مجله زیبایی ساعی
0

ماسک صورت چیست و چه کاری انجام می دهد؟

ماسک صورت چیست و چه کاری انجام می دهد؟

با کاربرد صحیح ماسک صورت، پوستت را در اوج نگه دار!

آیا موافقید که هر نوع پوستی با هر سنی و هر رنگی، نقطه اوج دارد؟ نقطه اوج زیبایی و خیره کنندگی مخصوص به خودش را؟ قطعا سلایق افراد در مورد چهره زیبا و جذاب، متفاوت است اما شادابی و سرزندگی در هر نوع پوستی، به تنهایی، جالب توجه است؛ مثل درخشش و طراوت صورت تیره پوستان در بعضی فیلم ها و مستندها یا پوست های صاف و بی نقص مردمان شرق آسیا. هر نوع پوستی صرف نظر از تفاوت های رنگ و نژادی، اگر به خوبی مراقبت شود و در نقطه اوجش قرار بگیرد، زیبایی دوصد چندان خواهد داشت.

یکی از کم هزینه ترین و اثرگذارترین راهکارهای حفظ سلامت و شادابی پوست، استفاده از ماسک های صورت است. ماسک های صورت با قراردادن مقدار زیادی از عصاره های مغذی و مراقبتی بر روی پوست، از آن مراقبت می کنند. ماسک های صورت به راحتی در منزل نیز قابل استفاده هستند چرا که شرکت های معتبر دارویی و آرایشی، انواع ماسک های مورد نیاز را برای انواع پوست ها تولید می کنند. از طرفی امکان تهیه بسیاری از ماسک های خانگی با دستور العمل های مختلف وجود دارد.

برای استفاده صحیح از ماسک صورت، بایستی اول نوع پوستتان را بشناسید و ماسک مناسب خودتان را انتخاب و استفاده کنید. اما اگر حال و حوصله تحقیق در مورد ماسک مناسب خودتان را ندارید، بهتر است پوستتان را به حال خودش رها کنید، زیرا برایش سودمند تر است!

نمی توان انتظار داشت که بدون شناخت نوع پوست و تحقیق درمورد بهترین ماسک های صورت که مناسب شما هستند، از هر ماسکی استفاده کنید و انتظار داشته باشید پوستتان در نقطه اوج خودش هم قرار بگیرد. چرا که با انتخاب ماسک صورت نامناسب یا عدم بکارگیری دستورالعمل های استفاده از ماسک ها ممکن است به پوستتان آسیب بزنید و مشکلاتی را که تابحال نداشته برایش بوجود بیاورید!

شناخت ماسک های صورت و انواع آن، کار سختی نیست زیرا ترکیبات تشکیل دهنده ماسک ها و نوع پوستی که می تواند بر روی آن مورد استفاده قرار گیرد توسط شرکت های سازنده ماسک توضیح داده شده اند. از طرفی خرید ماسک از مراکز آرایشی بهداشتی شناخته شده و از برندهای معتبر، شانس شما را در بهبود پوستتان بالا می برد. ماسک ها در دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

انواع ماسک صورت

ماسک های آبرسان

ماسک های آبرسان به آبرسانی پوست های کم آب و یا دهیدراته کمک می کند و از این طریق، علاوه بر فراهم آوردن ظاهری براق و شاداب، از مشکلات دیگری که ممکن است بر اثر دهیدراته بودن پوست رخ دهند، مثل چین و چروک های زودهنگام و ایجاد لک، پیش گیری می کنند. در ماسک های آبرسان از ترکیباتی همچون هیالورونیک اسید، گلیسیرین و آلوئه ورا استفاده می شود.

ماسک روشن کننده

ماسک های روشن کننده به سه روش به روشن شدن پوست کمک می کنند: کاهش سطح ملانین پوست، لایه برداری ملایم و از بین بردن سلول های مرده و افزایش گردش خون پوست. در ترکیب ماسک های روشن کننده از ویتامین C، اسید کوجیک، رتینول، آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها و عصاره زردچوبه استفاده می شود. ویتامین C آنتی اکسیدانی قوی است که مانند اسید کوجیک به کاهش تولید ملانین درپوست و روشن شدن آن کمک می کند. رتینول از خانواده ویتامین A است که با بهبود تولید کلاژن (پروتئینی که پوست را محکم و انعطاف پذیر نگه می دارد)، اثر خود را در ماسک اعمال می کند.

ماسک تمیزکننده عمیق

این ماسک ها با دارا بودن خاک رس یا زغال در ساختارشان به تمیزکردن پوست و پاکسازی عمیق منافذ پوستی کمک می کنند. خاک رس، حاوی مواد معدنی مختلفی است که هر یک به روشی به سلامت پوست کمک می کنند. موادی مانند آهن، سیلیس، منیزیم و آلومینیوم هیدروکسید. آلومینیوم هیدروکسید به جذب چربی اضافی پوست کمک می کند و سیلیس در لایه برداری موثر است.

ماسک های لایه بردار

ماسک های لایه بردار با دارا بودن موادی همچون لاکتیک اسید و یا دیگر عناصر لایه بردار به از بین بردن سلول های مرده سطح پوست، پرداخته و ظاهری صاف و درخشان به پوست می بخشند. لایه بردارها در شدت های مختلف، لایه برداری را انجام می دهند و بنابراین اگر پوست حساس و یا آسیب دیده ای دارید در انتخاب آنها نسبت به دیگر انواع ماسک ها، باید دقت بیشتری به خرج دهید.

حس خوشایند احترام به خود، از مهم ترین مزایای ماسک صورت

حال که با انواع ماسک های صورت آشنا شدیم می توانیم به یکی از مهم ترین تاثیرات آنها که احساس احترام به خویش است هم نگاه کنیم. استفاده از ماسک های صورت علاوه بر زمانی که برای اثرگذاری بر روی پوست و در حالت آرامش استفاده می کنیم، از لحاظ ذهنی نیز احترامی که به بدن خود گذاشته ایم را نیز در ناخودآگاه به ما یادآوری می کند. ماسک های صورت ممکن است برای حل مشکلات جدی پوست، درمان مناسبی نباشند اما با ایجاد صلح بین ما و درونمان راهی برای تسکین خستگی ها و فشار های روانی است که روزانه با آنها مواجه می شویم.

ماسک صورت چیست و چه کاری انجام می دهد؟

چند وقت یکبار از ماسک صورت استفاده کنیم؟

پاسخ این سوال، کاملا به نوع ماسک مورد استفاده شما و ترکیبات موجود در آن، بستگی دارد. دستورالعمل نحوه استفاده از ماسک ها نیز می تواند اطلاعات مناسبی در این مورد در اختیارتان قرار دهد.

با این حال معمولا ماسک های ملایم تر مانند ماسک های تمیزکننده یا ماسک های آبرسان را می توان دو یا سه بار در هفته استفاده کرد. در حالی که استفاده از ماسک های دیگر مانند ماسک های لایه بردار برای جلوگیری از آسیب احتمالی، تنها یکبار در هفته مجاز می باشد.

نحوه استفاده از ماسک صورت

قبل از قراردادن ماسک، با یک شوینده آبرسان با ph خنثی، پوست صورت را با ملایمت ماساژ داده و با آب ملایم شستشو دهید. بدین ترتیب منافذ پوست صورتتان باز شده و آماده دریافت ترکیبات موجود در ماسک می شوند.
پس از 20-10 دقیقه که از گذاشتن ماسک بر صورت گذشت با ملایمت آن را از روی پوست پاک کنید و با آب ولرم بشویید. توصیه می شود بعد از استفاده از ماسک از مرطوب کننده ای مناسب نوع پوستتان برای آرامش بخشی به پوست استفاده کنید.

ماسک صورت + روتین پوستی، پکیج موفق مراقبت پوستی

در کنار استفاده از ماسک ها و حتی مهم تر از آنها، روتین مراقبتی پوست باعث درخشش پوست شما می شود. روتین پوستی شامل استفاده منظم و مستمر از مرطوب کننده ها، شوینده ها و تونرها و کرم ضد آفتاب است که همه روزه می بایست با توجه به نیاز پوست مورد استفاده قرار گیرند.

آیا ماسک های صورت قادر به درمان مشکلات جدی پوستی هستند؟

علی رغم اثرات ماسک ها بر طراوت و شادابی و حفظ پوست در حالت ایده آل خود، آنها امکان درمان مشکلاتی مانند آکنه، لک های گسترده و خطوط عمیق پوستی را ندارند. ماسک ها شاید بتوانند آکنه را کنترل کنند و آن را بهبود ببخشند اما در پوست مستعد به آکنه که جوش ها و آکنه ها با سرعتی بالا شکل می گیرند، ماسک ها از درمان عقب خواهند ماند. در این موارد مداخلات دارویی و دیگر روش های درمانی پیشنهادی توسط متخصص پوست، گزینه جدی خواهد بود.

جمع بندی

مخلص کلام آنکه ماسک ها می توانند به هر نوع پوستی کمک کنند تا در بهترین حالت خود قرار بگیرد، تمیز و عاری از چربی اضافی، آلودگی و سلول های مرده با ظاهری براق و درخشان! با این حال باید نکاتی را در استفاده از آنها در نظر گرفت. از جمله آنکه نوع پوست و نوع ماسک مناسب آن، کدام است؟

نکته مهم دیگر آن است که اگر پوست مبتلا به نوعی اختلال، مانند آکنه یا اثرات شدید ناشی از افزایش سن است از ماسک های صورت نمی توان انتظار معجزه داشت و باید روش های درمانی دیگری را با مشورت با پزشک متخصص در پیش گرفت.

رعایت روتین پوستی روزانه که در آن علاوه بر استفاده از مرطوب کننده، ضد آفتاب و شوینده های مناسب از ماسک نیز استفاده شود قطعا نتیجه بهتری در برخواهد داشت.

همواره با پوست زیبایتان و قلب مهربانتان بدرخشید!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید