می‌کند. نیکوتین این کار را به دو صورت انجام می‌دهد. اولی، شامل کاهش ظرفیت گلبول‌های خون شما برای حمل اکسیژن و تداخل در عملکرد ریه است.
دومین تاثیر نیکوتین، باریک کردن رگ‌های خونی شماست. رگ‌های خونی کوچک شده، هم به خود و هم به گردش خون، آسیب می‌رسانند. این عوامل باعث ناموفق بودن کاشت مو می‌شوند. علاوه بر این، تحقیقات بسیاری نشان داده است که مصرف نیکوتین بلافاصله پس از عمل، ممکن است موجب ایجاد عفونت‌های مختلفی بر روی پوست سر بیمار شود؛ بنابراین به طور جدی توصیه می‌کنیم که از سیگار کشیدن پس از انجام عمل دوری کنید.

مصرف الکل

الکل یک diluent خون است، یعنی خون شما را رقیق می‌کند (درست مثل داروی آسپرین). مصرف الکل قبل یا بعد از پیوند، خطر خونریزی شما را افزایش می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت که الکل، میزان بقای فولیکول‌ها را کاهش خواهد داد و در عین حال، احتمال عفونت را افزایش می‌دهد. وقتی صحبت از شکست کاشت به میان می‌آید، الکل عامل بزرگی است.

نوشته های مشابه
نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

به همین دلیل باید مصرف الکل را چه قبل از عمل کاشت و چه بعد از آن به طور کامل کنار بگذارید. نوشیدنی‌های حاوی الکل برای کبد شما نیز بسیار خطرناک هستند و می‌توانند موجب ایجاد بیماری‌های دیگر شوند.

عرق کردن | ناموفق بودن کاشت مو

تعریق بیش از حد در مدت کوتاهی پس از عمل، پیوندهای شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. ترکیب شور عرق شما به پیوندهای شفابخش، آسیب می‌رساند و ماندگاری پیوندها را کاهش خواهد داد. شما باید تا مدتی پس از پیوند، از فعالیت‌های بدنی سنگین خودداری کنید. اگر آب‌وهوای محل سکونت شما گرم است باید تا زمان تثبیت تأثیر عمل کاشت، بیرون نروید. علاوه بر این، محیط درون خانه نیز نباید گرم باشد.

افزایش فشارخون

فشارخونِ بالا، موهای کاشته شده ی شما را در معرض خطر کنده شدن قرار می‌دهد. بلند کردن وزنه‌های سنگین یا اعمال نیروی بدنی زیاد در مدت کوتاهی باعث افزایش فشارخون و ناموفق بودن کاشت مو می‌شود؛ بنابراین تا چند ماه پس از عمل، از رفتن به باشگاه ورزشی خودداری کنید.

بی‌توجهی به مراقبت از مو | ناموفق بودن کاشت مو

بعد از عمل باید در هفت روز اول، هر روز موهای خود را بشویید. این مورد به خلاص شدن از شر پوسته و بافت اسکار کمک می‌کند و راه را برای رشد فولیکول‌های جدید شما هموار خواهد کرد.

سر خود را صاف نگه دارید

در حین عمل، مایعات مربوط به بی‌حسی موضعی و مقداری سرم دریافت می‌کنید. این مایعات باعث ایجاد تورم روی سر شما می‌شوند. خم نگه داشتن گردن برای مدت طولانی، مثلاً هنگام نگاه کردن به صفحه تلفن همراه، خطراتی را به دنبال دارد، از جمله اینکه تورم (oedema)‌ مربوطه ممکن است از روی سر شما به صورتتان انتقال یابد و این مساله، چیز خوشایندی نیست.

استفاده از ماشین‌های اصلاح برقی | ناموفق بودن کاشت مو

ماشین‌های اصلاح برقی، موها را با حرکت دادن شدید تیغه‌های خود کوتاه می‌کنند. این خشونت زیاد، خطر کندن فولیکول‌های ظریف شما را به همراه دارد. حداقل ۳ تا ۴ ماه، موهایتان را فقط با قیچی کوتاه کنید.

عدم مصرف داروهای تجویز شده

پزشک بعد از عمل برای شما داروهای خاصی را تجویز می‌کند. شما باید دستورات پزشک خود را دنبال نمایید تا عمل در حساس‌ترین مرحله آن به خطر نیفتد و با ناموفق بودن کاشت مو روبه‌رو نشوید. مهم‌ترین امر در زمینه استفاده از داروها، پیروی از برنامه زمانی ویژه‌ای است که پزشکتان در اختیار شما قرار می‌دهد.

ناتوانی در تمیز کردن لایه پوسته‌ای | ناموفق بودن کاشت مو

حدود 7 تا 10 روز پس از عمل، موهای کاشته شده شما، یک لایه پوسته (crust) خاص را روی سرتان تشکیل می‌دهند. شما باید با یک ماساژ سبک در حین دوش گرفتن از شر این پوسته‌ها خلاص شوید. پزشکتان دستورالعمل‌های بیشتری را در مورد نحوه انجام این کار به شما خواهد داد.

استفاده از آب خیلی گرم یا خیلی سرد در هنگام دوش گرفتن

مهم است که هنگام دوش گرفتن، درجه حرارت را روی درجه ولرم تنظیم کنید. آب خیلی سرد می‌تواند پوست شما را سفت کند. آب خیلی داغ نیز پوست را بیش از حد شل خواهد کرد. همچنین هنگام شستن موهای کاشته شده از آب تحت‌فشار استفاده نکنید.
حمام کردن در دمای شدید ممکن است منجر به عدم موفقیت عمل کاشت شود. توصیه می‌کنیم در چند روز اول از یک بطری یا ظرف برای خیس کردن موهای خود استفاده کنید.

برای افزایش شانس موفقیت عمل چه کنیم؟

اگر می‌خواهید به نتیجه خوبی برسید، معیارهایی وجود دارد که هم قبل و هم بعد از کاشت باید به آنها توجه کنید. انتخاب دقیق کلینیک کاشت موی مناسب، یکی از این معیارها است که در ادامه به آن می‌پردازیم. اگر وضعیت فیزیکی بدن شما مناسب باشد، شانس موفقیت عمل کاشت افزایش می‌یابد. علاوه بر این، بهتر است پیش از انجام فرایند کاشت با پزشک خود در مورد کلیه شرایط و همچنین فاکتورهای تأثیرگذار بر روی ناموفق بودن کاشت مو صحبت کنید.

انتخاب کلینیک مناسب برای کاشت مو

اولین گام برای کاشت موفق، انتخاب کلینیک مناسب است. انتخاب کلینیک مناسب باید بر اساس سابقه کلینیک، تجهیزات اورژانس و بهداشت کلی کلینیک باشد. صلاحیت پزشکان متخصص شاغل در کلینیک نیز یک عامل مهم در انتخاب کلینیک مربوطه است.

نظرات سایر کاربران را بخوانید | ناموفق بودن کاشت مو

به نظر شما، خواندن نظرات مطرح شده در مورد موفقیت عمل‌های بالینی، پزشک و کاشت، مفید است؟ تحقیقات نشان می‌دهد که نظرات و توصیه‌های اینترنتی در مورد یک محصول یا خدمت، در تصمیم‌گیری کاربران تأثیر بالایی دارد. اگر می‌خواهید یک عمل کاشت موفق داشته باشید، می‌توانید نظرات و نقدهای مربوط به کاربران سابق کلینیک مدنظر را مطالعه کنید. این بررسی‌ها می‌توانند به شما در زمینه انتخاب بهترین روش کاشت مو کمک کنند.

چه میزان از عمل‌های کاشت مو با شکست مواجه می‌شوند؟

امروزه اکثر عمل‌های موجود با موفقیت انجام می‌شوند. توسعه فناوری، میزان شکست در چنین عمل‌هایی را به حدود یک درصد کاهش داده است. با انتخاب صحیح کلینیک و پزشک می‌توانید گام بزرگی در جهت کاشت موفق بردارید.

اگر کاشت مو با شکست مواجه شود چه اتفاقی می‌افتد؟

انتخاب‌های نادرست می‌تواند باعث شکست عمل شود. اگر کاشت مو با شکست مواجه شده‌، می‌توانید از درمان‌های موسوم به ریکاوری کمک بگیرید. پزشکان متخصص کلینیک ساعی، مناسب‌ترین راه‌حل موجود برای بهبود پس از ناموفق بودن کاشت مو را به شما ارائه می‌دهند.

آیا هرکسی می‌تواند عمل کاشت را انجام دهد؟

هر فرد بالای 18 سال که مشکل سلامتی جدی ندارد و ریشه موی او مناسب است، می‌تواند تحت عمل کاشت قرار گیرد. در مردان، ریزش مو به خصوص بعد از 30 سالگی بسیار محسوس می‌شود بنابراین کاشت در این سن، نتایج مؤثرتری می‌دهد. در زمینه هزینه کاشت مو نیز باید گفت که این مورد، رابطه مستقیمی با کیفیت کلینیک مدنظر دارد. کلینیک پوست و مو ساعی، با سوابق ارزنده در حوزه کاشت مو، می تواند کیفیت بالای عمل کاشت را تضمین نماید.

سخن پایانی | ناموفق بودن کاشت مو

کاشتن مو می‌‌تواند یک عمل موفقیت‌آمیز باشد، اما به شرطی که از تمامی عواملی که به آن‌ها اشاره کردیم دوری کنید. این عوامل، تأثیر بسیار نامناسبی بر روی موهایی که کاشته‌اید می‌گذارند و درنتیجه، شاهد ناموفق بودن کاشت مو خواهید بود. از جمله مهم‌ترین عوامل موجود در این زمینه می‌توان به سیگار کشیدن، مصرف الکل و عرق کردن بیش از حد اشاره کرد.

به یاد داشته باشید که هر یک از عوامل گفته شده به‌تنهایی مؤثر هستند، اما اگر چند عامل در کنار یکدیگر قرار بگیرند، نه‌تنها سلامت موها، بلکه شرایط سلامتی کلی شما نیز با مشکلاتی جدی رو‌به‌رو مي‌شود. توصیه می‌کنیم که همواره یک کلینیک کاشت مو مناسب را انتخاب کنید و از تمامی دستورالعمل‌هایی که در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد پیروی نمایید. کلینیک پوست و مو ساعی، گزینه بسیار مناسبی برای کاشت مو خواهد بود.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا