مجله زیبایی ساعی
0

اصول مراقبت از پوست در فصل بهار

اصول مراقبت از پوست در فصل بهار

فصل بهار یکی از زیباترین فصل‌ها است که با تولد طبیعت آغاز می‌شود. این فصل با وجود تمامی زیبایی‌ها، می تواند حساسیت‌های پوستی زیادی برایتان به‌همراه بیاورد، به‌همین‌دلیل باید به‌فکر مراقبت از پوستتان باشید. اما اصول مراقبت از پوست در فصل بهار چیست؟

کارشناسان زیبایی و متخصصین پوست، برای فصل بهار، روتین‌ها و اصول مراقبتی خاصی را پیشنهاد می دهند که با استفاده از آنها می‌توانید جلوی بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات پوستی‌تان را بگیرید و طراوت، شادابی، جوانی و زیبایی را به پوستتان هدیه دهید.

چرا مراقبت از پوست در فصل بهار، مهم است؟

فصل بهار، به‌دلیل تغییرات جوی ناگهانی می‌تواند ضرر و زیان زیادی برای پوستتان به‌همراه داشته باشد، حتی برخی کارشناس‌ها آن را به‌عنوان زیان‌بارترین فصل برای پوست می‌شناسند. در واقع گرمای خورشید در این فصل خیلی آزاردهنده نیست، به‌همین‌دلیل برخی فکر می‌کنند که نیازی به ضد آفتاب و محصولات مراقبتی ندارند، در‌صورتی‌که تابش نور خورشید و سهل انگاری نسبت به پوست می‌تواند مشکلات زیادی را برایتان به‌همراه بیاورد.

در فصل بهار، گرده گل‌ها و گیاهان نیز در هوا پخش‌شده‌و همین مواد می‌توانند باعث بروز حساسیت‌های مختلف در بدن انسان شوند و با ایجاد آکنه، جای جوش، التهاب، قرمزی، تورم و … زیبایی پوستتان را از بین ببرند. در این فصل رطوبت و چربی پوست برخی افراد نیز افزایش پیدا می‌کند که این مسأله اهمیت استفاده از ترفند‌های مراقبتی را بیشتر می‌کند.

اصول مراقبت از پوست در فصل بهار چیست؟

به چه نکته‌ها و مؤلفه‌هایی باید برای مراقبت از پوست در فصل بهار توجه داشته باشیم؟

1.تغییر محصولات مراقبتی

از‌ آنجا‌ که در فصل بهار آب‌و‌هوا تغییر می‌کند، بنابراین شما باید محصولات مراقبتی خود را نیز عوض کنید و محصولاتی کاملاً متناسب با آب‌و‌هوای فصل بهار بخرید. در این فصل پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ کرم‌های روشن‌کننده بروید، چون به چهره‌تان طراوت و جذابیت خاصی می‌بخشند و زیبایی آن را بیشتر می‌کنند.

معمولاً بسیاری از افراد در فصل زمستان از مرطوب‌کننده‌هایی با پایه‌های قوی استفاده می‌کنند، اما با ورود به بهار باید این مرطوب‌کننده‌ها را عوض کنند. در واقع در روز‌های سرد باید کرم‌هایی با پایه‌های قوی استفاده کرد تا رطوبت را به‌مدت بیشتری برای پوست تأمین کرده و آن را هیدراته و مرطوب نگه دارند. برای فصل بهار باید به‌فکر استفاده از مرطوب‌کننده‌هایی بر پایه آب و فرمول ژلی باشید که سلامت پوستتان را حفظ کنند.

2.اصول مراقبتی در برابر نور آفتاب

خورشید با گرمای ملایم در فصل بهار یکی از جذابیت‌های این فصل است، اما باید به‌فکر مراقبت از پوست خود در برابر گرمای خورشید در بهار باشید تا مبادا دچار آسیب شود. در این فصل‌ها پیشنهاد می‌دهیم که علاوه‌بر استفاده از ضدآفتاب‌ها حتماً از محصولات مراقبتی خاصی استفاده کنید که در ترکیبات آنها آلوئه‌ورا وجود دارد. در واقع در بسیاری از مواقع با وجود استفاده از ضدآفتاب و محصولات مراقبتی، شاید اثراتی از سوختگی‌های سطحی را بر روی بدنتان مشاهده کنید؛ اما از‌ آنجا‌ که آلوئه ورا خاصیت ضدالتهابی دارد، سوختگی‌های سطحی را از بین می‌برد و به‌مرور آنها را ترمیم خواهد کرد و به طور کلی باعث شادابی پوست می شود.

3.خنک نگه داشتن پوست

یکی از کار‌های مهم با شروع فصل بهار و آغاز روز‌های گرم سال، خنک نگه‌داشتن پوست است. برای انجام این کار می‌توانید از اسپری‌های آب استفاده کنید که اتفاقاً با فرمولاسیون‌های مختلف در فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی برای پوست‌های متنوع به‌فروش می‌رسند. شما می‌توانید یکی از این اسپری‌ها را کاملاً متناسب با پوست خود بخرید و با هر بار احساس گرما کمی از آن را بر روی صورتتان بزنید.

برای خنک نگه‌داشتن پوست خود در شب‌های بهار می‌توانید از غلطک‌های سنگی استفاده کنید. این غلطک‌ها پوست را ماساژ می‌دهند و با خنک نگه‌داشتن آن، جلوی تبخیر رطوبت موجود را می‌گیرند و پوست را هیدراته نگه می‌دارند. برای نتیجه‌گیری بهتر توصیه می‌کنیم که این غلطک‌ها را برای مدتی در فریزر بگذارید تا کاملاً خنک شوند.

4.بهداشت پوست

با شروع فصل بهار و افزایش دما توصیه می‌کنیم به‌منظور جلوگیری از رشد باکتری‌ها بعد از هر بار استفاده از قلمو‌ها و برس‌های آرایشی آنها را کاملاً بشویید. به‌منظور شستشوی اصولی برس‌ها و قلمو‌های آرایشی ابتدا آنها را با مایع پاک‌کننده آرایشی شسته و سپس در آب ولرم بگذارید. انجام این کار، هفته ای یک‌بار توصیه می‌شود.

توصیه می‌کنیم که حتماً مو‌های زائد خود را با استفاده از موبر‌های مناسب از بین ببرید. مو‌های زائد معمولا باعث تعریق بیشتر و ایجاد زمینه رشد بیماری‌ها و باکتری‌ها را به‌وجود می‌آورند و از منظر زیبایی شناختی هم بهتر است از روش های مختلف خانگی یا کلینیکال برای رفع موهای زائد استفاده کنید.

معرفی 6 روش خانگی برای حذف مو‌های زائد

لیزر موهای زائد؛ همه چیز درباره‌ی رفع موهای زائد با لیزر

مهمترین مشکلات پوستی در فصل بهار

مهم ترین مشکلات پوستی در فصل بهار چه هستند و چطور می‌توان جلوی این بیماری‌ها و مشکلات را گرفت؟

آکنه ها

یکی از مشکلاتی که به‌دلیل تغییرات آب‌و‌هوایی به‌وجود می‌آید، آکنه‌ها هستند. البته در برخی مواقع تغییر در سبک زندگی نیز می‌تواند زمینه ایجاد این مشکلات را به‌وجود بیاورد. برای اینکه جلوی ایجاد آکنه‌ها را بگیرید، از ماسک‌های مخصوص لایه‌برداری استفاده کنید. این ماسک‌ها سلول‌های مرده و لایه‌های خشک را از بین می‌برند و اجازه رسیدن هوای تازه به پوست را می‌دهند.

توصیه می‌کنیم به‌منظور جلوگیری از ایجاد آکنه حتماً رژیم غذایی مناسبی نیز داشته باشید. استفاده از ضدآفتاب‌های فاقد چربی نیز می‌توانید جلوی ایجاد این مشکل پوستی را بگیرد.

درماتیت تماسی

درماتیت‌های پوستی در واقع به بثوراتی گفته می‌شود که در زمان برخورد پوست با مواد تحریک‌کننده به‌وجود می‌آیند. این مشکل معمولاً خود را به‌شکل خارش و قرمزی نشان می‌دهد و در فصل بهار اغلب به‌دلیل تماس پوست با گل و گیاه ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از ریشه‌ای‌شدن درماتیت تماسی توصیه می‌کنیم که از کمپرس‌های سرد و ضد حساسیت‌ ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که این مشکل می‌تواند جدی و خطرناک باشد، بنابراین اگر بعد‌ از‌ مدتی استفاده از این راهکار‌ها همچنان درماتیت‌ها پا برجا بودند، به‌سراغ پزشک‌ بروید.

نیش حشرات

یکی دیگر از انواع مشکلات پوستی در فصل بهار نیش حشرات است که باعث ایجاد قرمزی، تورم و خارش برروی پوست می‌شود. پزشکان بهترین راهکار برای مقابله با نیش حشرات را استفاده از شمع‌های سیترونلا می‌دانند که باعث دور‌شدن پشه‌ها می‌شوند و از گزیده‌شدن توسط آنها جلوگیری می‌کنند. البته این شمع‌ها برای حیوانات خانگی مضر و سمی هستند، بنابراین اگر حیوان خانگی دارید، پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ راهکار‌های دیگر برای دفع حشره‌های موذی بروید.

اگزما

اگزما از جمله متداول ترین مشکلاتی است که دامنگیر افراد در فصل بهار می‌شود و پزشکان بهترین راه برای مقابله با آن را استفاده از کمپرس آب سرد می‌دانند. برای جلوگیری از اگزما، قرار نگرفتن در زیر نور مستقیم خورشید و استفاده از تهویه‌ مناسب در خانه نیز توسط بسیاری از پزشکان توصیه می‌شوند.

زبری پوست

بسیاری از افراد به‌دلیل حساسیت‌های فصل دچار مشکلاتی مثل زبری پوست می‌شوند که برای حل این مشکل می‌توانند از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنند. مرطوب‌کننده‌هایی که حاوی اسیدلاکتیک، گلیکولیک و اوره هستند، به‌خوبی می‌توانند مشکلاتی مانند زبری را از بین ببرند. استفاده از اسکراب‌ها نیز در درمان این مشکل تأثیر دارد.

راش پوستی

توصیه می‌کنیم که در روز‌های بهاری بدنتان را در معرض نور خورشید قرار ندهید، در‌غیر‌ این‌ صورت دچار مشکلاتی مثل راش‌های پوستی خواهید شد.

خشکی پوست

به‌منظور جلوگیری از خشکی و آبرسانی مداوم پیشنهاد می‌دهیم که حتماً مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌های کرمی را به‌صورت روزانه و بر اساس میزان خشکی پوستتان استفاده کنید. البته این مرطوب‌کننده‌ها باید سبک باشند تا با ترکیبات ملایم خود برروی پوستت تأثیر بگذارند و خشکی را از بین ببرند. توصیه می‌کنیم که محصولاتی را بخرید که دارای ترکیبات آبرسان و مرطوب‌کننده نیز هستند تا حتی در صورت عدم استفاده از کرم‌های مخصوص، مطمئن باشید که رطوبت لازم به پوستتان می‌رسد.

خشکی پوست در زمستان و راه های پیشگیری و کاهش آن

اصول مراقبت از پوست در فصل بهار، نکاتی مهم و بسیار کاربردی

اصول مراقبت از پوست در فصل بهار نکاتی بسیار مهم و کاربردی هستند که سلامت و طراوت پوستتان را حفظ می‌کنند و جذابیت را به آن هدیه می‌دهند. شما باید برای جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی حتماً اصول مراقبتی را جدی بگیرید و به آنها پایبند باشید تا به‌مرور زمان از نتایج شگفت‌انگیز آنها بهره‌مند شوید. در این زمینه می‌توانید از پزشک‌های حرفه‌ای نیز کمک بگیرید تا کاملاً متناسب با شرایط پوستی‌تان محصولات مناسبی را معرفی کنند.

با در‌نظر‌گرفتن اصول مراقبت از پوست در فصل بهار حتی با وجود تغییرات شدید آب‌و‌هوایی و گرمای نور خورشید هیچ مشکلی برایتان به‌وجود نمی‌آید و دچار هیچ‌گونه چالش و بیماری پوستی نخواهید شد. این اصول کمکتان می‌کنند تا حتی در بدترین شرایط وضعیت ایده‌آل و مناسبی را برای پوستتان به‌وجود‌آورید و با قرارگرفتن تحت این شرایط سلامتی، طراوت، شادابی و جذابیت آن را تضمین کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید