مجله زیبایی ساعی
0

راهنمای انتخاب بهترین مدل ناخن متناسب با فرم انگشت ها

راهنمای انتخاب بهترین مدل ناخن متناسب با فرم انگشت ها

دست‌های کشیده و کوچک، تپل یا لاغر، همه در انتخاب فرم ناخن مناسب تأثیرگذارند. شاید برخی افراد را دیده‌اید که با وجود جذابیت بالای طرح انتخابی‌شان، از نتیجه کار روی ناخن هایشان خیلی راضی نیستند و در مورد این موضوع نه‌تنها خود بلکه دیگران نیز اتفاق‌نظر دارند، یکی از دلایل این اتفاق، انتخاب فرم ناخن نامناسب است!

در هنگام انتخاب طرح و مدل ناخن، حتماً به فرم و حالت دست و انگشت‌های خود توجه داشته باشید و متناسب با آنها طرح و مدلتان را انتخاب کنید تا پشیمان نشوید. در این زمینه می‌توانید از ناخن‌کار خود نیز کمک بگیرید تا با توجه به مهارت و تجربه وی انتخابتان را انجام دهید.

به‌دلیل تنوع بالای طرح و مدل‌های ناخن و همچنین تنوع بین فرم‌های انگشت‌ها و دستان قطعاً انتخاب برایتان کاری سخت و دشوار خواهد بود. به‌همین‌دلیل ما در این مطلب به‌عنوان راهنما در کنارتان هستیم تا با شما نکته‌های مهمی را در این زمینه به‌اشتراک بگذاریم.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره کاشت ناخن

بهترین مدل ناخن بر اساس فرم دست

فرم دست شما چگونه است؟ انتخاب طرح متناسب با فرم دست و انگشت‌ها قطعاً جذابیت تان را افزایش می‌دهد. در ادامه انواع مدل‌های مناسب برای فرم دست و انگشت‌های مختلف را معرفی می‌کنیم و درباره آنها توضیح می‌دهیم:

فرم ناخن مناسب برای دست های تپل و انگشت های کوچک

افرادی که دست‌های تپل و انگشت‌های کوتاهی دارند، برای پنهان‌کردن کوچکی دستانشان باید به‌سراغ مدل‌های گرد بروند. این طرح‌ها انواع مختلفی دارند و به‌دست‌هایتان زیبایی خاصی می‌بخشند؛ علاوه‌ بر این نگهداری‌ کردن از آنها دشواری ندارد و برای انجام کار‌های روزمره‌تان هیچ مشکلی نخواهید داشت. این مدل برای کسانی که در زمینه تایپ و نویسندگی با رایانه فعالیت دارند نیز بهترین گزینه به‌شمار می‌آید.

کسانی که انگشت‌های کوچک دارند، باید با استفاده از فرم‌های کشیده، کمی انگشتانشان را بلندتر نشان دهند. برای این افراد پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ مدل‌های تابوتی، خنجری، اردکی، رژلبی (Lipstick Nails) و خنجری مربعی بروند. این طرح‌ها به‌دلیل ابعاد بزرگ تر قطعاً جلوه‌ای بهتر به انگشتانشان می‌بخشند و کوچک‌بودن آنها را پنهان می‌کنند.

راهنمای انتخاب بهترین مدل ناخن متناسب با فرم انگشت ها
فرم ناخن رژلبی

فرم ناخن مناسب برای دست های تپل و انگشت های کشیده

برای کسانی که دست‌های تپل اما انگشت‌هایی کشیده دارند، طرح بیضی (Oval Nails)، بهترین گزینه است. افرادی که انگشت‌هایی نازک دارند نیز با این طرح، ظرافت انگشت‌هایشان را بیشتر به‌رخ می‌کشند.

راهنمای انتخاب بهترین مدل ناخن متناسب با فرم انگشت ها

درصورتی‌که صدف ناخن‌هایتان پهن باشد، گزینه‌های انتخابی‌تان بیشتر می‌شوند و انتخاب های بیشتری بین مدل‌های مختلف بیضی را خواهید داشت.

*بسیاری از افراد، مدل بیضی را با مدل بادامی اشتباه می‌گیرند؛ در صورتی که در فرم بیضی پایه و نوک کمی پهن و در بادامی نوک ناخن کشیده است؛ پس اگر دست‌های تپل و انگشت‌های کشیده دارید، به این موضوع توجه کنید.

افرادی با دست‌های تپل قطعاً دوست دارند که دست‌هایشان لاغرتر به‌نظر برسد؛ به این افراد پیشنهاد می‌دهیم به‌ سراغ فرم های بیضی، بیضی مربعی، بادامی، خنجری، خنجری مربعی و تابوتی بروند. این فرم‌ها از زیبایی خاصی برخوردارند و قطعاً شما را از نتیجه راضی نگه می‌دارند.

فرم ناخن مناسب برای دست های کشیده و باریک

کفش‌های بالرین‌ها را در ذهن تداعی کنید؛ حالا اگر دست‌های شما کشیده و باریک است، ناخن‌هایی که طرح و فرم آنها برگرفته از این کفش‌هاست، بهترین گزینه برایتان خواهند بود.

راهنمای انتخاب بهترین مدل ناخن متناسب با فرم انگشت ها

مدل‌ناخن بالرین که به آنها تابوتی (Ballerina/Coffin) نیز می‌گویند، کمی کشیده‌تر از ناخن‌هایی با شکل مربعی هستند و به دستان کشیده و باریک تان جذابیت خاصی می‌بخشند. مدل‌های تابوتی برای افرادی که به طرح‌های بلند علاقه دارند نیز بسیار پیشنهاد می‌شوند.

البته توجه داشته باشید که تنها دست‌های کشیده و باریک برای انتخاب این مدل ناخن‌ها کافی نیست و شما باید حتماً ناخن‌های قوی و مستحکم داشته باشید؛ چون احتمال شکستگی آنها بالاست و با کوچک ترین ضربه احتمال آسیب‌ دیدگی‌ شان وجود خواهد داشت.

برای افرادی با دست‌های کشیده و باریک، مدل رژ لبی را نیز پیشنهاد می‌دهیم. این مدل شباهت زیادی به طرح مربعی دارند، با این تفاوت که یکی از اضلاع بیرونی آن حالتی اریب پیدا کرده و همین جذابیت انگشت‌ها را بیشتر می‌کند.

هرچند افرادی با دست‌های کشیده و باریک، دست بازتری در انتخاب دارند، اما توصیه می‌کنیم بیشتر طرح‌های کوچک را انتخاب کنید. فرم‌های بلند، اندازه انگشتانتان را بلندتر از حالت معمولی نشان می‌دهند. این فرم، حالتی نامناسب برای دست‌ها به‌وجود می‌آورد به اندازه‌ای که شاید بعد‌ از‌ مدتی کوتاه از انتخابتان پشیمان شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه انگشت ها و ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

معرفی انواع فرم ناخن

مهم است که انواع فرم های ناخن ها را بشناسید تا براساس آن بدانید برای هر فرم دست چه مدل ناخنی مناسب است. در قسمت قبل، فرم های معروف ناخن و این که با چه مدل دست و انگشتی تناسب دارند، را ارائه کردیم. در ادامه به سایر فرم های متنوع ناخن ها می پردازیم.

راهنمای انتخاب بهترین مدل ناخن متناسب با فرم انگشت ها

فرم ناخن مربعی (Square Nails)

فرم مربعی دقیقاً مانند فرم گرد، طرفداران زیادی دارد، چون نیاز به مراقبت خاصی ندارد. این طرح را به افرادی توصیه می‌کنیم که صدف ناخنشان بلند است.

راهنمای انتخاب بهترین مدل ناخن متناسب با فرم انگشت ها

در انتخاب طرح مربعی کافیست تا زوایای آن را تیز در نظر بگیرید تا یک مدل فرنچ کلاسیک خلق کنید که دستانتان را کوچک تر نشان می‌دهد.

فرم ناخن مربعی گرد (Rounded Square Nails)

مربعی بیضی در واقع از لحاظ طول، شبیه به بیضی است که لبه‌های بیرونی آن مربعی‌شکل هستند. در واقع در این روش، ناخن‌کار ابتدا شکل مربعی را برایتان کار می‌کند و سپس با استفاده از سوهان گوشه‌ها را گرد خواهد کرد تا فرم دلخواه‌تان به‌وجود بیاید.

راهنمای انتخاب بهترین مدل ناخن متناسب با فرم انگشت ها

خوشبختانه از‌ آنجا‌ که مربعی بیضی برای همه افراد با هر شکل ظاهری دست و انگشتی مناسب است، همه امکان انتخاب آن را دارند. ظاهر نرم و گرد این طرح هر کسی را به‌خود جلب می‌کند؛ از‌ آنجا‌ که نیاز به نگهداری خاصی نیز ندارد، اغلب افراد تمایل به استفاده از این فرم دارند.

فرم ناخن اردکی (Flare/Trapeze Nails)

در اوایل ظهور طرح‌های اردکی، بسیاری از خانم‌ها تمایل زیادی به داشتن ناخن‌هایی با این فرم داشتند؛ اما بعد‌ از‌ مدتی این طرح‌ها از مد افتادند و کمتر کسی به آنها توجه‌ داشت. ولی حالا با تغییر در صنعت مد، برخی افراد همچنان تمایل به استفاده از مدل اردکی دارند.

راهنمای انتخاب بهترین مدل ناخن متناسب با فرم انگشت ها

به مدل ناخن اردکی، ذوزنقه‌ای نیز می‌گویند که نگهداری سختی دارد و قطعاً برای برخی از کار‌های روزمره‌تان دشواری‌هایی به‌وجود می‌آورد. همچنین اجرای این طرح برای ناخن‌کار‌ها نیز سخت است؛ از‌این‌رو افراد کمی تمایل به داشتن ناخن‌هایی با این شکل و ظاهر دارند.

فرم ناخن خنجری (Stiletto Nails)

اگر به طرح‌های شلوغ علاقه دارد، قطعاً فرم خنجری بهترین گزینه برایتان خواهد بود. با فرم خنجری می‌توانید انگشت‌های کشیده و بلندتان را بلندتر نشان دهید که جذابیتی مضاعف برایتان به‌وجود می‌آورد.

راهنمای انتخاب بهترین مدل ناخن متناسب با فرم انگشت ها

هر چند مدل خنجری، زیبایی خاصی به انگشت‌هایتان می‌بخشد، اما باید کاملاً مراقب آن باشید، چون خیلی ضعیف است و در معرض آسیب قرار دارد و با کوچک ترین ضربه، احتمال شکستگی آن وجود خواهد داشت.

فرم ناخن خنجری مربعی (‌Squared Stiletto Nails)

مدل خنجری مربعی کاملاً شبیه خنجری است، با این تفاوت که نوک آن تیز نیست و کمی حالت صاف دارد. این مدل را به کسانی پیشنهاد می‌دهیم که به لاک‌هایی با رنگ‌های برجسته و پررنگ، علاقه دارند. این طرح با انواع رنگ‌های زرشکی، سبز تیره، قهوه‌ای و … جذابیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند و قطعاً نظر‌ها را به شما جلب خواهد کرد.

راهنمای انتخاب بهترین مدل ناخن متناسب با فرم انگشت ها

طرح خنجری مربعی، فرمی بین مدل بالرین و مربعی دارد و از‌این‌رو به افرادی که به این طرح‌ها علاقه دارند نیز پیشنهاد می‌شود.

فرم ناخن بادامی (Almond Nails)

در قسمت های قبل در مورد طرح بادامی اشاره‌ای داشتیم؛ این طرح در قسمت بالایی خود باریک تر می‌شود و از جلوه خاصی برخوردار است. افرادی که انگشت‌هایی کوتاه دارند، نباید از این طرح استفاده کنند، چون نتیجه کار، چندان برایشان جذاب و رضایت بخش نخواهد بود.

راهنمای انتخاب بهترین مدل ناخن متناسب با فرم انگشت ها

در نقطه مقابل، اگر انگشت‌هایی کشیده و بلند دارید، طرح‌های بادامی بهترین گزینه برایتان هستند. توصیه می‌کنیم مدل بادامی را با رنگ‌های خنثی یا طرح‌های هنری انتخاب کنید چون با این کار جذابیت تان بیشتر می‌شود.

فرم ناخن شیب دار (Edge Nails)

مدل‌های شیب‌دار، شباهت ظاهری زیادی با طرح‌های خنجری دارند که البته محبوبیتشان نسبت به آنها پایین تر است. در این فرم، ناخن‌کار سعی می‌کند حالتی شیب‌دار و برجسته روی ناخن‌هایتان به‌وجود بیاورد؛ در واقع طی فرآیند کاشت، از ابتدا و کناره‌های ناخن تا به سمت بالا شیب خاصی ایجاد می‌شود.

راهنمای انتخاب بهترین مدل ناخن متناسب با فرم انگشت ها

برای این طرح نیز پیشنهاد می‌دهیم به‌سراغ رنگ‌ها و طرح‌های پررنگ بروید، چون ترکیب این دو با یکدیگر از جذابیت خاصی برخوردار است.

بیشتر بدانید: آنچه درباره زیباسازی ناخن ها باید بدانید.

مدل ناخن بر اساس فرم انگشت و دست، نکته ای مهم که نباید از قلم بیندازید

بسیاری از افراد در هنگام انتخاب طرح و مدل ناخنشان شوق و اشتیاق زیادی دارند، از‌این‌رو از فاکتور و مؤلفه مهمی یعنی فرم دست و انگشت‌ها غافل هستند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، توصیه می‌کنیم که این بار کمی با دقت بیشتر انتخابتان را انجام دهید تا از طرح انتخابی‌تان پشیمان نشوید. فرم انگشت‌ها و دست‌ها تأثیر فوق‌العاده‌ای در انتخاب طرح و مدل ناخن می‌گذارد و اگر به آن توجهی نشوید، نه‌تنها شاید ناخن‌ها جذابیتی برایتان به‌همراه نیاورند، بلکه شاید حالتی مضحک نیز به‌وجود آورند.

اگر نیاز به دریافت راهنمایی‌های بیشتری دارید، کافیست به‌سراغ ناخن‌کار‌های حرفه‌ای بروید و از آنها مشاوره بخواهید. این افراد به‌دلیل تجربه‌ای که در زمینه کاشت ناخن دارند و همچنین با مشتری‌های زیادی سروکار داشته‌اند، قطعاً توانایی کمک به شما برای انتخاب بهترین طرح و مدل را خواهند داشت. البته فراموش نکنید که سلیقه و علاقه شخصی‌تان نیز اهمیت دارد، بنابراین اگر به یک طرح خاص علاقه داشتید، اما متناسب فرم دستتان نبود، برای یک بار و ارضای شوق و اشتیاقتان حتماً آن را امتحان کنید!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید