مجله زیبایی ساعی
0

آیا کرفس و آب کرفس، باعث لاغری می شوند؟

آیا کرفس و آب کرفس، باعث لاغری می شوند؟

افرادی که قصد لاغر شدن دارند، همواره به دنبال راه‌ها و روش‌هایی برای کاهش وزن سریع‌تر هستند. در بین راهکارهایی که برای لاغری وجود دارد، نباید از تاثیر کرفس و آب کرفس بر لاغری، غافل شد؛ چرا که کرفس علاوه بر خواص فوق العاده‌ای که دارد، تاثیرات شگرفی هم بر روند کاهش وزن دارد.

دستگاه اگزیمیا، فناوری منحصر به فرد در لاغری – کلینیک ساعی

در ادامه قصد داریم اطلاعات مفیدی در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

فواید کرفس برای لاغری

اگر قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارید، باید حتما کالری‌های دریافتی‌تان را محدود کنید؛ از این رو بجای استفاده از مواد غذایی پرکالری، باید از مواد غذایی و خوراکی‌هایی استفاده کنید که میزان کالری‌ آن‌ها پایین‌ باشد.

● میزان کالری کرفس کم است

می‌توان گفت یکی از مهم ترین ویژگی های کرفس، کم بودن میزان کالری آن است که باعث کاهش وزن می‌شود. یک لیوان کرفس خرد شده ۱۶ کالری دارد که می‌توان گفت یک درصد از حجم کالری روزانه را پر می‌کند. دقت داشته باشید که کالری کرفس به صورت خام، پخته و سرخ شده متفاوت است. به عنوان مثال، هر ساقه کرفس، ۱۰ کالری دارد، این در حالی است که یک لیوان کرفس پخته، ۲۷ کالری دارد؛ با این وجود، باز هم یک لیوان کرفس پخته شده تنها ۲ درصد از حجم کالری روزانه را پر می‌کند و جزو خوراکی‌های بسیار مفید و کم کالری محسوب می‌شود.

بهترین کلینیک پیکرتراشی کجاست؟

● کرفس، حاوی فیبر است

از آنجایی که ماده معدنی فیبر، یکی از بهترین مواد معدنی برای کاهش وزن است؛ بنابراین خوراکی‌های حاوی فیبر، می‌توانند به کاهش وزن و لاغری افراد کمک کنند. کرفس، سرشار از مواد معدنی و خصوصا فیبر است که با خوردن آن، می‌توان به کاهش احساس گرسنگی کمک کرد، در واقع، فیبر حجم معده را پر می‌کند. جالب است بدانید در مقابل کالری کم کرفس، این ماده غذایی، می‌تواند ۶ درصد از سهمیه کالری روزانه را به خود اختصاص دهد ‌و با پختن کرفس، می‌توانید ۱۰ درصد از حجم فیبر روزانه‌تان را تامین کنید.

● کرفس دارای مواد معدنی و ویتامین‌های مفید است

کرفس، مواد معدنی و ویتامین‌های مفیدی را دارد که به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کنند. شما با خوردن کرفس خام، می‌توانید ۷۱ درصد نیاز روزانه‌تان به ویتامین k را تامین کنید و در صورت پختن کرفس، می‌توانید ۳۷ درصد از نیاز روزانه‌تان به ویتامین k را که باعث افزایش سلامتی استخوان‌ها و جلوگیری از لخته شدن خون می‌شود، تامین کنید. علاوه بر ویتامین k, در کرفس، پتاسیم و فلاونوئیدها نیز وجود دارند که پتاسیم می‌تواند برای عملکرد قلب و عروق مفید باشد. همچنین فلاونوئیدها نوعی آنتی اکسیدان هستند که باعث افزایش سلامتی عمومی بدن می‌شوند.

هایفوتراپی لاغری چیست؟ آیا هایفو باعث لاغری می شود؟

در مطالب فوق به بررسی خواص کرفس و تاثیرات آن بر لاغری پرداختیم و دانستیم که کرفس به دلیل کالری کم، فیبر بالا و مواد معدنی مفید می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. سوالی که اینجا مطرح می‌شود، این است که آیا آب کرفس هم می‌تواند باعث لاغری شود؟ آب کرفس چه تاثیری روی لاغری دارد؟

تاثیر آب کرفس بر لاغری

شاید شما هم در تبلیغات لاغری دور و بر خود، از تاثیر آب کرفس بر لاغری شنیده باشید، اما باید دید این ادعا تا چه حد صحت دارد؟

از آنجایی که کبد، عضو سم زدای بدن است و سالم بودن آن به اندازه‌ای اهمیت دارد که حتی می‌تواند عملکرد قلب و مغز را مختل کند، بنابراین اهمیت دادن به سلامتی کبد، امری ضروری است که به این منظور تنها کاری که باید انجام داد، مصرف سبزیجات، ورزش کردن و داشتن وزن مناسب است.

زمانی که شما آب کرفس را می‌گیرید، باعث از دست رفتن بسیاری از مواد معدنی آن می‌شوید و ارزش غذایی کرفس، کاهش پیدا می‌کند. یکی از مواد معدنی مفیدی که در اثر آب گرفتن کرفس، از دست می‌رود، فیبر است که همین فیبر، یک ماده موثر برای کمک کردن به کاهش وزن و طولانی شدن احساس سیری در شماست.

تاثیر شگفت انگیز «سرکه سیب» بر لاغری

نکته دیگری که در خصوص آب کرفس وجود دارد، کالری آن است. در اثر گرفتن آب کرفس، به ازای هر ۸ اونس آب کرفس، ۷۰ کالری به بدن شما می‌رسد؛ البته این میزان کالری برای زمانی است که شما آب کرفس را بدون هیچ‌گونه شکر و یا آبمیوه‌های دیگر میل کنید.

نکته دیگری که در خصوص آب کرفس برای لاغری وجود دارد این است که خود آب کرفس به تنهایی نمی‌تواند باعث لاغری شود و زمانی این نوشیدنی می‌تواند به لاغری شما کمک کند که به جای استفاده از نوشیدنی‌های پرکالری، آب کرفس را جایگزین کنید.

همه چیز درباره رژیم گیاهخواری

با توجه به توضیحاتی که در خصوص آب کرفس دادیم، مشخص شد که آب کرفس، کالری بالاتری از کرفس دارد و بهتر است برای کاهش وزن، از خود کرفس خام استفاده کنید.

فواید بی‌نظیر کرفس برای بدن

جدا از تمامی فواید کرفس برای لاغری، این سبزی خاصیت‌ها و فایده‌های بسیار دیگری هم دارد که برخی از آنها عبارتند از:

● آب کرفس، به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان، از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.
● کرفس و آب کرفس باعث کاهش التهاب در بدن می‌شوند.
● کرفس به بهبود فرآیند هضم غذا کمک می‌کند.
● کرفس، منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید است.

اصول تغذیه سالم چیست؟

کلام نهایی

کرفس یکی از سبزیجات مفید برای بدن است که به دلیل کالری پایین و میزان فیبر بالایی که دارد، برای سلامتی بدن مفید بوده و به کاهش وزن هم کمک می‌کند. نکته مهمی که در رابطه با کرفس و آب کرفس وجود دارد این است که هر شاخه کرفس، ۱۰ کالری دارد، اما هر لیوان آب کرفس حدود ۷۰ کالری دارد؛ از این رو مصرف کرفس خام، کالری کم‌تری داشته و گزینه انتخابی بهتری است. ضمنا زمانی آب کرفس می‌‌تواند به لاغری شما کمک کند که شما آب کرفس را جایگزین نوشیدنی‌های پرکالری مانند نوشابه، آبمیوه‌های صنعتی و … کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید