مجله زیبایی ساعی
0

ترفند‌های آرایشی برای مسن تر به نظر رسیدن

ترفند‌های آرایشی برای مسن تر به نظر رسیدن

ترفند‌های آرایشی برای مسن تر به‌نظر رسیدنT شاید بین افراد محدودی محبوبیت داشته باشند، چون اکثر خانم ها به‌دنبال جوان تر به‌نظر رسیدن هستند. اما گاهی بازیگری در یک فیلم، شرکت در یک نمایشنامه و … مجابتان می‌کند تا با آرایش‌کردن چهره‌تان را مسن تر نشان دهید.

اما اصول مسن تر کردن چهره دختران جوان چیست؟ آنها باید از چه اصول و ترفند‌هایی استفاده کنند تا تک‌تک اجزای صورتشان را مسن تر از سن واقعی‌شان نشان دهند؟

اگر به‌هر‌دلیلی می‌خواهید چهره چندین سال آینده‌تان را ببینید یا قصد دارید به‌هر‌دلیلی دیگری آرایش مسن انجام دهید، کافیست از اصول و قواعد مطرح‌شده توسط گریمورها پیروی کنید. ما به‌عنوان راهنما در کنارتان هستیم تا بیشتر نکته‌های آرایشی برای این کار را شرح دهیم.

مراحل آرایش برای مسن تر کردن چهره

در ادامه، مراحل مختلفی را که با طی‌کردن آنها می‌توانید صورتتان را پیرتر کنید، شرح می‌دهیم:

1.آماده سازی پوست

آماده‌سازی پوست، همواره یکی از مهم ترین مراحل برای آرایش‌کردن است. شما باید با استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، پرایمر‌ها، ضد آفتاب‌ها و … پوستتان را در برابر آسیب‌های اشعه خورشید و همچنین مواد آرایشی حفظ کنید. از‌این‌رو ابتدا صورتتان را با شوینده‌های ملایم بشویید تا تمام آلودگی‌های سطح آن از بین برود. اکنون یک مرطوب‌کننده یا پرایمر مناسب بزنید و چند دقیقه‌ای صبر کنید تا کاملاً جذب پوستتان شوند.

از‌آنجا‌که در تکنیک مسن تر کردن چهره از مواد آرایشی بیشتری استفاده می‌کنید، قاعدتاً باید حتماً زیرساز داشته باشید؛ در‌غیر‌این‌صورت این حجم از مواد آرایشی باعث آسیب‌ به پوستتان می‌شوند.

2.انتخاب رنگ های مناسب

یک ترفند کلی برای مسن تر به‌نظر رسیدن چهره، استفاده از رنگ‌های تیره در آرایش است. شما باید با رنگ‌های تیره‌تر از پوست، برخی نواحی صورتتان را تیره‌تر کنید. هر چه تیرگی‌ها و سایه‌های بیشتری به‌وجود‌آورید، چهره‌تان مسن تر به‌نظر می‌رسد.

افرادی که پوستی تیره دارند نیز باید از رنگ روشن استفاده کنند تا بتوانند چهره‌شان را مسن تر نشان دهند. این افراد با انتخاب رنگ زرد روشن و استفاده از آن بر روی پوست، جلوه‌ای خاکستری به‌وجود می‌آورند که آنها را به هدفشان نزدیک تر می‌کند. هرچه رنگ زرد بیشتری بر روی نواحی برجسته صورت به‌کار ببرید، چهره‌تان پیرتر جلوه خواهد کرد.

3.استفاده از کرم پودر

کرم پودر، زمینه‌ای برای آرایش به‌وجود می‌آورد، بنابراین حتی اگر قصد پیر‌کردن چهره را دارید، شاید استفاده از آن، نتیجه کار را جذاب تر کند. اما اگر می‌خواهید حالتی طبیعی ایجاد کنید، هر چه زخم‌ها و چین‌و‌چروک‌های معمولی روی صورتتان بیشتر نمایان شوند، نیاز به گریم کمتری خواهید داشت؛ بنابراین از این چین‌وچروک‌ها و جوش‌ها می‌توانید استفاده کنید تا به هدفتان نزدیک تر شوید.

4. آرایش زیر چشم ها

برای مسن تر کردن چهره کافیست تا در زیر چشم‌ها از کانسیلر‌های تیره استفاده کنید. تیرگی این کانسیلر‌ها موجب می‌شود تا پف و سیاهی‌ها بیشتر شوند و چهره، رنگ و روی جوانی‌اش را از دست بدهد.

5.خطوط خش

چین‌وچروک، مهم ترین و بارزترین مشخصه پیری است؛ اگر کسی چین‌وچروک نداشته باشد، قاعدتاً سن‌وسال او خیلی زیاد دیده نمی‌شود. با استفاده از خطوط خش، چین‌وچروک‌هایی روی چهره‌تان به‌وجود آورد. خط خنده، خطوط روی پیشانی، چین‌وچروک روی گردن و … همه می‌توانند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کنند.

6.رنگ مو

مو‌ها تأثیر زیادی در تغییر چهره دارند. اگر دخترخانمی جوان هستید، اما می‌خواهید کمی مسن تر به‌نظر برسید، رنگ مو‌هایتان را به سفید تغییر دهید. البته منظور ما اینجا استفاده از رنگ‌های فانتزی و جذاب دخترانه نیست، بلکه باید کاملاً آثار پیری را روی مو‌هایتان پیاده‌سازی کنید.

رنگ خاکستری نیز نشانه‌ای از این پیرشدن است؛ بنابراین پیشنهاد می‌دهیم که برخی از قسمت‌های مو‌ها را به خاکستری تغییر دهید.

به طور کلی، روشن کردن رنگ موها، باعث می شود از سن واقعی خود، مسن تر به نظر برسید.

اگر نمی‌خواهید رنگ مو‌هایتان به‌طور دائمی تغییر کند، کافیست از اسپری‌های مخصوص رنگ موی موقت استفاده کنید که مدت کوتاهی روی مو‌هایتان می‌مانند. البته قبل از خرید و استفاده از این اسپری‌ها حتماً از فروشنده درباره مدت زمان ماندگاری آنها اطلاعاتی به‌دست‌آورید.

7.رنگ لب

برای گریم چهره به‌منظور مسن تر کردن آن، باید از رژ لب‌هایی استفاده کنید که رنگشان تیره‌تر از رنگ لب‌هایتان است. این رژ‌ها حالتی خسته و چروکیده روی لب‌ها به‌وجود می‌آورند که چهره‌تان را پیرتر خواهند کرد.

اصول آرایش مخصوص مسن تر به نظر رسیدن چهره

برخی اصول و قواعد خاص برای مسن تر به‌نظر رسیدن چهره وجود دارد که قبل گریم باید درباره آنها بدانید. در ادامه این اصول را مطرح می‌کنیم و درباره آنها توضیح می‌دهیم:

آموزش و تجربه

جوان تر‌کردن چهره، فرآیندی راحت تر از پیر‌کردن آن است! حتی کسانی که علم چندانی از اصول آرایش صحیح ندارند نیز می‌توانند تا حد قابل‌قبولی با کمک مواد آرایشی، چهره‌شان را جوان تر و جذاب تر کنند. اما برای اینکه صورتتان را مسن تر کنید، نیاز به آموزش و تجربه دارید. شما باید در کلاس‌های آرایشی شرکت کرده و مهارتتان را افزایش دهید. آرایش هر یک از اجزای صورت، اصول و قواعدی خاص دارد که با یادگیری آنها در زمینه پیرتر‌کردنشان نیز به‌مرور و با تمرین مهارت به‌دست می‌آورید.

مطالعه

پیشنهاد می‌دهیم کمی درباره روند پیر‌شدن چهره و عضلات انسان، تحقیق و مطالعه داشته باشید. شما باید بدانید که چطور و چگونه بدن انسان پیر می‌شود و چه آثاری روی چهره او به‌وجود می‌آید تا با شبیه‌سازی‌شان، گریمی مناسب و حرفه‌ای کنید.

شناخت لوازم و مواد آرایشی

شما باید با بیشتر مواد آرایشی و نحوه استفاده از آنها آشنا باشید تا بتوانید در زمان درست، از آنها استفاده کرده و آرایش و گریم مناسبی کنید. برخی از لوازم آرایشی، کاربرد زیادی در آرایش‌های روزمره ندارند، اما برای گریم‌کردن چهره فوق‌العاده کاربردی هستند که شما با شناختشان امکان استفاده از آنها برای پیرتر‌کردن چهره را خواهید داشت.

کرم پودر، کانسیلر، تریکانی‌ها، سایه چشم، کانتور و … هر کدام جزء کاربردی‌ترین لوازم آرایشی هستند که در این زمینه به‌کارتان می‌آیند.

آموزش کار با پروستتیک

پروستتیک‌ها موادی ساخته‌شده از لاتکس هستند که بسیاری از کسانی که در زمینه نمایشنامه و ساخت فیلم فعالیت دارند، از آنها برای گریم بازیگران استفاده می‌کنند. پروستتیک‌ها افکت‌های بسیار زیبا و طبیعی روی چهره به‌وجود می‌آورند که آرایش را بسیار راحت تر خواهند کرد.

اگر نمی‌خواهید سختی زیادی در زمینه آرایش‌کردن چهره برای مسن تر به‌نظر رسیدنتان به‌جان بخرید، از پروستتیک‌های مناسب استفاده کنید؛ البته باید شیوه استفاده از آنها را بیاموزید که این کار فقط با شرکت در کلاس‌های گریم و مدتی تمرین و تکرار امکان‌پذیر خواهد بود.

تمرین و تکرار

برای طی‌کردن مراحل ساده یک آرایش معمولی باید بار‌ها آزمایش و تمرین کنید تا به نتیجه درست برسید. مثلاً اگر بخواهید یک خط چشم ساده بکشید، باید چندین‌بار این کار را انجام دهید تا بالاخره مهارت کافی به‌دست‌آورید. قطعاً پیر‌کردن چهره، نیاز به دانش و مهارت بیشتری خواهد داشت، چون شما باید اصول کار با هر لوازم آرایشی را بدانید و به‌شیوه‌ای درست آن را به‌کار ببرید تا بالاخره نتیجه‌ای که می‌خواهید، خلق شود.

تمرین و تکرار، راز موفقیت در نتیجه‌بخشی ترفند‌های آرایشی برای مسن تر به‌نظر رسیدن چهره است. حتی اگر در اوایل کار مهارت کافی ندارید، با تمرین و تکرار به این مهارت می‌رسید و نهایتاً افکت‌ها و حالت‌های پیری مختلفی را روی چهره‌تان به‌وجود می‌آورید.

بررسی حالات چهره

یکی از اصول استفاده از ترفند‌های آرایشی برای مسن تر به‌نظر رسیدن صورت، بررسی حالت‌های مختلف چهره است. چندین تصویر مختلف از افراد مسن، تهیه و با دقت اجزای مختلف چهره‌شان را بررسی کنید. از شکل و فرم بینی گرفته تا چشم‌ها، لب‌ها، ابرو‌ها و … همه باید بررسی شوند تا دقت تان بالاتر برود.

کمک گرفتن از حرفه ای ها

از گریمور‌ها و افراد حرفه‌ای بخواهید که مراحل گریم را نزد شما انجام دهند. همچنین در حین کار از آنها بخواهید که نواقصتان را برطرف کرده و در انجام هرچه‌بهتر گریم کمکتان کنند. کمک‌گرفتن از این افراد جلوی بروز اشتباهات مختلف در آینده را می‌گیرد و با این کار فوت کوزه‌گری آرایش‌کردن برای مسن تر به‌نظر رسیدن را فرا می‌گیرید.

جمع بندی

با آگاهی از انواع ترفند‌های آرایشی برای مسن تر به‌نظر رسیدن چهره، اکنون می‌توانید صورت خود و دیگران را با آگاهی بیشتری گریم کنید تا به هدفتان برسید. قطعاً انجام این کار با یک یا دو بار تمرین، نتیجه‌بخش نیست و باید بار‌ها این گریم را انجام دهید تا بالاخره نتیجه‌ای که می‌خواهید خلق شود. ترفند‌هایی که در این مطلب گفتیم، اغلب الهام‌گرفته از آموزش‌های گریمور‌هایی هستند که مدت‌ها زمانشان را صرف انجام این کار کرده‌اند.

با به‌کارگیری مداوم ترفند‌های آرایشی برای مسن تر به‌نظر رسیدن چهره، تبدیل به یک گریمور حرفه‌ای می‌شوید که به‌راحتی سن و سال هر چهره با هر حالت ظاهری را دستکاری می‌کند و نتیجه دلخواه را فراهم می‌آورد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید