مجله زیبایی ساعی
0

همه چیز درباره ژلیش ناخن

همه چیز درباره ژلیش ناخن

استفاده از ژلیش ناخن، یکی از کارهای زیبایی است که بسیاری از خانم‌ها برای زیبا شدن دست‌هایشان از این تکنیک استفاده می‌کنند.

ژلیش ناخن مخلوطی از اکرولیک ژل مانند است و نوعی لاک موقت بوده که دوام و ماندگاری آن از لاک بسیار بیشتر است. اگر شما هم از آن دسته از خانم‌هایی هستید که عاشق لاک زدن هستین و دوست ندارید بعد از چند بار ظرف شستن، لاک ناخن هایتان پاک شود، بهترین روش برای شما ژلیش ناخن بوده که روی ناخن‌ها به صورت طبیعی کار می‌شود.

چگونه ناخن های طبیعی و سالمی داشته باشیم؟

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن را روی ناخن‌های طبیعی اجرا می‌کنند، اما گاهی اوقات روی ناخن‌های کاشته شده نیز این روش اجرا می‌شود. ژلیش ناخن با دستگاه LED یا UV انجام می‌شود که ماندگاری لاک ژل بسیار بیشتر و طولانی‌تر از لاک معمولی است. اصولا لاک ژل‌ها را به سه روش روی ناخن اجرا می‌کنند که شامل موارد زیر هستند:

● ژل بیس
● ژل رنگی
● تاپ ژل

استفاده از ژلیش ناخن برای خانم‌هایی که فرصت رسیدگی به ناخن‌های خود را ندارند، بهترین گزینه است. همچنین خانم‌هایی که دوست دارند، متناسب با فصل، رنگ ناخن‌هایشان را انتخاب کنند، استفاده از ژلیش ناخن را پیشنهاد می‌کنیم.

تفاوت ژلیش ناخن با کاشت ناخن

شاید شما هم تصور کنید که کاشت ناخن با ژلیش ناخن یکی است، اما باید بدانید که این دو روش، تفاوت‌های بسیاری با هم دارند. در کاشت ناخن، از مواد پلاستیکی و پودرهای فشرده شده استفاده می‌شود که باعث ضخیم و بلندتر دیده شدن ناخن‌ها می‌شود. همچنین در کاشت ناخن از دستگاه‌های UV استفاده می‌شود.

همه چیز درباره کاشت ناخن

در ژلیش ناخن، روی ناخن‌های طبیعی از مواد اکریلیک ژله مانندی استفاده می‌شود که این مواد باعث بلندتر و ضخیم نشان دادن ناخن نمی‌شود. در ژلیش ناخن، اشعه ماورای بنفش و لامپ‌های LED مورد استفاده قرار می گیرند.

مراحل ژلیش ناخن

برای ژلیش ناخن، به بیس کات، انواع لاک ژلی رنگی ، تاپ کات، کلینزر، دستگاه ال ای دی و یا یووی نیاز دارید که مراحل آن به شرح زیر است:

1.اولین مرحله مربوط به مانیکور کردن ناخن‌ها است که باید سطح و لبه‌های ناخن به صورت صاف و متقارن باشد. علت این کار، زیبایی و ظرافت بیشتر به کار است.

مانیکور ناخن چیست و چگونه انجام می شود؟

2.در دومین مرحله شما باید روی سطح ناخن را بافر بکشید تا درخشش ناخن را از بین ببرید؛ سپس دستانتان را بشویید و آن را خشک کنید. اکنون با استفاده از قیچی مخصوص، کوتیکول‌ها و زایده‌های ناخن را پاکسازی کنید.

بافر کشی ناخن

3.سومین مرحله، گذاشتن بیس کات Base Coat یا لاک پایه روی ناخن است که باید این لایه را به صورت بسیار نازک روی سطح ناخن گذاشته؛ سپس آن را زیر دستگاه ال ای دی و یا یووی قرار دهید. البته این کار را با برق ناخن هم می‌توانید انجام دهید.

بیس کت ناخن

4.چهارمین مرحله، گذاشتن لاک ناخن است که در این مرحله اگر ژل شما شفاف بود، یک لایه از لاک ناخن را روی ناخن زده و آن را به مدت دو دقیقه زیر دستگاه یووی قرار دهید.

5.در مرحله پنجم، نوبت به زدن لاک ژله‌ای روی ناخن است در این مرحله لاک ژله‌ای را روی ناخن بزنید و در زیر دستگاه قرار دهید؛ سپس مجدداً لاک ژل بزنید و دوباره زیر دستگاه قرار دهید.

6.در مرحله ششم، نوبت به تاپ کات ژل است که این ژل، به صورت یک لایه نازک، روی ناخن قرار می‌گیرد و سپس باید آن را زیر دستگاه قرار دهیم. مزیت استفاده از تاپ کت، استحکام بخشیدن و درخشش هرچه بیشتر به لاک است.

7.مرحله هفتم نیز باید یک پد آغشته به کلینزر را روی ناخن بکشید و دور ناخن را ماساژ دهید و آن را کاملا تمیز کنید.
شما با انجام مراحل بالا، توانسته‌اید ژلیش ناخن خود را در منزل انجام دهید. ناگفته نماند که در سالن‌هایی که کاشت ناخن انجام می‌دهند، هر دو نوع دستگاه کاربرد دارند که معمولا افراد ناخن‌کار، معتقدند که دستگاه UV باعث درخشش بیشتر رنگ لاک می‌شود. البته زمان خشک شدن در این دستگاه بیشتر از دستگاه LED است؛ بنابراین شما هم می‌توانید برای ژلیش ناخن، هر یک از این دستگاه‌ها را انتخاب کنید.

چگونه ژلیش را از روی ناخن پاک کنیم؟

اگر به هر دلیلی، از ژلیش ناخن خود راضی نبودید و قصد پاک کردن آن را داشتید، اصلا نگران نباشید؛ چرا که به راحتی می‌توان این کار را انجام داد:

● سوهان را روی ناخن بکشید.
● روی ناخن، پنبه استونی و کاغذ آلومینیومی بپیچید.
● بعد از یک ربع، پنبه استونی و کاغذ آلومینیومی را از ناخن جدا کنید.
● تکه‌های لاک را جدا کنید؛ سپس دستانتان را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

مزایای ژلیش ناخن

● به دستان شما زیبایی و ظرافت می‌بخشد.
● ژلیش ناخن زود خشک می‌شود.
● باعث ترک عادت جویدن ناخن برای افرادی که این عادت را دارند، می‌شود.
● دوام و ماندگاری آن بیشتر از لاک معمولی است.
● ژلیش ناخن، در اثر فعالیت‌های روزانه، لپ پر نمی‌شوند.
● مناسب برای افرادی است که با الکل کار دارند.

علاوه بر این موارد، برای افرادی که قصد مسافرت دارند و نگران پاک شدن لاکشان هستند، این تکنیک فوق العاده است.

معایب ژلیش ناخن

حقیقتا هیچ اقدامی که در جهت زیبایی باشد، بدون عوارض نیست، اما اگر شما ژلیش ناخن را در مراکز معتبری که از دستگاه‌های مرغوب و مواد باکیفیت استفاده می‌کنند، انجام دهید، مسلما از عوارض این کار، کاسته می‌شود. به هر حال، برای چندین دسته از خانم‌ها، این تکنیک توصیه نمی‌شود که عبارتند از:

● خانم‌هایی که باردار هستند به دلیل وجود مونومر متیل متاکریلات در این ماده، بهتر است از ژلیش ناخن استفاده نکنند؛ چرا که این ماده بسیار مضر و خطرناک است.

● اگر شما ناخن‌های ضعیف و حساسی دارید، به دلیل اینکه اکسیژن به ناخن‌های شما نمی‌رسد، بهتر است از این کار، پرهیز کنید.

● افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند، ترجیحا از این اقدام جلوگیری کنند؛ چرا که ممکن است در اثر اشعه این دستگاه‌ها، بیماری پوستی تشدید شود.

به طور کلی بهتر است، برای انتخاب مرکز ناخن کاری، کیفیت مواد را در نظر بگیرید و تنها روی هزینه تمرکز نکنید؛ چرا که گاهی اوقات، سالن‌های زیبایی برای کاهش هزینه‌های مصرفی، از مواد اولیه بی کیفیت و بدون استاندارد، استفاده می‌کنند که همین موضوع باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌شود.

نکات تکمیلی برای ژلیش ناخن

● بعد از پاک کردن ژلیش ناخن، سعی کنید از کرم‌ها و روغن‌های ترمیم کننده ناخن استفاده کنید.
● اگر به ژلیش ناخن علاقه دارید، این کار را با فاصله زمانی انجام دهید تا رطوبت به سطح ناخنتان برسد.
● استفاده از دستگاه یو وی در درازمدت، ممکن است باعث ایجاد لکه‌های پوستی شود.
● قبل از رسیدن آسیب جدی به ناخن، نسبت به ترمیم آن اقدام کنید.
● برای افزایش کیفیت ژلیش، از کلینر استفاده کنید.
● سعی کنید برای ژلیش ناخن از براق کننده ناخن استفاده نکنید؛ چرا که این مواد برای سلامتی ضرر دارند.
● در ژلیش ناخن، از لاک معمولی استفاده می‌شود که آن را با اکریلیک ژل ترکیب می‌کنند.
● بین 1 ماه الی 40 روز، ژلیش ناخن دوام دارد.
● در هنگام استفاده از سفید کننده‌های قوی، از دستکش استفاده کنید.

ژلیش ناخن، بهتر است یا لاک معمولی؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم با توجه به اینکه سبک سلیقه افراد متفاوت است؛ از این رو نمی‌توان به صورت قطعی، پاسخی به این سوال داد، اما به طور کلی، اگر شما به دنبال دوام و ماندگاری لاک هستید، ژلیش ناخن، مناسب شماست. اگر تغییر رنگ و سلامتی برایتان مهم‌تر است؛ لاک معمولی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین افرادی که فرصت لاک زدن را ندارند، ژلیش ناخن برای آن‌ها مناسب‌تر است.

در نهایت باید بگوییم که سلیقه و شرایط زندگی شما، عامل تاثیرگذار در انتخاب بین ژلیش ناخن یا لاک معمولی است.

سخن آخر

ژلیش ناخن یکی از ترندهایی است که بسیاری از خانم‌ها به دلیل زیبایی و ظرافت خاصی که به دستانشان می‌بخشد از آن استفاده می‌کنند. به دلیل اینکه این تکنیک، روی ناخن‌های طبیعی استفاده می‌شود، بنابراین اندازه آن خیلی بلند نمی‌شود. از طرفی، ژلیش ناخن باعث استحکام بخشیدن به ناخن می‌شود؛ چرا که مواد به کار رفته در این روش، مانند لایه‌ای روی ناخن را می‌گیرد که همین موضوع، باعث استحکام و دوام بخشیدن به ناخن‌ها می‌شود. هزینه ژلیش ناخن در هر منطقه‌ای متفاوت است و علاوه بر تجربه و تبحر فرد ناخن‌کار، به نوع دستگاه، مواد استفاده شده و ظرافت نهایی کار بستگی دارد. به هر حال، باید برای انجام ژلیش ناخن، مراکز قابل اعتماد را انتخاب کنید و اگر دوست دارید خودتان این کار را انجام دهید، می‌توانید وسایلی را که در مطالب فوق به آن‌ها اشاره کرده‌ایم را تهیه و با استفاده از مراحل ذکر شده، ناخن‌هایتان را در منزل ژلیش کرده و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید