مجله زیبایی ساعی
0

چگونه از روی چهره افراد، شخصیتشان را بشناسیم؟

چگونه از روی چهره افراد، شخصیتشان را بشناسیم؟

چهره شما بیانگر ویژگی‌های شخصیتی‌تان است؛ حالات ظاهری صورتتان می‌تواند ناگفته‌های زیادی درباره اینکه چه شخصیتی با چه رفتار‌ها و ویژگی‌هایی دارید، در بر داشته باشد. بسیاری از روانشناسان و متخصصان، حالات چهره را یکی از عناصر مهم در درک و شناخت دیگران می دانند.

شما به‌راحتی می‌توانید بر اساس چهره فرد شخصیت و رفتار او را تحلیل کنید؛ این کمکتان می‌کند تا ویژگی های کلی شخصیت افراد را حدس بزنید و با آنها بهتر ارتباط بگیرید. اما آیا می‌دانید چطور بر اساس ویژگی‌های ظاهری، شخصیت یک نفر را تحلیل کرده و از ویژگی‌های او مطلع شوید؟

بیشتر بخوانید: روانشناسی زیبایی: چگونه ذهن شما بر پوست تان تأثیر می گذارد؟

نحوه شخصیت شناسی از روی چهره

شما می‌توانید از روی فرم صورت، حالت پیشانی، چشم و … شخصیت دیگران را تحلیل کنید. به‌همین‌منظور ما در ادامه نکته‌هایی در مورد هر یک از حالات چهره می‌گوییم:

شخصیت شناسی از روی فرم صورت

در ادامه، ویژگی‌های افراد با فرم صورت‌های مختلف را برایتان شرح می‌دهیم:

چهره گرد

افرادی که چهره‌شان فربه است و لپ‌های گوشتی دارند، دارای چهره‌ای گرد هستند که به آنها چهره آبی نیز می‌گویند. افرادی با چهره گرد معمولاً انعطاف‌پذیری زیادی نسبت به مسائل مختلف نشان می‌دهند و سازگاری خوبی دارند. آنها همچنین دیگران را به‌خوبی درک و بر اساس شرایط، آنها را قضاوت می‌کنند. همچنین فرصت‌های رشد بسیاری بر سر راه این افراد به‌دلیل توانایی بالا در به‌دست‌آوردن قدرت و ثروت قرار می‌گیرد.

یکی از ویژگی‌های افرادی با صورت‌های گرد، خلاقیت بالا در بیان ایده‌های مختلف است، به‌قدری که دیگران مجذوب ایده‌هایشان می‌شوند.

چهره کشیده

چهره کشیده به چهره چوبی نیز مشهور است و افرادی با این چهره معمولاً تنهایی‌پسند هستند؛ در واقع این اشخاص به‌جای بودن در جمع و دورهمی‌های مختلف، ترجیح می‌دهند که به تنهایی وقت بگذرانند. افرادی با چهره کشیده، بیشتر از هر عاملی به موفقیت اهمیت می‌دهند و به‌دلیل جاه‌طلبی همواره به‌دنبال فرصت‌های رشد و پیشرفت می‌گردند.
این افراد خودشیفتگی زیادی دارند، از‌این‌رو در برابر روابط عاطفی‌شان با مشکلات مختلفی روبرو می‌شوند. این اشخاص بیشتر اهل عمل هستند و به‌دلیل سخت‌کوشی بالا معمولاً به اغلب هدف‌هایشان جامه‌عمل می‌پوشانند.

چهره مثلثی

افرادی با چهره مثلثی یا آتشین معمولاً کنترل زیادی روی افکارشان ندارند و به‌همین‌دلیل خیلی زود بنا به مسائل مختلف دچار عصبانیت می‌شوند. این افراد از لحاظ فیزیکی نیز بسیار قوی هستند و به‌دلیل خلاقیت و نوآوری‌هایشان معمولاً در بسیار از کار‌ها فرصت پیشرفت به‌دست می‌آورند.

چهره مثلث معکوس

چهره‌های مثلث معکوس، مربعی یا فولادی معمولاً در نگاه اول افرادی عبوس و عصبانی به‌نظر می رسند. این اشخاص قدرت تحلیلی بالایی دارند و به‌دلیل روحیه جنگجویانه و قدرت بالا بسیار رقابت‌پذیر هستند و با قاطعیت برای رسیدن به هدف و برنده‌شدن در خواسته‌هایشان می‌کوشند.

قدرت بالای تصمیم‌گیری افرادی با چهره مثلثی موجب می‌شود تا آنها بتوانند از خانواده‌شان به‌خوبی مراقبت کنند. آنها به‌دلیل این ویژگی خوب، رهبران و مدیران بی‌نظیری نیز می‌شوند و به‌درستی یک مجموعه را هدایت می‌کنند.

چهره مستطیلی

چهره‌های مستطیلی هوش و ذکاوت زیادی دارند و به‌دلیل سخت‌کوشی معمولاً بیشتر مسائل به‌ظاهر سخت زندگی‌شان را نیز حل می‌کنند. این افراد اغلب درونگرا بوده و به‌دلیل مهارت خودکنترلی از بیان بسیاری از حرف‌ها یا بروز بسیاری از رفتار‌های اشتباه می‌پرهیزند.

افرادی با چهره‌های مستطیلی معمولاً غمگین و افسرده به‌نظر می‌رسند، اما درون آنها قدرت جاه‌طلبی بالایی وجود دارد؛ از‌این‌رو با وجود غم نهفته درونی‌شان برای خواسته‌هایشان می‌کوشند.

چهره بیضی

افرادی با صورت‌های بیضی، بیشتر به واقعیت‌ها بها می‌دهند و به‌دلیل روابط خوب با اطرافیانشان مشهور هستند. این اشخاص جذابیت و شیرینی خاصی برای دیگران دارند، به‌همین‌دلیل اغلب افراد ترجیح می‌دهند با آنها وارد ارتباط شوند. هرچند شاید افرادی با صورت‌های بیضی کم‌حرف به‌نظر برسند، اما با‌این‌حال صحبت‌کردن با آنها برایتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

این افراد به‌دلیل عملکرد محتاطانه معمولاً درگیر اشتباهات بسیار کمی می‌شوند. چهره‌های بیضی عصبانیت نهفته درونی زیادی ندارند و به‌خوبی در کنترل‌کردن احساساتشان عمل می‌کنند.

چهره گوشه دار

این افراد، چهره‌هایی مستطیلی با عرض کوتاه و گونه‌های بسیار باریک دارند. صورت‌های گوشه‌دار معمولاً از قدرت انتخاب زیادی به‌دلیل استقلال درونی‌شان برخوردارند و قبل از انجام‌دادن هر کاری به‌خوبی آن را بررسی می کنند.

این اشخاص هرچند ویژگی‌های مثبت زیادی دارند، اما متأسفانه به‌دلیل ویژگی‌هایی مثل غرغرو و بدبین‌بودن معمولاً مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. صورت‌های گوشه‌دار ترجیح می‌دهند تنها باشند تا اینکه زندگی‌شان را با افراد سطحی بگذرانند.

چهره قلبی

افرادی با چهره‌های قلبی به‌طور معمولی خجالتی هستند، اما در نقطه مقابل به‌ تیزهوشی بسیار زیاد شهرت دارند. این افراد واقعیت‌ها را ترجیح می‌دهند و به‌دلیل واقع‌گرابودن سختی‌های کمتری در زندگی به‌دوش می‌کشند.

چهره‌های قلبی، دمدمی‌مزاج نیز هستند، به‌همین‌دلیل شاید در لحظه، خواسته آنها تغییر کند.

چهره لوزی

افرادی با چهره‌های لوزی از اعتمادبه‌نفس بسیار بالایی برخوردارند و شاید به‌همین‌علت جذابیت زیادی برای دیگران دارند. این افراد غیرقابل پیش‌بینی هستند و به‌دلیل کمال‌گرابودن معمولاً کار‌هایی انجام می‌دهند که از دیدگاه دیگران شاید عجیب و غیرقابل‌باور به‌نظر برسد.

در برخورد با افرادی با چهره‌های لوزی مراقب باشید! چون حساسیت زیادی دارند و با بداخلاقی‌کردن، این موضوع را به طرف مقابلشان می‌فهمانند.

چهره ذوزنقه ای

افرادی با صورت‌های ذوزنقه‌ای به‌دلیل قدرت بالا معمولاً بسیاری از کار‌هایشان را بدون هیچ‌گونه سختی انجام می‌دهند. این افراد در کنترل‌کردن شرایط نیز مهارت خوبی دارند و به‌دلیل قدرت فیزیکی بالا نیز همواره موردتوجه قرار می‌گیرند.

شخصیت شناسی از روی چشم

حالت چشم افراد نیز برخی ویژگی‌های آنها را لو می‌دهد؛ برای همین در ادامه درباره ویژگی‌های مختلف چشم‌ها و نکات مربوط به شخصیت‌شناسی‌شان صحبت می‌کنیم:

گودی چشم: اگر چشم‌هایتان گود بود، یعنی عقب‌نشین، منتظر و منفعل هستید و اگر چشم‌هایتان برجسته است، جاه‌طلبی و سلطه‌جویی از جمله بارزترین ویژگی‌های شماست.

• فاصله چشم‌ها: اگر چشم‌هایتان به‌یکدیگر نزدیک باشند، یعنی جزئی‌نگر هستید. در صورت دوربودن چشم‌ها از یکدیگر یعنی ایده‌پروری و رویاپردازی جزء مهم ترین ویژگی‌های شخصیتی شماست.

• سفیدی بین عنبیه و پلک پایینی: اگر این ویژگی را دارید، یعنی بسیار مضطرب و نگران هستید.

• سفیدی بالای عنبیه: این اشخاص معمولاً تندخویی و عصبانیت زیادی دارند.

• سفیدی دور عنبیه: اگر دورتادور عنبیه چشم‌هایتان را سفیدی دربر گرفته، یعنی فردی با ویژگی عدم تعادل روانی هستید.

• خطوط کوچک خارج چشم: افرادی با این ویژگی ظاهری معمولاً بسیار خنده‌رو و شاداب هستند.

شخصیت شناسی از روی لب

لب‌های شما در موردتان چه می‌گویند؟ در ادامه ویژگی‌های افراد با فرم لب‌های مختلف را می‌گوییم:

• لب قلبی: افراد نترس و مستقل که در بیان احساساتشان هیچ مشکلی ندارند.

• لب افتاده: اشخاصی عقب‌نشین که هیچ تمایلی نسبت به سرک‌کشیدن دیگران در زندگی‌شان ندارند و با تدبیر و ملاحظه هستند.

• لب گرد: اشخاصی کنجکاو و روشنفکر که بیشتر اهل کندوکاو هستند.

• لب قلوه‌ای: افراد بخشنده و گشاده دست که بیشتر در مورد خود و ویژگی‌هایشان صحبت می‌کنند.

• لب نازک: اشخاصی که اعتمادبه‌نفس زیادی ندارند و احساس خجالت می‌کنند.

• لب بالایی نازک و لب پایینی قلوه‌ای: این افراد قدرت متقاعدکنندگی و مجاب‌کنندگی زیادی دارند.

شخصیت شناسی از روی ابرو

آیا می‌دانستید از طریق ابرو نیز می‌توانید درباره ویژگی‌های افراد اطلاعاتی به‌دست بیاورید؟ در ادامه درباره شخصیت‌شناسی از روی ابرو صحبت می‌کنیم:

• ابروی صاف: افرادی که بیشتر اهل اندیشه و تفکر هستند و به ایده‌گرایی، تمایل زیادی دارند.

• ابروی کمانی: این اشخاص تمایل زیادی به شنیدن داستان‌های واقعی دارند.

• ابروی باریک: کسانی که اعتمادبه‌نفس کمی دارند و به مهارت‌هایشان ایمان ندارند.

• ابروی پیوسته: کسانی که ایده‌های زیادی در سر می‌پرورانند و اهل تفکر و اندیشه هستند.

شخصیت شناسی از روی پلک

حتی پلک‌های افراد، ویژگی‌های آنها را برایتان شرح می‌دهند؛ پس به‌خوبی به حالات پلک‌هایشان توجه داشته باشید. در ادامه، ویژگی‌های ظاهری پلک‌های مختلف و نکته‌های روانشناختی آنها را می‌گوییم:

• پلک‌های بلند: افرادی با پشت پلک بلند، از صبر و استقامت زیادی برخوردارند.

• پلک‌های کوچک: این اشخاص، استقلال فردی زیادی دارند و گاهی عمدا به دیگران نزدیک نمی‌شوند.

• پلک‌های بزرگ: این اشخاص معمولاً به دیگران وابستگی بسیار زیادی دارند.

جمع بندی

شخصیت‌شناسی از روی چهره به افراد کمک می‌کند شخصیت طرف مقابلشان را تحلیل کنند و درباره آنها اطلاعات زیادی به‌دست بیاورند. اگر هیچ پیشینه‌ای در مورد طرف مقابل ندارید و او نیز ویژگی‌های شخصیتی‌اش را لو نمی‌دهد، کافیست کمی چهره‌اش را بررسی کرده و سپس با تکیه بر مفاهیم تحلیل شخصیت از روی چهره، به درک و آگاهی نسبی درباره وی برسید.

البته این نکته را در نظر بگیرید که هرچند شاید این مفاهیم خیلی مستند به‌نظر نرسند، اما به شما دیدی کلی نسبت به افراد می‌دهند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید