مجله زیبایی ساعی
0

چگونه از پرایمر برای آرایش حرفه ای استفاده کنیم؟

چگونه از پرایمر برای آرایش حرفه ای استفاده کنیم؟

تا به حال برایتان پیش آمده که بعد از گذشت چند ساعت از میکاپ کردن صورتتان، متوجه تعریق پوست و براق شدن آن شوید؟ آیا بعد از میکاپ کردن، منافذ باز، چین و چروک، جای آکنه، جای جوش، کبودی و تیرگی زیر چشم شما همچنان باقی مانده است و از این موضوع نگران هستید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات بله است، اصلا نگران نباشید؛ چرا که پرایمر، راه حلی معجزه آسا و باورنکردنی برای افزایش ماندگاری میکاپ و رفع بسیاری از مشکلات پوستی است. در واقع این محصول به دلیل نوع فرمولاسیون خاصی که دارد، باعث پر کردن منافذ باز پوست و همچنین جذابیت و ماندگاری هر چه بیشتر میکاپ شما می‌شود.

14 اشتباه رایج آرایشی که نباید مرتکب شوید!

در ادامه به بررسی نکات مهمی در خصوص کاربردها و نحوه استفاده از این محصول می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

پرایمر چیست؟

محصولات آرایشی و بهداشتی فراوانی وجود دارند که برخی از آن‌ها در زمان میکاپ و برخی دیگر به عنوان محصولات مراقبتی پوست، کاربرد دارند. پرایمر، یک محصول آرایشی است که دارای فرمولاسیون خاصی بوده که می‌تواند باعث افزایش ماندگاری میکاپ شود. اصولا پرایمرها بر پایه سیلیکون و آب هستند که متناسب با هر نوع پوست، باید پرایمر مناسب را انتخاب کرد. عملکرد پرایمرها، درست مانند یک مرز بین مواد مراقبت پوستی و لایه‌های میکاپ است که همین موضوع، باعث ترکیب نشدن و درهم ریخته نشدن مواد آرایشی می‌شود. پرایمرها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها، برای کاور کردن و رفع عیوب مختلف پوست به کار می‌روند. در ادامه به ضرورت استفاده از پرایمر و مزایای آن می‌پردازیم.

17 راز زیبایی؛ چگونه زیباترین نسخه خودمان باشیم؟

مزایای استفاده از پرایمر چیست؟

قبل از اینکه به بررسی مزایا و کاربردهای پرایمر بپردازیم، بهتر است یک آزمایش ساده را برای شما بازگو کنیم که با انجام این آزمایش و مشاهده نتیجه آن، از اهمیت و تاثیر پرایمر در میکاپ مطلع می‌شوید.

یک پرتقال را به دو نیم تقسیم کنید، روی یک قسمت کرم پودر و روی نیمه دیگر را ابتدا پرایمر و سپس کرم پودر بزنید. مشاهده می‌کنید که نیمه‌ای از پرتقال که روی آن کرم پودر است، کرم پودر داخل منافذ نفوذ کرده و منافذ را بزرگ تر نشان می‌دهد و قسمتی که قبل از زدن کرم پودر، از پرایمر استفاده شده، به خوبی، منافذ باز پوسته را جمع کرده است.

به طور کلی، مزایای استفاده از پرایمر به شرح زیر است:

● کاور کردن منافذ باز پوست و ناهمواری‌ها

یکی از بهترین و شاید بتوان گفت مهم ترین مزیت استفاده از پرایمر، کاور کردن منافذ باز پوست، از طریق پر کردن آن‌هاست که همین موضوع، تاثیر بسیاری بر زیبایی نهایی میکاپ دارد.

● از بین بردن چین و چروک

پرایمر آرایشی دارای بافتی غلیظ و قوام دار است که به راحتی می‌تواند باعث پر شدن چین و چروک‌های پوستی شود. همانطور که می‌دانید، رسوب لوازم آرایشی مانند کانسیلر در لابه‌لای چروک‌ها، مخصوصا در ناحیه زیر چشم، ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند که با استفاده از پرایمر، این مشکل دیگر به وجود نمی‌آید.

● بالا بردن ماندگاری میکاپ

به دلیل اینکه پرایمر، یک لایه یک دست را روی پوست ایجاد می‌کند، باعث می‌شود که ماندگاری آرایش روی صورت بیشتر شود. علاوه بر آن با استفاده از پرایمر، پس از گذشت مدت زمانی از میکاپ، همچنان آرایش دچار درهم ریختگی نمی‌شود و از ترکیب و به هم ریختگی مواد آرایشی باهم جلوگیری می‌کند.

● جلوگیری از براقیت سطح پوست

شاید برای شما هم این موضوع پیش آمده باشد که بعد از چند ساعت و یا حتی در برخی مواقع بعد از گذشت چند دقیقه، پوست شما تعریق بیش از حد داشته باشد و براق شود که همین موضوع باعث کاهش زیبایی میکاپ می‌شود. در واقع، با استفاده از پرایمر، می‌توان جلوی تعریق پوست را گرفت و مانع از براقیت میکاپ شد.

با استفاده از یک پرایمر مناسب و باکیفیت می‌توانید از تمامی مزایای استفاده از این محصول، بهره‌مند شوید.

انواع پرایمر

پرایمرها اصولا برای کاور کردن و رفع عیوب پوستی کاربرد دارند و دارای انواع مختلفی به شرح زیر هستند:

● پرایمر اصلاح رنگ

یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاور کردن جای جوش، التهاب، تیرگی و کبودی زیر چشم و… استفاده از این نوع پرایمر است. در واقع پرایمرهای اصلاح رنگ، برای رفع نواقص پوستی و تنظیم پایه میکاپ کاربرد دارند که از هر یک از رنگ‌های پرایمر، برای کاربردهای مختلفی در زیرسازی آرایش استفاده می‌کنند.

پرایمر سبز: برای رفع التهاب، جای جوش، کاور قرمزی پوست و آکنه‌های ملتهب استفاده می‌شود.
پرایمر بنفش: برای رفع بی‌حالی پوست و پوشش دادن زردی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پرایمر صورتی: برای افزایش شادابی و نشاط پوست و کم کردن اثرات خستگی پوست کاربرد دارد.
پرایمر هلویی: برای پوشاندن کبودی‌ها و تیرگی‌های ناحیه چشم و همچنین پوشاندن کبودی‌های پوست از این پرایمر، استفاده می‌شود.
پرایمر طلایی: برای کاور جوش‌های سرسیاه و رفع خستگی پوست کاربرد دارد.

● پرایمر مات کننده

از پرایمر مات کننده برای افرادی که دارای پوست‌های چرب هستند، استفاده می‌شود. در واقع کاربرد این نوع پرایمرها که مختص پوست‌های چرب بوده، برای جلوگیری از براق شدن و کنترل چربی‌ پوست است . اصولا این پرایمرها بر پایه آب هستند، بنابراین روی پوست‌های چرب حس سنگینی ایجاد نمی‌کنند و خاصیت ‌و عملکردی همچون مرطوب کننده دارند.

● پرایمر آبرسان

این نوع از آبرسان‌ها دارای خاصیت آبرسانی ‌و به حالت روغنی هستند که برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن سطح پوست و همچنین حفظ تعادل پوست از آن‌ها استفاده می‌شود. اصولا این پرایمرها بر پایه سیلیکون و حاوی هیالورونیک اسید و گلیسیرین هستند. در واقع این نوع از پرایمر، مناسب پوست‌های خشک، دهیدراته و حساس است که باعث جلوگیری از ماسیدگی آرایش روی صورت می‌شود.

با شناخت از نوع پوست و انتخاب صحیح پرایمر، می‌توانید نه تنها ماندگاری میکاپ را افزایش دهید؛ بلکه می‌توانید شادابی و نشاط را به پوستتان هدیه دهید.

چگونه از پرایمر استفاده کنیم؟

استفاده از پرایمر نیز همانند هر محصول دیگری، نیاز به رعایت یک سری اصول و نکات دارد که با رعایت این نکات، نه تنها طرز صحیح اصول استفاده از پرایمر را یاد می‌گیرید؛ بلکه باعث می‌شود از مزیت‌های این محصول، بیشترین نتیجه را بگیرید. به طور کلی هنگام استفاده از پرایمر، باید مراحل زیر را انجام دهید تا شاهد بهترین نتیجه از مصرف پرایمر باشید.

1.شستن صورت

اولین و مهم ترین قدم برای استفاده از پرایمر، تمیز بودن پوست صورت است؛ چرا که عملکرد پرایمر با وجود هرگونه آلودگی، لوازم آرایش، چربی و… با مشکل مواجه می‌شود، پس حتما باید صورتتان را قبل از استفاده از پرایمر بشویید. در این مرحله، بهتر است از شوینده‌هایی که فرمولاسیون ملایمی دارند، مانند ژل و فوم‌های شستشو صورت که مناسب نوع پوستتان هستند، استفاده کنید.

2.استفاده از تونر

پوست صورت در اثر شستشو با مواد شوینده (حتی ضعیف‌ترین شوینده‌های صورت) مقداری از مواد معدنی و مفید را از دست می‌دهد و به همین دلیل سطح Ph پوست دچار تغییر می‌شود. در واقع در صورت به تعادل نرسیدن ph سطح پوست، کنترل غدد چربی و سبوم صورت، به هم می خورد؛ بنابراین برای جلوگیری از این فرآیند باید حتما از تونر قبل از زدن پرایمر استفاده کنید. در اثر استفاده از تونر مناسب با نوع پوستتان، پوست به صورت عمقی آبرسانی شده و پوسته پوسته نمی‌شود.

تونر صورت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

3.استفاده از سرم آبرسان

در مرحله بعد، نیاز به استفاده از سرم‌های آبرسان پوستی است. شاید این سوال برایتان ایجاد شود که مگر تونرها پوست را آبرسانی نمی‌کند، دلیل استفاده از سرم چیست؟ در واقع باید بگوییم درست است که تونر، باعث آبرسانی سطح پوست می‌شود، اما نمی‌تواند تمام نیازهای پوستی را تامین کند و به همین دلیل، باید از سرم‌های آبرسان استفاده کرد. سرم‌های پوستی به دلیل اینکه اصولا بر پایه آب هستند، به خوبی به عمق پوست نفوذ می‌کنند و نیازهای پوستی شما را برطرف می‌کنند.

4.استفاده از مرطوب کننده

آخرین مرحله‌ای که برای آماده سازی پوست برای استفاده از پرایمر وجود دارد، استفاده از مرطوب کننده است. در واقع، به دلیل این که مرطوب کننده‌ها، مواد مراقبتی را در پوست حبس می‌کنند، باعث افزایش کارایی این مواد می‌شوند. همچنین علاوه بر تقویت سد لیپیدی پوست، باعث جلوگیری از تبخیر رطوبت و آب از سطح پوست می‌شوند که این موضوع به هیدراته نگه داشتن پوست صورت کمک می‌کند.

5.زدن پرایمر

بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید، حالا نوبت به زدن پرایمر می‌رسد. در واقع استفاده از پرایمر، به سادگی استفاده از دیگر محصولات نیست و ترفندهای ریز و حرفه‌ای فراوانی برای اثربخشی بیشتر این محصول وجود دارد که باید به ترتیب زیر عمل کنید.

ترفندهای استفاده از پرایمر

● در گام اول، نباید پرایمر را به تمامی قسمت‌های پوست بمالید؛ بلکه باید تنها برای نقاطی از پوست صورت که دارای چین و چروک و منافذ باز هستند، از پرایمر استفاده کنید.

● با استفاده از یک براش متراکم و متوسط، پرایمر را در همان ناحیه محو کنید؛ البته دقت داشته باشید که نباید پرایمر را در نقاط اطراف پخش کرد.

● علاوه بر نقاطی از پوست که دارای منافذ باز و چین و چروک هستند، نقاط دیگری مانند ناحیه وسط پیشانی، برآمدگی روی چانه و نوک بینی و دو طرف آن نیز مستلزم زدن به پرایمر هستند.

بعد از اینکه پرایمر را در نقاط ذکر شده محو کردید، حالا باید 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا پرایمر عملکرد خود را تکمیل کند و جذب پوست شود؛ سپس بعد از اینکه پرایمر جذب پوست شد، می‌توانید به سراغ دیگر مراحل میکاپ بروید.

سخن نهایی

یکی از محصولات آرایشی که در هنگام میکاپ از آن استفاده می‌شود، پرایمر است. اصولا پرایمرها را با توجه به نوع پوست انتخاب می‌کنند به این صورت که پرایمرهای بر پایه آب را برای پوست‌های چرب و پرایمرهای بر پایه سیلیکون را برای پوست‌های خشک و حساس به کار می‌برند. نحوه استفاده از پرایمر و همچنین نکات قبل از زدن پرایمر روی صورت، از اهمیت بالایی برخوردار است که در مطلب فوق به توضیح این مراحل پرداختیم. دقت داشته باشید که در انتخاب پرایمر، علاوه بر در نظر گرفتن نوع پوست، حتما برند و کیفیت پرایمر را ملاک انتخاب خود قرار دهید تا بهترین نتیجه را از مصرف این محصول بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید