مجله زیبایی ساعی
0

مروری بر ترندهای آرایشی در سال 2023

مروری بر ترندهای آرایشی در سال 2023

قبل از آنکه ترندهای آرایشی سال 2023 معرفی شوند، متخصصان زیبایی پیش بینی می کردند که ترندهای آرایشی در این سال، متنوع و شامل سبک های جسورانه خواهد بود. با ورود به سال 2023 میلادی پیش بینی ها درست از آب درآمد و شاهد استفاده جسورانه از رنگ های تند و سایه های براق و درخشان در رویدادهای مد، فشن و زیبایی بودیم. بیوتی بلاگرها و متخصصان حرفه ای آرایش نیز همراه با ترندهای سال 2023 به ارایه چهره پردازی های جدید پرداخته اند.

اکنون در پایان سال 2023، به مرور برترین ترندهای آرایشی امسال خواهیم پرداخت. همراهمان باشید.

اصلی ترین ترندهای آرایشی 2023 کدام ها هستند؟

تاکید بر سلامت پوست و درخشندگی آن در آرایش صورت از جمله مواردی است که در ترندهای آرایشی سال 2023 به وضوح به چشم می خورد.

از طرفی بر طبیعی یا نچرال بودن آرایش تاکید زیادی می شود. اگرچه برخی ترندها مانند رژلب های قرمز و درخشان یا چشم هایی که با سایه زیاد آرایش شده اند با طبیعی به نظرآمدن آرایش تضاد دارد اما همین امر ما را متوجه اجزای متنوع و جسورانه ی ترندهای سال 2023 می کند. در سال 2023 همزمان به ابروهای طبیعی که صورت را معصومانه نشان می دهند و خط چشم های رنگی و گرافیکی، تمایل نشان داده می شود.

ترندهای آرایشی 2023 محدودیت ها و مرزهای زیادی ندارند و برخی از ترندهای دهه 2000 و سال های 2016 و 2022 میلادی را هم دنبال می کند.

تضاد بین ترندهای آرایشی یا ترکیب ترندها؟

با در نظر گرفتن ترندهای اصلی که در بالا گفته شد، در مجموع، تضادی در ترندهای سال 2023 به چشم می آید. سایه های با رنگ های تند مثل قرمز، ارغوانی، بنفش و یا آبی که در برخی مواقع حالت اسموکی یا دودی ولی با رنگ هایی غیر از مشکی دارند و هم چنین آرایش لب ها به طوری که روی صورت کاملا به چشم می آیند از یک سو و تاکید بر نچرال بودن آرایش از سوی دیگر با هم همخوانی ندارند. حتی همانطور که در ادامه می بینیم خط چشم های رنگی که با خلاقیت متخصصان میکاپ در برخی آرایش ها شکل ها و طرح هایی را ایجاد می کنند نیز با طبیعی به نظر رسیدن آرایش، هم جهت نیستند.

نکته اینجاست که موارد گفته شده ترندهایی هستند که می توانند به گونه ای انتخاب شوند که بهترین سبک آرایشی را برای شخص شما فراهم آورند. نوعی از آرایش که نقاط قوت چهره تان را آشکارتر کند. بنابراین ترکیب متناسب ترندهای آرایشی سال 2023 گزینه ای عالی به نظر می رسد. همان کاری که آرایشگران سلبریتی ها اقدام به انجام آن می کنند.

ترندهای آرایشی در سال 2023

اکنون به برترین ترندهای آرایشی که در سال 2023 با اقبال زیاد از طرف فعالان و علاقه مندان حوزه زیبایی مواجه شده اند می پردازیم.

1- تاکید بر نشان دادن پوستی سالم با حداقل آرایش

نشان دادن و نمایان نمودن سلامت و زیبایی پوست با آرایشی مینیمال یکی از مهم ترین ترندهای سال 2023 به شمار می آید. در این بخش، تمرکز بر پوستی درخشان است که با لایه ای ظریف از فونداسیون (کرم پودر و پرایمر)، حریرگونه به نظر می رسد و با استفاده از مرطوب کننده، باطراوت و شاداب است.

برترین ترندهای آرایشی در سال 2023

2- تاکید بر چشم ها

تمرکز بر آرایش چشم ها در سال 2023 بیش از هر زمان دیگر است. آن هم با استفاده از خط چشم مایع ضخیم، خط چشم های گرافیکی متنوع، استفاده از سایه های تند و درخشان و یا متالیک و خط چشم های رنگی.

برترین ترندهای آرایشی در سال 2023

3- لب های درخشان و برجسته

لب هایی که مرز آنها با خط لب تیره تر از رنگ لب، معین شده و سپس با رنگ هایی درخشان و گاهی تند پوشانده می شوند بیشتر در آرایش به چشم می آیند. بخصوص اگر با برق لب یا هایلایتر در قسمت میانی، برجسته تر به نظر برسند.

برترین ترندهای آرایشی در سال 2023

4- ظاهر براق و درخشان آرایش صورت

استفاده از مواد آرایشی براق و ژله ای برای لب ها، چشم ها و حتی پوست و استفاده از هایلایتر و بالم هایی که موجب خیس و تازه به نظر رسیدن آرایش صورت می شود.

برترین ترندهای آرایشی در سال 2023

5- مواد آرایشی سازگار با محیط زیست

تاکید بیشتر بر استفاده از مواد آرایشی سازگار با محیط زیست مثل استفاده از فرمول های ساخت با آسیب زایی پایین برای طبیعت و یا تیوپ ها و ظروفی که امکان پرشدن مجدد دارند.

6- بیان هنرمندانه در آرایش

ظاهر هنری و غیر معمول و خاص که از هنر و فرهنگ الهام گرفته شده باشد. این ترند با استفاده از رنگ های تند و بی پروا و طرح های خاص که در سال2023 رواج بیشتری پیدا کرده اند، اجرا می شود.

7- سایه های نود و توناژهای خنثی

سایه های نود و تناژهای خنثی که به صورت چند لایه و با تنوع رنگ، مورد استفاده قرار می گیرند، موجب می شود آرایش، عمق پیدا کند. این ترند موجب می شود که آرایش چند منظوره باشد. به این معنی که در مراسم های مختلف قابلیت کاربرد دارد.

برترین ترندهای آرایشی در سال 2023

8- سرخی بیشتر

در سال های اخیر، رنسانسی در سرخ و گلگون کردن چهره اتفاق افتاده است. در این ترند چشم ها، گونه ها و تیغه بینی با رنگ قرمز رزی دلبرانه ای پوشانده می شوند. این ترند که در برترین میکاپ های ترندشده در تیک تاک در سال 2022 به عنوان یکی از بارزترین ویژگی ها مورد استفاده قرارگرفته، در سال 2023 نیز همچنان تمایل زیادی به آن وجود دارد.

مروری بر ترندهای آرایشی در سال 2023

9- استفاده از تزیینات بیشتر روی صورت

استفاده از تزییناتی مانند اکلیل، مروارید و نگین نه تنها بر روی چشم ها که بر روی دیگر اجزای صورت و بدن هم جزو ترندهای سال 2023 است. این ترند بیشتر بر تجربه کردن سبک های آرایشی ماجراجویانه و جدید، تمرکز دارد.

مروری بر ترندهای آرایشی در سال 2023

10- آندرپینتینگ Underpainting

تکنیک استفاده از کانسیلر و کانتور قبل از استفاده از کرم پودر (فونداسیون) را آندر پینتینگ می گویند. بدین صورت که بعد از آماده سازی صورت و استفاده از مرطوب کنندها و پرایمر، ابتدا از کانسیلر و کرم کانتور استفاده می شود. پس از پخش آنها بر روی صورت، کرم پودر بر روی صورت استفاده می شود. در این روش پوست طبیعی تر و سلامت تر به نظر می رسد. سلبریتی هایی مانند هیلی بیبر، کندال جنر و جنیفر لوپز معمولا از این سبک استفاده می کنند.

مروری بر ترندهای آرایشی در سال 2023

ترندهای آرایشی 2023 چگونه بر افراد اثر می گذارند؟

با گسترش و نمایش ترندهای آرایشی در رویدادهای فشن، مد و زیبایی، ترندهای مذکور، معروف شده و گرایش ها به سمت آنها شکل می گیرد. همچنین انتشار عکس ها و فیلم ها در شبکه های مجازی مانند تیک تاک TikTok، مجلات زیبایی مانند ALLURE و فرهنگ سازی توسط بیوتی بلاگرها در اطلاع رسانی ترندها اثرگذار هستند.

ترندهای سال 2023 با القای حس لاکچری بودن توسط سایه های تند و رنگارنگ و درخشش رنگ ها و پوست، جذابیت زیادی ایجاد کرده است و از سویی این سبک آرایشی این امکان را می دهد که افراد، ویژگی های جذاب صورت خود را شناسایی کرده و توسط تکنیک های آرایشی همان ها را بولد (بزرگ نمایی) کنند. این ویژگی ها هم به اثرگذاری بر افراد جهت گرایش و به کاربردن ترندها کمک می کند.

به خاطر داشته باشیم که ترندهای آرایشی در مناطق مختلف می توانند تا حدی متفاوت باشند به این معنا که اقبال به آنها در مناطق و کشورهای مختلف متفاوت است و فرهنگ و ذائقه هر منطقه می تواند بر ترند شدن سبک های آرایشی بسیار اثر بگذارد.

از طرف دیگر، استایل شخصی و نیاز به منحصر به فرد بودن، نقش موثری در اینکه افراد چگونه ترندها را تفسیر کرده و خودشان را با آن سازگار کنند، دارد.

بنابر این شاهد استفاده از ترکیب های مختلف و شخصی سازی شده این سبک آرایشی بین آرایشگران، سلبریتی ها و دیگر افراد در سطح جوامع هستیم.

امیدواریم مطالب فوق در جهت شناخت ترندهای آرایشی سال 2023 برایتان مفید باشند. خوشحال می شویم نگاه شما را در بخش نظرات بدانیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید