مجله زیبایی ساعی
0

چرا باید عطر بزنیم؟

چرا باید عطر بزنیم؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا عطر زدن تا این حد اهمیت دارد و چرا باید عطر بزنیم؟ تا به حال برایتان پیش آمده که هنگام نزدیک شدن به فردی با استشمام بوی عطر آن شخص، نظرتان راجع به آن شخص تغییر کرده باشد؟ مسلما همه انسان‌ها به دنبال پاکیزگی و بوی خوب هستند و این در حالی است که با استفاده از یک عطر خوشبو، می‌توانید علاوه بر ایجاد حس تمیزی، استایل خود را هم تکمیل کنید و حس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید عطرها تاثیرات فراوانی بر حالت‌های روانی و فیزیولوژیکی بدن دارند و حتی می‌توانند بر کیفیت زندگی شما تاثیر گذار باشند. اگر شما هم دوست دارید در مورد فواید عطرها و تاثیرات بوی عطر بر جنبه‌های مختلف زندگیتان اطلاعی را کسب کنید، پس با ما همراه باشید.

پیامبر (ص) در رابطه با عطر می‌فرمایند: «دوست من جبرئیل (ع) به من گفته است یک روز در میان خود را معطر ساز و روزهای جمعه عطر زدن را ترک نکن.»

فواید بی‌نظیر و باورنکردنی عطر زدن

استفاده کردن از عطرها دلایل و فواید بی شماری دارد که اگر بخواهیم آن‌ها را برشماریم، یک لیست بلند بالا دارد، اما می‌توان گفت مهم‌ترین فایده عطر‌ها (طبیعی و شیمیایی) تاثیراتی است که بر ذهن و‌ روح افراد می‌گذارد . در ادامه قصد داریم مهم‌ترین فواید عطر زدن را ذکر کنیم تا اگر قصد خرید عطری را دارید و برای خرید آن عطر مردد هستید، با اطمینان از فواید عطر، آن را خرید کرده و نهایت لذت را ببرید.

با عطر زدن، حس بهتری نسبت به خود تجربه می‌کنید

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بعد از زدن عطر، حس بهتری دارید؟ در واقع بدن انسان پس از عطر زدن، هورمون اندورفین را که هورمون شادی بخش است و باعث ایجاد حس خوب می‌شود، ترشح می‌کند. همین موضوع باعث ایجاد حس بهتر در افراد پس از عطر زدن و استشمام بوی عطر می‌شود.

می‌توان گفت، یکی از بهترین فوایدی که عطر زدن برای افراد به همراه دارد، ایجاد حس بهتر نسبت به خود در آن‌هاست. در واقع هنگامی که شما بوی مطبوع و دلنشینی را از بدن و یا لباس‌هایتان حس می‌کنید، نسبت به خودتان حس بهتری خواهید داشت. از زمان‌های قدیم تا کنون، از عطر و ادکلن برای جلوگیری از بوی بد عرق استفاده می‌کنند؛ البته تمام افراد به این هدف از عطر استفاده نمی‌کنند و به طور کلی بوی خوب داشتن باعث ایجاد حس بهتر برای خود فرد و حتی برای دیگران نیز می‌شود.

خلق و خوی افراد با عطر زدن بهتر می‌شود

هنگامی که از عطر خوش بو و مورد علاقه‌تان استفاده می‌کنید، باعث ایجاد حس بهتری برای خود و اطرافیانتان می‌شوید که همین موضوع، باعث بهتر شدن خلق و خوی افراد و منعکس شدن این حس خوب در رفتارشان می‌شود. برای درک این موضوع، یک لحظه تصور کنید در یک روز گرم تابستان، به میزان زیادی عرق کرده‌اید و از بدن شما بوی بدی حس می شود، مسلما با تصور این موضوع، کمی حس ناخوشایند نیز به شما دست می‌دهد.

در واقع زمانی که از سمت شما بوی خوش و مطبوعی به مشام برسد، نه تنها باعث ایجاد حس بهتر برای خودتان و‌ دیگران می‌شود؛ بلکه باعث بهبود خلق و خو و رفتار شما نیز می‌شود. نکته دیگری که در این باره وجود دارد، این است که رایحه‌ عطرها با هم متفاوت بوده و همین عامل باعث تاثیرگذاری عطرها روی خلق و خوی افراد می‌شود. به عنوان مثال رایحه برخی از عطرها باعث افزایش سطح انرژی در افراد می‌شود (در سالن‌های اسپا از این عطرها استفاده می‌شوند) و برخی دیگر از عطرها، باعث ایجاد حس شادی یا آرامش می‌شوند.

اعتماد به نفستان را با عطر زدن افزایش دهید

یکی از عوامل موثر برای زندگی بهتر و شادتر، داشتن حس اعتماد به نفس است. می‌توان گفت همه ما عاشق این هستیم که خصوصیات و ویژگی‌های مثبتمان دیده شوند و از این طریق اعتماد به نفسمان بالا می‌رود. برای رسیدن به اعتماد به نفس راه‌های بسیاری وجود دارد که یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای افزایش اعتماد به نفس، استفاده از عطر و ادکلن است. در واقع استفاده از عطر، باعث ایجاد اعتماد به نفس در شما برای حضور در جمع‌های مختلف می‌شود و این موضوع، باعث ایجاد نگرش مثبت افراد نسبت به شما نیز خواهد شد.

برای اینکه تاثیر عطر بر اعتماد به نفستان را حس کنید، تنها کافی است مقدار کمی از عطر مورد علاقه‌تان را به پوست خود اسپری کنید و آن وقت از حس ایجاد شده‌تان مطمئن شوید.

به عنوان یک توصیه، برای بالا بردن حس اعتماد به نفستان، از عطرهایی استفاده کنید که متناسب با سبک سلیقه خودتان باشد و از بوییدن آن عطرها لذت ببرید.

عطر زدن باعث جلب توجه می‌شود

استفاده از عطر در هر محل و هر مکانی می‌تواند باعث جلب توجه افراد شود. می‌توان گفت بسیاری از افراد دائما به دنبال جلب توجه کردن و دیده شدن هستند، اما چه چیزی بهتر از یک عطر خوش بو با رایحه مطبوع می‌تواند نظر دیگران را به خود جذب کند و شما را از دیگران متمایز کند؟ تا به حال برایتان پیش آمده که هنگام ورود به مراسمی و یا هنگام عبور از یک خیابان، بوی خوشی را از شخصی حس کرده باشید و نظرتان به آن فرد جلب شود؟ حال تصور کنید که این شخص شما باشید و هنگام ورود شما به یک جمع، افرادی از شما برند و نام عطرتان را بپرسند. همین سوال می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در شما شود و نظر افراد به شما جذب شود. در واقع افرادی که به خود اهمیت می‌دهند، از نظر دیگران، دارای شخصیت اجتماعی مقبول‌تر و بهتری هستند و همین امر باعث جلب توجه کردن این افراد می‌شود.

افزایش میل جنسی در زوج‌ها با عطر زدن

احتمالا شما هم تا به حال تبلیغاتی در مورد عطر و تاثیرات آن بر روابط زناشویی را دیده باشید و تصور کنید اینها تنها حقه‌های تبلیغاتی هستند و اصلا جنبه واقعی ندارند. طبق تحقیقات انجام شده، توسط دکتر آلن هیرش، محقق و پژوهشگر موسسه تحقیقات و درمان بو و مزه شیکاگو، برخی از رایحه‌ها می‌توانند در تحریک میل جنسی افراد تاثیرگذار باشند؛ از این رو افرادی که دچار مشکلات جنسی هستند، می‌توانند از رایحه‌هایی که باعث افزایش میل جنسی در افراد می‌شود، استفاده کنند. همچنین بوی بد بدن همسر، یکی از دلایل اصلی برای دلسرد شدن از ایجاد رابطه جنسی بین زوجین است. زوجین می‌توانند بعد از حمام کردن، با استفاده از اسپری کردن میزان کمی از عطر مورد علاقه همسرتان، به نواحی مختلف بدن (قسمت‌های نبض‌دار) یک رابطه جذاب‌تر را تجربه کنند.

خاطره‌هایتان را با بوی عطر تجدید کنید

بعضی از عطرها برای بعضی از افراد تنها یک بوی ساده و دلنشین نیستند؛ بلکه یادآور خاطرات و بخشی از زندگی آن‌ها در گذشته هستند. تا به حال برایتان پیش آمده که عطر فردی که دلتنگش هستید را بو کنید و یا عطری را که در زمان خاصی از آن استفاده کرده‌اید را استشمام کنید؟ مطمئن باشید که با بو کردن این عطرها، برای چند لحظه در خاطرات غرق می‌شوید و این حس خوب بوییدن عطرهای قدیمی، یک تجربه متفاوت را برای شما ایجاد می‌کند.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، عطرها فوایدی فراتر از موارد ذکر شده دارند و در دین اسلام، استفاده از عطر و بوی خوب دادن به علت فوایدی که دارد، به عنوان یک سنت شناخته شده است که باید به آن توجه کرد. احادیث و گفته‌های بسیاری از امامان و بزرگان دین وجود دارد که به لزوم استفاده از عطر و بوی خوب اشاره می‌کنند.

کلام پایانی

استفاده از عطر و‌ ادکلن و بوی خوب داشتن از گذشته‌های دور تا کنون مورد استقبال بسیاری از افراد بوده و هست. در واقع اگر بخواهیم فواید عطر زدن را لیست کنیم، یک فهرست طولانی را خواهیم داشت، اما به طور کلی عطر زدن باعث ایجاد حس بهتر در افراد می‌شود. افرادی که نسبت به خودشان حس بهتری دارند، اعتماد به نفس بالاتری نسبت به دیگران دارند و همین موضوع باعث حضور راحت‌تر آن‌ها در اجتماع می‌شود که این عامل بر جنبه‌های مختلف زندگی افراد تاثیرگذار است. صرف نظر از این موارد ذکر شده، عطرها می‌توانند قدرت جاذبه داشته باشند و شریک احساسی شما را به شما نزدیک‌تر کنند. در انتخاب عطر بهتر است سلیقه و سبک شخصی استایل خود را در نظر بگیرید تا از بوی خوب خودتان نهایت لذت را ببرید و این حس خوب را نیز به دیگران منتقل کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید