مجله زیبایی ساعی
0

چگونه انگشت ها و ناخن های زیباتری داشته باشیم؟/ ترفندهایی برای داشتن انگشت ها و ناخن های کشیده، سالم و زیبا

چگونه انگشت ها و ناخن های زیباتری داشته باشیم؟/ ترفندهایی برای داشتن انگشت ها و ناخن های کشیده، سالم و زیبا

همه ما دوست داریم زیبا جلوه کنیم و ظاهرمان مورد تایید خود و دیگران باشد. از نگاه جامعه در دنیای امروز داشتن انگشتان لاغر و کشیده، زیباترند و طرفداران بیشتری دارند. به نظر شما می‌توان انگشتان را هم لاغر و کشیده کرد؟
از طرفی امروزه زیبایی ناخن‌، یک فاکتور اساسی برای زیبایی انگشت ها به شمار می رود و این باعث شده است که توجه اکثر خانم‌ها به مدل های آرایش و فرم‌دهی ناخن‌ها جلب شود. اما در واقع اولین گام زیبایی، سلامتی است و ناخن‌های سالم، زیبا نیز هستند. بنابراین مهم است که قبل از هر اقدامی به فکر سلامتی آن‌ها باشیم.

چگونه انگشتان لاغر و کشیده ای داشته باشیم؟

به طور کلی با رعایت یک سری اصول در سبک زندگی و تغذیه و همچنین انجام یکسری تمرینات می‌توان کم کم به انگشتان باریک و کشیده ای که ایده آل ماست، نزدیک شد و از زیبایی و اعتماد به نفسی که انگشتان به ما می‌دهند، لذت برد.

1.وزنتان را کم کنید

یکی از دلایل اصلی نداشتن انگشتان باریک، وجود چربی اضافه در بدن و تجمع آن در زیر پوست انگشتان دست می‌باشد. از طرفی می‌دانیم چربی سوزی، موضعی نیست؛ بنابراین با کاهش وزن اضافی و رسیدن به وزن مناسب، می‌توان تا حدی به رویای داشتن انگشتان کشیده و جذاب، دست یافت. برای کاهش وزن باید تغذیه مناسب و ورزش را با برنامه ریزی و زیر نظر متخصص انجام دهید تا علاوه بر دستیابی به انگشتان باریک و کشیده، استایل جذابی نیز برای خود به ارمغان بیاورید.

2.تمرینات ورزشی مخصوص لاغر کردن انگشتان را روزانه انجام دهید

مشت کردن دست، کشیدن انگشتان دست، تقویت سرپنجه، تقویت چنگ دست، بلند کردن انگشت دست، کشش انگشت شست، بازی کردن با گل رس و یا بتون نقاشی و ور رفتن با خمیر بازی کودکان، باعث تقویت دست ها و انگشت های شما می‌شود.

3.مصرف نمک را کاهش دهید

مصرف بیش از حد نمک و غذاهای شور می‌تواند باعث تورم در اندام های بدن شوند و همچنین بر زیبایی انگشتان باریک شما تاثیر منفی بگذارد.

4.آب کافی بنوشید

نوشیدن آب بر داشتن انگشتان باریک و کشیده موثر است. اگر بدن انسان، دچار کمبود مایعات شود، مایعات در زیر پوست، حبس می‌شوند و این مساله باعث می شود،انگشتان دست، چاق تر از حد معمول به نظر بیایند.

چگونه انگشت ها و ناخن های زیباتری داشته باشیم؟/ ترفندهایی برای داشتن انگشت ها و ناخن های کشیده، سالم و زیبا

5.قلنج انگشتانتان را نشکنید

برخی، عادت دارند که قلنج انگشتانشان را می‌شکنند. نظراتی در مورد زیان‌باربودن شکستن بند‌های انگشتان وجود دارد، اغلب مردم گمان می‌کنند که شکستن قلنج بند انگشت منجر به چاق‌شدن و کج و معوج شدن آن‌ها می گردد. پس لطفا این کار را که هیچ سودی ندارد، متوقف کنید!

نکات ریز و طلایی برای لاغر و کشیده دیده شدن انگشتان

اگر سایز انگشتری که در انگشتتان است خیلی باریک و کوچک باشد باعث می‌شود انگشتان شما چاق تر از چیزی که هست دیده شود؛ پس همیشه سعی کنید با انتخاب زیور آلات متناسب با دست و انگشتان خود، کاری کنید که کشیده تر و باریک تر به نظر بیایند.

بلند کردن ناخن ها باعث می‌شود انگشتان شما بلند و کشیده تر از چیزی که هست دیده شود. با رسیدگی به ناخن ها و استفاده از خدمات زیبایی، علاوه بر داشتن انگشتان کشیده و باریک، دست های زیباتری خواهید داشت.

در ادامه به قسمت مهم انگشتان، یعنی ناخن ها می پردازیم: روش های مراقبت از ناخن ها و تقویت آنها و‌ راه های زیبا دیده شدن دست، با زیبا کردن ناخن ها که تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت انگشتان دارند.

بیشتر بخوانید: چگونه ناخن های طبیعی و سالمی داشته باشیم؟

ترفندهایی برای داشتن ناخن های سالم و زیبا

1.ناخن‌ها را آبرسانی کنید

آبرسانی ناخن‌ها بسیار اهمیت دارد، چون از خشکی و شکنندگی ناخن ها جلوگیری خواهد کرد. برای آبرسانی، کافی است قبل از رفتن به رختخواب یا هر زمان که احساس خشکی در ناخن‌هایتان دارید، مقداری وازلین بر روی ناخن‌ها و پوست اطراف آن‌‌ بمالید. وازلین، یک مرطوب‌کننده و آبرسان کم‌ نظیر است که باعث لطافت پوست اطراف ناخن‌ و درخشش آن‌ خواهد شد. اگر وازلین را نمی‌پسندید، می‌توانید از روغن کرچک که حاوی ویتامین E است و یا روغن‌های طبیعی دیگری مانند روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید.

2.از ناخن ها محافظت کنید

به هنگام انجام کارهای خانه و شستشوی ظرف ها مراقبت کنید که ناخن‌هایتان دچار ساییدگی و ضربه نشوند. اغلب امور خانه‌داری، از باغبانی گرفته تا شستن ظروف و سرویس بهداشتی، همگی قاتل سلامتی ناخن‌ها و همچنین پوست دست هستند! پس پوشیدن دستکش را فراموش نکنید. همچنین برای لطافت دست‌ها، قبل از پوشیدن دستکش به دست‌هایتان کرم مرطوب‌کننده بزنید.

شستن ظروف با آب داغ و مایع ظرف‌شویی بدون استفاده از دستکش، ناخن‌ها را ضعیف می‌کند. در هنگام انجام کارهایی مانند باغبانی آن هم بدون دستکش، به‌ این دلیل که گل و خاک زیادی لای ناخن‌ها می‌رود، تمیز کردن‌شان دشوار خواهد شد.

در روزهای سرد زمستانی هم با پوشیدن دستکش از ناخن‌هایتان مراقبت کنید وهمچنین نگذارید مواد مرطوب‌کننده‌ای که به دست‌هایتان زده‌اید، به هدر برود!

3. با کوتیکول‌ها مهربان باشید

در زمان مانیکور، نیازی نیست که کوتیکول‌ها را بردارید. تنها کافی است با ملایمت، آن‌ها را به عقب هل دهید. مراقب باشید که این کار را به درستی انجام دهید زیرا ممکن است به کوتیکول‌ها آسیب زده و موجب ضعیف شدن بافت اطراف ناخن‌ها شوید. یادتان باشد که آنها را نباید بچینید. همچنین مرطوب کردن انگشتان و ناخن‌ها بیش از یک بار در روز نیز نیاز است. پیشنهاد می‌شود که همیشه در کیفتان کرم مرطوب کننده دست، همراه داشته باشید.

4. ناخن‌ها را به شیوه درست کوتاه کنید

ممکن است گرفتن ناخن‌، کار ساده‌ای به نظر بیاید اما اگردرست انجام ندهید می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند فرو رفتن ناخن در گوشت شود. باید ناخن‌ها را به صورت صاف کوتاه کنید تا گوشه‌های آن پس از رشد به درون گوشت، فرو نروند.

بهترین زمان برای کوتاه کردن ناخن‌ها بعد از حمام است، آب گرم باعث نرم تر شدن آنها شده و با فشار کمتری قطع می‌شوند.

صحیح کوتاه کردن ناخن‌ها به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت، از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار از ایجاد زخم و عفونت‌، جلوگیری می‌کند.

همچنین هیچگاه نباید از ناخن هایتان به عنوان ابزار استفاده کنید، در این صورت ناخن تان را در معرض خطر شکستن قرار می‌دهید. بخش سفید ناخن که به عنوان ناحیه ی استرس نیز شناخته می‌شود، با این کارها سست شده و خواهد شکست.

5.دستان خود را خشک کنید

دستان خود را به مدت دو دقیقه، پس از شستن، خشک کنید. همچنین مطمئن شوید که دست و پاهایتان پس از شنا یا حمام کردن کاملاً خشک شوند زیرا خیس ماندن آن‌ها خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی را افزایش داده و باعث تخریب ناخن‌های شما می‌شود.

6.بیوتین مصرف کنید

برای انعطاف‌پذیری و قوی‌ترکردن ناخن ها، لازم است میزان بیوتین بدن خود را در سطح کافی نگه دارید. برای این منظور، بهتر است هر روز بیوتین مصرف کنید. طی یک پژوهش، دامپزشکان متوجه شدند که بیوتین باعث تقویت سُم اسب‌ها می‌شود، سُم آنها از کراتین تشکیل شده و این همان ماده ای است که در ناخن‌های انسان وجود دارد.

7.ناخن‌ را به درستی سوهان بکشید

برای این‌ که ناخن‌‌های محکم تری داشته باشید، آن‌ها را فقط در یک جهت، سوهان بکشید. از سوهان کشیدن آن‌ها پس از حمام، خودداری کنید زیرا ناخن‌های خیس و نرم به آسانی شکسته می‌شوند.

چگونه انگشت ها و ناخن های زیباتری داشته باشیم؟/ ترفندهایی برای داشتن انگشت ها و ناخن های کشیده، سالم و زیبا

برای اینکه ناخن‌ها سطح براقی داشته باشند بهتر است از بافر ناخن استفاده کنید. بافر، وسیله ای مثل سوهان ناخن است اما با اسفنج ساخته شده که ظریف تر و نرم تر از سوهان بوده و دارای مدل ها و رنگ های مختلفی می باشد. کافی است، ماهی یک بار، بافر ناخن بزنید؛ سپس می توانید با برق ناخن یا لاک‌های خوش رنگ، زیباییِ ناخن‌ها را تکمیل کنید.

بیشتر بخوانید: آنچه درباره زیباسازی ناخن ها باید بدانید

8.لاک بزنید

لاک زدن ناخن‌ها، آن‌ها را در برابر ضربه و ساییدگی، محافظت می‌کند. بسیاری از ترکیبات شیمیایی مضر از لاک‌های امروزی حذف شده‌اند، به همین دلیل می‌توانید به مدت طولانی‌تری آن‌ها را بر روی ناخن‌هایتان داشته باشید.

9.در انتخاب لاک پاک کن دقت کنید

از مصرف لاک پاک کن‌های حاوی استون و فرمالدئید خودداری کنید. ترکیبات موجود در آنها ناخن‌‌های شما را به شدت خشک می‌کنند. از پاک‌کننده‌هایی استفاده کنید که بر پایه استات هستند.

10.به ناخن‌هایتان استراحت بدهید

بهتر است که طرح انداختن روی‌ ناخن با رنگ‌های شاد و طرح‌های ظریف را برای آخر هفته‌ها بگذارید و در طول هفته فقط از لایه ی پوششی یا برق ناخن استفاده کنید. متخصصان می‌گویند که اگر پشت سر هم لاک بزنید، آنها به‌مرور زمان، خشک و زرد و حتی ضعیف می‌شوند. استفاده بیش ‌از ‌انداره از لاک‌پاک‌کن‌ها هم باعث خشک و ضعیف شدن ناخن‌ها می‌شود. گاهی طبیعی بودن ناخن‌ها دقیقا همان چیزی است که برای مراقبت از ناخن‌ها به آن نیاز است.

11.ناخن نجوید

ناخن جویدن، بخصوص در شرایط استرس‌زا، از عادت‌های ناسالم بعضی از افراد است. برخورد ناخن‌ها با بزاق دهان، باعث پوسته پوسته و شاخی شدن ناخن‌ها می‌شود. همچنین در حین جویدن ناخن، پوست اطراف آن هم آسیب، دیده و علاوه بر ظاهر ناخوشایندش باعث جمع شدن میکروب ها و آلودگی در اطراف ناخن می‌شود.

12.در مانیکور کردن زیاده روی نکنید

فکر نکنید برای داشتن مانیکور خوب باید ناخن ها را تراشید و تمیز کرد. این کار، خودش ناخن ها را در معرض بیماری های مختلف قرار می دهد.

13.تغذیه ی مناسبی داشته باشید

برای اینکه ناخن های زیبا و سالمی داشته باشید به تغذیه سرشار از ویتامین و مواد معدنی اهمیت بدهید. مواد غذایی سرشار از ویتامین B مانند جوانه ی گندم، زرده ی تخم مرغ، ویتامین C، میوه های تازه، مرکبات، سیلیسیوم و پروتئین میل کنید.

اگر دوست دارید انگشتان و ناخن‌های زیبا و جذابی داشته باشید، موارد گفته شده را مطالعه کرده و در ذهن نگه دارید و بکار بگیرید. در مورد ناخن ها هم، قبل از این که با انواع و اقسام مواد و رنگ‌ها آن‌ها را آرایش کنید، زمینه سلامتی آن‌ها را فراهم آورید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید