مجله زیبایی ساعی
0

آیا با رابطه جنسی، زیباتر می شوید؟

آیا با رابطه جنسی، زیباتر می شوید؟

رابطه جنسی و صحبت از آن برای بسیاری از مردم، جزء تابوها و نوعی ساختارشکنی است؛ اما بسیاری از افراد از تأثیر آن بر زیبایی پوست و چهره ناآگاه هستند. رابطه جنسی جزء غرایز انسانی به شمار می‌آید که نه‌ تنها لذت زیادی به‌ همراه دارد، بلکه فواید زیادی نیز برای بدن و سلامتی و زیبایی به‌ ارمغان می‌آورد.

اگر بخواهیم کمی تابو‌ها را کنار بگذاریم و ساختارشکنی داشته باشیم، باید بگوییم سکس و رابطه جنسی سالم، جزء مهم ترین نیاز‌های زندگی انسان است که شاید فقط بخشی از مزایای آن را لذت تشکیل می‌دهد و مابقی، مربوط به فوایدی خواهد بود که برای سلامتی و زیبایی چهره‌تان به‌ همراه دارد.

تأثیر رابطه جنسی بر زیبایی کم نیست؛ ما می‌توانیم لیست بلند بالایی برایتان بیاوریم که هر کدام از آنها بر اهمیت این موضوع تأکید دارند. اگر می‌خواهید از این تأثیرات آگاه شوید، ما به‌ عنوان راهنما کنارتان هستیم.

بررسی تأثیر رابطه جنسی بر زیبایی

در ادامه لیستی از مهم ترین تأثیرات و فواید مثبت سکس بر زیبایی را بیان خواهیم کرد:

ترشح هورمون های موردنیاز بدن

سکس هورمون‌های موردنیاز بدن زن و مرد را ترشح می‌کند؛ این هورمون‌ها در زنان، استروژن و در مردان، تستسترون نام دارند. وقتی این هورمون‌ها آزاد می‌شوند، تأثیرات مطلوب فوق‌العاده‌ای برای بدن فرد به‌ همراه دارند که از جمله آنها می‌توان به رفع آکنه، لطافت و شادابی پوست اشاره کرد.

وقتی استروژن در بدن زنان ترشح می‌شود؛ کلاژن تقویت‌شده و ضخامت پوست نیز افزایش پیدا می‌کند. این هورمون حتی باعث افزایش هیالورونیک اسید می‌شود که ظاهری جذاب تر برایتان به ارمغان می‌آورد.

جوانسازی پوست

اگر به‌طور مرتب و منظم سکس سالم دارید، بر اساس تحقیقات صورت گرفته در این زمینه 6 تا 12 سال نسبت به هم‌سن‌وسال‌های خود جوان تر به‌نظر می‌رسید؛ این یعنی رابطه جنسی بر جوانی و تأخیر روند پیری پوست نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

رابطه جنسی به‌دلیل ترشح استروژن و تولید کلاژن روند پیری را به‌ تأخیر خواهد انداخت؛ از‌ این‌ رو با تأمین کلاژن موردنیاز بدن، همواره پوستی جوان و زیبا خواهید داشت.

آقایان با رابطه جنسی جوان تر می‌مانند! شاید شنیدن این خبر کمی برای خانم‌ها سخت و حتی غیر قابل‌ باور باشد، اما باید بدانید که هورمون‌های مردانه نقش بیشتری در تولید کلاژن دارند، به همین دلیل بعد از بلوغ، آنها به‌ واسطه هورمون‌هایشان میزان کلاژن بیشتری نسبت به خانم‌ها خواهند داشت. داشتن رابطه جنسی اصولی و منظم برای آقایان کافیست تا آنها چهره‌ای زیبا و جذاب تر داشته باشند و جوان تر نیز به‌نظر برسند.

آب رسانی پوست

اگر می‌خواهید پوستتان همواره هیدراته بوده و آب‌رسانی لازم به آن انجام شود، رابطه جنسی اصولی و منظم داشته باشید! سکس با افزایش گردش خون، باعث پمپاژ اکسیژن در سطح پوست شده و در نهایت پوستی شفاف و روشن برایتان به‌ارمغان می‌آورد. وقتی گردش خون افزایش پیدا کند، رطوبت لازم برای بدن نیز تأمین خواهد شد.

از بین بردن آلودگی های سطح پوست

اگر در حین سکس تعریق دارید، خبر خوب این است که همین تعریق مانند یک ماسک عمل کرده و کثیفی‌ها را از روی پوستتان محو خواهد کرد.

آزادسازی نیتریک اسید

شما حین سکس فعالیت فیزیکی دارید، از‌ این‌ رو نیتریک‌ اسید در بدنتان آزاد می‌شود. نیتریک‌اسید نیز با افزایش اکسیژن و جریان خون در سراسر بدن، پوستی شفاف و زیبا برایتان هدیه خواهد آورد. فواید نیتریک‌اسید درهمین‌جا تمام نمی‌شود و این ماده نه‌تنها یک سیستم دفاعی قوی برای پوستتان در برابر میکروب‌ها ایجاد می کند، بلکه زخم‌هایتان را بهبود می‌بخشد و حتی جلوی آسیب‌رسانی پرتو‌های مضر خورشید را بر بدن می‌گیرد.

با آکنه ها خداحافظی کنید

استرس یکی از عوارض زندگی در دنیای امروز است که تأثیرات مخربی بر بدن می‌گذارد که از جمله آنها می‌توان به رشد غده‌های چربی و التهاب‌ها اشاره کرد. در واقع هورمون آزادکننده کورتیکوتروپین توسط محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال تولید خواهد شد. این هورمون ویژگی مثبتی برایتان ندارد، چون فقط با بیشتر‌ کردن التهاب‌ها و غده‌های چربی تأثیرات منفی بر پوست می‌گذارد.

التهاب‌ها و غده‌های چربی به‌مرور زمان روی صورتتان آکنه به‌ وجود می‌آورند که یکی از بزرگ ترین مشکلات پوستی بسیاری از افراد است؛ بنابراین از‌ آنجا‌ که سکس استرس را کاهش می‌دهد، جلوی آزادسازی این هورمون را نیز می‌گیرد و نهایتاً تأثیر مثبتی بر زیبایی‌تان می‌گذارد.

درمان زخم ها و جای جوش و آکنه

اسکارهای حاصل از جوش و آکنه، جزء مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر کاهش اعتماد به نفس بسیاری از افراد هستند. این مشکلات بنا به دلایل مختلفی به‌ وجود می‌آیند و راهکار‌های مختلفی برای مقابله با آنها وجود دارد. یکی از راهکارهای موثر، سکس است که با از‌ بین‌ بردن جوش‌های سرسیاه و ضایعات آکنه می‌تواند چهره‌ای صاف و کم نقص برایتان به‌ارمغان بیاورد. رابطه جنسی حتی در از‌ بین‌بردن زخم‌های دیابت نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

رشد مو

مو‌ها همیشه جزء مهم ترین عوامل در زیبایی خانم‌ها و آقایان هستند. اگر به زیبایی تان اهمیت می دهید، محافظت از سلامت مو‌ها و کمک به رشد آنها بسیار مهم است. از‌ آنجا‌ که استروژن به‌واسطه سکس در بدن خانم‌ها ترشح می‌شود، بنابراین بر افزایش رشد مو‌ها تأثیر مثبت می‌گذارد.
بسیاری از خانم‌های باردار که استروژن به‌ میزان قابل‌ توجهی در بدنشان ترشح می‌شود، مو‌های ضخیم تر و پرتری دارند که زیبایی بیشتری به چهره‌شان می‌بخشد.

ناخن های قوی

هورمون‌های جنسی به‌واسطه سکس در بدن ترشح می شوند و تأثیرات فوق‌العاده مثبتی بر روی ناخن‌هایتان می‌گذارند. اگر می‌خواهید ناخن‌هایی زیبا، قدرتمند و بدون هیچ‌گونه شکستگی داشته باشید، با رابطه جنسی سالم و منظم به این مساله کمک کنید.

جالب است بدانید که کسانی که سکس منظم دارند، ماندگاری مانیکور در ناخن‌های آنها بیشتر است.

کاهش وزن

اضافه‌وزن همیشه زیبایی را از اندامتان می‌گیرد و حالت نامتقارن و نازیبا برای بدنتان به‌وجود می‌آورد. در صورت داشتن رابطه جنسی مناسب و اصولی، هر بار تقریباً 170 کیلو کالری در بدنتان می‌سوزد. اگر به‌طور منظم سکس داشته باشید، این مساله بر تناسب اندامتان تاثیرات مثبتی می تواند بگذارد.

در واقع طی 21 ساعت سکس می‌توان نیم کیلو وزن کم کرد! شاید این میزان کم به‌نظر برسد، اما در طولانی‌مدت قطعاً از نتایج شگفت‌انگیز آن بر لاغری بهره‌مند خواهید شد. زوج هایی که تصمیم به لاغری می گیرند و سکس منظم دارند، در این زمینه موفق تر هستند.

کرم خوردگی دندان ها، خداحافظ!

جذب منی می‌تواند سلامت دندان‌ها را به‌ارمغان بیاورد! در واقع منی سرشار از کلسیم، روی و مواد معدنی است که هر کدام به‌نحوی جلوی تخریب دندان‌ها را می‌گیرند و فواید مثبتی برای مروارید‌های سفید دندان‌هایتان دارند.

تقویت عزت نفس

عزت‌نفس به‌صورت غیرمستقیم بر زیبایی تأثیر می‌گذارد؛ در واقع وقتی عزت‌نفس داشته باشید، با احساس ارزشمندی بیشتری به خود در آینه نگاه می‌کنید؛ از‌ این‌ رو احساس زیبایی بیشتری خواهید کرد. در واقع سکس کمک می‌کند که احساس مثبت و خوبی نسبت به خود داشته باشید که همین احساس بعد‌ از‌ مدتی روی تغییر دیدگاه شما و حتی دیگران نسبت به چهره و اندامتان تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

سینه هایی بزرگ تر با رابطه جنسی

در حین رابطه جنسی، سینه‌ها متورم می‌شوند و بزرگ تر به‌نظر می‌رسند. در واقع با سکس، اندازه سینه 25 درصد بزرگ تر به‌نظر می‌آید، چرا که در این ناحیه گردش خون حین سکس بیشتر می‌شود. البته معمولاً بعد از ارگاسم، سینه‌ها به‌اندازه معمولی‌شان بر می‌گردند، اما همین اتفاق که در طول رابطه سایزشان بزرگ تر می‌شود، جزء ویژگی‌های مثبت سکس است.

تقویت عضلات

سکس می‌تواند باعث تقویت عضلات شکم و لگن شود. در واقع تمام حرکاتی که در طول سکس انجام می‌دهید، در نهایت روی عضلاتتان تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

تأثیر رابطه جنسی بر زیبایی چگونه است؟

هر چند رابطه جنسی تأثیرات مثبت و فوق‌العاده‌ای بر زیبایی پوست، مو، دندان‌ها، سینه‌ها و … می‌گذارد، اما در صورتی که به‌روش غیر اصولی و ناسالم انجام شود، قطعاً درگیر ضرر‌ها و تبعات آن خواهید شد. از‌ این‌ رو پیشنهاد می‌دهیم به‌ هیچ‌ عنوان تن به رابطه‌های پرخطر ندهید، از قبل در مورد سلامت جسمی و جنسی شریکتان اطمینان کافی به‌دست آورید و با مشاوره با یک سکسولوژیست و تراپیست حرفه‌ای، رابطه‌ای درست برقرار کنید.

تأثیر رابطه جنسی بر زیبایی کم نیست، اما اگر این کار را به‌صورت غیر اصولی انجام دهید، شاید تا آخر عمرتان درگیر تبعات سنگین آن باشید؛ مثلاً خطر ابتدا به ایدز، زگیل تناسلی و … از جمله مشکلاتی هستند که سکس غیر اصولی برایتان به‌همراه دارد. از‌ این‌ رو اطمینان از سلامت طرف مقابل و همچنین رعایت برخی اصول در حین رابطه جنسی جزء مهم ترین قوانین و کار‌هایی است که باید انجام دهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید