مجله زیبایی ساعی
0

ماسک مو چیست و چه فرقی با سرم مو دارد؟

ماسک مو چیست و چه فرقی با سرم مو دارد؟

با پیشرفت فناوری و کشف مواد مغذی مختلف برای بهبود سلامتی پوست و مو، هم‌اکنون انواع مختلفی از محصولات مراقبتی مخصوص مو‌ها تولید‌شده‌اند که ویژگی‌ها و عملکرد متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. در بین تمام این محصولات، ماسک‌ها و سرم‌ها جزء پراستفاده‌ترین‌ها به‌شمار می‌آیند.

ماسک و سرم مو هر یک کاربرد‌های متنوعی دارند و در زمان‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر استفاده می‌شوند، اما بسیاری از افراد این دو محلول را با یکدیگر، یکی می‌دانند. با درک تفاوت ماسک و سرم مو با یکدیگر بهتر می‌توانید از این محصولات مراقبتی استفاده کنید و جذابیت و زیبایی را به مو‌هایتان هدیه دهید. همچنین درک تفاوت‌ها کمکتان می‌کند تا کاملاً بر اساس مشکلات مو‌های خود، آنها را خریداری کرده و با مصرفشان چالش‌های مراقبت از مو‌هایتان را مدیریت کنید.

ماسک مو چیست؟

برای اینکه متوجه تفاوت ماسک و سرم مو با یکدیگر شوید، در ابتدا تصمیم گرفتیم تا درباره هر یک از این محصولات به‌طور کامل توضیحاتی را در اختیارتان بگذاریم.

انواع ماسک‌های مخصوص مو معمولاً قبل یا بعد از استحمام استفاده می‌شوند. این محصولات به‌قدری متنوع هستند که می‌توانید آنها را کاملاً متناسب با جنس و نوع موهایتان خریداری و استفاده کنید.

همچنین شما می‌توانید ماسک‌های مو را در خانه و بدون‌نیاز به مراجعه به داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی، تهیه کنید. انواع ماسک‌ها هر کدام خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارند و برای از بین بردن شوره، درمان ریزش، افزایش درخشندگی، افزایش لطافت، افزایش رشد، جلوگیری از موخوره، جلوگیری از وز‌ شدن مو … مورداستفاده قرار می‌گیرند.

اغلب ماسک‌های مو موجود در بازار برای ساقه‌ها تولید‌شده‌اند و مخصوص استفاده برای پوست کف سر نیستند؛ اما شما می‌توانید محصولات مخصوص ریشه‌ها و پوست کف سر را در خانه هم تهیه کنید. هم‌اکنون برند‌های مختلفی اقدام به تولید ماسک‌ها کرده‌اند که با یک جستجوی ساده می‌توانید بهترین و محبوب ترین برند‌ها و محصولات بازار را بیابید و خریدتان را از آنها انجام دهید.

البته برخی ماسک‌ها علاوه‌بر ساقه‌ها، برای ریشه‌ها نیز کاربرد دارند و با خواص التیام‌بخشی به پوست سر و ویژگی‌های مثبت دیگر باعث تغذیه‌شدن مو‌هایتان می‌شوند. شما می‌توانید این مواد را به‌صورت شرکتی یا خانگی تهیه کرده و از مزیت‌های فوق‌العاده‌شان بهره‌مند شوید.

نحوه استفاده از ماسک مو

برای استفاده از ماسک مو ابتدا باید مشکلتان را بسنجید و سپس تصمیم بگیرید که آیا قصد استفاده از محصولات شرکتی را دارید یا می‌خواهید با تهیه ماسک در خانه چاره‌ای برای از‌بین‌بردن مشکلات مو‌های سرتان بیندیشید؟ بعد از تصمیم‌گیری، باید نوع این محصول را تشخیص دهید که آیا مخصوص حین استفاده در حمام یا بعد از استحمام هستند؟

در صورتی که این محصول مخصوص استفاده در حین حمام باشد، معمولاً باید بعد از آبکشی و شستشوی مو‌ها با شامپو، از آنها استفاده کنید و اجازه دهید برای چند دقیقه بر روی مو‌هایتان باقی بمانند. معمولاً این بازه زمانی بین 15 تا 20 دقیقه به طول می‌انجامد. بعد از گذشت این زمان، شروع به آبکشی مو‌ها با آب ولرم کرده و از حمام خارج شوید.

در صورتی که ماسک‌ها خانگی و برای پوست کف سر هستند، معمولاً می‌توانید آنها را حتی از شب قبل بر اساس نوع مواد اولیه بر کف پوست سرتان بمالید و اجازه دهید تا صبح کف سرتان بمانند و بعد با رفتن به حمام و شستشو با شامپو، مواد را بشویید.

سرم مو چیست؟

سرم‌ها موادی برای حفظ سلامتی مو‌ها هستند که به‌طور معمول در بطری‌های مخصوص و به‌صورت مایع در اختیار مشتری‌ها قرار می‌گیرند. شما می‌توانید این مواد را با استفاده از افشانه‌های مخصوصشان بر روی ساقه‌های مو اسپری کنید و هرگونه وز و ظاهر نامناسبشان را از بین ببرید. در واقع سرم‌ها به‌منظور افزایش جذابیت ظاهری مو‌ها تولید می‌شوند و هرگونه نقص ظاهری آنها را در اغلب موارد از بین می‌برند.

بیشتر بخوانید: سرم مو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در هر یک از انواع سرم‌های مو از ترکیبات و مواد مغذی مختلفی استفاده می‌شود، برای همین شما باید آنها را کاملاً بر اساس ساختار و جنس مو‌هایتان خریداری کنید. بهتر است قبل از خرید نیز مشکلتان را با فروشنده در میان بگذارید تا او محصولی کاملاً مرتبط با آن را در اختیارتان بگذارد.

سرم مو را در واقع می‌توان به‌عنوان یک لایه محافظتی به‌شمار آورد که بر روی سطح ساقه مو‌ها اسپری شده و جلوی بیشتر آسیب‌های احتمالی را می‌گیرد. سرم‌ها بافتی نرم به مو‌ها می‌بخشند و معمولاً مبتنی بر سیلیکون با سرامیک‌های مغذی و اسید‌های آمینه ساخته می‌شوند. شما می‌توانید با مصرف مداوم این محصولات، چربی‌های ازدست‌رفته مو‌هایتان را به آنها برگردانید و با جلوگیری از آسیب کوتیکول، بافتی زیبا برای مو‌هایتان به‌ارمغان بیاورید.

انواع سرم‌ها می‌توانند مواد مغذی زیادی را در دوز غلیظ بدون ایجاد بافتی سنگین به مو‌ها برسانند و سلامتی و زیبایی آنها را احیا کنند. با استفاده از سرم‌ها از مو‌هایتان در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید، رطوبت و … محافظت کرده و جلوی مشکلاتی مثل موخوره را نیز می‌گیرید.

نحوه استفاده از سرم مو

شما باید سرم‌ها را بعد از استحمام، استفاده کنید. البته در زمان خیسی کامل مو به‌هیچ‌عنوان استفاده از آنها توصیه نمی‌شود. ما پیشنهاد می‌دهیم که مصرف این مواد مراقبتی را به زمانی موکول کنید که مو‌هایتان نسبتاً خشک‌شده و بافتی نم‌دار پیدا کرده‌اند. در این زمان کافیست مقداری از سرم را کف دست اسپری کرده، دست‌ها را به یکدیگر بمالید و سپس مواد را روی ساقه‌ها بکشید و این کار را تا نوک مو‌ها ادامه دهید.

هنگام ماساژدادن مو‌ها با سرم‌ها مراقب باشید که این کار را با ملایمت انجام دهید تا مبادا به مو‌ها آسیبی برسد.

تفاوت ماسک مو و سرم مو

اکنون با آگاهی از اینکه ماسک و سرم مو چیست، درباره تفاوت‌های این محصولات با یکدیگر صحبت می‌کنیم تا با کارایی و عملکردشان بیشتر آشنا شوید:

مواد مغذی

در انواع ماسک‌ها و سرم‌ها مواد مغذی مختلفی مثل نرم‌کننده‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، تقویت‌کننده‌ها و … وجود دارند که زیبایی و جذابیت را به مو‌هایتان هدیه می‌دهند. اما مواد موجود در ماسک‌ها معمولاً برای ریشه‌ها مفید هستند و خواصی مثل از‌ بین‌ بردن شوره، باز کردن گره های مو، رفع زبری موهای رنگ شده و آسیب دیده و … را به‌ همراه دارند، در نقطه مقابل سرم‌ها بیشتر برای افزایش سلامت، طراوت و شادابی به‌کار می‌آیند و با افزایش براقیت و درخشندگی، بافت ساقه مو‌ها را هم ترمیم می‌کنند.

کارکرد

ماسک‌های مو تأثیرات عمیق تری دارند و مشکلاتی مثل زبری، خشکی، شکنندگی مو و … را رفع می‌کنند. به‌دلیل مواد مغذی داخل اغلب این محصولات نیز استفاده از آنها برای پوست سر مشکلی ندارد (البته با توجه به تنوع ماسک های مو، این مورد را هنگام خرید، حتما بررسی کنید) و حتی با فوایدی، همراه است. اما سرم‌ها فقط به‌منظور افزایش زیبایی و آبرسانی به مو‌ها به‌کار می‌آیند و فقط روی ساقه‌ها استفاده می‌شوند.

در واقع اگر قصد افزایش جذابیت ظاهری مو‌هایتان را دارید، به‌سراغ سرم‌ها بروید، در‌ غیر‌ این‌ صورت برای درمان و ترمیم مشکلات عمقی، پیشنهاد می‌دهیم که از ماسک‌ها استفاده کنید.

زمان مصرف

همانطور که متوجه شدید، شما باید از ماسک‌ها حین یا قبل از استحمام و از سرم‌ها نیز بعد از استحمام استفاده کنید تا بیشترین نتیجه و تأثیرگذاری را از آنها ببینید.

نیاز به آبکشی

ماسک‌های مو نیاز به آبکشی دارند و باید پس از مصرف، آنها را از روی مو‌هایتان بشویید. البته بیشتر متخصص‌ها توصیه می‌کنند که آبکشی تا حد از بین‌ رفتن لیزی مو‌ها کافیست و نیازی نیست که حتماً مو‌ها را به‌طور کامل آبکشی کنید.

در نقطه مقابل، سرم‌ها هیچ نیازی به آبکشی ندارند و بعد از استفاده به‌راحتی می‌توانید به‌کار‌های روزانه‌تان بپردازید و نگران ایجاد آلودگی و سنگینی به‌ واسطه آنها بر روی بافت مو‌هایتان نباشید.

ماسک یا سرم مو؟ از کدام یک استفاده کنم؟

ماسک و سرم هر دو برای حفظ سلامتی مو‌هایتان و افزایش جذابیت ظاهری‌شان اهمیت دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید برای سلامتی مو‌های خود قدمی مثبت بردارید، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً از ماسک‌ها و سرم‌ها استفاده کرده و از خواص درمانی‌شان بهره‌مند شوید. استفاده از هر یک از این محصولات در زمان مناسب می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد و شما را به هدف و خواسته‌تان یعنی مراقبت از مو‌ها و حفظ سلامتی آنها برساند.

با‌این‌حال اگر مو‌های سالم و مناسبی دارید، اما به‌فکر افزایش جذابیت ظاهری آنها هستید، پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ سرم‌ها بروید. اما اگر مشکلی در مو‌هایتان وجود دارد و باید آن را از بین ببرید، پیشنهاد ما استفاده از ماسک‌ها است.

ماسک و سرم، موادی مغذی برای مو‌ها

ماسک و سرم، موادی مغذی برای مو‌هایتان بوده که حتماً باید تفاوت آنها را با یکدیگر درک کرده و سپس در زمان مناسب از هر یک از آنها استفاده کنید و از خواص فوق‌العاده‌شان بهره‌مند شوید. این محصولات حاوی مواد مغذی مختلفی هستند که سلامتی و زیبایی را برای مو‌ها به‌ارمغان می‌آورند و جلوی بروز هرگونه مشکل جدید را در آنها می‌گیرند؛ فرمولاسیون ساخت آنها نیز به‌گونه‌ای است که تمام مشکلات قبلی را به‌مرور ریشه‌کن می‌کنند و از بین می‌برند.

خوشبختانه هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از انواع ماسک و سرم مو با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف در فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی یا داروخانه‌ها به‌فروش می‌رسند که شما می‌توانید متناسب با نیاز مو‌هایتان اقدام به خرید آنها کرده و با استفاده از این محصولات، زیبایی و سلامت را برای مو‌هایتان هدیه بیاورید. برای دریافت راهنمایی‌ها بیشتر، بهتر است متخصان پوست و مو مشاوره بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید