مجله زیبایی ساعی
0

کدام عطرها با شخصیت و روحیه شما تناسب دارند؟

کدام عطرها با شخصیت و روحیه شما تناسب دارند؟

عطر‌ها مکمل استایل و جذابیت شما هستند و حتی قبل از ورودتان به یک محیط، توجهات را به‌سمت تان جلب می‌کنند. بسیاری از افراد از روی عطر و رایحه‌ای که دارید نیز در موردتان قضاوت و شخصیت تان را تحلیل خواهند کرد، از‌ این‌ رو بسیار مهم است که عطری کاملاً مطابق با شخصیت و ویژگی‌های رفتاری‌تان استفاده کنید.

تاریخچه خواندنی عطر در جهان و ایران

شاید تعجب کنید، اما اینکه شوخ‌طبع هستید یا جدی، کاملاً از روی عطرتان قابل‌تشخیص است. در واقع شما با رایحه‌تان می‌توانید به‌طرف مقابل، احساسات خاصی را انتقال دهید، بنابراین بهتر است خوشبو‌کننده‌ای کاملاً مطابق با تیپ شخصیتی‌تان بخرید.

در صورت استفاده از عطر و ادکلن با رایحه‌ای مطابق با شخصیت تان جذابیت شما تا چندین‌ برابر افزایش پیدا می‌کند. اما آیا می‌دانید که هر عطر برای چه شخصیتی مناسب است و چه افرادی مجاز به استفاده از چه رایحه‌هایی هستند؟

چرا باید عطر بزنیم؟

معرفی انواع عطر بر اساس شخصیت افراد

در ادامه لیستی از انواع عطر و ادکلن‌ها را می‌آوریم که هر کدام از آنها مناسب برخی افراد با تیپ‌های شخصیتی خاص و متفاوت هستند.

7 اصل مهم خرید عطر برای خانم ها و آقایان

در هنگام خرید پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به ویژگی‌های شخصیتی خود توجه داشته و مطابق با آنها برای خرید این محصولات اقدام کنید:

عطر با رایحه شیرین، مناسب افراد خون گرم و لطیف

اگر فردی خون‌گرم با روحیه لطیف و ساده هستید و معمولاً همه شما را با چهره بشاش و خندانتان می‌شناسند، پیشنهاد می‌دهیم که از خوشبوکننده‌هایی با طعم شیرین استفاده کنید. در واقع این عطر‌ها مناسب افراد رویاپردازی هستند که ارتباط‌گرفتن با آنها به‌هیچ‌عنوان کار سختی نیست. شما می‌توانید با فردی که از عطر‌های شیرین استفاده می‌کند، صرف فقط چند دقیقه در اغلب موارد دوست شوید و ارتباط گرمی با او داشته باشید؛ البته به شرطی که آن فرد، شخصیتی مطابق با عطر مورد استفاده اش داشته باشد!

انواع رایحه‌های شیرین، ترکیبی از نت‌های شکلات، پرتقال و وانیل دارند و برای همه افراد با هر جنسیتی مناسب هستند. در واقع برخی تصور می‌کنند این محصولات فقط مخصوص خانم‌ها تولید‌ شده‌اند، در صورتی‌ که این طرز تفکر اشتباه بوده و آقایان خنده‌رو و بشاش نیز می‌توانند برای بیان تیپ شخصی خود از طریق رایحه و عطرشان از آنها استفاده کنند.

در استفاده از رایحه‌های شیرین به این چند نکته توجه داشته باشید:

• این عطر‌ها برای روز‌های گرم سال، مناسب هستند.
• شما می‌توانید از این خوشبوکننده‌ها در فضا‌های روباز استفاده کنید.
• امکان استفاده از ادکلن‌ها و عطر‌های شیرین در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه وجود دارد.

عطر با رایحه تند، مناسب افراد باهوش

اگر فکر می‌کنید دیگران شما را به هوش و ذکاوتتان می‌شناسند، پیشنهاد می‌دهیم که عطر‌هایی با رایحه تند استفاده کنید. در واقع این عطر‌ها بیانگر شخصیت زیرکتان هستند و به‌خوبی تیپ شخصیتی‌تان را به دیگران معرفی می‌کنند. این محصولات قطعاً اعتمادبه‌نفس شما را تا مقدار قابل‌توجهی افزایش داده و شادابی و نشاط درونی‌تان را بیشتر خواهند کرد.

معمولاً از عطرهایی با رایحه تند، افرادی با قدرت تأثیرگذاری بالا بر روی بقیه نیز استفاده می‌کنند؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید بقیه تحت نفوذ کلام شما هستند و به‌راحتی می‌توانید روی دیگران تأثیر بگذارید، حتماً عطری با رایحه تند استفاده کنید.

اصول صحیح عطر زدن چیست؟

در ترکیب نت‌های عطر‌های تند معمولاً از ادویه و دارچین نیز استفاده می‌شود که برخی خانم‌ها و آقایان با آنها رابطه خوبی ندارند؛ بنابراین قبل از خرید، حتماً به نت‌های استفاده‌ شده در محصول، توجه داشته و متناسب با آنها خریدتان را انجام دهید.

عطر با رایحه تلخ، مناسب افراد درونگرا و مصمم

اگر حس می‌کنید بیشتر از هر ویژگی شخصیتی، ثبات و سخت‌کوشی‌تان به‌ چشم می‌آید و به‌راحتی در مقابل سختی‌ها و مشقت‌های زندگی یا کار، تسلیم نمی‌شوید و مقاومت می‌کنید، پیشنهاد می‌دهیم که از خوشبوکننده‌هایی با طعم تلخ استفاده کنید.

عطر‌های تلخ برای مدیران جدی و مصمم نیز پیشنهاد می‌شوند که بیشتر به‌جای حرف‌زدن، روی انجام کار‌هایشان تمرکز می‌کنند و حتی در برخورد با دیگران به‌جای شوخ‌طبعی، جدی برخورد کرده و کاملاً قاطع هستند. اگر در اطرافیانتان کسی از عطر تلخ استفاده می‌کند نیز حتماً در نظر داشته باشید که بیشتر از اندازه با او صحبت نکنید تا مبادا باعث رنجش وی شوید.

افرادی با شخصیت جدی و مصمم، بیشتر از هر عطر و ادکلنی به محصولاتی با رایحه تلخ علاقه دارند. این محصولات معمولاً از ترکیب نت‌های تنباکو، قهوه یا چرم تولید می‌شوند و در شیشه‌های بسیار تیره در بازار به‌فروش می‌رسند.

کدام عطرها با شخصیت و روحیه شما تناسب دارند؟

عطر گرم، مناسب افراد صمیمی و مهمان نواز

از بوی عطر‌ها که بگذریم، به طبع آنها می‌رسیم. افرادی که به عطر‌های گرم علاقه دارند، معمولاً بسیار مهمان‌نواز و صمیمی هستند و معاشرت با آنها خسته‌تان نمی‌کند. این افراد، راه برقراری ارتباط با دیگران را می‌دانند و به‌همین‌دلیل روی آنها می‌توان به‌عنوان رفیق و شنونده خوب حساب باز کرد.

شما می‌توانید در انواع خوشبوکننده‌های مخصوص شب، ردپای طبع گرم را بیابید، چون فضایی صمیمی و همراه با آرامش به‌وجود می‌آورند و حس خوب بیشتری در مهمانی‌ها و مجالس بین شما و اطرافیانتان به‌وجود می‌آورند.

به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب عطر گرم برای افراد گرم‌مزاج به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود، چون این افراد در اغلب موارد در صورت استشمام رایحه این محصولات، دچار سردرد و مشکلات مختلفی می‌شوند.

افراد سردمزاج می‌توانند در روز‌های سرد سال از این محصولات استفاده کنند و جذابیت خاصی به استایلشان هدیه دهند.

عطر ملایم، مناسب افراد مهربان و قابل اعتماد

افرادی که از رایحه‌های معتدل و ملایم استفاده می‌کنند، معمولاً بین دیگران از محبوبیت بیشتری برخوردارند و قلب بزرگی دارند. در واقع هیچ رد و اثری از خودخواهی و تکبر در این افراد دیده نمی‌شود و بسیار قابل‌اعتماد هستند؛ از‌ این‌ رو می‌توانید درباره جزئی‌ترین مسائل زندگی‌تان نیز با آنها صحبت کنید. حالا اگر فکر می‌کنید شما چنین شخصیتی دارید، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً از عطر‌های ملایم استفاده کرده و جذابیت تان را افزایش دهید.

افرادی که از عطر‌های ملایم استفاده می‌کنند، هیچ کینه و نفرتی نسبت به دیگران در دل نمی‌پرورانند و معمولاً به اطرافیانشان نیز حس امنیت و آرامش می‌دهند، بنابراین در کنار آنها احساسات خوبی تجربه می کنید.

معمولاً در ترکیب انواع خوشبوکننده‌های ملایم از ترکیب میوه‌های ملایم و گل‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین به این موضوع در حین خرید توجه داشته باشید.

عطر سرد، مناسب افراد جاه طلب

در افرادی که از عطر‌های خنک استفاده می‌کنند، دیدگاه خودبرتربینی خاصی وجود دارد که باعث می‌شود همواره در جهت بهتربودن بکوشند. این افراد اعتمادبه‌نفس بالایی دارند و با غرور مثبتشان معمولا تأثیر منفی بر دیگران نمی‌گذارند. این اشخاص در بیشتر کار‌هایشان موفق نیز هستند و نتایج فوق‌العاده‌ای می‌آفرینند، به‌همین‌دلیل در اغلب موارد، تحسین دیگران را نیز بر می‌انگیزند.

شما می‌توانید با استفاده از انواع عطر‌ها با رایحه‌ای خنک، جسارت و مثبت‌اندیشی خود را به رخ دیگران بکشید. اگر از این خوشبوکننده‌ها استفاده می‌کنید، یعنی قدرت مدیریت و برنامه‌ریزی بسیار خوبی نیز دارید و در هر وضعیتی به‌راحتی می‌توانید به اوضاع سروسامان ببخشید.

عطر‌های خنک معمولاً مخصوص افراد گرم‌مزاج هستند و احساس خوبی در این افراد به‌وجود می‌آورند. شما می‌توانید از این عطر‌ها در روز‌های گرم سال استفاده کرده و استایلی شیک و خاص برای خود به‌وجود‌آورید.

تفاوت های عطر، ادوکلن، ادوپرفیوم، ادوتویلت و اسپری

راهنمای انتخاب عطر و ادکلن بر اساس شخصیت

برای اینکه متوجه شوید کدام عطر و ادکلن برای شما بهترین گزینه است، کافیست نگاهی به دفترچه خاطرات زندگی‌تان بیندازید. در اغلب خاطرات، برخی رفتار‌ها و ویژگی‌های شخصیتی تکرار شده‌اند و جلوه‌ای از شخصیت شما را به‌نمایش گذاشته‌اند. این ویژگی‌ها در واقع شخصیت شما را می‌سازند و باید متناسب با آنها برای خرید عطر یا ادکلن اقدام کنید.
اگر قصد خرید عطر و ادکلن را به‌عنوان هدیه برای شخصی دارید نیز پیشنهاد می‌دهیم که ابتدا متوجه شخصیت و رفتار‌های غالب طرف مقابل شوید و متناسب با آنها برای خرید خوشبو‌کننده به بازار بروید.

در خرید عطر و ادکلن شما باید به نکته‌ها و مؤلفه‌های مهم دیگری نیز توجه داشته باشید که از جمله آنها می‌توان به ترکیب نت‌ها، گروه بویایی، برند تولیدکننده، ماندگاری، پخش بو و … اشاره کرد. توجه به هر یک از این ویژگی‌ها باعث خواهد شد تا محصولی کاملاً مطابق با سلیقه و علاقه‌تان بخرید و تا مدت‌ها از آنها استفاده کنید و لذت ببرید. در این زمینه می‌توانید از کارشناس‌های حرفه‌ای و متخصص در زمینه فروش عطر و ادکلن نیز کمک بگیرید تا بر اساس ویژگی‌های موردنظرتان محصولاتی کاربردی و مناسب را معرفی کنند.

کلام آخر

انواع عطر و ادکلن، شخصیت شما را معرفی می کنند و بر خلاف تصور خیلی‌ها جزء مهم ترین عناصر در تکمیل استایلتان به‌شمار می‌آیند. با عطر و ادکلن‌های مناسب، قبل‌ از‌ اینکه وارد فضا یا جمعی شوید، دیگران از حضورتان خبردار می‌شوند و حتی قبل‌ از‌ این که لب به سخن بگشایید، درباره‌تان تصویرسازی ذهنی خواهند داشت. همه این‌ها به‌ لطف خوشبوکننده‌تان است، بنابراین برای انتخاب آن، زمان بگذارید و وسواس خاصی داشته باشید تا مبادا محصولی ناکارآمد بخرید.

انتخاب عطر و ادکلن بر اساس شخصیت شما شاید بهترین راهنما برای خرید خوشبو‌کننده است. البته اینکه بخواهید مزاج‌شناسی کنید، بهترین محصولات برای روز‌های سال را بشناسید، با برند‌های مختلف آشنا شده و درباره آنها اطلاعاتی به‌دست‌آورید، قطعاً زمان زیادی می‌گذرد؛ از‌ این‌ رو کافیست به ویژگی‌های شخصیتی خود دقت کرده و متناسب با آنها به بازار بروید؛ با انجام این کار، احتمال خرید محصولی مناسب، بسیار زیاد خواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید