مجله زیبایی ساعی
0

مهم ترین اصول لباس پوشیدن برای آقایان

مهم ترین اصول لباس پوشیدن در مردان

آقایان نیز مانند خانم‌ها باید به برخی اصول و نکته‌های مختلف در حین لباس پوشیدن، توجه داشته باشند تا استایلی شیک و متفاوت برای خود به‌ارمغان بیاورند. این اصول را معمولاً اغلب کارشناسان مد و کسانی که در زمینه طراحی لباس فعالیت دارند، بیان کرده‌اند تا به آقایان در داشتن تیپ و استایلی زیبا کمک کنند.

برخی اصول مانند نپوشیدن جوراب با کفش‌های صندل تقریباً برای همه آشکار هستند، اما برخی دیگر نیز از دید خیلی‌ها پنهان مانده‌اند و متأسفانه بسیاری از آقایان همواره آنها را نادیده می‌گیرند و برای همین تیپ و استایلی نامناسب دارند.

اگر طرفدار مد هستید و می‌خواهید همواره روی خط مد باشید و جذابیت تان را با البسه‌تان به رخ همه بکشید، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً از تمام نکات و ترفند‌های موجود در این زمینه کمک بگیرید. هر یک از این ترفند‌ها کمکتان می‌کنند تا شیک‌پوش تر شوید و جذابیت بیشتری نیز به‌دست بیاورید.

در ادامه، لیستی از اصول و نکته‌های مهم در لباس پوشیدن مردان را می‌آوریم که همه آقایان در تیپ و استایل‌های مختلف باید آنها را رعایت کنند:

دور جورابِ سفیدِ اسپرت، خط قرمز بکشید!

یکی از اشتباهات رایج بیشتر آقایان، پوشیدن جوراب‌های کهنه ورزشی‌شان به‌همراه کت و شلوار است. هر چند شاید با پوشیدن این البسه، برخی افراد متوجه اشتباهتان نشوند، اما قاعدتاً کسانی که از دنیای مد سررشته‌ای دارند، به‌سرعت متوجه خواهند شد.

جوراب‌های سفید اسپرت با کت و شلوار‌هایی که کاملاً ظاهر و جلوه‌ای رسمی دارند، در تضاد هستند و به‌هیچ‌عنوان مکمل یکدیگر نخواهند بود؛ اما با‌این‌حال برخی افراد به‌طور مداوم این اشتباه را ندانسته تکرار می‌کنند.

تنها جوراب‌هایی که شما مجاز به پوشیدن آنها با کت و شلوارتان هستید، جوراب‌های مشکی و قهوه‌ای یا انواع جوراب‌های طرح‌دار است. البته کارشناس‌های مد اظهار دارند فقط کسانی به‌سراغ جوراب‌های طرح‌دار بروند که شخصیتشان با طرح موجود روی آنها شباهت دارد!

ساعت ببندید

ساعت یکی از مهم ترین اکسسوری‌ها برای آقایان است که پیشنهاد می‌دهیم برای تکمیل تیپ و استایلتان حتماً چند مدل از آن را بخرید و در موقعیت‌های مختلف، استفاده کنید. ساعت‌های اسپرت، مکمل استایل‌های کژوال و غیررسمی هستند. اگر هودی به‌همراه شلوار اسلش پوشیده‌اید و به‌دنبال یک اکسسوری جذاب می‌گردید، بدون‌شک ساعت اسپرت، بهترین گزینه برای شما خواهد بود که برند‌های مختلفی اقدام به تولید انواع آن می‌کنند.

مهم ترین اصول لباس پوشیدن در مردان

اگر می‌خواهید تیپ و استایلی رسمی بزنید، پیشنهاد می‌دهیم که از ساعت‌های کلاسیک مردانه استفاده کنید. پوشیدن ساعت‌های اسپرت به‌همراه این تیپ و استایل، پیشنهاد نمی‌شود، چون از لحاظ طرح و کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند.
البته برخی ساعت‌های مچی مردانه، طرح‌های خاصی دارند که می‌توان از آنها برای تیپ‌های کلاسیک و رسمی یا کژوال و غیررسمی استفاده کرد؛ اگر بودجه زیادی ندارید و می‌خواهید یک ساعت را در هر موقعیتی استفاده کنید، پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ این نوع محصولات بروید.

شلوار‌هایتان را کوتاه کنید

اگر می‌خواهید فردی قدکوتاه و شلخته به‌نظر برسید، شلوار‌های قدبلندی بپوشید که با چند لایه چین در ناحیه ی دم‌پا دوخته‌شده‌اند!

اگر قصد دوختن شلوار یا خرید آن را از فروشگاه‌های مختلف دارید، پیشنهاد می‌دهیم که ابتدا دم‌پای آن را اندازه بگیرید. دم‌پای یک شلوار مناسب برای شما باید تا بالای مچ پا باشد، در‌غیر‌این‌صورت شما را فردی شلخته و نامنظم نشان می‌دهد.

لباس زیر را نادیده نگیرید

هرچند لباس زیر شما را قرار نیست کسی ببیند، اما در انتخاب آن باید به نکته‌های مهمی توجه داشته باشید! شما باید به‌سراغ لباس‌های زیری بروید که اغلب از جنس مواد طبیعی مانند پنبه ساخته‌شده‌اند و هوا به‌راحتی در بین الیاف‌های آنها جریان دارد. همچنین پیشنهاد می‌دهیم از لباس زیر‌های سفید یا روشن استفاده کنید، چون این البسه به‌راحتی هرگونه آلودگی و تغییر رنگ را نشان می‌دهند و به‌محض اطلاع از این موضوع می‌توانید آنها را شسته و تعویض کنید.
اگر اهل ورزش‌کردن هستید، شما باید لباس‌های زیری بخرید که به‌خوبی توان حفظ رطوبت بدن را دارند و علاوه‌بر این روی پوست هیچگونه خراش، ساییدگی و … به‌وجود نمی‌آورند.

آستین های بلند، ممنوع!

یکی دیگر از اشتباهاتی که اغلب آقایان در لباس‌پوشیدن مرتکب می‌شوند، پوشیدن کت‌هایی با آستین‌های بلند است.

شما باید آستین را تا بالای استخوان مچ دست در نظر بگیرید. مؤلفه مهم دیگر، تطابق سایز آستین پیراهن با کت است، در واقع آستین کت باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند در حالت معمولی تا 3 سانتی‌متر از آستین پیراهن را نمایان کند.

زیاده روی در اکسسوری ها، ممنوع!

گاهی برخی به‌قدری در اکسسوری‌ها زیاده‌روی می‌کنند که توجه بقیه از روی تیپ و استایل آنها برداشته‌شده و روی این اکسسوری‌ها معطوف می‌شود. اگر می‌خواهید جذابیتتان را حفظ کنید، در حد 2 یا 3 اکسسوری کافیست و نیازی به زیاده‌روی ندارید. مثلاً استفاده از انگشتر به‌همراه گردنبند و عینک آفتابی می‌تواند جذابیتتان را افزایش دهد، اما لحظه‌ای فکر کنید که اکسسوری‌های دیگری علاوه‌براین‌ها به استایلتان بیفزایید؛ در این زمان قطعاً تیپتان جالب نمی‌شود!

مهم ترین اصول لباس پوشیدن برای آقایان

ست کردن کمربند اصولی دارد

یکی از اصول لباس پوشیدن در مردان، نحوه ست‌کردن اصولی کمربند است. اگر تیپ رسمی دارید و می‌خواهید همه از هماهنگی تیپ و استایلتان آگاه شوند، پیشنهاد می‌دهیم که رنگ کمربند را با رنگ کفش‌ها ست کنید. جنس و مدل کفش نیز در نوع کمربند تأثیرگذار است؛ مثلاً در صورت انتخاب کفش‌های براق، باید به‌سراغ کمربند‌هایی بروید که جنس براقی دارند.

دکمه های پیراهن را همه جا باز نگذارید!

هرچند باز‌کردن دکمه‌ها در تیپ و استایل‌های غیررسمی می‌تواند تا حدودی جذابیتتان را افزایش دهد، اما انجام همین کار در تیپ‌های رسمی، موجب شلخته و بی‌نظم به‌نظررسیدنتان خواهد شد. شما باید در استایل‌های رسمی، دکمه‌های پیراهنتان را ببندید.

مهم ترین اصول لباس پوشیدن برای آقایان

کسانی که از دنیای مد اطلاعاتی ندارند، حس می‌کنند که اگر بیشترِ دکمه‌ها را باز بگذارند، جذاب تر به‌نظر می‌رسند، در‌حالی‌که این کار با تیپ‌های رسمی حتی استایلتان را مضحک و خنده‌دار نشان می‌دهد.

تمام دکمه های کت را نبندید

یکی از ترفند‌های جذابیت، عدم بستن تمام دکمه‌های کت به‌صورت همزمان است. معمولاً در کت‌های آقایان، 2 تا 3 دکمه تعبیه می‌کنند که اگر همه آنها را ببندید، در حین راه رفتن کمی احساس ناراحتی می‌کنید؛ از‌این‌رو پیشنهاد می‌دهیم به‌جای بستن تمام دکمه‌ها، فقط دکمه بالایی را ببندید و مابقی را باز بگذارید.

مهم ترین اصول لباس پوشیدن برای آقایان

زیر پیراهنی تان مشخص نباشد

یکی از اصول لباس پوشیدن در آقایان، عدم نمایان‌شدن زیرپیراهنی یا عرق‌گیر است. بسیاری از افراد وقتی لباسی را می‌پوشند، زیر آن یک زیرپیراهنی نیز به‌تن می‌کنند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند، اما این زیرپیراهنی به‌هیچ‌عنوان نباید نمایان شود.

زیرپیراهنی‌های یقه‌گرد معمولاً از زیر لباس دیده می‌شوند که این اشتباه است. پیشنهاد می‌دهیم به‌سراغ لباس‌های یقه 7 بروید و آنها را بپوشید تا نه‌تنها شما را به هدفتان برسانند و راحتی را برایتان به‌ارمغان بیاورند، بلکه از زیر پیراهن یا هر لباس دیگری معلوم نباشند.

یقه لباستان را مرتب کنید

آقایانی که به‌دنبال رعایت اصول لباس پوشیدن هستید! همواره به‌یاد داشته باشید که نباید یقه لباستان به‌صورت تاخورده و نامرتب باشد. معمولاً بعد از چندبار شستشوی پیراهن، یقه صاف آن نیز به‌مرور چروک می‌شود. شما می‌توانید برای حل این مشکل، علاوه بر اتو کردن یقه، از لوازم مخصوص مثل هولدر یقه استفاده کنید. این هولدرها موجب صاف‌شدن یقه‌شده و ظاهری آراسته و مرتب را برای لباستان به‌ارمغان می‌آورند.

مهم ترین اصول لباس پوشیدن برای آقایان

کراوات های بلند، ممنوع!

هرچند کروات می‌تواند مکمل استایل‌های رسمی شود و زیبایی آنها را افزایش دهد، اما اگر قد بلندی داشته باشد، تأثیر نامطلوبی بر روی تیپ و استایلتان می‌گذارد. بهترین اندازه برای کراوات وقتی است که بین بخش پایین و بالایی سگک کمربند قرار بگیرد. هرچه اندازه کراوات از این ناحیه بیشتر یا کمتر شود، قطعاً از جذابیت استایلتان کاسته خواهد شد.
هرچند شاید در ابتدا در بستن کروات و تنظیم سایز و اندازه آن کمی مشکل داشته باشید، اما به‌مرور این مشکل نیز رفع خواهد شد و شما می‌توانید بدون هیچ دغدغه و چالشی کراوات را به‌اندازه دلخواه در بیاورید و تیپ و استایل‌های رسمی و شیکی بزنید.

مهم ترین اصول لباس پوشیدن برای آقایان

تقلیدکردن بدون آگاهی، ممنوع!

یکی از اشتباهاتی که بیشتر آقایان به آن مرتکب می‌شوند، تقلید‌کردن ناآگاهانه از سلبریتی‌ها، واینر‌ها، بازیگر‌ها و افراد محبوبی است که به تیپ و استایل آنها علاقه دارند.

هرچند شاید یک استایل خاص برای فردی جذابیت به‌همراه بیاورد، اما باید به این نتیجه برسید که آیا این استایل برای شما نیز مناسب است یا نه! برای اطمینان از این موضوع در مرحله اول باید قد و وزن خود و همچنین فرم بدنتان را با طرف مقابل مقایسه کنید. درنظرگرفتن ویژگی‌هایی مانند حالت چهره و … نیز در انتخاب نوع تیپ و استایل اهمیت دارد.

برخی افراد بدون‌اینکه هیچکدام از مواردی را که مطرح کردیم در نظر بگیرند، شروع به تقلید‌کردن از افراد مختلف می‌کنند که این نهایتاً تأثیر بسیار نامطلوبی بر روی تیپ آنها می‌گذارد.

اصول لباس پوشیدن در مردان گاهی از نظر برخی به‌قدری ساده و پیش‌پاافتاده است که فکر می‌کنند خود از تمام اصول آگاهی دارند. اما قطعاً تابه‌اینجای مطلب متوجه شدید که بسیاری از افراد از این ترفند‌ها غافل هستند و تیپ و استایل‌هایی نامناسب می‌زنند. از‌این‌رو اگر می‌خواهید مطابق با دنیای مد پیش بروید، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به‌فکر ارتقای آگاهی خود درباره انواع اصول پوشیدن لباس در مردان باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید