مجله زیبایی ساعی
0

معرفی 12 ترفند مهم زیبایی پوست و مو

معرفی 12 ترفند مهم زیبایی پوست و مو

زیبایی، مهم ترین دغدغه زندگی بسیاری از افراد است؛ آنقدر که بسیاری از آدم ها ترجیح می‌دهند که در این راه هزینه‌های گزافی نیز بپردازند تا زیباتر دیده شوند.

ترفند‌های زیبایی خانگی و درمانی مختلفی وجود دارند که هر کدام به‌نحوی به شما برای رسیدن به این هدف کمک می‌کنند. شما می‌توانید با به‌کارگیری این ترفند‌ها نواقص صورت یا بدنتان را کمرنگ کنید یا حتی از بین ببرید و جذاب تر دیده شوید.

در بین صد‌ها ترفند ارائه‌شده، انتخاب راهکار‌های مؤثر و کاربردی، کار سختی است. اکنون ما به‌عنوان راهنما در کنارتان هستیم تا با معرفی بهترین ترفند‌های جذابیت، کمکتان کنیم به خواسته‌تان جامه‌عمل بپوشید.

معرفی بهترین ترفند‌های زیبایی

در ادامه چندین ترفند مختلف برای زیبایی را معرفی خواهیم کرد که برخی از آنها خدمات کلینیک‌ها و برخی دیگر راهکار‌های خانگی هستند که هزینه زیادی نیز برایتان در پی ندارند:

1. قرص ماسک

آیا تابه‌الان نام قرص ماسک را شنیده‌اید؟ ماسک‌هایی که واقعاً شبیه قرص هستند و باید آنها را داخل مایعات بیندازید تا به فرم و شکل اصلی‌شان برگردند! این ماسک‌ها توسط برند‌ها و کمپانی‌های آرایشی مختلفی در سراسر دنیا تولید می‌شوند و در ایران نیز اغلب در بسیاری از مراکز آرایشی و بهداشتی، موجود هستند.

روش استفاده از قرص ماسک:

یک بسته قرص ماسک بخرید. داخل ظرف، کمی آب، شیر، تخم‌مرغ، خیار، گوجه‌فرنگی یا روغن زیتون بریزید، یکی از قرص‌ها را داخل ظرف بگذارید و اجازه دهید به‌خوبی مواد را به خود جذب کند.

بعد از تبدیل قرص به ماسک، کافیست ماسک را روی صورتتان بگذارید و بعد از گذشت حدود 30 دقیقه پوستتان را با آب شستشو دهید.

همین ترفند ساده به شما در جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند و پوستی نرم، زیبا، شاداب و روشن را برایتان به‌ارمغان می‌آورد.

معرفی 12 ترفند مهم زیبایی پوست و مو؛ قرص ماسک

بیشتر بخوانید: ماسک صورت چیست و چه کاری انجام می دهد؟

2. ماسک های خانگی

ماسک‌های خانگی، شاید جزء بارزترین ترفند‌های زیبایی باشند که تقریباً همه مردم با آنها آشنا هستند. با یک جستجوی ساده در اینترنت، روش تهیه صد‌ها ماسک مختلف را می‌بینید که هر کدام به‌نوعی روی چهره و پوستتان تأثیر مثبت می‌گذارند.

ماسک‌های خانگی، انواع مختلفی دارند و برای روشن‌کنندگی، جلوگیری از چین‌وچروک، افزایش شادابی، صاف‌کنندگی، از‌بین‌بردن جوش‌ها و … استفاده می‌شوند. شما می‌توانید متناسب با نیاز پوستتان، یکی از انواع این ماسک‌ها را تهیه کنید.

یکی از بهترین ماسک‌هایی که خواص فراوانی دارد، ماسک آب برنج است. آب برنج، سرشار از ویتامین A و ویتامین C بوده و به شما در داشتن پوستی شاداب می‌کند. سفت‌کنندگی پوست، از‌بین‌بردن لکه‌ها، سفیدکنندگی و … نیز از جمله خواص فوق‌العاده آب برنج هستند؛ بنابراین این ماسک را حتماً امتحان کنید. برای استفاده از این ماسک، ابتدا اجازه دهید آب برنج خنک شود، سپس پنبه‌ای را داخل آب بزنید و روی پوست صورتتان بمالید. بعد از گذشت 20 دقیقه نیز صورتتان را بشویید.

3. تکنیک قاشق یخ زده

تکنیک قاشق یخ‌زده، یکی از ترفند‌های زیبایی پرطرفدار است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان، از آن برای از‌ بین‌ بردن پف زیر چشم‌هایشان استفاده می‌کنند. در این ترفند، نیاز به هیچ هزینه‌ای نیست، فقط نیاز به یک قاشق دارید که این وسیله در خانه همه ما پیدا می‌شود!

شما می توانید، یک قاشق را داخل فریزر نگه دارید تا کاملاً سرد و یخ‌زده باشد و در بازه‌های زمانی مختلف، قاشق را بردارید و زیر چشمتان بگذارید. سرمای قاشق، ورم مویرگ‌های زیر چشمتان را از بین برده و پف و مشکلات مشابه را به‌مرور ناپدید می‌کند.

4. شامپوهای سولفات دار، ممنوع!

علاوه‌ بر پوست، برای مو‌ها نیز ترفند‌های زیبایی مختلفی وجود دارد، یکی از ترفند‌ها استفاده از شامپو‌های بدون‌ سولفات است. شامپو‌های سولفات‌دار، شوینده‌های قوی ای هستند که نه‌تنها موجب خشک‌شدن مو‌ها می‌شوند و چربی طبیعی پوست سر را به‌مرور از بین می‌برند، بلکه مو‌هایی وز برایتان به‌همراه می‌آورند.

شامپو‌های بدون‌سولفات، مواد شوینده ملایمی هستند که با حفظ چربی طبیعی سر، فقط آلودگی‌ها را از بین می‌برند و بافت نرم و لطیف مو را نیز حفظ می‌کنند؛ ازهمین‌رو اگر دائم از مو‌هایی وز و خشک گلایه دارید، شاید بهتر باشد شامپوی خود را عوض کنید!

5. قرص های تقویتی و مولتی ویتامین ها

گاهی منشاء مشکلات پوستی یا موهایتان از داخل بدنتان است، برای همین حتی اگر گران ترین ترفند‌ها را امتحان کنید، باز هم به نتیجه‌ای نمی‌رسید! برای اطمینان از این موضوع پیشنهاد می‌دهیم در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید و از او بخواهید یک آزمایش برایتان بنویسد. این آزمایش کمکتان می‌کند تا در صورت کمبود یکی از ویتامین‌های بدن، آن را تقویت کرده و مشکلات مو یا پوستتان را از بین ببرید.

انواع مولتی‌ویتامین‌ها و قرص‌های تقویتی مختلف مثل زینک یا بیوتین به شما در داشتن مو‌هایی زیبا، ناخن‌های محکم و … کمک می‌کنند؛ به همین دلیل، بهتر است با پزشک مشورت کنید و مصرف این تقویتی‌ها را در برنامه‌تان قرار دهید.

6. ضد آفتاب فراموش نشود!

ضدآفتاب، یار و همراه صمیمی شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید است. نور خورشید، اشعه‌های مضر زیادی دارد که هر کدام به‌نحوی روی پوستتان تأثیر منفی می‌گذارند. پیری زودرس، یکی از مهم ترین پیامد‌های قرار گرفتن‌های طولانی زیر نور خورشید خواهد بود که در صورت عدم استفاده از کرم های ضدآفتاب، باید منتظر این اتفاق باشید.

ضدآفتاب‌ها با درصد‌های SPF مختلفی در بازار هستند که به‌صورت رنگی یا بی‌رنگ تولید می‌شوند. مدل‌های بی‌رنگ، گزینه‌ای مناسب برای زیرساز آرایش بوده و ضد آفتاب های رنگی نیز می‌توانند جایگزین کرم پودر‌ها شوند. در انواع رنگی ضدآفتاب ها، اغلب از رنگدانه‌ها و مواد مناسبی استفاده می‌شود که از پوست در برابر نور آبی نیز محافظت می‌کنند.

7. جوانسازی پوست در کلینیک

کلینیک‌ها ترفند‌های زیبایی مختلفی برای جوان‌سازی پوست دارند که از جمله آنها می‌توان به هایفوتراپی، رتینول‌تراپی، اکسیژن‌تراپی و … اشاره کرد. پزشک متخصص در هر یک از این ترفند‌ها از دستگاه‌های حرفه‌ای و مواد تقویتی باکیفیت استفاده می‌کند تا بهترین نتیجه را برای مراجع به‌ارمغان بیاورد.

معرفی 12 ترفند مهم زیبایی پوست و مو

موادی که از طریق این روش‌ها به پوستتان تزریق می‌شوند، بعد از مدت کوتاهی بیشترین نتیجه را برایتان در پی خواهند داشت. گاهی نتایجی که از ترفند‌های کلینیک‌های زیبایی می‌گیرید، چندین برابر روش‌های خانگی، نتیجه‌ بخشی دارند، بنابراین این خدمات را جدی بگیرید و هر چند وقت، سری به کلینیک‌ها بزنید.

8. در‌ها را به سوی استرس ببندید!

یکی از ترفند‌های زیبایی مهم، ر‌هایی از استرس و نگرانی است. این دو دشمن همیشگی انسان، نه‌تنها بر سبک زندگی بلکه حتی روی چهره‌تان تأثیر منفی می‌گذارند. اگر پیامدهای مشکلات روحی را که موجب خستگی و بی‌ حال به‌ نظر رسیدنتان می‌شوند فاکتور بگیرید، این مشکلات روانی، سیستم دفاعی پوستتان را تضعیف کرده و در نهایت درگیر مشکلات مختلفی مثل التهاب، چین‌وچروک، ریزش مو و … می‌شوید.

یک برنامه برای زندگی‌تان بچینید، کار‌هایی را انجام دهید که دوست دارید، با دوستانی هم‌صحبت شوید که از آنها حس خوبی می‌گیرید و در‌ها را به سوی تمام افراد منفی زندگی‌تان ببندید. با شروع مثبت‌اندیشی و ر‌هایی از استرس و نگرانی، یک نسخه روحی فوق‌ العاده برای خود می‌پیچید که علاوه‌ بر این که سبک زندگی‌تان را بهبود می‌بخشد، در زیبایی چهره و مو‌هایتان نیز تأثیر می‌گذارد.

9. در خرید شوینده های بهداشتی دقت کنید

همه ما این تجربه را داریم که به داروخانه یا فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی رفته‌ایم، شوینده‌ای برای صورت خریده‌ایم و خوشحال به خانه رفته و یک روتین پوستی جدید را آغاز کرده‌ایم. اما آیا به‌نظرتان همه شوینده‌ها مناسب پوست شما هستند؟ برخی از ما از روی ناآگاهی، محصولاتی را می‌خریم که نه‌تنها به زیبایی پوستمان کمکی نمی‌کنند، بلکه آسیب‌های جدی به آن وارد می‌نمایند.

به ترکیبات مواد شوینده‌ای که می‌خرید، توجه داشته باشید. در بسیاری از این مواد، ترکیبی به نام “sodium lauryl sulfate” وجود دارد. این ترکیب مضر نه‌تنها به زیبایی و سلامتی پوستتان کمکی نمی‌کند، بلکه حتی مشکلاتی مثل زخم‌های دائمی به‌وجود می‌آورد.

10. شستن پوست در آخر شب ها

آلودگی‌های مختلفی در طی روز روی چهره‌تان می‌نشینند؛ از آلودگی‌های محیطی گرفته تا مواد آرایشی و … که هر کدام باعث آسیب به پوست و چهره‌تان می‌شوند. یکی از بهترین ترفند‌های زیبایی، این است که پوستتان را در انتهای هر روز با شوینده‌های ملایم بشویید.

با یک شستشوی ساده، تمام آلودگی‌ها در سطح پوستتان از بین می‌روند و هیچ عاملی برای آسیب‌زدن به بافت پوستتان وجود نخواهد داشت.

11. مواد آرایشی مناسب استفاده کنید

حتی اگر شده که ساعت‌ها زمان بگذارید، سایت‌های مختلف را زیر و رو کنید، تمام فروشگاه‌های لوازم آرایشی را بگردید، اما محصولی متناسب با پوستتان بخرید! مثلاً برخی افراد در خرید لوازم آرایشی به هماهنگی رنگ کرم‌ پودر با پوستشان توجه‌ای ندارند، بنابراین کرم‌ پودر نه‌تنها بعد از استفاده، موجب زیبایی‌شان نمی‌شود، بلکه حتی پوستشان را تیره‌تر یا روشن تر و کدرتر نشان خواهد داد.

معرفی 12 ترفند مهم زیبایی پوست و مو

این موضوع در مورد تمام لوازم آرایشی‌تان صدق می‌کند. باید برای انتخاب هر یک از این لوازم، نهایت دقت را داشته باشید و هر کدام را کاملاً متناسب با ویژگی‌های پوستی خودتان بخرید.

12. از شانه چوبی استفاده کنید

شانه‌های چوبی، دندانه‌های بزرگ و پهنی دارند، برای همین حین استفاده، هیچ آسیبی به پوست سرتان وارد نمی‌کنند. شانه‌های پلاستیکی و فلزی، باعث ایجاد الکتریسیته در مو می‌شوند و در نهایت منجر به خشک‌شدن موها خواهند شد، اما با شانه های چوبی، خبری از این اتفاق نیست؛ از این رو توصیه می‌کنیم از شانه‌های چوبی استفاده کنید.

ترفند‌های زیبایی، راز جذابیت خانم ها و آقایان

استفاده از ترفند‌های زیبایی، راز جذابیت بسیاری از خانم‌ها و آقایان است. شما نیز می‌توانید از این ترفند‌ها استفاده کنید تا در مدت زمانی کوتاه، زیبایی و جذابیتتان را افزایش دهید. در این زمینه می‌توانید از دانش و تجربه متخصصان کلینیک‌ های زیبایی نیز استفاده کنید و از آنها بخواهید با استفاده از خدمات و محصولاتشان به شما در داشتن اندام و چهره‌ای زیبا کمک کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید