مجله زیبایی ساعی
0

چگونه صورتمان را شیو کنیم که جوش نزنیم؟

چگونه صورتمان را شیو کنیم که جوش نزنیم؟

شیو کردن، یکی از راه‌هایی است که چه خانم‌ها و چه آقایان برای از بین بردن موهای زائد صورت خود می‌توانند از آن استفاده کنند، از آنجایی که شیو کردن جزو روش‌های آسان، کم درد، کم هزینه و کم عارضه است، افراد زیادی تمایل به انجام این روش برای حذف موهای زائد دارند، اما متاسفانه برخی از افراد، بعد از شیو کردن متوجه جوش‌های ملتهب و غالبا قرمز رنگی روی پوست خود می‌شوند که این موضوع به شدت می‌تواند آزار دهنده هم باشد. سوالی که اینجا ایجاد می‌شود این است که چطور شیو کنیم که جوش نزنیم؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید، با ما تا ادامه‌ی این مطلب مفید همراه باشید تا نحوه صحیح شیو کردن، عوامل موثر در جوش زدن همراه با روش‌های جلوگیری از ایجاد جوش بعد از شیو کردن را برای شما بیان کنیم.

نحوه صحیح شیو کردن صورت برای خانم‌ها

اگر شما هم تجربه حذف موهای زائد را با استفاده از روش‌هایی مانند اصلاح کردن با نخ، دستگاه‌های اصلاح، موم، وکس، شمع، لیزر و… را داشته باشید، حتما می‌دانید که این روش‌ها اغلب هزینه‌بر و یا همراه با درد هستند. در واقع شیو کردن یک روش کاملا بدون درد و خونریزی برای حذف موهای زائد و حتی موهای کرکی است که می‌توانید در خانه و به سادگی آن را انجام دهید. در صورتی که مراحل و اصول انجام شیو کردن موها به درستی انجام شود، شما شاهد جوش‌های آزار دهنده روی پوست خود نخواهید بود، اما چطور شیو کنیم که جوش نزنیم؟

بیشتر بخوانید: معرفی 6 روش خانگی برای حذف مو‌های زائد

در پاسخ به این سوال باید بگوییم قبل از اینکه موهای صورت خود را شیو کنید، ابتدا باید اقداماتی را انجام دهید که در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

1.ابتدا صورتتان را بشویید.

قدم اول برای شیو موهای صورت، شستشوی پوست با استفاده از یک شوینده ملایم و متناسب با نوع پوست شماست. در واقع این کار باعث می‌شود، آلودگی‌ها و باکتری‌هایی که در سطح پوست شما وجود دارند، تا حد زیادی از بین بروند و به منافذ صورت شما وارد نشوند. اگر آلودگی‌ها به منافذ پوست شما که در اثر شستشو باز شده‌اند، وارد شوند، باعث ایجاد جوش و بروز آکنه در پوست شما می‌شوند. هنگام شستشوی پوست با شوینده صورت، سعی کنید تا حد ممکن با ملایمت صورتتان را شستشو دهید و با آب ولرم پوست تان را آبکشی کنید.

2.از مرطوب کننده استفاده کنید.

پس از شستشوی صورت با ژل، فوم و یا هر محصول دیگر، پوست صورت شما خشک می‌شود و از آنجایی که پوست خشک، بیشتر مستعد التهاب و بریدگی است، برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است از یک کرم و یا یک ژل اصلاح صورت استفاده کنید. بعد از اینکه از ژل اصلاح استفاده کردید، اجازه دهید مدت زمان کوتاهی بگذرد؛ سپس صورت را شیو کنید.

3.متناسب با نوع پوست، نوع تیغ را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی برای شیو‌کردن موهای زائد صورت، حالا نوبت به انتخاب تیغ برای شیو کردن است. برای شیو کردن می‌توان از ژیلت‌های معمولی یا از تیغ‌های مخصوص ابرو استفاده کرد. انتخاب نوع تیغ برای شیو کردن بستگی به سلیقه و انتخاب شما دارد که در ادامه به بررسی نحوه شیو کردن با هر دو نوع تیغ می‌پردازیم.

آموزش شیو کردن اصولی صورت با تیغ ابرو

شیو‌کردن صورت با استفاده از تیغ ابرو، علاوه بر اینکه به زمان زیادی نیاز ندارد، یک روش ایمن و بی‌خطر نیز است. در صورتی که شما مطابق با مراحلی که در ادامه ذکر می‌کنیم، پیش بروید، پس از شیو کردن صورت با تیغ ابرو، جوش نمی‌زنید و علاوه بر حذف موهای زائد، موهای کرکی‌ صورتتان را هم از بین می‌برید.

● اولین قدم برای شیو کردن با استفاده از تیغ ابرو، ضد عفونی کردن تیغ ابرو با استفاده از پنبه تمیز و آغشته به الکل است.

● در دومین مرحله، باید کمی پوستتان را به کمک دستانتان به سمت بالا بکشید. بهترین زاویه قرار گرفتن تیغ بر پوست شما ۴۵ درجه است که در این حالت موها به بهترین شکل، شیو می‌شوند. در صورتی که زاویه ایجاد شده به صورت ۹۰ درجه باشد، احتمال بریدگی پوست توسط تیغ ابرو، بسیار بالا می‌رود.

● در ادامه، باید به آرامی و از سمت بالا به پایین، موهای صورت را شیو کنید.

● بعد از اینکه موها را شیو‌کردید، مجددا صورتتان را بشوید و از یک کرم مرطوب کننده که فاقد چربی باشد و یا یک ماسک ورقه‌ای آبرسان برای شفاف‌تر شدن پوستتان استفاده کنید.

● در هنگام شیو کردن پوست با تیغ ابرو، به تازه بودن تیغ ابرو دقت کنید؛ چرا که تیغ‌های کهنه تنها ریسک بریدگی پوست صورت را افزایش می‌دهد.

آموزش شیو کردن اصولی صورت با ژیلت معمولی

اگر برای شیو کردن موهای زائد صورتتان از ژیلت معمولی استفاده می‌کنید باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. علاوه بر اینکه باید به تازگی تیغ ژیلت دقت کرد، باید به این نکته توجه کنید که تیغ ژیلت را نباید برای نواحی دیگر بدن استفاده کرد؛ چرا که در این صورت امکان انتقال آلودگی‌ها به پوست صورت وجود دارد و ممکن است باعث ایجاد جوش شود.

● ابتدا پوست را کمی به سمت بالا کشیده و از بالا به سمت پایین موهای صورت را شیو کنید.

● هر ناحیه از صورت را به آرامی شیو کنید و پس از تکاندن ژیلت، قسمت دیگر صورت را شیو کنید.

به طور کلی مراحل انجام شیو با استفاده از ژیلت معمولی، ساده‌تر بوده و احتمالا بریدگی پوست کم‌تر است. همچنین در صورت استفاده از ژیلت‌هایی که نوار صابونی دارند، نیاز به مرطوب کننده ندارید.

اکنون پس از دانستن روش‌های شیو کردن صورت با استفاده از هر دو‌محصول نام برده (ژیلت و تیغ ابرو) نوبت به بررسی روش‌های جلوگیری از جوش زدن می‌رسد؛ البته در صورتی که طبق مراحل ذکر شده در مطالب فوق پیش بروید، احتمالا جوش زدن شما بسیار کم‌تر شده، اما با این وجود به بررسی نکات تکمیلی در این خصوص می‌پردازیم.

روش‌های جلوگیری از جوش زدن پس از شیو کردن

بهتر است قبل از اینکه صورتتان پر از جوش‌های التهابی شود، به فکر راه حل و جلوگیری از بروز این جوش‌ها باشید. تنها با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید.

● تمیز بودن وسایل اصلاح، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عواملی است که از بروز جوش‌های التهابی جلوگیری می‌کند؛ بنابراین قبل از شروع به کار، اگر از تیغ ابرو استفاده می‌کنید، تیغ را با الکل ضدعفونی کنید و اگر از ژیلت استفاده می‌کنید، بهتر است از ژیلت‌های یک بار مصرف استفاده کنید.

● استفاده از ژل‌های اصلاح صورت، می‌تواند تا حد زیادی از بروز جوش جلوگیری کند. بهترین گزینه انتخابی برای ژل‌ها و کرم‌های قبل از شیو، استفاده از محصولات بدون اسانس و بدون رایحه است؛ چرا که گاهی اوقات همین اسانس‌ها و رایحه‌ها می‌تواند باعث التهاب و ایجاد جوش‌های قرمز رنگ شوند.

● در صورتی که پوست شما دارای آکنه باشد، باید ابتدا آکنه‌ها را مهار کنید؛ سپس پوست را شیو کنید.

● به دلیل اینکه محل‌های مرطوب، محل مناسبی برای تجمع باکتری‌ها و آلودگی‌ها روی تیغ‌ها هستند؛ از این رو نباید تیغ و ژیلت را در محیطی مانند حمام رها کنید. در واقع تجمع آلودگی‌ها روی تیغ و ژیلت، نه تنها می‌تواند باعث ایجاد جوش شود، بلکه می‌تواند باعث عفونت و مشکلات دیگری هم بشود.

● استفاده از ژل‌های مخصوص بعد از اصلاح صورت که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان به صورت جداگانه وجود دارند، می‌تواند التهاب پوست را کم کرده و از این طریق، از بروز جوش جلوگیری کند. دقت کنید که ژل‌های بعد از اصلاح که برای آقایان و خانم‌ها وجود دارند، هر کدام متناسب با جنس پوست آن‌ها بوده و به عنوان مثال، نباید خانم‌ها از ژل‌های بعد از اصلاح آقایان استفاده کنند.

● استفاده از ماسک‌ها و لایه بردارهایی که متناسب با پوست شما هستند، شب قبل از شیو کردن، نیز می‌توانند در جلوگیری از جوش صورت، کمک کننده باشند؛ البته دقت کنید که پوست صورتتان حساس نباشد.

● پس از اتمام شیو، استفاده از یک مرطوب کننده مرغوب و باکیفیت را فراموش نکنید.

سخن پایانی

استفاده از تیغ ابرو و ژیلت، یکی از روش‌های شیو صورت است که بسیار مقبول و مورد استفاده در میان خانم ها می باشد. در واقع شما با شیو کردن نه تنها موهای زائد را از بین برده‌اید؛ بلکه پوستتان را از سلول‌های مرده پاکسازی کرده‌اید و لایه‌های سطحی پوست نیز لایه برداری شده‌اند. دقت کنید که امکان جوش زدن بعد از شیو کردن وجود دارد و برای اینکه از بروز این عارضه جلوگیری کنید، بهتر است هنگام شیو کردن، هیچ گونه مواد آرایشی روی پوستتان نباشد و تیغ اصلاح کاملا بهداشتی و تمیز باشد. ضمنا دقت کنید که شیو کردن باعث رشد بیشتر و ضخیم شدن موها نمی‌شود، اما از آنجایی که موها از ریشه جدا نمی‌شوند، شما تصور می‌کنید رشد موها بیشتر از دیگر روش‌ها است. اتفاقا شیو کردن به دلیل اینکه به صورت سطحی روی پوست انجام می‌شود، می‌تواند از بروز موهای زیر پوستی، ایجاد عفونت و … جلوگیری کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید