مجله زیبایی ساعی
0

اصول صحیح عطر زدن چیست؟

اصول صحیح عطر زدن چیست؟

تا به حال برایتان پیش آمده است که هنگام عبور از خیابان و یا هر مکان دیگری، برای چند لحظه، رایحه و بوی خوشی به مشامتان برسد؟ شاید برایتان این سوال ایجاد شود که برند این عطر و ادکلن چه چیزی بوده است و یا حتی فکر کنید حتما قیمت این عطرها بسیار بالاست؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم جدا از بحث برند و اصل بودن عطر، رعایت اصول صحیح عطر زدن، عامل مهمی در ماندگاری عطر و پخش بوی آن است.

عطر را می‌توان به عنوان یکی از بخش‌های اساسی استایل‌ شخصیتی افراد دانست و با انتخاب درست عطر و رعایت اصولی که برای عطر زدن وجود دارد، می‌توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. اگر شما هم دوست دارید هنگام ورود به هر مجلس و یا مراسمی، بوی خوش عطرتان در فضا پخش شود و ماندگاری آن زیاد باشد، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص اصول صحیح عطر زدن در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: چرا باید عطر بزنیم؟

اصول صحیح عطر زدن چیست؟

داشتن بوی خوش و مطبوع، یکی از ویژگی‌هایی است که باعث جذابیت افراد می‌شود. مسلما افرادی که به عطر و ادکلن علاقه دارند، دوست دارند رایحه عطرشان در فضا پیچیده شود. شاید فکر کنید تنها راه ماندگاری بوی عطر، استفاده بیش از حد از عطر و خالی کردن شیشه عطر روی لباس و یا پوستتان است، اما این یک تصور کاملا غلط است. باید بدانید که ماندگاری عطر، تا حد زیادی رابطه مستقیمی با محلی که عطر را به آن اسپری می‌کنید، دارد. در ادامه به بررسی نکات مهم در خصوص عطر زدن می‌پردازیم.

عطر مناسب روز و شب را تشخیص دهید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از عطر برای شب و روز جدا بوده و برای هر یک از این زمان‌ها، باید عطر مخصوص آن زمان را استفاده کرد. برای اینکه بدانید کدام عطر برای شب و کدام عطر برای روز مناسب است، باید به بسته بندی محصول و رنگ بسته بندی دقت کنید. عطرهایی که جعبه‌های زرد و نارنجی روشن دارند، مناسب استفاده در روز هستند و عطرهایی که جعبه‌های رنگ آبی تیره، قرمز تیره و بنفش دارند، برای استفاده در زمان شب مناسب‌تر هستند.

دوش گرفتن را فراموش نکنید

یکی از اصول مهمی که در عطر زدن وجود دارد، این است که باید پوست شما گرم و کاملا تمیز و پاک باشد؛ بنابراین بهتر است ابتدا دوش بگیرید تا پوست شما رایحه را بهتر جذب کند. نکته‌ای که در هنگام شستشوی بدن قبل از عطر زدن وجود دارد این است که باید از صابون‌های بدون بو و ژل‌های شستشو که بوی ضعیفی دارند، استفاده کنید. همچنین آبی که با آن پوست را شستشو می‌دهید، باید گرم باشد تا منافذ پوست شما به خوبی باز شود.

عطر را بدون پوشش استفاده کنید

یکی از روش‌هایی که باعث کاهش ماندگاری بوی عطر و ادکلن می‌شود، اسپری کردن عطر روی لباس است. برای افزایش ماندگاری بوی عطر، بهتر است آن را روی سطح پوست و بدون هیچگونه پوششی اسپری کنید. محل‌هایی مانند ترقوه، زیر زانو، زیر آرنج، پشت لاله گوش و … مناسب‌ترین نقاط برای اسپری کردن عطر هستند.

اجازه دهید عطر خشک شود

پس از اینکه عطر را روی نقاط نبض اسپری کردید، بلافاصله لباس نپوشید و اجازه دهید ۱۰_۱۵ دقیقه از زمان اسپری کردن عطر روی پوست بگذرد. دقت کنید که عطر را نباید با دست بمالید؛ چرا که باعث شکسته شدن مولکول‌های عطر و کاهش ماندگاری آن می‌شود.

فاصله مناسب برای اسپری کردن عطر را رعایت کنید

فاصله استاندارد و درست برای اسپری کردن عطر به پوست، بین ۱۳_۱۸ سانتی‌متر است که باید این فاصله را حتما رعایت کنید. در صورتیکه بعد از اسپری کردن عطر، در هر قسمت از پوست، احساس خیس شدن کردید، باید بدانید که فاصله استاندارد را رعایت نکرده‌اید و نباید انتظار ماندگاری بالای عطر را داشته باشید.

همانطور که در مطالب فوق بررسی کردیم، رعایت نکات اصولی برای عطر زدن، به افزایش ماندگاری بوی عطر کمک می‌کند. به طور کلی، استفاده از عطر، در نقاطی که نبض دارند، به دلیل اینکه به رگ‌های خونی نزدیک تر هستند، توصیه می‌شود.

مناسب‌ترین محل برای اسپری کردن عطر

قبل از اسپری کردن عطر، با توجه به نوع عطر (عطر روز یا شب) باید محل استفاده از رایحه را انتخاب کنید؛ سپس عطر را استفاده کنید تا بتوانید ماندگاری رایحه را افزایش دهید. در ادامه به معرفی محل‌هایی که برای اسپری کردن عطر مناسب هستند، می‌پردازیم.

عطر را به پشت خود اسپری کنید

استفاده از عطر روی پشت، شاید در ابتدا برایتان تعجب آور باشد، اما لازم است بدانید پشت بدن یکی از گزینه‌های مناسب برای اسپری کردن عطر است. دقت کنید که فاصله ۱۲_۱۵ سانتی متری، فاصله مناسب و ایده‌آلی برای اسپری کردن عطر به پوست است.

عطر را به پشت گوش اسپری کنید

یکی از بهترین نقاطی که می‌توانید عطر را به آن اسپری کنید، گوش است. به دلیل نزدیک بودن رگ‌ها به پوست، در نقاط نبض گوش، ماندگاری عطر بیشتر می‌شود. همچنین عطر زمانی که به این ناحیه اسپری می‌شود، پخش آن سریع‌تر می‌شود و به همین دلیل، این ناحیه برای استفاده از عطر شب، بهترین گزینه است.

عطر را روی قسمت داخلی آرنج اسپری کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اسپری کردن عطر در محل‌هایی مانند قسمت داخلی آرنج‌ها و زانوها، باعث جذب رایحه بیشتر توسط پوست می‌شود. این محل‌ها به دلیل اینکه جزو نقاط نبض هستند و در طول شبانه روز مدام در حال حرکت هستند، گرما تولید می‌کنند و همین عامل، تاثیر بسزایی در جذب رایحه عطر و ادکلن دارد.

عطر را درون ناف اسپری کنید

ناف، یکی از نقاطی است که با نبض شما در تعامل بوده و اسپری کردن عطر در ناف، باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شود. برای این کار، ابتدا مقداری از عطر را به انگشت خود بمالید؛ سپس انگشت را در اطراف ناف بمالید. یکی از مزیت‌های اسپری کردن عطر درون ناف، این است که ناف، توسط لباس پوشیده می‌شود و عطر بیشتر در این محل باقی می‌ماند.

استفاده از عطر روی ترقوه، را فراموش نکنید

ترقوه، یکی از ناحیه‌هایی است که به علت تو رفتگی‌هایی که در ساختار استخوانی آن وجود دارد، باعث جا گرفتن عطر در پوست شده و عطر با پوست، تعامل بیشتری پیدا می‌کند. عطر را می‌توانید با نوک انگشتتان به این ناحیه بمالید و یا در فاصله ۱۲_۱۵ سانتی‌متری، عطر را به ناحیه ترقوه، اسپری کنید.

اگر بخواهیم به طور کلی، بهترین نقاط پوست برای اسپری کردن عطر را معرفی کنیم، باید بگوییم، نقاطی که دارای نبض هستند، به دلیل نزدیک بودن به رگ‌های خونی و تولید گرما، بهترین نقاط برای اسپری کردن عطر هستند. همچنین با توجه به نوع عطر، بهترین محل برای اسپری عطرهای شب، روی ناحیه گردن بوده و عطرهای روز را می‌توانید داخل آرنج یا زانو اسپری کنید.

فوت و فن اصولی عطر زدن و نگهداری از عطر

استفاده و‌ نگهداری از عطر نیز همانند هر محصول دیگری، نیازمند رعایت اصولی است که با رعایت این نکات، می‌توانید به خوبی از عطر خود نگهداری کنید. علاوه بر درست نگهداری کردن از عطر و ادکلن، فوت و فن‌هایی برای این کار وجود دارد که در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

● شیشه عطر را در محل گرم نگهداری نکنید؛ چرا که گرما باعث شکسته شدن مولکول‌های عطر و کاهش کیفیت عطر می‌شود.

● شیشه عطر را به هیچ وجه زیر نور آفتاب قرار ندهید؛ چرا که این کار باعث تغییر بو و رایجه عطر می‌شود.

● حتی اگر عطر شما برند معروفی باشد و گران قیمت هم باشد، باز هم پس از گذشت چندین ساعت از شبانه روز، نیاز به تمدید دارد (فاصله زمانی تمدید عطر به کیفیت عطر بستگی دارد).

● برای افزایش ماندگاری عطر روی پوست، بهتر است محل مورد نظر را چرب کنید که برای این کار، استفاده از وازلین را پیشنهاد می‌کنیم.

● نگهداری از عطر در حمام و دستشویی توصیه نمی‌شود؛ چرا که رطوبت باعث شکسته شدن مولکول‌های عطر شده و این کار باعث کاهش ماندگاری بوی عطر می‌شود.

● استفاده از کرم و روغن روی سطح پوست، باعث جذب بیشتر رایحه عطر می‌شود.

● اگر از عطر روی موها استفاده می‌کنید، بهتر است در هنگام شستشوی مو از نرم کننده استفاده کنید.

● هیچ وقت عطر را زیر بغل اسپری نکنید؛ چرا که عطر نمی‌تواند بوی عرق را از بین ببرد و ترکیب عطر با بوی عرق، اصلا رایحه خوبی ندارد!

علاوه بر فوت و فن‌هایی که برای اصول عطر زدن گفته شد، تکنیک‌های دیگری هم وجود دارند که با رعایت این فوت و فن‌ها می‌توانید از ماندگاری بالای عطر خود، لذت ببرید. یکی از تکنیک‌های استفاده از عطر، استفاده نکردن از چند عطر است. همچنین نباید عطر را همزمان، همراه دئورانت‌ها و ژل‌های بعد از اصلاح استفاده کرد.

کلام پایانی

به طور کلی رعایت اصول صحیح برای عطر زدن، باعث افزایش کیفیت و ماندگاری بالای بوی عطر می‌شود. یکی از کارهایی که برای نگهداری از عطر باید آن را در نظر بگیرید، توجه به محل نگهداری عطر و ادکلن‌هاست. بهترین محل برای نگهداری از عطر و ادکلن، کمد و میز آرایش است. در واقع محل‌های خشک و خنک، جزو بهترین مکان‌ها برای نگهداری عطر و ادکلن هستند. همچنین باید عطر را در نقاط دارای نبض اسپری کرد.

شما می‌توانید با استفاده از نکاتی که در مطالب فوق به آن‌ها اشاره شده، ماندگاری عطرهای خود را تا حد زیادی افزایش داده و از استشمام بوی عطر خود، لذت ببرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید