کاشت ابرو

آیا کاشت ابرو با بیهوشی انجام می‌شود؟

0
(0)

افرادی که دچار ریزش ابرو یا کم‌پشت شدن آن می‌شوند، سؤالات متعددی در مورد کاشت ابرو دارند. یکی از سؤالات اصلی در مورد کاشت ابرو این است که آیا در طی عمل بیهوش می‌شوند؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که کاشت ابرو اصلاً نیازی به بیهوشی ندارد.

عمل‌های زیبایی، انواع مختلفی دارد. به‌طور مثال جراحی زیبایی بینی، نیاز به بیهوشی دارد و یک فرآیند زمان‌بر و حساس است. اما عمل‌های کاشت مو و کاشت ابرو طبیعی، نیازی به بیهوشی افراد ندارد. در کاشت ابرو از مواد بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و به همین دلیل، فرد بدون بیهوشی و با کمترین درد، ابروهای خود را ترمیم می‌کند.

در این نوشتار به بررسی انواع بیهوشی و راهکارهای کاهش درد در کاشت ابرو می‌پردازیم. کلینیک ساعی، بهترین مرکز کاشت ابرو در تهران است که بدون بیهوشی، فرآیند کاشت ابرو را برای شما انجام می‌دهد.

انواع بیهوشی در کاشت ابرو

در کاشت ابرو، بسته به روش‌های مختلف کاشت، از بیهوشی‌های محدود و بی‌حسی‌های موضعی استفاده می‌شود. سه روش عمومی برای بیهوشی وجود دارد که پزشکان از آن استفاده می‌کنند. این سه روش عبارت است از:

• بیهوشی عمومی:‌ این نوع بیهوشی که جامع‌ترین نوع بیهوشی است در جراحی‌های اتاق عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرد با تزریق داروی وریدی، بیهوش می‌شود و به خواب عمیقی فرو می‌رود. فرد کاملاً هوشیاری خود را از دست می‌دهد و برای عمل جراحی آماده می‌شود. این روش برای عمل‌های پیوند مثل پیوند کلیه و یا جراحی‌ قلب و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کاشت ابرو و کاشت مو این نوع بیهوشی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و فرد از این جهت، نگرانی ندارد.

• بیهوشی منطقه‌ای: در این نوع بیهوشی، ناحیه خاصی از بدن فرد به‌منظور جراحی بی حس می‌شود. بنابراین فرد هوشیار است و فقط در قسمت خاصی از بدن خود احساسی ندارد. این روش نیز برای کاشت مو و کاشت ابرو مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

• بی‌حسی موضعی: در این نوع بی‌حسی که در کاشت ابروی طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد با کمک سرنگ، مواد بی‌حسی به زیر پوست تزریق می‌شود. این باعث می‌شود تا فرد، دردی را در نواحی مختلف بدن خود احساس نکند. داروهایی که برای بی‌حسی موضعی، مورد استفاده قرار می‌گیرند داروهای آرام‌بخش هستند که بین 10 الی 20 دقیقه، تأثیر خود را می‌گذارند و تا ساعت‌ها نیز اثرشان ادامه‌ دارد.

چرا در کاشت ابرو به‌جای بیهوشی کامل از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود؟

بیهوشی کامل، ریسک‌های زیادی دارد که برای کاشت ابرو اصلاً مناسب نیست. اما در بی‌حسی موضعی، فرد دردی را احساس نمی‌کند و عوارض کاشت ابرو نیز به‌شدت کاهش می‌یابد. استفاده از داروی بی‌حسی همچنین باعث کاهش هزینه کاشت ابرو می‌شود که این برای بیماران بسیار به‌صرفه است.

از جمله ریسک‌های بیهوشی کامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. درد بعد از به هوش آمدن: اگر فرد در طی عمل به‌صورت کامل بیهوش شود بعد از به هوش آمدن ممکن است درد زیادی داشته باشد و یا به‌صورت کامل به هوش نیاید. در نتیجه ریسک بیهوشی کامل، بسیار بالاست.

2. قطع ارتباط پزشک و بیمار: بیهوشی کامل باعث از بین رفتن رابطه کلامی بین پزشک و بیمار می‌شود که این اصلاً مناسب نیست. پزشک در طول عمل باید بتواند نکات مراقبتی را به بیمار گوشزد کند و نظر او را در مورد عمل جویا شود.

3. استرس بالا برای بیمار:‌ بیمار اگر متوجه بشود که قرار است کاملاً بیهوش شود دچار استرس می‌شود. اما در کاشت مو و ابرو نیازی به بیهوشی کامل نیست و فرد فقط در نواحی بانک مو و کاشت، دچار بی‌حسی می‌شود. همین موضوع باعث شده است افراد زیادی کاشت مو و کاشت ابرو را در کلینیک ترجیح بدهند.

4. ضربه خوردن به ریتم فرآیند: در طول انجام کاشت ابرو، پزشک باید بتواند چند بار به بیمار استراحت دهد تا بیمار، آمادگی لازم را برای پیوند ابرو به دست آورد، اما بیهوشی کامل اجازه این کار را نمی‌دهد.

عوارض استفاده از بی‌حسی موضعی در کاشت ابرو

استفاده از بی‌حسی موضعی نیز عوارضی برای بیمار به همراه خواهد داشت که اگر بیمار، مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو را انجام دهد این عوارض برای او مشکل‌ساز نخواهد بود. این عوارض عبارت است از:

• سوزش سطحی نواحی کاشت: فرد ممکن است بعد از گذشت چند ساعت در ناحیه ابروی خود سوزش‌های سطحی احساس کند که این به خاطر مواد بی‌حسی است و مشکلی برای فرد به وجود نمی‌آورد.

• سوزن سوزن شدن پوست: سوزن سوزن شدن و خواب‌رفتگی در ناحیه پوست نیز از عوارض استفاده از بی‌حسی موضعی است.

• حساسیت به داروی بی‌حسی موضعی: ممکن است افرادی به این دارو حساسیت داشته باشند. البته این مساله در موارد نادر رخ می‌دهد و نگرانی خاصی برای عموم افراد ندارد.

آیا اثرات استفاده از بی‌حسی موضعی در کاشت ابرو ادامه‌دار است؟

اگر چندین عکس کاشت ابرو طبیعی را مشاهده کنید خواهید دید که اثرات استفاده از بی‌حسی موضعی ادامه‌دار نیست. بنابراین افراد نباید در این مورد نگرانی داشته باشند. در اکثر مواقع، بی‌حسی در مدت کوتاهی از بین می‌رود. البته احتمال ماندگاری اثرات بی‌حسی نیز وجود دارد که بسیار کم است. اگر شما کاشت ابرو را در کلینیک ساعی انجام دهید کمترین عوارض را خواهید داشت. کلینیک زیبایی ساعی بهترین کلینیک کاشت ابرو در تهران است که با بهره‌گیری از بهترین پزشکان، کاشت ابرو را به بهترین نحو ممکن برای شما انجام می‌دهد. اگر کاشت ابرو را در کلینیک ساعی انجام دهید اثرات استفاده از بی‌حسی موضعی، سریعاً از بین می‌رود.

راهکارهایی برای کاهش درد در کاشت ابرو

دردهایی که در اثر کاشت ابرو ممکن است برای افراد پیش آید در اکثر موارد، جزئی است و مشکلی برای فرد پیش نمی‌آید. پزشک متخصص راهکارهایی را به بیمار گوشزد می‌کند که بیمار در صورت رعایت، مشکلی نخواهد داشت. این راهکارها عبارت است از:

• مصرف مداوم و کافی آب و مایعات بعد از کاشت ابرو

• دوری کردن از فعالیت‌های ورزشی سنگین و فعالیت‌هایی که سطح استرس را در افراد افزایش می‌دهد.

• استفاده از کمپرس‌های سرد و گرم

• بالا نگه‌داشتن سر از سطح بدن در هنگام استراحت و خواب

• مصرف منظم مسکن‌ها و سایر داروهایی که پزشک تجویز می‌کند.

جمع بندی

اگر به دنبال کاشت ابرو هستید و استرس این قضیه را دارید که قرار است کاملاً بیهوش شوید باید به شما بگوییم که شما برای کاشت ابرو به‌صورت کامل بیهوش نمی‌شوید. در کاشت ابرو فقط از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و فرد، نگرانی خاصی نباید داشته باشد. اگر برای کاشت ابرو به کلینیک ساعی مراجعه کنید کمترین عوارض را خواهید داشت و می‌توانید بدون دغدغه کاشت را انجام دهید. کلینیک ساعی بهترین کلینیک زیبایی کشور است که با بهره‌گیری از بهترین متخصصان و بهترین دستگاه‌ها متمایزترین خدمات را به افراد ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در یک جلسه معاینه، کاملاً از چند و چون عمل کاشت ابرو اطلاع پیدا کنید.

سؤالات متداول

 روش‌های مختلف کاشت ابرو، فرآیندهای مختلفی دارند. به‌طور مثال در روش FUE به علت ایجاد زخم‌های نواری در ناحیه بانک مو، از داروهای بی‌حسی قوی‌تری استفاده می‌شود.

 بی‌حسی‌ها موضعی هستند و در فرآیند کلی بدن اختلالی ایجاد نمی‌کند. به‌طورکلی عوارض آن‌ها خطرناک نیست.

هر چه زمان عمل بیشتر باشد پزشک از مقدار بیشتری از مواد بی‌حسی برای شما استفاده می‌کند.

پزشک قبل از عمل کاشت ابرو از میزان اندکی از مواد بی‌حسی برای شما استفاده می‌کند و در واقع تست می‌کند که آیا مشکلی برای شما پیش می‌آید یا خیر. اگر بدن شما واکنشی نشان ندهد پزشک کاملاً از مواد بی‌حسی برای کاشت ابرو استفاده می‌کند.

شما نباید بعد از عمل برای بازگرداندن احساس به ناحیه مورد نظر فشار وارد کنید. ناحیه مورد نظرتان را لمس نکنید و بگذارید فرآیند برطرف شدن این بی‌حسی به‌صورت طبیعی انجام شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا