مجله زیبایی ساعی
0

هایلایتر چیست؟ / آشنایی با انواع و کاربردهای هایلاتر در آرایش

هایلایتر چیست؟ / آشنایی با انواع و کاربردهای هایلاتر در آرایش

هایلایتر، یکی از محصولات آرایشی است که برای برجسته‌سازی قسمت‌هایی از صورت استفاده می‌شود. این محصول با عملکردی دقیقاً متفاوت نسبت به کانتور، باعث افزایش درخشندگی در برخی نواحی در چهره‌تان شده و جذابیت خاصی به آرایشتان می‌بخشد.

امروزه برند‌های مختلفی اقدام به تولید و فروش هایلایتر برای پوست‌های مختلف کرده‌اند. این محصولات آرایشی که رنگی بسیار روشن تر از پوست دارند، به‌خوبی به صورتتان فرم و حالت دلخواه‌تان را می بخشند؛ البته مشروط به اینکه دقیقاً بدانید در چه نواحی باید از آن استفاده کنید.

هایلایتر چیست؟

بخش‌هایی از صورت با روشن و برجسته‌شدن جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند، به‌همین‌دلیل بسیاری از افراد برای آرایش‌های مهمانی یا حتی روزمره‌شان به‌دنبال راهی برای انجام این کار هستند. در بین انواع محصولات آرایشی مختلف، هایلایتر می‌تواند شما را به این هدف برساند و با روشن‌کردن نواحی خاصی از صورت و بازی انعکاس نور، آرایشی زیبا و چشمگیر برایتان به‌ارمغان بیاورد.

شما می‌توانید هایلایتر را در بخش‌هایی از صورت که قصد دارید بیشتر از مابقی قسمت‌ها خودنمایی کنند، به‌کار ببرید. از روی استخوان گونه‌ها گرفته تا زیر ابرو، گوشه‌های چشم، زیر بینی و … جزء مواردی هستند که اغلب افراد از این ماده آرایشی در آنجا استفاده می‌کنند.

زاویه سازی فک و صورت؛ هر چه باید در مورد مادلینگ چهره بدانید

هایلایتر‌ها در 3 نوع مایع، کرمی و پودری در بازار موجود هستند که می‌توانید آنها را متناسب با نیازتان بخرید و استفاده کنید. این محصول آرایشی به‌خوبی می‌تواند رنگ یکنواخت زمینه صورت را که به‌واسطه کرم‌پودر به‌وجود‌آمده، از بین ببرد و حالتی متعادل در چهره ایجاد کند. شما می‌توانید از این ماده آرایشی در کنار کانتور استفاده کنید و از مزیت‌ها و زیبایی آنها برای آرایشتان بهره ببرید.

انواع هایلایتر

شما باید بر اساس نوع پوستتان یکی از انواع این وسیله آرایشی را تهیه و استفاده کنید. اما آیا می‌دانید کدام هایلایتر برای شما مناسب تر است؟

هایلایتر پودری

هایلایتر‌های پودری برای پوست‌های چرب و با میزان تعریق بالا کاربرد دارند و از افزایش میزان چربی‌های سطحی پوست جلوگیری می‌کنند. این مواد آرایشی به‌خوبی جلوی رشد جوش‌ها بر روی پوست را نیز می‌گیرند. این محصول همچنین برای آرایش‌های روزمره و ملایم، بسیار کاربردی است و حالتی طبیعی و آراسته در چهره‌تان به‌وجود می‌آورد.

هایلایتر کرمی

هایلایتر‌های کرمی برای پوست‌های خشک و بدون رطوبت کاربرد دارند و لطافت خاصی برروی آنها به‌وجود می‌آورند. این محصولات، درخشندگی و شفافیت روی سطح پوستتان را افزایش می‌دهند. اگر در مهمانی‌های شبانه یا مراسم‌های عروسی دعوت هستید، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً از هایلایتر‌های کرمی استفاده کنید، چون آرایشتان را تکمیل خواهند کرد.

البته حواستان باشد که در استفاده از مدل‌های کرمی، دقتتان را بالا ببرید، چون این محصولات غلظت بالایی دارند و در صورت استفاده بی‌رویه، آرایش را از حالت طبیعی بیرون می‌آورند و تأثیر منفی می‌گذارند.

هایلایتر مایع

هایلایترهای مایع نیز بیشتر برای پوست‌های خشک و بدون رطوبت استفاده می‌شوند؛ البته امکان استفاده از آنها برای انواع پوست‌ها در تناژ رنگی مختلف نیز وجود دارد. به‌واسطه این محصول می‌توانید آرایش‌های روزانه‌تان را تکمیل کنید. وجود رنگ‌بندی‌های مختلف از این ماده نیز باعث خواهد شد تا کاملاً متناسب با رنگ پوستتان محصولی کاربرد بخرید.

هایلایتر در کدام نواحی صورت استفاده می شود؟

کاربرد هایلایتر در نواحی مختلف صورت یکسان است؛ اما آیا می‌دانید که این محصول را در چه نواحی خاصی استفاده کنید تا بیشترین نتیجه را بگیرید؟

گوشه های داخلی چشم: در آرایش‌های امروزی‌، میکاپ آرتیست‌ها در گوشه داخلی چشم، معمولاً مقدار کمی هایلایتر استفاده می‌کنند تا چشم ها کمی درخشان تر جلوه کند. شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک، جذابیت چشم‌هایتان را بیشتر کنید.

روی گونه ها: مهم ترین کاربرد این محصول بر روی گونه‌هاست و تقریباً تمام افراد نیز آن را برای روی گونه‌هایشان تهیه می‌کنند. در واقع هایلایتر موجب می‌شود تا گونه‌هایی درخشان، برجسته و پر داشته باشید، به‌نحوی‌که چهره‌تان کاملاً سرحال و شاداب دیده شود.

شقیقه ها: به‌واسطه هایلایتر‌ها شما می‌توانید حتی صورت‌های گرد و افتاده را تبدیل به چهره‌هایی کشیده و استخوانی کنید؛ برای انجام این کار باید حتماً شیوه استفاده اصولی از آنها را بر روی شقیقه‌ها بیاموزید. در واقع با اعمال این ماده بر روی استخوان گونه‌ها و شقیقه‌ها به هدف اصلی‌تان می‌رسید و چهره‌تان زاویه‌سازی می‌شود.

ابروها: شما می‌توانید مقدار کمی از این محصول را در زیر ابرو‌ها نیز استفاده و آنجا را برجسته‌تر کنید. با استفاده از هایلایتر در این قسمت، ابرو‌هایتان لیفت شده به نظر می آیند و زیبایی‌شان تا چندین‌برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

بالای لب: قوس دو بخشی را که بر روی لب‌ها قرار دارد، کمان‌کیوپید می‌نامند که با کوچک ترین تغییر، فرم لب‌هایتان را عوض خواهند کرد. شما می‌توانید مقدار کمی هایلایتر روی آنها بزنید تا متوجه تأثیر فوق‌العاده این ماده آرایشی بر روی کمان‌ کوپید و فرم لب‌هایتان شوید.

هایلایتر چیست؟ / آشنایی با انواع و کاربردهای هایلاتر در آرایش
استفاده از هایلایتر در نواحی مختلف صورت

انواع روش های زاویه سازی صورت

کار‌های مهمی که قبل از استفاده از هایلایتر باید انجام دهید

قبل‌ از‌ اینکه از این ماده استفاده کنید، حتماً روی پوستتان کمی کرم مرطوب‌کننده، لوسیون یا سرم بزنید تا میزان جذب کنندگی آن افزایش پیدا کند. استفاده از پرایمر‌های مخصوص نیز ماندگاری آرایشتان را افزایش می‌دهد و باعث عدم تغییر بافت هایلایتر‌ها برروی پوستتان خواهد شد؛ بنابراین حتما از این پرایمر‌ها نیز استفاده کنید. بسیاری از افراد نیز به‌منظور جلوگیری از کمرنگ‌شدن مواد آرایشی برروی چهره‌شان از کرم‌های مرطوب‌کننده رنگی استفاده می‌کنند.

چگونه از پرایمر برای آرایش حرفه ای استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از هایلایتر چگونه است؟

اگر قصد ایجاد آرایشی ملایم و طبیعی را دارید، توصیه می‌کنیم که مقداری از هایلایتر را بر روی استخوان گونه‌ها بزنید تا روشن تر شوند. برای تأثیرگذاری بیشتر، از ابتدا تا انتهای استخوان را به این ماده آغشته کنید و تیغه بینی و گوشه های داخلی چشمتان را نیز هایلایتر بزنید.

افرادی که تمایل دارند آرایش شان کمی غلیظ تر و مناسب مهمانی باشد نیز می‌توانند از هایلایتر‌های رنگی یا روغن‌های آرایشی استفاده کنند؛ با انجام همین کار ساده بخش‌های مختلفی از صورتتان پوشش داده می‌شود و به نتیجه دلخواه می‌رسید. جهت رسیدن به این هدف توصیه می‌کنیم که روی قسمت پایینی گونه‌ها از مواد آرایشی سفید و روی هایلایت‌ها را نیز با رنگ‌هایی مثل طلایی بپوشانید. شما می‌توانید قسمت فوقانی گونه را نیز به روغن‌های آرایشی آغشته کرده و جلوه‌ای زیبا به‌وجود‌آورید.

زاویه سازی صورت با فیلرها

نحوه تطبیق پوست با رنگ هایلایتر

افرادی که پوستی روشن دارند، بهتر است به‌سراغ هایلایتر‌هایی با رنگ مرواریدی، نقره‌ای یا یاسی روشن بروند. همچنین افراد با رنگ پوست گندم‌گون و نیمه‌روشن، امکان استفاده از رنگ‌های میانی مثل رزگلد یا هلویی را دارند. به افرادی با پوست سبزه نیز رنگ‌بندی‌هایی مثل هلویی و صورتی توصیه می‌شوند. اشخاصی با پوست تیره معمولاً از رنگ برنز و طلایی استفاده می‌کنند تا جذابیت چهره‌شان را به نمایش بگذارند.

تفاوت کانتور و هایلایتر چیست؟

قبل از بیان تفاوت کانتور و هایلایتر باید بدانید که این دو ماده آرایشی هر چند در نقطه مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، اما به‌عنوان محصولات آرایشی مکمل شناخته می‌شوند. در واقع شما باید از کانتور و هایلایتر به‌صورت همزمان استفاده کنید تا از نتایج فوق‌العاده آنها بهره‌مند شوید.

در کانتور کردن چهره از کرم‌های فشرده استفاده می‌کنند تا با استفاده از آنها نقص‌های به‌وجود‌آمده برروی چهره را از بین ببرند. شما با استفاده از این مواد می‌توانید تمامی عیب‌های روی اجزای مختلف چهره‌تان را محو کنید. میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای با استفاده از کانتور‌ها برروی چهره سایه‌هایی روشن نیز به‌وجود می‌آورند تا صورت را به‌فرم دلخواه تغییر دهند.

در نقطه مقابل، از هایلایتر به‌منظور برجسته‌کردن نقاط قوت چهره استفاده می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به گونه‌ها اشاره کرد. با انجام این کار نه‌تنها حالت طبیعی چهره‌تان حفظ می‌شود، بلکه حالتی طبیعی در آرایشتان نیز به‌وجود می‌آید.

در واقع شما به‌واسطه کانتور، بخش‌هایی از چهره‌تان را استخوانی و فرورفته نشان می‌دهید، در‌ صورتی‌ که با هایلایتر، بخش هایی از چهره را برجسته و روشن تر خواهید کرد؛ یعنی کاری کاملاً خلاف کاربرد کانتور‌ها!

تفاوت هایلایتر شفاف با رنگی

علاوه بر انواع هایلایتر بر اساس بافت مواد، این محصولات را در دو دسته رنگی و شفاف نیز تقسیم‌بندی می‌کنند. اگر در آرایش‌کردن مبتدی هستید و تجربه زیادی ندارید، پیشنهاد می‌دهیم به‌سراغ مدل‌هایی بروید که به‌رنگ پوستتان نزدیک هستند و باعث ایجاد رنگی جدید برروی پوست نمی‌شوند. بسیاری از افراد نیز همین مدل را توصیه می‌کنند، چون فقط ناحیه موردنظرشان درخشان تر به‌نظر می‌رسد و هیچ تغییر دیگری بر روی آرایش به‌وجود نمی‌آید. افرادی که مهارت زیادی در زمینه آرایش‌کردن دارند، دستشان در انتخاب رنگ مناسب برای این ماده آرایشی، باز است و امکان اضافه‌کردن جزئیات بیشتری را بر روی چهره‌شان دارند.

هایلایتر، ماده آرایشی کاربردی و تأثیرگذار

هر چند هایلایتر جزء مواد آرایشی اصلی نیست و می توانید از آن اصلا استفاده نکنید، اما به‌دلیل تأثیرگذاری فوق‌العاده این ماده آرایشی، معمولاً بسیاری از افراد یکی از انواع مدل‌های آن را در بین لوازم آرایشی شان نگه می‌دارند. پیدا‌ کردن نواحی مناسب برای برجسته‌سازی و استفاده از هایلایتر، کاری سخت و زمان بر است، چون شما باید با تکرار و تمرین به‌شیوه‌های مختلفی این ماده آرایشی را برروی چهره‌تان بزنید تا بالاخره سبک دلخواه‌تان را بیاید.

در زمینه استفاده از هایلایتر پیشنهاد می‌دهیم که حتماً از توصیه‌ها و مشورت‌های آرایشگر‌ها و کارشناس‌های زیبایی حرفه‌ای نیز کمک بگیرید. این افراد با تجربه و مهارتشان در این زمینه کمکتان خواهند کرد تا جلوی بروز هرگونه اشتباه را در حین آرایش با هایلایتر‌ها بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید