مجله زیبایی ساعی
0

چگونه با خرید عینک مناسب، زیباتر شویم؟ / نکات مهم برای خرید عینک

چگونه با خرید عینک مناسب، زیباتر شویم؟ / نکات مهم برای خرید عینک

عینک‌ها نه تنها ابزاری برای کمک به بهبود بینایی افراد هستند بلکه می‌توانند به زیبایی و جذابیت آنان نیز بیفزایند. حتما شما هم افرادی را دیده اید که با عینک، زیبایی چهره شان بیشتر شده و در مقابل، اشخاصی هستند که استفاده از عینک نه تنها به جذابیت شان نیفزوده که زیبایی های چهره آنان را نیز پوشانده است. خرید و انتخاب عینک، دارای اصولی است که اگر به آنها توجه کنیم قطعا انتخاب ما به بهبود زیبایی مان منجر می شود. در این مقاله، نکات انتخاب عینک برای بهبود زیبایی و استایل را مطرح کرده ایم.

نکات مهم هنگام انتخاب عینک

1-انتخاب فریم مناسب: انتخاب فریم متناسب با شکل صورت و سبک زندگی فرد می‌تواند ظاهر کلی را بهبود بخشد.

2-تطبیق با استایل شخصی: عینک‌ها باید با استایل و لباس‌های شخص تطابق داشته باشند تا یک هماهنگی ظاهری ایجاد شود. می توان از چند عینک برای استایل های مختلف استفاده کرد.

3-عینک‌های ضد اشعهUV: عینک‌های مجهز به فیلترهای ضداشعه فرابنفش خورشید UV می‌توانند نقش محافظتی در برابر اشعه مضر آفتاب داشته باشند و از پیری زودرس پوست اطراف چشم جلوگیری کنند.

4-تمیزی و نگهداری عینک: عینک‌ها باید همیشه تمیز و در وضعیت خوبی باشند. عناصر خارجی مانند اثر انگشت، گرد و غبار رنگ پریدگی و ساییدگی فریم عینک ممکن است ظاهر عینک را خراب کنند و بر جذابیت آن، تاثیر منفی داشته باشند.

5-انتخاب لنزهای مناسب: در عین توجه به زیبایی، می بایست سلامت چشم ها را نیز در نظر داشت. انتخاب لنزهایی متناسب با نیازهای بینایی فرد می‌تواند فرم چشم ها را حفظ نموده و از پف آلود شدن چشم ها جلوگیری کند و به این ترتیب بر زیبایی چهره، اثر منفی نداشته باشد. تعیین شماره چشم صحیح زیر نظر یک پزشک مجرب و انتخاب لنزهای با قابلیت انعکاس نور آفتاب و ضد خط و خش، می تواند در حفظ سلامت و حالت چشم ها اثرگذار باشد.

6-انعطاف پذیری در استفاده از عینک: خرید و استفاده از عینک‌هایی با فریم و لنزهای متنوع، می‌تواند به افراد این امکان را بدهد که با تغییر استایل یا فصل‌ها، تنوع و انعطاف پذیری بالایی داشته باشند.

7-تأثیر روحی و روانی عینک: برخی افراد ممکن است با استفاده از عینک‌ها احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند که این تأثیر روانی نیز می‌تواند به زیباتر به نظر رسیدن شخص کمک کند.

8- انتخاب و استفاده از عینک‌ها به عنوان یک اکسسوری: برخی از عینک ها تنها برای تکمیل استایل خود بهره می برند. فریم ها و رنگ های مختلف عینک، امکان آنکه یک استایل رسمی، غیررسمی، شیک، زنانه، مردانه، هنرمندانه و یا ورزشکارانه را کامل کند، فراهم می آورد.

انتخاب عینک با توجه به شغل

آیا می دانستید شغل نیز می تواند در انتخاب عینک، موثر باشد؟ برای مثال رانندگان به دلیل ساعت های متمادی رانندگی و در معرض تابش آفتاب بودن بهتر است از عینک های سبک و همچنین لنزهای ضد آفتاب استفاده کنند.
اگر قرارهای کاری رسمی دارید عینک های خلبانی یا عینک های با فریم های ساده تر برایتان مناسب هستند. اگر عینک را به عنوان اکسسوری می زنید عینک های با رنگ های فریم جذاب و شیشه های رنگی برایتان مناسب هستند.
پزشکانی که اعمال جراحی انجام می دهند می بایست عینک های با شماره های دقیق و لنزهای باکیفیت استفاده کنند تا دید کامل و دقیقی داشته باشند.

انتخاب عینک بر اساس شناخت شکل (فرم) صورت

مهم ترین عامل در زیبایی، هماهنگی و تناسب است. حتی گاهی برخی عینک های غیرمتعارف را می بینیم که بر صورت افراد، زیبا به نظر می رسند. این امر به این دلیل است که یک تغییر جذاب با ظرافت و به شکلی هنرمندانه روی ظاهر فرد، اعمال شده است. مانند عینک هایی با شیشه های رنگی که با استایل خاصی از مو هماهنگی دل پذیری ایجاد می کنند.

هماهنگی فریم عینک با فرم صورت نیز به دلیل هماهنگی و توازنی که در ظاهر افراد ایجاد می کند بسیار حایز اهمیت است. در ادامه، انواع فرم صورت را که بر اساس اندازه طول و عرض صورت و میزان انحنا و زاویه فک و همینطور فاصله استخوان های گونه ها مشخص می شوند مطرح می کنیم.

انواع فرم صورت

انواع فرم صورت بیضی، دایره ای، قلبی، مربع ،مستطیل، الماسی را می توان برای چهره افراد مشخص کرد. قبل از آنکه با هم، ویژگی های انواع فرم چهره را بشناسیم؛ بیایید تا با نحوه شناسایی شکل صورت آشنا شویم.

نحوه شناسایی شکل صورت

با انجام چند مرحله زیر می توانید شکل صورت خود را تشخیص دهید:

اندازه های صورتتان را مشخص کنید

با استفاده از متر یا خط کش می توانید طول و عرض صورتتان را اندازه گیری کنید. معمولا فاصله بین گوش تا گوش، اندازه پهنای صورت را مشخص می کند و فاصله محل رویش مو در قسمت وسط پیشانی تا چانه، ارتفاع صورت را معین می کند. دقت کنید اگر با متر اندازه گیری می کنید آن را روی بینی خود نخوابانید و متر را کاملا کشید و صاف نگاه دارید.
برای راحتی بیشتر می توانید صورت خود را مقابل آینه ثابت نگه دارید و دور آن را با ماژیک بکشید. سپس طول و عرض یا بلندی و پهنای آن را با خط کش یا متر اندازه بزنید.

اندازه ها را مقایسه کنید و فرم صورت را تعیین کنید

اکنون اندازه ها را مقایسه کنید و فرم صورت را با توجه به راهنمای تشخیص فرم صورت که در ادامه به آن می پردازیم، تعیین کنید.

راهنمای تشخیص فرم چهره

چگونه با خرید عینک مناسب، زیباتر شویم؟ / نکات مهم برای خرید عینک
فرم صورت بیضی Oval Face

ارتفاع صورت از پهنای آن بیشتر است و فاصله گونه تا گونه، از پهنای پیشانی و پهنای چانه، بیشتر است. خط فک و چانه نسبت به فرم صورت مربعی، گردتر هستند.

فرم صورت دایره ای Round Face

درازا و پهنای صورت، هم اندازه بوده و خط رویش مو و چانه کاملا منحنی و گرد (بدون زاویه) هستند.

فرم صورت قلبی Heart Face

پهنای پیشانی از چانه، بیشتر است و خط رویش مو شکل قلبی دارد. فاصله گونه ها از پیشانی هم بیشتر است و چانه به طور ملموسی باریک است.

فرم صورت مربع Square Face

شما خط رویش مو و فک پهنی دارید و فک، هم اندازه پیشانی یا حتی پهن تر از فاصله بین استخوان گونه هاست. فرم چانه، پهن است و چندان در صورت مشخص نیست.

فرم صورت مستطیل Rectangle Face

درازای صورت از پهنای صورت، بیشتر است و تفاوت آن با صورت بیضی در آن است که اندازه پیشانی با فاصله استخوان گونه ها و فک، هم اندازه هستند یا اختلاف خیلی کمی دارند در حالی که در فرم صورت بیضی، فواصل گونه ها از پیشانی و فک، بزرگ تر است.

فرم صورت لوزی Diamond Face

صورت، کشیده است و چانه و پیشانی نسبت به خط گونه، باریک تر هستند. خط گونه ی پهن، از ویژگی های این شکل از صورت است.

انتخاب عینک و اندازه صورت

اندازه صورت نیز در انتخاب عینک، نقش خیلی مهمی دارد. باز هم اصل هماهنگی و تناسب در میان است. استفاده از عینک بزرگ بر روی صورت کوچک و بالعکس، بر زیبایی چهره اثر معکوس دارد. بهتر است در انتخاب عینک، اندازه صورت را نیز در نظر بگیرید. برای اندازه گیری اندازه صورت می توانید از یک کارت بانکی استفاده کنید. یک کارت بانکی را به صورت عمودی بر روی بینی تان از زیر ابرو به سمت پایین قرار دهید. حال اگر عرض کارت از چشمان شما بزرگ تر بود سایز صورت شما کوچک یا اسمال است و اگر از عرض آن بیشتر بود سایز صورت شما بزرگ یا لارج و در صورتی که هم اندازه با انتهای چشمان شما بود، اندازه صورت شما متوسط یا مدیوم است.

عینک ها نیز در اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ ساخته می شوند و شما می توانید از فروشنده درخواست کنید تا عینک متناسب با بزرگی صورتتان را به شما معرفی کند. البته گاهی به دلیل مد و فشن ممکن است عینک های بزرگتر از صورت و یا باریک تر نسبت به بلندی صورت مد شود که البته مدت کوتاهی زیبایی خواهد داشت و با از مد افتادن چنین عینک هایی، دیگر چندان زیبا به نظر نخواهید رسید.

جنس فریم عینک

فریم های عینک در انواع پلاستیکِی، فلزی و چوبی موجود هستند. انواع مختلفی از ترکیبات پلاستیکی مانند سلولز استات، زیلونایت و نایلون در ساخت فریم های پلاستیکی کاربرد دارند. آلیاژهای فلزی مانند استیل، تیتانیوم و آلومینیوم در ساخت فریم عینک ها مورد استفاده قرار می گیرند. عینک های چوبی اغلب دست ساز بوده و جنبه تزیینی و مد دارند. آنچه در انتخاب فریم عینک با اهمیت است، سبکی و مقاومت آنست تا بتواند در مدت زمانی که از آن استفاده می شود جذابیت و ظاهر شکیل خود را حفظ کند و از لنزها نیز به خوبی مراقبت نماید.

چگونه با خرید عینک مناسب، زیباتر شویم؟ / نکات مهم برای خرید عینک

راهنمای انتخاب فریم و شکل صورت

فریم خلبانی: مناسب برای تمام انواع فرم صورت
فریم مستطیل: عدم تناسب با صورت های مربعی، لوزی و مستطیلی
فریم گربه ای: عدم تناسب با فرم بیضی، مثلثی، قلبی و دایره ای
فریم پروانه ای: نامناسب برای فرم صورت مثلثی، لوزی و مستطیلی
فریم گرد: نامناسب برای فرم صورت های بیضی، مثلثی و دایره ای
فریم بیضی: نامناسب برای فرم های صورت بیضی؛ قلبی و دایره های
فریم کلاب مستر: نامناسب فرم صورت قلبی، لوزی و دایره ای
فریم ویفرر: نامناسب برای شکل مثلثی، لوزی و دایره ای
فریم چند ضلعی: نامناسب برای لوزی، مربعی و دایره ای

چگونه با خرید عینک مناسب، زیباتر شویم؟ / نکات مهم برای خرید عینک
اینفوگرافیک انتخاب عینک بر اساس فرم صورت

اکنون با توجه به جنبه های مختلف اثرگذاری عینک بر زیبایی می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید و علاوه بر کاربرد بهبود بینایی عینک، از جنبه زیبایی و جذابیت عینک هم برخوردار شوید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید