مجله زیبایی ساعی
0

سرم مو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سرم مو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سرم مو، یکی از کاربردی‌ترین محصولات مراقبتی موهاست که توسط بسیاری از متخصصان و پزشکان توصیه می‌شود. استفاده مداوم از این محصول، یک لایه محافظتی مقاوم روی مو‌ها در برابر بسیاری از عوامل آسیب‌زا از جمله آسیب‌های محیطی و … به‌وجود می‌آورد و استحکام و زیبایی آنها را حفظ می‌کند.

سرم‌ها فواید زیاد دیگری نیز به‌ارمغان می‌آورند که از جمله آنها می‌توان به رطوبت‌رسانی، تغذیه‌ کنندگی و ترمیم‌ کنندگی فولیکول‌ها اشاره کرد. هر کدام از این مزیت‌ها موجب می‌شود تا افراد زیادی این محصولات را بخشی از روتین‌های مراقبتی‌شان قرار دهند و به‌طور مداوم از آنها استفاده کنند.

سرم‌های مو به‌خصوص برای کسانی که به‌طور مداوم از سشوار، اتو، شانه حرارتی و … استفاده می‌کنند نیز بسیار مهم هستند و نقش به‌سزایی در جلوگیری از آسیب‌رسانی به مو‌ها دارند؛ از‌این‌رو توصیه می‌کنیم ابتدا اطلاعاتتان را درباره این محصول بالا ببرید و سپس مناسب ترین برند‌های بازار را بخرید.

سرم مو چیست؟

اگر مو‌هایی وز، پر از موخوره یا آسیب‌دیده دارید، حتماً داشتن مو‌هایی ابریشمی، صاف و زیبا برایتان رویایی بزرگ است؛ اما باید بدانید که این رویا خیلی از شما دور نیست؛ چون می‌توانید با استفاده از سرم‌های تقویتی به آن جامه عمل بپوشانید. بسیاری از افرادی که مو‌های صاف و ابریشمی دارند نیز از همین مواد استفاده می‌کنند. سرم‌ها در واقع جزء مهم ترین محصولاتی هستند که حتماً باید به‌دلیل مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبتشان در برنامه و روتین زندگی‌تان قرارشان دهید.

سرم‌ها با بافتی نرم، سبک و روغنی معمولاً بعد از هر بار استحمام استفاده می‌شوند و کاربرد‌های متنوعی بر اساس جنس و مدل مو‌ها دارند.

مواد تشکیل دهنده سرم مو، چه چیزهایی هستند؟

یکی از مهم ترین وظایف سرم‌ها ایجاد لایه‌ای محافظتی است که این لایه به‌واسطه سیلیکون موجود در آنها به‌وجود می‌آید. به‌واسطه این لایه پلاستیکی، حرارت اتو یا سشوار و عوامل محیطی، تأثیر مخربی بر روی بافت مو نمی‌گذارند. علاوه‌بر اینها، سیلیکون، جلوه‌ای درخشنده و زیبا به‌وجود می‌آورد و باعث انعکاس نور می‌شود؛ همچنین فوایدی مثل جلوگیری از گره‌خوردگی و بافتی نرم و ابریشمی را نیز به‌همراه می‌آورد.

سرامید‌ها، نرم‌کننده‌ها و آمینواسید‌ها نیز جزء مواد دیگر تشکیل‌دهنده این محصولات مراقبتی هستند که هر کدام به‌نحوی در حفظ و زیبایی ساختمان مو تأثیر می‌گذارند. این مواد با حفظ رطوبت، پروتئین و فیبر‌ها از مشکلاتی مانند شکستگی یا ریزش جلوگیری کرده و بافتی مقاوم و مستحکم به موها می‌بخشند.

چه کسانی باید از سرم مو استفاده کنند؟

در واقع تمام کسانی که مو‌هایی خشک و آسیب‌دیده دارند، باید به‌طور مداوم از سرم‌ها استفاده کنند تا جلوی آسیب‌دیدگی بیشتر را به آنها بگیرند و طراوت و شادابی را به مو‌هایشان هدیه دهند.

شما باید این سرم‌ها را کاملاً بر اساس جنس و مدل مو‌هایتان بخرید؛ در‌ غیر‌ این‌ صورت نباید انتظار تأثیرگذاری مطلوبی از آنها داشته باشید.

حتی به کسانی که مو‌هایی سالم دارند نیز پیشنهاد می‌شود که از این محصولات استفاده کنند، چون دوام و استحکام موها را بالا می‌برند و جلوی بروز آسیب‌های جدید را می‌گیرند.

مزایای سرم مو

کاهش آسیب در ساقه‌های مو

به‌لطف این محصولات، دور مو‌ها لایه‌های سیلیکونی به‌وجود می‌آید، بنابراین هیچ آسیبی به بافت موها وارد نمی‌شود و علاوه‌ بر این، به‌دلیل وجود آمینواسید‌ها آسیب‌های مختلف مو ترمیم خواهند شد.

افزایش زیبایی مو‌ها

درخشندگی، صافی، حالت ابریشمی و … جلوه‌ای بسیار زیبا به مو‌ها می‌بخشند. اگر می‌خواهید تیپ و استایلی خاص و متفاوت داشته باشید، باید به‌تمام اجزای استایلتان توجه کنید که مو‌ها جزء مهم ترین مؤلفه‌ها در این مورد شناخته می‌شوند؛ در واقع هرچه بیشتر به آنها رسیدگی کنید جذابیت و جلوه زیباتری خواهند داشت.

از بین بردن گره ها

کسانی که مو‌های فر و وز دارند، حتماً با مشکلی به نام گره‌خوردگی حین شانه‌کردن مواجه شده‌اند. متأسفانه این مشکل به‌قدری آزار‌دهنده است که بسیاری ترجیح می‌دهند همیشه مو‌هایشان را کوتاه نگه دارند یا کراتین کنند. اما برای از‌ بین‌ بردن گره‌ها راه‌حل‌های ساده‌تری مثل سرم‌ها نیز وجود دارند. مواد موجود در سرم‌ها فیبر و بافت مو‌ها را نرم می‌کنند و جلوی گره‌خوردگی‌شان را می‌گیرند.

عدم ایجاد بافت چسبنده

برخی مواد بهداشتی، بعد از مدتی استفاده، حالتی چسبنده برای موها به‌وجود می‌آورند که باعث می شوند عطایش را به لقایش ببخشید! خوشبختانه سرم‌های مو به‌دلیل ترکیبات و فرمولاسیون پیشرفته هیچگونه حالت چسبندگی بعد از استفاده به‌وجود نمی‌آورند؛ از‌این‌رو به‌دلیل بافت سبک برای همه افراد قابل‌استفاده هستند.

روش استفاده از سرم مو

اکنون با آگاهی از مزیت‌های مختلف این محصولات مراقبتی، حتماً متمایل شده‌اید که آنها را بخرید و استفاده کنید؛ اما آیا از شیوه مناسب استفاده‌شان آگاهی دارید؟ در ادامه مراحل استفاده از این محصولات را توضیح می‌دهیم:

1.با استفاده از شامپو‌های مناسب به‌طور کامل مو‌ها را بشویید تا آلودگی‌هایشان از بین برود.

2.حوله‌ای با بافت نرم بردارید و آب مو‌ها را بگیرید. حوله را نباید روی سرتان جمع کنید، صرفاً مو‌ها را به یک طرف بریزید و سپس به آرامی از بالا به پایین آبشان را گرفته و به‌سراغ مرحله بعد بروید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مو‌ها فقط تا حدی نم‌دار باقی بمانند.

3.مقدار کمی از سرم را کف دستتان بریزید و کف دست‌ها پخش کنید.

4.ساقه‌های مو را از نزدیکی گوش‌ها جدا کرده و با دست‌هایتان آنها را ماساژ دهید. سعی کنید مو‌ها را با استفاده از کلیپس به چند بخش مختلف تقسیم کنید تا تمام مو‌هایتان با این محصول مراقبتی ترمیم شوند.

5.هر چند استفاده از شانه به‌دلیل کشسانی‌شدن مو بعد از استحمام توصیه نمی‌شود، اما شما می‌توانید از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید تا سرم‌ها را به‌طور یکنواخت به تمام بخش‌های مو‌هایتان برسانید. این کار به‌خصوص برای افرادی با مو‌های پرپشت توصیه می‌شود (البته مراقبت باشید آسیبی به بافت مو وارد نشود).

6.اکنون نوبت حالت‌دادن موهاست؛ به‌هرسمتی که می‌خواهید مو‌ها را حالت داده و از داشتن مو‌هایی زیبا و لطیف لذت ببرید.

نکته های مهم در استفاده از سرم مو

برخی نکته‌ها و ترفند‌های مهم در استفاده از این محصولات مراقبتی وجود دارد که نباید آنها را از قلم بیندازید. در ادامه این نکته‌ها و ترفند‌ها را می‌گوییم:

• بهتر است ابتدا به‌سراغ مشاور‌های پوست و مو در کلینیک‌های زیبایی بروید تا با دریافت مشاوره حرفه‌ای از آنها سرمی کاملاً متناسب با نیازتان را بخرید.

• حتماً محصولاتی کاملاً سازگار با جنس مو‌هایتان بخرید تا بیشترین تأثیر را از آنها بگیرید.

• زیاده‌روی‌کردن در مصرف سرم مو به‌ هیچ‌ عنوان مو‌هایی درخشان تر و زیباتر برایتان به‌ارمغان نمی‌آورد، بلکه حتی تأثیر منفی روی مو‌ها می‌گذارد.

• مواد را در کف دست پخش کنید تا دمای آنها با دمای دستتان یکی شود؛ با این کار مواد به‌ صورت یکنواخت تری روی مو‌هایتان پخش خواهند شد.

• بهتر است این محصولات مراقبتی را بعد از هر بار استحمام استفاده کنید، چون مو‌ها بعد از استحمام، خاصیت جذب بیشتری دارند.

• به‌هیچ‌ وجه، مواد را به کف سرتان نزنید، چون نه‌تنها بافت چسبنده و نامناسبی به‌وجود می‌آورند، بلکه در برخی مواقع حتی مشکلاتی مثل ریزش مو نیز در پی خواهند داشت.

• سرم‌ها را از بهترین مارک‌ها و تولیدکننده‌های بازار بخرید. مدل‌ها و مارک‌های مختلفی در سطح بازار به فروش می‌رسند که متأسفانه بسیاری از آنها کیفیت لازم را ندارند.

• به ترکیبات و مواد اولیه استفاده‌شده در محصول توجه داشته باشید؛ چون برخی از آنها حاوی مواد آسیب‌رسانی هستند که به مو آسیب‌های جدی می‌رسانند.

• شاید در دوره‌های اولیه استفاده، نتایج چشمگیری برایتان به‌وجود نیاید، اما پیشنهاد می‌دهیم همچنان استفاده از این محصولات را ادامه دهید تا به نتیجه‌ای مناسب و مطلوب برسید.

• در کنار سرم‌ها از محصولات مراقبتی دیگر مثل ماسک‌ها، شامپو‌های مناسب و … استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

• دور وسایل حرارتی مثل اتو مو، سشوار و … را خط بکشید تا تأثیر سرم بیشتر شود.

• مواد مختلف مثل حالت‌دهنده‌ها و … را استفاده نکنید تا سرم‌ها به‌خوبی تأثیر خود را بگذارند.

جمع بندی

سرم مو، محصولی کاربردی و مناسب برای همه افراد است که تأثیرات فوق‌العاده‌ای به‌همراه دارد. چه افرادی با مو‌های آسیب‌دیده و چه افرادی که هیچ مشکلی ندارند، باید استفاده از این محصول مراقبتی را جزء روتین زندگی‌شان قرار دهند تا از موهایشان مراقبت کنند. هرچه از سرم‌های باکیفیت تری استفاده کنید، نتایج بیشتری می‌گیرید و بعد‌ از‌ مدتی از داشتن مو‌هایی زیبا، لطف، نرم و خاص لذت خواهید برد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید