مجله زیبایی ساعی
0

چرا نگاه مردان و زنان به زیبایی، متفاوت است؟

چرا نگاه مردان و زنان به زیبایی، متفاوت است؟

حتماً برای شما هم پیش آمده که با پدر، همسر یا برادرتان، شخصی را در خیابان می‌بینید و فوراً درباره زیبایی او صحبت می‌کنید؛ اما طرف مقابلتان چندان با شما هم‌نظر نیست و حتی درباره ویژگی‌های منفی چهره آن شخص صحبت می‌کند. اما آیا می‌دانید دلیل این اتفاق چیست و چرا نگاه آقایان و خانم‌ها در زیبایی‌شناختی با یکدیگر متفاوت است؟

روانشناسان می گویند، آقایان و خانم‌ها دیدگاه‌هایی کاملاً متفاوت درباره زیبایی دارند؛ این اتفاق به‌هیچ‌عنوان عمدی و از روی نیت خاصی نیست، چون ذهن زن و مرد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد و به‌همین‌علت دیدگاه‌های آنها نیز درباره زیبایی با هم فرق می‌کند. در واقع ذهن آقایان و خانم‌ها هر یک از برخی الگو‌های خاص پیروی می‌کنند، برای همین به‌محض دیدن یک شخص، منظره، شی یا موجود خاص آن را با این الگو‌ها مطابقت داده و درباره آن نظر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: زیبایی چیست؟ در نگاه ما یا در آنچه به آن می نگریم؟

علت تفاوت نگاه مردان و زنان به زیبایی چیست؟

چرا دیدگاه زنان با مردان به زیبایی فرق می‌کند؟ بر اساس گزارش شبکه ام‌اس‌ان‌بی، تحقیقات نشان می دهند که در واقع علت این تفاوت، در نحوه تحلیل ذهن زنان و مردان است. مردان زیبایی‌ها را با یک نیمکره مغز خود تحلیل می‌کنند، در‌ حالی‌ که زنان این کار را با هر دو نیمکره مغزشان انجام می‌دهند و به‌همین‌علت نظر آنها درباره زیبایی در بسیاری از مواقع با یکدیگر فرق می‌کند.

به بیانی ساده‌تر، مردان با استفاده از رشته‌های عصبی در نیم‌کره راست مغزشان زیبایی اجسام را تحلیل می‌کنند؛ اما زنان برای انجام این کار از رشته‌های عصبی هر دو نیم‌کره چپ و راست بهره می‌برند.

شاید اکنون دلیل جزئی‌نگربودن خانم‌ها به زیبایی را متوجه شده باشید؛ از آنجا که هر یک از نیم‌کره‌های مغز، وظایفی دارند و خانم‌ها از هر دوی آنها برای تحلیل زیبایی‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین از جنبه‌های مختلف زیبایی را بررسی کرده و درباره آن نظر می‌دهند.

بر خلاف خانم‌ها، آقایان کلی‌نگر هستند و نظرات کلی درباره زیبایی می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود که شاید همواره اختلافاتی بین خانم‌ها و آقایان درباره مسائل زیبایی‌شناختی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: زیبا بودنِ شریک عاطفی، چه دردسرهایی ایجاد می کند؟

بررسی نگاه مردان و زنان از زیبایی

اکنون که علت تفاوت نگاه مردان و زنان به زیبایی را درک کردید، قصد داریم دیدگاه هر یک از آنها را درباره زیبایی نیز بررسی کنیم. در واقع می‌خواهیم درباره اینکه نگاه مردانه و زنانه به زیبایی چگونه است، صحبت کنیم:

نگاه مردان به زیبایی زنانه

بر اساس تحقیقاتی که در جنوب کشور فرانسه بر روی 169 مرد انجام شد، محقق‌ها دریافتند که آقایان سادگی چهره خانم‌ها را بیشتر می‌پسندند. بر اساس این تحقیقات، آقایان علاقه بیشتری به چهره‌های بدون‌ آرایش نشان می‌دهند.

در ادامه برخی از ویژگی‌های جذاب زنان از نگاه آقایان را ذکر می کنیم تا تعریف زیبایی از نگاه مردان را بهتر درک کنید.

اندام و حالت بدن

بسیاری از خانم‌ها معتقدند آقایان زنان لاغر را می‌پسدندد، در‌ حالی‌ که آقایان بیشتر شیفته اندامی با انحنا و پیچ‌ و خم هستند. هرچه بدنتان قوس‌های ظریف زنانه بیشتری داشته باشد، جذابیت تان از نگاه آقایان بیشتر است.

سن و سال

آقایان با افزایش سن ترجیح می‌دهند که با خانم‌های جوان تر از خود ارتباط برقرار کنند. در واقع ترجیح آنها این است که با خانمی حداقل 2 سال کوچک تر از خود وارد رابطه شوند؛ بنابراین خانم‌های جوان از نگاه آقایان در اغلب موارد جذاب تر هستند.

آراستگی ظاهری

شاید تعجب کنید، اما لباس‌های خانم ها بیشتر از آرایش شان نگاه آقایان را به‌خود معطوف می‌کند. همانطور که متوجه شدید، مردان کلی‌نگر هستند و بیشتر از اینکه به جزئیات آرایش زنان دقت کنند، به زیبایی لباس‌هایشان اهمیت می‌دهند؛ از‌این‌رو پوشیدن لباس هایی با طرح و رنگ جذاب، بیشتر به چشم آقایان زیبا جلوه می کند.

آرایش ملایم

آرایش‌های تند و زننده بر روی دیدگاه آقایان نسبت به خانم ها تأثیر منفی می‌گذارد. مردان بیشتر چهره‌هایی با آرایش ملایم را می‌پسندند.

لبخند

آقایان بیشتر از هر عاملی جذب خنده خانم‌ها می‌شوند و خانم‌های خنده‌رو برای آنها محبوبیت بیشتری دارند.

نگاه زنان به زیبایی مردانه

حالا می‌خواهیم درباره دیدگاه خانم‌ها به زیبایی صحبت کنیم. در ادامه لیستی از ویژگی‌های موردتوجه خانم‌ها در آقایان را بررسی خواهیم کرد.

تمیزی و بوی خوب

تمیزی و بوی خوب، بیشترین تأثیر مثبت را بر روی دیدگاه خانم‌ها نسبت به آقایان می‌گذارد. آقایان بهتر است در هنگام قرار ملاقات با یک خانم، تمیز و آراسته سر قرار حاضر شوند و از یک ادکلن خوشبو استفاده کنند.
حتی اگر یک آقا روی تمام ویژگی‌های ظاهریش کار کند اما به‌محض ورود به محیط بوی نامناسب بدنش به‌مشام خانم‌ها برسد، دیدگاه آنها در موردش تغییر خواهد کرد.

پوستی تمیز و با طراوت

یک خانم هیچ‌وقت علاقه‌ای به تنظیم قرار ملاقات با فردی را ندارد که پوست او کاملاً آفتاب‌سوخته و پر از جوش و آکنه‌های مختلف است.

دندان‌های زیبا و یکدست و لبخند زیبا

همانطور که لبخند خانم‌ها برای آقایان جذاب است، مردان خنده‌رو نیز جذابیت ویژه‌ای برای خانم‌ها دارند. اما برای داشتن لبخندی زیبا، دندان‌هایی سال و تمیز و دهان خوشبو بسیار مهم است!

خوش پوشی

خوش‌پوش‌بودن به‌معنی تهیه لباس‌های مارک و گران‌قیمت نیست؛ یک آقا باید استایل مناسب اندامش را بشناسد و متناسب با آن تیپ و ظاهرش را تکمیل کند.

نگاه خانم‌ها به زیبایی از کل به جزء است؛ یعنی آنها ابتدا کلیت را می‌نگردند و سپس وارد جزئیات می‌شوند؛ حالا اگر تیپ و استایل یک آقا که کلیت زیبایی و جذابیتش را تعریف می‌کند، نامناسب باشد، نباید انتظار جذب طرف مقابلش را داشته باشد.

اکسسوری

هرچند در گذشته استفاده از اکسسوری، زیاد برای آقایان مرسوم نبود، اما حالا انواع مختلفی از اکسسوری‌ها برای آقایان وجود دارند که هرکدام مکمل زیبایی، جذابیت و وقار مردانه آنها هستند. از یک ساعت مچی یا دستبند گرفته تا انگشتر و … می‌تواند جذابیت مردانه را افزایش دهد.

فرم و حالت مو

با توجه به جزئی نگر بودن خانم ها، آقایانی که مو‌های خود را آراسته و مرتب نگه می دارند و به زیبایی به آنها حالت می دهند، بیشتر مورد توجه خانم ها قرار می گیرند. موهای چرب و کثیف یا پر از شوره، برای فراری دادن یک خانم، کافی است!

ریش

نقش ریش در افزایش جذابیت آقایان بسیار مهم است، تا‌ حدی‌ که جذابیت آنها را چندین‌ برابر افزایش می‌دهد. البته خانم‌ها آقایان با ریش‌های مرتب و تمیز را ترجیح می‌دهند؛ بنابراین اگر فرصت رسیدگی به ریش‌های خود را ندارید، عطایش را به لقایش ببخشید و آنها را کوتاه کنید؛ چون ریش‌های نامرتب و کثیف به‌جای تأثیر مثبت، تأثیر منفی زیادی بر روی خانم‌ها می‌گذارند و دیدگاه آنها را نسبت به زیبایی و جذابیت یک مرد تغییر می‌دهد.

ویژگی های رفتاری

بسیاری از خانم‌ها بیشتر از زیبایی چهره به جذابیت رفتاری آقایان توجه می‌کنند؛ برای همین حتما دیده‌اید که خانم‌هایی با جذابیت ظاهری بالا برخی مواقع با آقایانی با چهره‌های معمولی وارد ارتباط می‌شوند. اگر یک آقای بتواند آموزش های لازم ارتباطی با خانم ها را ببیند و به کار ببندد، بدون‌شک از نظر آنها جذاب تر خواهد بود. از باز‌کردن در ماشین برای خانم‌ها گرفته تا انجام برخی کار‌ها به‌جای آنها، رعایت شیوه گفتگو و ادراک خانم ها و … جزء ویژگی‌های جذاب رفتاری آقایان هستند که روی خانم‌ها تأثیر بسیار مثبتی می‌گذارند.

جمع بندی

با درک تفاوت نگاه مردان و زنان به زیبایی می‌توانید به‌راحتی از نگاه طرف مقابل تبدیل به فردی جذاب شوید. ما در این مطلب بیشتر ویژگی‌های زنان و مردان جذاب را بررسی کردیم تا با رعایت آنها توانید از نگاه جنس مختلف جذابیت بیشتری پیدا کنید. هریک از این معیار‌ها و ملاک‌ها می‌توانند برای برخی خانم‌ها و آقایان بسیار مهم یا در برخی موارد کمرنگ و بی‌اهمیت باشند؛ بنابراین شما باید ویژگی‌های طرف مقابلتان را نیز مدنظر قرار دهید.

کافیست یک بررسی ساده در بین ویژگی‌های ظاهری زیبا از نگاه آقایان و خانم‌ها داشته باشید تا کاملاً متوجه شوید که آقایان نسبت به خانم‌ها کلی‌نگرتر هستند. مثلاً مرد‌ها بیشتر به کش و قوس اندام و زیبایی لباس‌ها اهمیت می‌دهند، اما خانم‌ها حتی آراستگی و زیبایی دندان‌ها نیز برایشان با اهمیت است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید