مجله زیبایی ساعی
0

یوگای صورت چیست؟ / معرفی 8 تمرین روتین یوگا صورت

یوگای صورت چیست؟ / معرفی 8 تمرین روتین یوگا صورت

بشر از دیرباز در جستجوی راه هایی برای تداوم جوانی و زیبایی خود بوده است و این هدف را با ابداع روش های مختلفی، دنبال کرده و می کند.

یوگای صورت که از ژاپن شروع شده، یکی از بهترین تکنیک‌ها برای جوانسازی و درخشان کردن پوست است. تحقیقاتی هم که در این زمینه انجام گرفته، نشان می دهد، یوگای صورت می‌تواند در جوانسازی صورت موثر و مفید باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی 12 ترفند مهم زیبایی پوست و مو

اگر شما هم دوست دارید از افتادگی پوست خودتان جلوگیری کنید و در عین حال، مایل نیستید هزینه‌های زیادی را برای عمل‌های زیبایی بپردازید، پس به شما یوگای صورت را پیشنهاد می‌کنیم. شاید برایتان سوال باشد که یوگای صورت چیست و چگونه می‌تواند باعث شادابی پوست شما شود؟ در ادامه به پاسخ این سوال همراه با تکنیک‌ها و روش‌هایی که در یوگای صورت وجود دارد، می‌پردازیم

یوگا صورت چیست؟

تحقیقاتی که در دانشگاه شمالی ایالت ایلینویز روی ۱۶ نفر انجام شد، نشان داد افرادی که روی آن‌ها ورزش‌های یوگا کار شده است، ماهبچه‌های صورت محکم‌تر و صورت جوان‌تری نسبت به بقیه دارند و حتی این تمرین ها باعث کاهش سن ظاهری آنها تا ۳ سال هم شده است.

از آثار یوگای صورت، می توان به کاهش تنش‌ها و استرس و اضطراب اشاره کرد. انجام تمرینات یوگای صورت تا حد زیادی می‌تواند باعث تقویت ماهیچه ی گونه و افزایش زیبایی صورت و در نهایت، جوان تر به نظر رسیدن فرد شود.

فواید یوگای صورت چیست؟

تا بحال در مورد فواید و مزایای یوگای صورت و تاثیرات آن چیزی شنیده‌اید؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ورزش معجزه آسا، تا حد زیادی می‌تواند جایگزین انواع عمل‌های زیبایی شود و می‌تواند به عنوان یک لیفت کننده طبیعی صورت عمل کند. به طور کلی فواید یوگای صورت شامل موارد زیر است.

● یوگا باعث رفع تنش‌ها در عضلات صورت و گردن می‌شود.
● استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.
● باعث بالا رفتن توان عضلات صورت به خصوص عضلات پیشانی، لب و گونه می‌شود.
● یوگای صورت، خط فک را تقویت می‌کند.
● باعث فرم دهی به صورت می‌شود.
● خطوط و چروک روی صورت را از بین می‌برد.
● سبب آرامش برای روان فرد می‌شود.
● درخشندگی و شفافیت پوست را بالا می‌برد.
● باعث جوان تر به نظر رسیدن فرد می‌شود.

علاوه بر تمام فواید ذکر شده برای یوگای صورت، حجیم شدن لب، سفت شدن گونه‌ها، درخشان و زیبا شدن پوست صورت، از دیگر فواید بی‌نظیر انجام حرکات یوگای صورت است که می‌توانید با انجام تمرینات این روش، به نتایج مثبتی دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: 17 راز زیبایی؛ چگونه زیباترین نسخه خودمان باشیم؟

8 تمرین مشهور یوگای صورت

اگر متخصص پوست به شما توصیه کرد که یوگای صورت را در بخشی از روتین پوستی خود وارد کنید، اصلا تعجب نکنید؛ چرا که یوگای صورت، تاثیرات فوق العاده‌ای روی شادابی و رفع مشکلات پوستی دارد. نکته جالب توجه در یوگای صورت، تاثیرات ماندگار آن است که همین موضوع جزو مزیت‌های این ورزش است. در ادامه قصد داریم چند تا از بهترین تمرین‌های یوگای صورت را برای شما بیان کنیم.

1.صورتتان را باد کنید

یکی از آسان‌ترین تمرینات یوگای صورت، باد کردن صورت است به این صورت که گونه‌هایتان را پر از هوا کنید؛ سپس عضلاتتان را با خالی کردن هوا از طریق دهان، رها کنید. بهترین حالت برای نتیجه گیری از این تمرین، تکرار روزانه این تمرین است که باعث سفت شدن گونه‌ها می‌شود.

2. یوگای مناسب برای حلقه‌های زیر چشم

بسیاری از افراد، دارای پف زیر چشم هستند و همین موضوع باعث نگرانی و حتی کاهش اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود. اگر شما هم پف زیر چشم دارید، با چند تمرین ساده می‌توانید این مشکل را رفع کنید. قبل از آموزش تمرین یوگا برای حلقه چشم، باید بدانید که نیازی به فشار آوردن به پوست نیست و این تمرین علاوه بر اینکه باعث گردش اکسیژن در بدن می‌شود، خطوط زیر چشم را هم از بین می‌برد، اما بپردازیم به آموزش یوگای مناسب حلقه‌های زیر چشم که به صورت زیر است:

ابتدا انگشتان حلقه را در قسمت داخلی ابروهایتان قرار دهید؛ سپس انگشتان را به سمت بیرون ابرو هدایت کنید و این کار را به آرامی انجام دهید تا جایی که به شقیقه‌ها برسید و تنها برای چند ثانیه این ناحیه را به آرامی فشار دهید. در مرحله بعدی، انگشت‌هایتان را به قسمت بالایی استخوان گونه برسانید و در نهایت انگشت‌ها را تا قسمت داخلی چشم هدایت کنید. برای نتیجه گیری بهتر از انجام این تمرینات، این تمرین یوگای صورت را به مدت 30_40 ثانیه در طول روز انجام دهید.

3.تمرینات یوگا برای رفع تنش‌ ابروها

یکی از تمرینات بسیار عالی برای رفع تنش ابروها و همچنین استراحت دادن عضله فرونتالیس، همین حرکات یوگای صورت است. برای انجام یوگای مناسب برای رفع تنش ابروها، ابتدا نوک انگشتانتان را درست در وسط پیشانی قرار دهید؛ سپس این انگشت‌ها را به سمت شقیقه حرکت دهید و در حین حال که آرام آرام به سمت شقیقه‌ها حرکت می‌کنید، میزان فشار را کم کم زیاد کنید. مدت زمان لازم برای انجام این حرکت، 30 ثانیه است که در طول این مدت، چند بار این حرکت را باید از اول شروع کنید و مجددا انجام دهید.

4.یوگای مناسب برای ماساژ گردن

یکی دیگر از تمرین‌های یوگا به عضلات گردن مرتبط می‌شود که مزیت انجام یوگای صورت در ناحیه گردن، شامل افزایش تخلیه سیستم لنفاوی، بهبود عملکرد سیستم لنفاوی، کاهش تنش عضلات گردن و جلوگیری از افتادگی عضلات گردن می‌شود. نحوه انجام تمرینات یوگای گردن به شرح زیر است:

● ابتدا، سر را به عقب خم کرده؛ سپس انگشتان را در قسمت بالای گردن قرار دهید.
● در ادامه انگشتان را به آرامی و با افزایش فشار ملایمی، به سمت پایین حرکت کنید.

مدت زمان لازم برای این تمرین نیز 30 ثانیه است.

5.حرکات یوگا برای باز کردن فک

در حرکات یوگا برای باز کردن فک، نه تنها عضلات این ناحیه، بلکه عضلات آرواره و گردن شما هم درگیر می‌شوند. ابتدا روی زمین یا روی یک صندلی بنشینید؛ سپس، دست چپ را مشت کرده و به نحوی که انگشت شست شما رو به پایین باشد، دستتان را کنار فکتان قرار دهید و سر را به آن سمتی که دست مشت شده قرار دارد، بچرخانید. چرخیدن را تا زمانی باید ادامه دهید که احساس کشیدگی را در ناحیه گردنتان حس کنید. در مرحله بعد، بدون اینکه دستتان را تکان دهید، برای چند ثانیه، فک را به دستتان فشار دهید و سپس رها کنید و بعد از اینکه یک طرف صورت را ورزش دادید، حالا نوبت به سمت دیگر صورت است که باید همین حرکات را مجددا تکرار کنید.

6.حرکت تمرینی نفس شیر

یکی از تمرینات فوق العاده مفید و تکنیک‌های تنفسی عالی برای کاهش استرس و تنش در ناحیه گردن و سر، حرکت شیر است که با این حرکت، ماهیچه‌های صورت آرام می‌شوند. برای این کار ابتدا باید در یک جای آرام بنشینید و چهار زانو به سمت جلو خم شوید و دست‌هایتان را روی زمین قرار دهید و به صورت عمیق با بینی یک نفس بکشید. در حالی که دهانتان باز است سعی کنید زبانتان را تا جایی که امکان دارد به سمت چانه بیرون آورید و آن را دراز کنید؛ سپس صدای«ها» تولید کنید و نفس را به بیرون هدایت کنید. برای انجام این حرکت یوگا شما باید 7 مرتبه این حرکت را تکرار کرده و بعد از این 7 مرتبه به مدت 3 دقیقه، نفس عمیق بکشید.

7.به صورتتان ضربه بزنید

یکی دیگر از تمرین‌های یوگای صورت که باعث افزایش حس و آرامش و افزایش گردش خون در تمام عضلات صورت می‌شود، ضربه زدن به صورت است. نحوه انجام این یوگای صورت به این حالت است که با نوک انگشتان دستتان، ضربه زدن را به صورت از قسمت پیشانی آغاز کنید؛ سپس به سمت جلوی گردن و روی شانه‌ها همین حرکت را تکرار کرده تا جایی که به پشت گردن و پشت سر برسید. در نهایت پس از ضربه زدن به صورت، کف دست‌ها را به منظور گرم شدن به هم بمالید و صورتتان را جمع کنید و با نفس عمیق کشیدن، حس آرامش را تجربه کنید.

8.بگویید سیب!

حالت صورت خود را درست مانند حالتی که موقع عکس گرفتن، دندان‌هایتان معلوم است یا همان حالتی که به طور عمیق می‌گویید «سیب!» در بیاورید؛ سپس انگشت خود را به آرامی بین بینی و لب‌هایتان قرار دهید. در مرحله بعدی، فشار روی انگشت را کمی زیاد کرده و به سمت پایین فشار دهید و در همین حال، عضلات صورتتان را بالا ببرید و حالتی مقاومتی را به خود بگیرید. این حرکت ساده را در طول روز چندین بار انجام دهید.

با انجام تمرینات ذکر شده، علاوه بر اینکه سلامت و حس جوانی را در خود افزایش می‌دهید، باعث تقویت عضلات صورتتان هم می‌شوید؛ بنابراین به جای هزینه کردن برای عمل‌های جراحی که معمولا عوارض بالایی هم دارند، این روش را جایگزین کنید.

کلام نهایی

یوگای صورت یکی از تکنیک‌ها و روش‌های بسیار عالی برای افزایش درخشندگی و نشاط پوست صورت است که با تمریناتی که در مطالب فوق به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید حس نشاط و شادابی را تجربه کنید. در هنگام انجام حرکات یوگای صورت، سعی کنید پوست دست و صورتتان تمیز باشد و در یک محیط آرام، این تمرینات را انجام دهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید